Star Wars: The Force Unleashed

  • Írta: Ca$h
  • 2008. szeptember 24.
Túlságosan régóta hallottunk, olvastunk és láttunk már információ morzsákat erről a játékról ahhoz, hogy valóban megérje a várakozást. Pár héttel ezelőtt a készítők kiadtak egy demóverziót a stuffból, ami eléggé vegyes érzelmeket keltett a rajongókban. De most végre itt van a végleges verzió, amit hosszú, fáradságos, de végtelenül élvezetes órákon, napokon keresztül teszteltem le nektek a legnehezebb fokozaton, hogy teljesen képben legyek. Hogy mi a véleményem róla? Hamarosan kiderül, maradjatok velünk!
Állítólag a készítők csak az alapkoncepció kidolgozásával majdnem egy évet töltöttek. Több tucatnyi ötlet született arról, hogy hogyan lehetne ebből egy vérbeli, igazán Star Warsos játékot készíteni. Aztán mikor úgy érezték, hogy egy valóban mesteri ötlet született, akkor jött a legnehezebb próbatétel; megmutatni az egészet a mesternek - George Lucasnak - aki természetesen a jól megszokott visszafogott stílusában rábólintott a projectre. Ekkor kezdődtek meg a valódi munkálatok, megszületett a Force Unleashed, avagy amikor valóban elszabadul az erő pusztító mivolta.

Ahogyan azt a demótesztemben már leírtam, főhősünk egy hihetetlen erővel bíró ifjú Sith harcos, akit Darth Vader egészen pici kora óta nevelgetett abból a célból, hogy majd egyszer igazán nagy dolgokat vihet végbe. A neve Starkiller, ami elsőre egy picikét sablonosnak tűnhet, de idővel mikor végigkísérjük kalandozásait rá fogunk döbbenni arra, hogy ez a hatalmas erőt sugárzó név talán még egy picikét lealacsonyító is a képességeihez mérve. Nem véletlen, hogy a játéknak ez a címe, hiszen szavakkal kifejezni lehetetlen, hogy mikre leszünk képesek mire erőnk teljében eljutunk a végkifejlethez, ami nem túlzok, megdöbbentő lesz mindenkinek aki rajongó és azoknak is akik nem.


Karakterfejlődés


Ahogyan az már a demóból is kiderült a játékba beleraktak egy kis RPG motívumot is, aminek segítségével kedvünk szerint leszünk képesek fejleszteni karakterünket. Három fajta pontot tudunk majd szerezni, az egyikkel a lézerkardos kombó arzenálunkat bővíthetjük, a másikkal az erő képességeinket tehetjük egyre erősebbé (ellökés, villám, elkapás, kardeldobás, pulzáló lökés, villámpajzs) végül pedig, de nem utolsó sorban a Jedi képességeinket fejleszthetjük. Minden egyes tulajdonságnak három szintje van, amiket még a legnehezebb fokozaton sem leszünk képesek maximumra kitolni. Éppen ezért jól meg kell gondolnunk, hogy mire költjük el a pontjainkat. Természetesen képesek leszünk arra is, hogy reseteljük a kiválasztottakat, de erre el kell pazarolnunk egy végtelenül értékes jediképesség pontot, amiből a legkevesebb szerezhető kalandozásaink során. Nincsen olyan recept, amit a legjobbnak lehetne nevezni, de tény hogy az elkapás, a villám és a villámpajzs a leghatékonyabb kellékei egy vérbeli Sith harcosnak. Úgyhogy csak okosan osszuk be a kapott pontokat!


A játékban 9 pályával fogunk találkozni, amiket végtelenül kidolgozott és megkomponált minőségű átvezetők kötnek majd össze (igen-igen a demó óta sokat javítottak rajtuk), melyek egy olyan kerek, egész történetet fognak alkotni, ami már önmagában is megfelel egy teljes értékű Star Wars filmnek. A különböző bolygókon olyan hatalmas ellenfél arzenállal fogunk találkozni, amiknek a túléléséhez igazán kemény Sithnek kell lennünk. Itt mindenképpen meg szeretném említeni, hogy a játék teljes élvezetéhez, a legnehezebb fokozatot ajánlanám minden rajongónak. Nem csak az Achievmentek miatt, hanem azért is, mert csak ezen a szinten leszünk képesek és leszünk rákényszerítve arra, hogy hősünk minden lehetőségét és képességét a végsőkig kihasználjuk. A könnyebb fokozatokon a játék leginkább csak egy eszetlen mészárlásra emlékeztet, aminek nincsen semmi értelme, még a főellenfelekkel is pillanatok alatt végezni fogunk, nem lesz bennük semmi élvezet.


Ahogyan az várható volt, a gamma hihetetlen grafikával lett megáldva. Érdemes időnként csak megállni és abban gyönyörködni, ami körülöttünk zajlik. Természetesen az összhatáshoz mindenképpen szükség volt a vérbeli Star Warsos zenékre, amik tökéletesen megadják nekünk azt az alaphangulatot, amire mindig is szükségünk volt. A Havok fizikai engine újra bebizonyította, hogy mit tud, olyan pusztításokat tudunk véghez vinni, amikről minden rajongó csak álmodhatott idáig. Bárki mondhat bármit, ez a játék nagyon nagyot ütött. Méltó a Star Wars univerzumhoz, történethez, hangulathoz, mindenhez, amit idáig annyira szerettünk benne.


Természetesen vannak apró hiányosságai, amik időnként az agyunkra mennek. Olyanok, mint az X360 DVD meghajtója miatti laggolások (kíváncsi lennék arra, hogy PS3-on vannak-e ilyenek), vagy hogy nem lehet átnyomni a játékon belüli animációkat, amik mondjuk a huszadik újrapróbálkozásnál eléggé idegőrlőek tudnak lenni. Illetve van még egy apróság, ami lehet, hogy csak engem zavart, ez a counter mozdulatok hiánya. Tehát hogyha valaki bevisz nekünk egy támadást, akkor végig kell néznünk, ahogy szépen porig aláz minket a pályán, sokszor még lehetőséget sem adva nekünk arra, hogy felkelljünk. Ez eléggé frusztráló tud lenni, igazán ki lehetett volna találni valami ellentámadást ezekre a helyzetekre.


A Star Wars Force Unleashed szerény véleményem szerint egy mestermű. Ritkán fordul elő, hogy a hatalmas hipe-ból valóban egy jó játék szülessen. Utoljára talán csak az Assassins Creed volt ilyen. Hát most megszületett az új trónörökös. Fantasztikus, felejthetetlen, hihetetlenül élvezetes játékélményt nyújtó játék ez, aminek a beszerzését mindenki számára kötelezővé teszek. Csak annyit mondok, hogyha a 19 éves vadóc kolleganőmnek is leesett az álla tőle, akkor lehet, hogy sokkal több van ebben a játékban, mint amire bárki csak számíthatna!

Kapcsolódó cikkek

92.
vasbazsi1999
Én szerintem meg is éri az árát, mert 1990Ft-ot megér egy ilyen jó játék!!!

91.
vasbazsi1999
Nagyon jó játék, tegnapelőtt vettem meg, de már az első pálya is tök király !!!
90.
kistopci
Nagyon jó a teszt. Meg is vettem a játékot :')
89.
sayainbarni
Nekem vmiért nem jönnek a trófeák!Neketek is ki ir vmit a menübe a trófeákról??lécci segítsen vki
88.
Monty
Nekem nem volt akkora élmény, mint vártam. Az irányítást nehéz volt megszoknom, többször is elakadtam a pályákon és túl sok a hentelés...
Részletesebben:
http://monty.blog.hu/2010/08/10/pc_star_wars_the_force_unleashed
87.
Kriszg
Vki segítsen lécives, a menüven azt írja hogy [-el és ]-el léptethetem arréb a menüsort pl. kómbókra stb. de nem találom azt a billentyűt...Alt Gr+F/G-vel nem jó...mit tehetnék? :S
86.
lajos123
állat ez a game!!



#83

XDxD
83.
Batri
#82: most komolyan egy 3 hónapos üzire válaszoltál?
82.
pettung
#81: tesó én tudnák ilyet,de ne itt....érted no warez...megótheted a bokádat

81.
Adamknight
Azt szeretném kérdezni hogy valamelyik oldalon nincs e fent a teljes verzió PC-re úgy hogy ingyenesen le lehessen tölteni?
80.
Kovathan
És hol van a hátrafolduló lézerkard :S?
79.
Kyuubi
Na megvan. Nagyon cool.
78.
Kyuubi
Ok kösz. Valszeg holnap megszerzem :)
77.
Ca$h
A fekete fénykard a halácsillagban van, azon belül is annál a résznél amikor aktiválni kell a graviliftet a végén. Vagy a bal, vagy a jobb oldali lift legtetejére kell felreplüni és amikor a tetején vagy egy rúdon fogod látni a holocront, közel a plafonhoz.
76.
Kyuubi
A fekete fénykardot hogy lehet megszerezni? Mert egyenlőre legkönnyebb fokozaton toltam csak végig (két félét), és hiányzik két ruha, meg egy csomó fénykard...
75.
Ca$h
Persze... mivel az elejétől a végig egy mestermű! =)
74.
Kyuubi
Most vettem meg a játékot, de szerintem rohadt jó! Pedig még csak az elején vagyok...
73.
Ca$h
Fojesz: nem, ez csak a lézerlövedékekre vontakozik... ha jókor nyomod a védekezést akkor pontosan visszaveri a kardod a lövedékeket magukra az ellenfelekre!
72.
fojesz
Elvben vannak counter mozdulatok. A játék azt írja, ha jó ütemben nyomod meg a védekezést, akkor automatikusan összehozza. Bár még nekem se sikerült megcsinálni. :)
71.
Ca$h
Egyelőre nehéz megmondani melyik a jobb választás, hiszen jelenleg teljesen egyenlő a két gép. Viszont hosszú távra meg azért nehéz tervezni, mivel kb. 2 év múlva jön az új XBox, ami kenterbe veri majd a PS3-at, az új PS viszont jóval később jön. Úgyhogy nem könnyű, kell mind a kettő! =)
70.
Bonta
Ps2 már vagy 4 szer végignyomtam. Ps2-n viszont az a baj hogy nem lehet szintet beállítani. Már megvan minden kristály és lézerkardtípus. Viszont amikor megláttam hogy ps3 meg x-boxon van fekete lézerkard hát behalltam. Sztetek melyik a jobb választás a ps3 vagy az x-box 360? Egyébként a játék nagyon jó csak hát így idő után nincs benne semmi kihívás
69.
Ca$h
khm... nem a cinematicokra gondoltam, olvass vissza! =)
68.
Royal2991
khm... A cinematic videókat túl lehet "nyomni":)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...