Reklámokkal vonzaná vissza az előfizetőket a Microsoft, miközben az áremelést védi

Link másolása
A szolgáltatás újraszervezése és újraárazása után számos felhasználó lemondta az előfizetését, azonban a Microsoft úgy látszik, hogy reklámokkal igyekszik visszaédesgetni az előfizetőket.

Azt mondani, hogy a Microsoft legújabb húzásán felmordult az internet, enyhe kifejezés. A Xbox Game Pass átszervezése és a csomagok újbóli átnevezése mellé társuló jelentős áremelés megtette a hatását, számos nem reprezentatív felmérés alapján a felhasználók tömegesen mondják le az előfizetésüket. Persze, hogy ez a valóságban az előfizetők hány százalékát jelenti, és szignifikáns visszaesést eredményez-e a Microsoft bevételeiben, az egyelőre erősen vitatható (az viszont tény, hogy a lemondási oldal összeomlott a bejelentést követően).

Sarah Bond a Tokyo Game Show keretein belül adott interjújában még arról beszélt, hogy a Game Pass az előző pénzügyi évben rekordméretű, 5 milliárd dolláros bevételt termelt. Ilyen számok mellett nemcsak az kérdéses, hogy mennyi előfizetőnek kellene lemondania a szolgáltatást, hogy a Microsoft megérezze azt, de az is felmerülhet, hogy mi szükség volt az 50%-os (hazánkban 100%-os) áremelésre?

Reklám reklám hátán

Úgy fest, hogy a Microsoft elég egyértelműen az Ultimate csomagra helyezi a hangsúlyt. Többen, köztük a platformmal behatóan foglalkozó Tom Warren is jelezte, hogy a konzol indítását követően egész képernyős reklám formájában buzdít a Microsoft az előfizetésre. Mások arról számoltak be, hogy az előfizetésük lemondását követően a konzoljuk kezdőképernyőjét ellepték az Xbox Game Pass hirdetések, amelyek az Ultimate csomag előnyeit taglalják.

A nem túl szerencsés marketinglépések mellett van még egy "veszteség", amiről viszont nem szólnak a reklámok. A Microsoft ugyanis törölte a Ultimate csomag előfizetőinek járó kedvezményeket, amelyeket Call of Duty kiegészítők vásárlására használhattak fel. Bár ez csupán egy 10%-os kedvezmény volt, a Call of Duty pontok és BlackCell vásárlások során jól jött.

Közben pedig Dustin Blackwell, a Microsoft játékokért és platformkommunikációért felelő igazgatója igyekezett megvédeni az áremelést. Elmondása szerint egy ilyen lépés sosem jó móka, azonban cserébe több funkció és tartalom került minden csomagba. A 75 elsőnapos megjelenés is 50%-kal több, mint amit tavaly nyújtottak a játékosoknak. Blackwell szerint nem volt könnyű döntés az áremelés, de odafigyeltek a játékosok visszajelzéseire, és abból igyekeztek többet nyújtani, amire azok egyébként is vágytak (például a Ubisoft+ Classics és a Fortnite Crew, amelyek elmondása szerint önmagukban 28 dollárt érnek havonta).

1.
1.
hedzsooo
Azt hiszem maradok az Essential/Basic-nel tovabbra is, mert mar abban is tobb cim van mint amennyire idom lenne egyebkent... Plusz a legkedvencebb cimeket minden evben begyujtom kapasbol Steamen, vagy/es DRM-FREE/offline is mindig viheto GOG-verzioban, mikor nem multis/co-op cimekrol van szo ugye., aztan azokat a verziokat ugye PC-n moddingolni is rendszerint kevesbe maceras mint a PASS-os verziokat..:)))

Mondjuk nyalvan az "Ultimate" csomagnak sem en vok mar a celkozonsege de az arazas miatt lehet masok sem sokan, illetve lehet nem annyian majd mint azt ahogyan ok elkepzeltek az uj arazas bevezetesekor.... :)))
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...