A Ubisoft leleplezte legújabb AI-alapú projektjét, a Teammates nagy változásokat ígér

Link másolása
Egy új mesterséges intelligencián alapuló kutatási projekt részeként a Ubisoft csatasorba állítja az AI-t. A készülő FPS játékban nem csak egy Jaspar nevű gépi asszisztens segít, de két teljes értékű AI társ is velünk tart a küldetések során.

A modern korban roppant ingoványos talajjá kezd változni a mesterséges intelligencia kreatív célú felhasználása, az utóbbi 5 évben konkrétan olyan színtű fejlődésen ment át a technológia, hogy egészen komplex feladatokra is bevethető az AI, egyes stúdióknál pedig már nem csak az időigényes és monoton feladatok kiváltására használnák azt.

A Ubisoft tavaly már bemutatta a NEO NPC névre hallgató projekjét, most viszont ennek egy teljesen új oldalát láthatjuk gyakorlatban. A Teammates szinte már joggal lenne nevezhető egy játéknak, de egyelőre igazából csak egy játszható kutatási projektről beszélhetünk, ami egy belső nézetes lövölde alapjaival rendelkezik.

A Ubisoft egy X-bejegyzésben osztotta meg az izgalmas hírt, amiről bővebben az oldalukon olvashatunk. Az elképzelés szerint a videojátékok már túlnőttek azon, hogy csak AI chatbotokat inetgráljunk a virtuális világokba, a Teammates esetében például egy Jaspar nevű asszisztenst kapunk – kb. mint a Vasember Jarvisa. Jaspar hangvezérlés útján megállíthatja a játékot és valós időben adhat segítséget a játékmenetet illetően, de a tippek mellett a sztori elmélyítésében is szerepe lehet.

Ha ez nem lenne elég, akkor a mentőakcióhoz 2 NPC segítőtárs is mellénk szegődik, Pablo és Sofia pedig szintén reagálnak a beszédre. Utasíthatjuk őket merre menjenek, kit lőjenek le, így teljesen személyreszabott élmény bontakozik ki a két mesterséges intelligenciával működő bajtárs bevonásával.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...