Clair Obscur: Expedition 33 – új frissítés jött, visszavágási lehetőséggel és technikai fejlesztésekkel

  • Írta: Baraaju
  • 2025. július 30.
  • Hír
Link másolása
Megérkezett a Clair Obscur: Expedition 33 1.4.0-ás frissítése, ami több, régóta várt újítást hozott a Sandfall Interactive turn-based RPG-jébe.

A patch notes tanúsága alapján a legfontosabb újdonság a „Battle Retry” opció, ami lehetővé teszi a játékosoknak, hogy vereség után azonnal újrapróbálják az adott csatát; ezzel rengeteg időt spórolva azoknak, akik a kihívásokra fókuszálnak.

Az áprilisban megjelent játék legfrissebb patch-e emellett technikai fejlesztéseket is tartalmaz. A DLSS és XeSS rendszerekre építő Frame Generation és Low Latency funkciók mostantól támogatottak az arra alkalmas NVIDIA és Intel GPU-kon, ami gördülékenyebb játékmenetet és alacsonyabb input lagot eredményez.

A felhasználói élményt több apróbb QoL-fejlesztés is javítja. Az új Lumina-költség kijelzés a Pictos menüben segít a képességek tudatosabb tervezésében, az autoplay dialógus opció pedig lehetővé teszi a párbeszédek automatikus lejátszását a nem átvezető jelenetekben. Mostantól külön állítható a harc és a felfedezés hangereje is.

Az elérhetőségi beállításokat színes ikonokkal bővítették ki, hogy a színvak játékosok is könnyebben olvashassák Lune foltjait. A harcrendszer is kapott kisebb balanszfrissítéseket: például a „Thermal Transfer” nem ad többé extra kört, ha nem teljesülnek a feltételek, és megszűnt az a hiba is, ami bizonyos kombinációkkal halhatatlanná tette a karaktereket.

A patch fontos bugfixeket is tartalmaz: többek között javították a karakterek hiányzó spawnját, a kristálytartó Rocher eltűnését és az új játék mentéseknél fellépő módosító-hibákat. Steam Decken különösen bosszantó probléma volt a Flying Manor köd, amely mostantól nem takarja el a képernyőt.

A trófeák sem maradtak ki: az „Expeditioner”, „Trailbreaker”, „Connoisseur” és „Follow the Trail” achievementekkel kapcsolatos hibák is javításra kerültek; a mentés betöltésével ezek most már rendben aktiválódnak.

A Sandfall ígérete szerint ez még csak a kezdet, a jövőben további frissítések érkeznek. A fejlesztők nemrég a Square Enix csapatával is találkoztak, és úgy tűnik, ez új inspirációt adott nekik – például Charlie Cox is ezek után kezdett érdeklődni a videojátékok iránt.

A fejlesztői csapat üzenete szerint: „Tomorrow comes!”

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...