Néha jobb nem tudni, hogy mit veszítettünk el egy-egy ostoba döntés következtében, mégis van valami fájdalmasan érdekes az elfeledett sebek feltárásában. Chris Bergstresser, a Konami korábbi licencelésért felelős alelnöke mesélt most egy ilyen esetről egy vele készült interjúban. Bergstresser elárulta, hogy még 1999-ben merült fel a ötlet, ráadásul nem mástól származik, mint a Mátrix alkotóitól.
A Wachowski testvérek ugyanis Hideo Kojima nagy rajongóiként keresték meg a Konamit, sőt még személyesen is ellátogattak a japán kiadóhoz. Mivel addigra megjelent a Metal Gear 1 és 2, valamint a Metal Gear Solid is, ezért a japán játéktervező renoméja már bőven az egekben volt. Ugyan a beszélgetés jó hangulatban zajlott, a Wachowskik ötletét, akik még koncepciós rajzokkal is készültek, Kasumi Kitaue, a Konami egyik vezető producere élből elutasította, így még odáig sem jutott el a dolog, hogy Kojima akár komolyabban elgondolkodhasson rajta.
A dolog következménye, hogy a 2003-as Enter the Matrix lett az első játékadaptációja a Wachowskik agyszüleményének. Ugyan több más cím is érkezett a franchise népszerűségének tetőfokán, ezekre még a nosztalgia szépítő szemüvegén keresztül is csak felemás alkotásokként emlékezünk. Vajon milyen lett volna egy Kojima-féle Matrix játék?






Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.