A Disney a jövőben nem teszi közzé a szolgáltatására feliratkozók számát
- Írta: JesusHun
- 2 napja
A Disney hivatalos bejelentése szerint nem fog a jövőben többet információkat megosztani arról negyedéves üzleti értékeléseiben, hogy éppen aktuálisan hány aktív feliratkozója van a Disney+ streamingplatformján. A döntés azután érkezett, hogy a legutóbbi ilyen jelentésben 2,6 millió új felhasználóról számoltak be, amivel a Disney+ és a Hulu közösen immáron 183 millió tagot számlál.
A cég CEO-ja, Bob Iger és a CFO-ja, Hugh Johnston elmondása szerint az üzlet teljesítményének kiértékelésénél a feliratkozók száma már kevésbé fontos részét képezi az egésznek, ezeknek az elhagyása pedig jobban igazodik majd a média területének jelenlegi alakulásához. A számokat nem azonnali hatállyal vonják meg tőlünk, az ESPN Plus esetében még kikerül év végén (Q4 2025) a következő negyedéves eredmény is, a Disney Plus és a Hulu pedig ezután szakít ezzel a hagyománnyal, attól kezdődően inkább az összprofitot tartalmazó eredmények közlésére koncentrálnak.
A Netflix már tavaly áprilisban meglépte ezt a döntést, szerintük a feliratkozók száma csak egy részét képezi az üzleti növekedésnek, az új bevételi források gyanánt pedig korábban bevezették a hirdetésekkel ellátott előfizetést, valamint a kedvezményes havidíjjal elérhető plusz felhasználó lehetőségét is.
Az idén júniusban záródó negyedévnél a Disney 6%-os streaming bevétel növekedéssel tudott dicsekedni az előző évhez viszonyítva, és $346 millió dolláros profitot értek el. A cikk elején is említett adatok szerint 183 millió előfizető választja őket jelenleg a piacon, amiből az oroszlánrészét a Disney+ teszi ki 128 millióval, a másik 54+ millió a Hulutól jön. Az EPSN külön statisztika szerint 24,1 millió embert mozgat meg, ez pedig nem is nőtt az azt megelőző három hónap alatt, de az új “unlimited” ESPN bevezetésével bővülni fog a sportra koncentráló részleg.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.