A jelentések szerint nincs minden rendben a Battlefield 6 fejlesztésével
- Írta: zoenn
- 13 órája
Noha eddig optimisták voltak a vélemények az új Battlefielddel kapcsolatban, főleg, hogy számos ígéretes felvétel szivárgott ki az alfatesztekről. Az Ars Technica azonban beleásta magát a fejlesztés körülményeibe, és amit ott talált, azt rendkívül aggasztó. A jelentés szerint az EA jelenlegi és korábbi alkalmazottai is jelezték, hogy számos problémával szembesültek, a túlzottan magas költségvetéstől kezdve a súlyos fennakadásokig terjed a paletta.
A Glacier kódnéven futó Battlefield várhatóan a frencsájz legdrágább darabja lesz, már 2023-ban 400 millió dolláros költségvetéssel indult, azóta a gyártásban bekövetkezett kudarcok és fennakadások még tovább növelték a büdzsét.
A probléma legfőbb oka a kitűzött játékosszám. A vállalat vezetése 100 millió vagy annál több játékost szeretne megszólítani a shooterrel egy meghatározott időszakon belül, mivel nem titkoltan a piacon lévő nagy lövöldözős játékokkal (Call of Duty, Fortnite) szeretnének birokra kelni - ehhez az ingyenes battle royale-részt is hadrendbe állítják.
"Nyilvánvaló, hogy a Battlefield soha nem érte el ezeket a számokat. Fontos megjegyezni, hogy ugyanebben az időszakban a Battlefield 2024 csak 22 millió játékost ért el." - nyilatkozta egy neve elhallgatását kérő alkalmazott. Még a frencsájz legsikeresebb darabja, a Battlefield 1 is csak éppen átlépte a 30 millió játékost.
A csapatok szkeptikusan tekintetnek a költségvetésre is, nem tudják, hogy ez a hatalmas összeg megtérül-e valaha. A problémát abban látják, hogy piacnak egyszerűen nincs étvágya ilyen jellegű lövöldözős játékokra, csak úgy lehetséges a célok elérése, ha a közönséget más játékoktól happolnák el.
A teljes gyártási fázist 2023-ra érte volna el a játék, de ez jelentősen csúszott, mivel nem álltak rendelkezésre prototípusok a kulcsfontosságú játékrendszerekhez, és a stúdióvezetős nem volt képben a projekt fejlesztésének valós helyzetével. Végül a Battlefield 6 csak 2025 májusában lépte át ez a mérföldkövet, amikor is minden funkciója működik, kivéve az egyjátékos kampányt, ami még mindig alfastátuszban van.
Igen, a single rész jelentős lemaradásban van, amit kezdetben a Ridgeline Games kalapált. A srácok nem érték el a szükséges mérföldköveket, ami miatt a felső vezetés elégedetlen volt a munkálatok állásával, így a stúdiót végül bezárták, a kampányt pedig a Criterionnak, a DICE-nak és a Motive-nak adták át. Lényegében nem maradt semmi, amin a Ridgeline két évig dolgozott, így a csapatok mindent a nulláról kezdtek újra, emiatt a fejlesztés továbbra is le van maradva. Nem tesz jót neki az sem, hogy a csapatok különböző országokban és kontinenseken vannak, nehéz az egész projektet összefogni.
Még az is lehet, hogy az egyjátékos módot jelentősen meg kell vágniuk ahhoz, hogy a játék többi részével egy időben jelenhessen meg. A lap forrásai szerint a kampány mintegy hatórás mókát jelent csak, ami közel sem olyan tartalmas, mint amire mindannyian számítottunk.
Eközben kiszivárgott egy rövid felvétel a Battle Royale módról, ami egy meccs nyitányát prezentálja, amint a játékosok helikopterekkel érik el a csatateret. Túl sok minden nem derült ki belőle, annyi viszont igen, hogy a pálya Kaliforniában játszódik, a játékosok egy CH-47 Chinook helivel érkeznek, a folyamatosan szűkülő gyűrű pedig NXC névre hallgat.
A Battlefield 6 a tervek szerint még idén nyáron bemutatkozik a nagyközönség előtt.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.