Resident Evil 5 Demó teszt

  • Írta: Ca$h
  • 2008. december 15.
Elviselhetetlen, szorongó várakozással teli, csigalassúsággal múló napok előzték meg a december 5-ét, ami idén piros betűs napként szerepelt minden gémer naptárjában. Ez volt az a nap ugyanis, amikor a japán XBox Live-ra felrakták a Biohazard - vagyis Resident Evil - ötödik részének a demóját. Szorgos hangyabolyként mozdult meg az egész világ annak érdekében, hogy lakjon bárhol az ember, elérhető legyen számára eme várva várt gammának a próbaváltozata. Hát itt van, és mi jól le is teszteltük nektek.
Érdekesnek tartom, hogy így a 21. század elején, amikor a technológia hihetetlen sebességgel fejlődik, eljutottunk oda, hogy legyen bármilyen magas felbontású egy bemutató vagy egy videó, vannak olyan játékok amiknek a grafikáját még ezek sem tudják visszaadni. Mondanom sem kell, hogy a Resident Evil 5 is ebbe a kategóriába tartozik. Pedig a videókból ara lehetett következtetni, hogy a gammának valami elképesztően durva lesz a grafikája. Aki ezt gondolta, annak örömmel üzenem, hogy a végeredmény még ennél is sokkal szebb. Olyan részletességgel és aprólékosan ki van dolgozva benne minden egyes textúra, hogy a végeredmény már-már a valósággal vetekszik. A készítők többek között ezzel is elérték a kívánt hatást, ami a rettegés egy egészen új bugyrába vezet be minket. Arról nem is beszélve, hogy a kipróbálható két pályán, folyamatosan sugárzó napsütésben hentelhetjük az ellent, ami ugyancsak teljesen új élményt fog nyújtani minden kedves borzongani vágyó játékosnak.


A főszereplő Chris Redfield, az első részből megismert S.T.A.R.S. (Special Tactics and Rescue Squad) különleges osztag egyik túlélője, aki talán a legkérdésesebb karakter a sorozatban. Ez főleg annak köszönhető, hogy csak az első, illetve a negyedik (ez a Code Veronica, ami igazából egy független rész volt Dreamcasten) részekben szerepelt és sosem lehetett tudni, hogy hol van és mit csinál éppen. Az ötödik részben az egyik ilyen misztikus kalandjának lehetünk a részesei, de természetesen mit sem érne a sorozat legújabb része, ha nem lenne legalább egy segítőtársunk kalandozásaink során. Ellentétben a jól megszokott, két vonalon futó – majd később összefonódó – történetvezetéssel, a készítők gondoltak egy merészet és a manapság oly közkedvelt co-op mellett voksoltak. Segítőtársunk Sheva lesz, egy sokkolóan gyönyörű és igazán belevaló kiscsaj, akinek személyében remélhetőleg Chris végre megtalálja élete szerelmét. Bár ebben a sorozatban sosem lehet tudni, hogy mi fog történni, de én személy szerint drukkolok nekik.


A co-op lehetőségek remekül ki vannak dolgozva, adott lesz nekünk egy gomb amivel mindig segítséget tudunk kérni társunktól, illetve mi is ezzel a gombbal tudjuk őt kihúzni a csávából. Természetesen bármikor lehetőségünk lesz fegyvert, és felszerelést cserélni vele, illetve mi fogunk a segítségére sietni - illetve fordítva - ha éppen valaki lekerült a földre. A bal bumper megnyomásával tudjuk elővenni igencsak félelmetesnek tűnő machetánkat, aminek az lenne a célja, hogy közelharcban kihúzzon minket a csávából. De tekintettel arra, hogy nem tudunk vele támadásokat összekötni - avagy combózni - és még akkor sem tudunk halálos sebet okozni vele, hogyha fejre célzunk, használhatósága majdnem megegyezik a nullával. Ez persze csak az első benyomásom róla, lehet, hogy a teljes változatban ez másképp lesz.


Ha már belementem az első negatívumba, akkor jöjjön szépen sorban az összes. Számomra a legfrusztrálóbb dolog maga az irányítás volt. Sajnos Chrisnek még mindig nem sikerült megtanulnia mozgás közben célozni, ami azt jelenti, hogy csak egy helyben állva tudunk a fegyverünkkel lőni. Ez nem is lenne annyira baj, csak éppenséggel ellenfeleink száma olyan magas, hogy pillanatok alatt azon vesszük észre magunkat, hogy egy 10 négyzetméteres szobában egyszerre 30-an vagyunk és persze mindenki csapkod és ütlegel minket ahol ér. Ilyenkor fegyvert használni, pontos lövéseket leadni, szinte lehetetlen.


Az még rendben van, hogy mindenki kedvenc horror sorozatából egy hentelő arcade játékot csináltak, de az már mindennek a teteje, hogy ehhez megtartották, még az első részből ismert tárgyhasználati menürendszert. Itt arra gondolok, hogy ha mondjuk használni akarok egy gyógynövényt, akkor meg kell nyomnom az „Y"-t, utána ki kell választanom a kívánt tárgyat, ezek után még rá kell mennem a használni menüpontra, és csak ezután történik meg a kívánt hatás. Mondanom sem kell, hogy ennyi idő alatt nagyjából hárman vágják belénk a baltájukat, és minimum egy főszörny tarkón csap a kalapácsával. Tehát röviden csak annyi tudok erről mondani, hogy ha a készítőknek az volt a célja, hogy a játékos pánikrohammal vegyült fulladásos asztmás rohamot kapjon, akkor a siker garantált lesz.


Az elképesztően frusztráló irányítást leszámítva, minden szempontból egy mesterműnek ígérkezik a játék. Én csak abban reménykedek, hogy ezalatt a közel negyed év alatt ki fogják javítani ezeket a hibákat és nem az irányítás ellehetetlenítésével igyekeznek fokozni bennünk a feszültséget, mert akkor sajnos hiába a gyönyörű grafika és a remek co-op mozdulatok, a Resident Evil legújabb része bukásra lesz ítélve…

Kapcsolódó cikkek

34.
34.
Ca$h
33: igen, ebben teljesen biztos vagyok!
33.
33.
Szelim
lineáris lesz a játékmenete???
31.
31.
Ca$h
dante: ha csak ennyi "gond" lenne az irányítással azt szerintem senki se venné rossz néven, de ennél sokkal komolyabb gondok vannak vele... :/
30.
30.
dante92
Csak a 3. és a második oldalt olvastam el. Én is úgy vagyok ezzel, hogy késhet 3-4 hónapot, csak legyen jó. Gondoljatok bele, mi lett volna ha a GTA IV novemberben jön ki! Akkor is lett volna olyan jó, mint ami április 29.én jelent meg?

Ha az irányítás olyan lesz, mint a 4-é (ps2), akkor nem érdekel. De ezzel csak a baj az, hogy míg ps2-n R1 + X a lövés, itt más, mint a többi játéknál. Nem R1-el lősz, hanem az RT-ve (x360).
29.
29.
Ca$h
felegyi: pontosan a cod4-ben és cod5-ben érnének a legnagyobb meglepetések... olyan emberekkel szoktam találkozni, hogy visszanézve a deadcamet egyszerűen nem hiszek a szememnek!
28.
28.
felegyi
Jó jó elhiszem hogy szinte már bűvész mutatványnak számító heccsátokat tudnak egyesel nyomni joyal, de azt megnézném hogy CoD4-ben ugyanúgy bántok-e az egérrel mint én ;)!
27.
27.
westZsolt
szépképek,láttam már a sorozatótt :) Sztem viszi a pálmát grafikailag :)
26.
26.
westZsolt
23.
23.
westZsolt
Nemtom, mi anehéz benne???? Re 4-ben is ien volt, ŰK-ban jácottam vele x-boxon ps éhez nagyon szokatlan volt a joy, és mégis 10/7 Zombit simán fejbe lőttem és 15p alatt 1se tudott elkapni :S nemtom mibajotók vele :S
22.
22.
Ca$h
Egyet kell értenem bobbyval, olyan játékosok vannak kontrollerrel, hogy el sem hiszitek. Erre a legjobb példa a Halo3 ahol elég csak pár top játékosnak megnézni a feltöltött videóit és rá lehet csodálkozni a látottakra... ;)
21.
21.
kankadi
18: én pl kontrolleren ugy tolom az fpseket mint te egérrel... mi ezt szoktum meg és ugyanolyan jol tolom én is kontrollerrel
20.
20.
felegyi
19# Ez a verzió lehet fél éves is ne feledd, szerintem csak egy olyan; kellemeset csalódtam dolgot akarnak majd kihozni belőlünk...
19.
19.
Dcrysis02
Ha a Pc-s roszabb lesz bedugom az X360 kontrollert azt meglássuk hogy haladunk :)

18:Én is remélem hogy kiadják,és remélem Jun tényleg nem beszélt a levegőbe mikor Gears-szerű irányitást igértek.De nem hinném hogy olyan sokat javitanának már rajta igy az utolsó hónapokban.Japánban is egy héttel elöbb piacra dobják "röviditett fejlesztési idő" miatt,mint azt ahogy már irtam.Talán ilyen jól haladtak?
18.
18.
felegyi
James: A türelem rózsát terem, mondták már :)?



Én nem játszottam velem mivel nincs boxom, de ha lenne se próbálnám ki! Még nektek pro gamereknek is nehéz kontrollerrel a játék... akkor nekem az esélyem hogy nem halok meg az első 5 percben egyenlő a nullával! (Remélem utóbb ezt is kidobja a CAPCOM PC-re, és egyenlő esélyekkel indulhatok)
17.
17.
Ca$h
tjames: no igen, maximálisan igazad van...
16.
16.
tjames
#14: Arra gondolok, hogy nem az jellemző a játékokra, hogy a minőség miatt inkáb csúsztatnék a megjelenésüket. Inkább kiadják úgy ahogy van, tele buggal (nem a pop-ról beszélek most, hanem általánosítok), atán inkább kiadnak hozzá egy patch-t. Viszont ebben az a szar, hogy jártam már úgy, hogy előrendeltem a játékot, és mivel jó korán megkaptam, rég kivittem mire jöt a patch. Nemcsak kivittem, el is adtam. Namost így ugyebár pont azokkal b.sznak ki, akik így nem tudják élvezni a "javított" játékot, csak a bughalmazt.

Visszakanyarodva a témához: nagyon remélem hogy lesz benne normális irányítás, mert egy ilyen demobelivel én nem fogok szenvedni. Lehúzták annp az AitD-t az irányítása miatt, pedig az ehhez képest teljesen rendben volt. Ez mindnt alulmúl szerintem.
14.
14.
Ca$h
tjames: mire gondolsz? hogy javítanak rajta? vagy hogy érdemes várni rájuk?
13.
13.
tjames
Mostanában viszont sajnos nem ez a jellemző a játékokra.....
12.
12.
Ca$h
kratos: na látod ebben teljesen egyetértünk... a lényeg a végeredmény, szerintem bárki képes rá még várni egy picikét!
11.
11.
Dr Kratos
Van még 3 hónapjuk kapják össze magukat mert nekem 2009-ben maxx 3-4 játékra lessz pénzem de az tuti legyen ne 1 kaki.

Gears féle fedezékharc kéne ,de olyat hallotam,hogy a véglegesben olyan lessz.

Komolyam várom mint állat de inkább jöjjön 2 hónap késéssel de legyen faxa !
10.
10.
Ca$h
reméljük a legjobbakat, mert ez egy katasztrófa... :/
9.
9.
westZsolt
RE4-es az írányítás sztem, szal nekem okés :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...