Killzone 2 Demó teszt

  • Írta: Ghost
  • 2009. február 12.
Évek óta vártuk a napot, amikor végre rátehetjük kezünket a Guerrilla által fejlesztett Killzone folytatására. Most elérkezett az idő, nemrég elérhetővé vált ugyanis a konzol egyik legígéretesebb játékának demó változata! Mire várunk még? Kezdődjék a villámteszt!
A Killzone 2 bejelentése óta majdnem négy év telt el. A 2005-ös E3-on történt leleplezést követően egymást váltották a képek, a videók, és a kiállításokra cipelt techdemók, ám egyik sem ér fel azzal az élménnyel, mint amikor az ember a saját lakásán, a saját gépén nyomhatja a játékot. A megjelenésig van még egy kis idő, ám ezt remekül elüthetjük a kipróbálható változattal, amely bár rövidre, ám annál nagyszerűbbre sikeredett.


A demó mérete 1.2 GB lett. Az indítás után egy nyelvválasztó, majd egy gyors képernyő kontrasztállító fogad minket, majd a főmenüben találjuk magunkat. Mivel még csak demóról beszélünk, ezért csak a beállítások és a kampány menüpontok nyitottak. Miután kiválasztottuk az egyetlen felkínált nehézségi fokozatot, egy gyors töltés után végre szemünk elé tárul, hogy milyen is lett az a sokat emlegetett, híres-neves Killzone 2.


A nyitókép lélegzet elállító, bajtársainkkal karöltve azonnal belecsöppenünk a harc sűrűjébe. Körülöttünk robbanások, a fejünk mellett golyók suhannak el, a nagy zajban ezalatt halljuk, amint csapat vezetője az utasításokat üvölti. A hangulat már első látásra magával ragadja az embert, a szürkés, komor látvány remekül illik a háború véres valóságához. Miután állunk keresgélését befejeztük, azonnal két Helghast üdvözöl bennünket, akikkel könnyűszerrel el is bánunk. A célzás nagyszerűre sikerült, semmilyen könnyítést nem tartalmaz, nem jelöli ki automatikusan a célpontot, nekünk kell ügyesen bánni a karokkal.


Egyeseknek furcsa lehet a gyárilag beállított gombkiosztás, ám szerencsére rengeteg variáció közül válogathatunk. Én célszerűnek tartottam az alapbeállításokat használni, ugyanis elég könnyű hozzászokni, hogy a R1 a lövés, R2 a gránát, L1 a közelharc, L2 pedig a fedezék. Amint végeztünk az előttünk felbukkanó újabb ellenfelekkel, máris haladhatunk tovább a parancsnok utasítása szerint. A fedezékeket gyorsan megtanuljuk használni, a harctér pedig tele van különböző barikádokkal, amelyek mögé bújva biztonságból tüzelhetünk az ellenségre.


Ahogy haladunk előre, egyre több és több Helghast bukkan fel előttünk – persze a csapat legnagyobb örömére. Amint messzebb kerülünk a tengerparttól, azonnal egy komolyabb feladattal bíz meg bennünket a parancsnok. Egy rakétavetővel kell rendet tennünk az előttünk tornyosuló hídon. Amint meghúzzuk a ravaszt, s a rakéta szélsebesen távozik a csőből, hatalmas robbanás szemtanúi leszünk - a híd apró darabkái beterítenek mindent a közelben, majd a hatalmas füstön átkelve már haladhatunk is tovább. Néhány kanyar a romos épületmaradványok között, és szembesülünk vele, hogy az ellenség bizony rendesen felszerelkezett ellenünk: tankokkal várják kicsiny csapatunkat, ám nem tudnak túl járni az eszünkön.


A hosszas csetepaté közben egyszer csak egy jajveszékelő hang hallatszik a közelből: egyik társunk megsérült. Ilyen esetben a mi feladatunk, hogy segítsünk neki, s ezt könnyen meg is tehetjük, ha a közelébe férkőzünk, és megnyomjuk a kört a Playstation 3 vezérlőjén. A mutatvány közben egy kis szerkezetet kapunk elő a hátizsákból, amellyel feltölthetjük csapattársunk életerejét, és máris folytathatja a harcot. Hasonló módszerrel mi magunk is tudunk gyógyulni, ám ehhez nem kell semmilyen gombot megnyomni, pusztán néhány másodpercig kimaradni a csatából.


Tovább haladva egy épületbe kell belopóznunk, ahol rengeteg ellenséges katona szeretné, ha már alulról szagolnánk az ibolyát. Itt vehetjük igazán szemügyre a fizika nagyszerűségét, hála a rengeteg, igen könnyen felrobbanó olajos hordónak. A fizikán kívül a nagyszerűen használt fény- és árnyékhatásokat is megcsodálhatjuk, a romos épület mennyezetén beszűrődő napfény ugyanis csodálatossá teszi még ezt a lehangoló helyiséget is. Ennyire élethű környezettel kevés helyen találkozni, szinte érezni a hideg falakat körülöttünk!


Soha nem rajongtam igazán a lövöldözős játékokért, talán a Half-Life 2 volt az, ami igazán megfogott ebben a kategóriában, ám ezt a játékot minden Playstation 3 tulajnak ki kell próbálnia. Az a hangulat és az a látvány, ami a Guerrilla munkáját áthatja, egyszerűen fantasztikus. Negatívumot nehéz találni, még a mesterséges intelligenciát sem érheti panasz, a Helghastok mindent megtesznek, hogy utunkat állják egy-egy feladat során. Nem is véletlen, hogy már több, mint 1 millió előrendeléssel büszkélkedik a játék!

Kapcsolódó cikkek

52.
Ca$h
Hamarosan jön mindkettő teszt gyerekek... türelem... ;)
51.
amd33
jÓ én most nem fogok vitatkozni nekem jobban bejön a fear 2 főleg a hangulata miatt ennyi...
48.
kankadi
de mikor lesz a killzone 22 teszt? várom már nagyon! :)
48.
kankadi
22 helyett 2-t akartam irni :)
47.
Ca$h
A gond a FEAR-el annyi, hogy majdnem egyszerre jött ki a Killzone-al és az ami pár hete még nagyon jónak ígérkezett a demo alapján, az a Killzone után már nagyon nem üti meg a mércét. De nemsokára olvashatjátok mind két tesztemet, abból ki fog derülni a turpisság... ;)
46.
gyerecske
De miért a FEAR-hez hasonlítjátok?

Annyi hasonlóság van hogy FPS mind a 2 és kész!
45.
kankadi
a fear 2ben igaz h fejlesztett ai van... de nem jobb a kz2-nél... azért vannak benne olyan bugok igy az aiban... majdnem megbántam h mevettem... de már árulom... kz2nek meg a demoját nem lehet megunni...és abban is jobban alkalmazkodnak a helyzethez mint a fear 2ben már bocsánat.... de én tapaszaltam és... a fear 2ben legtöbb esetben jo, de részben hülye az ai... kz2 nek a demojába még nem láttam ai bugot pedig rengetegszer kinyomtam... najo 1et találtam... a demoban... de azt kijavitják tuti és hoppá! mennyiszer játszottam ki csak a demoját? és csak 1x találtam benne ai bugot.... azért nem semmi... és a fear 2ben meg azért ehez képest sokszor van... olyan hülye az ember... ott áll, odamegyek h meglásson, meglát, mellém lövöldöz, csak 2x talál el amit a tárbol kilőtt... meg odamegyek mellé és nem h hátramenne, de ott megáll tölteni... simán lelőhettem volna... aztán egy kicsit beakad (belaggol) az ember... hát... kz2ben nem ilyen sulyos hiba volt az az 1 hiba... de akkoris az demo... a fear2 meg teljes és több hiba van az ai-val... ez már azért... gáz... és ne mondd h jobb az ai-ja a fear2nek mikor nem játszottad végig rengetegszer a kz2 demot... fogadok h még 1x se játszottál a kz2 demojával....mert akkor megjönne az eszed nem ilyeneket irogatni...
44.
amd33
Hát Fear 2 Jobb Ai van már megbocsáss mint a KZ 2-be...
42.
amd33
Hát nem tom de én a fear 2 demóját negy egyzser vittem végig elenbe na killzone 2 őjével és összeségébe is jobanak látom a fear 2 ennyi...
41.
kankadi
nembaj, a killzone 2 nek csak a demo-ja volt... aszongyák h a tejes verzio sokkal szebb és nincs benne annyi bug... szal.. nem a demo-rol kell megitélni mert a demoban vanna hibák és nem a teljes verzio...és sokkal jobb a killzone 2... demojábol is jobb mint a fear 2 teljes játéka... előbbi kommenteimbe is irtam h végigvittem... annyira nem tetszik, mindenkinek más a vélmeénye... de az biztos h jobb a killzone 2... nem csak pontban... amugy összesitett: fear 2: 80

killzone 2: 92%.... amugy jo a fear de a killzone még jobb.. és ezt nem eldönteni kell... hanem tudni, kiprobálni mind2-t...

a fear is jo, moondom, csak a killzone 2 azért... sokkal jobban elhalad mellette mindenben... és sztem már el fogom cserélni...a fear 2-t...rövid, és nem lehet még1x kitolni... jo játék... VOLT, ÉS csak 1x .... killzone2 .... a demoját 100x ki lehet vinni, nem unod meg... főleg a teljes verziot...
40.
amd33
he7edik nem csak boxra telik tudod toltam a killzone 2 demót vannak hibái enem is kevés ezért nem beszélnék remekmúről de attól függetlenül nagyon jó game...Fear 2 meg tényleg jobb hangulilag meg ugy összevetve mindent de ez az én véleményem meg imádok parázni gamekba:D,másnak meg mása véleménye mint pl neked de azért fikázni nem kell ilyen dúrván,mert nem szar gém az hétszentség...
39.
gyerecske
Hát igen még szerencse , hogy nem vagyunk egyformák!

:-)
37.
gyerecske
Nem tudom miért kell fikázni egymás kedvenc játékát.

A F.E.A.R is meg ez is egy remekmű.Teljesen más hangulatú a 2 játék.Nem is értem miért kell egymáshoz hasonlítgatni.

36.
kankadi
ja és a fear azért kapott 7 pontot legtöbbször mert jo az ai... amugy meg a fear rohadt csicska játék, már bocsánat... eléggé... irritálo játék... amikor lelassitod az időt... hát... szétlövöd az embert... legtöbbször nem ugy reagál ahogy kéne, sporoltak a kidolgozással, egy csomo tárgyat nem lehet szétlőni, tele van buggal, rohadt rövid és unalmas... amikor beszállsz a robotba egyből hentbe megy a játék, nem lehet szétlőni a házakat és amikor kint vagy akkor a messze lévő táj... eléggé csunya... nincs kidolgozva, recés... nekem megvan és rohadt rövid ideig tartott mire kitoltam... szal... inkább killzone 2 mint bármely más fps... főleg a fear... semmi ujitás... semmi különlegesség... ai... igaz h jo, de semmi különös nincs benne... killzone demo-ban van két ember, és nem egy iránybol jönnek ha rájuklősz és nem tudtad megölni még őket, hanem elválnak 2 irányba h te az egyiket lődd, amig a másik lelő téged... a fearba ien nem volt... ott csak neked ront, elmenekül... ai=4/10.. vagyis a fear2ben...
35.
kankadi
kit érdekelnek a texturák? a resistance 2ben is van az h lehet változtatni a motion blur-t... nem tom h mért jo az h homályos... lehet h olyan vidit láttál kedves amd33, amiben fel volt téve... ha nem lehet változtatni a motion blurt akkor elnézést... de a resistance 2ben lehetett... és amugy egy igazi gamer nem ocsmányolja a játékot hanem élvezi h játszik... én is azért nem játszok most mert kijátszottam magam, majd folytatom 10 perc mulva... de egy igazi gamer 1. látásra nem a negativumokat nézegeti mint te... szal inkább akkor játsz a resi5el majd ha kijön és ne bántsd a texturát mert lehet h a te monitorodon olyan, lehet h a kép állitodott olyanra, lehet h azért ilyen homályos mert direkt ien, mert ugye a látás az ugy megy h ha távolabbi dolgot nézel akkor a közelebbi tárgyak homályosak, és forditva... tehát ha közeli dolgot nézel akkor a távolabbi elhomályosodik... szal inkább a realitás irányába megy... és játék közben jo nézni egy játékot nem pedig képekről... mondom én: a resi 5ben mikor csonakkal mennek, ott van rola egy kép... amikor a viz felcsap... hát... eléggé csunya a viz.... DE ha játék közben nézzük és nem is azt vesszük nagyon figyelembe akkor nagyon szépnek látszik... de amikor egy megállitott képet mutatnak... minden játékot játék közben, a saját szemünkkel kell megállapitani h csunya e vagy szép, nem pedig videokrol (ami legtöbbször csalás) vagy képekről (ami ugye a resi 5 esetében is... a viz... nem néz ki szépnek...)...
34.
amd33
Messze nem a legszebb game nem tudom miről beszéltek a texturák extra szarok. resi 5 jóval szebb és a texturák isélessek...
33.
F.E.A.R. Alma
kankadi:

Ez a cikk a demóról szólt, én is a demót kommentáltam, azok alapján írtam le a véleményemet (ha képtelen voltál helyesen értelmezni az írásomat, akkor az a te képességeidet jól példázza). A demó pedig bárhonnan is nézzük, közel sem hozza azt a színvonalat (nem csak prezentációt, hanem játékmenetet és játékélményt) amit a nyugati magazinok lefestenek a játékról. Milyen hasonló játékot mondjak? Inkább a Killzone hasonlít minden másra. Gondolom azt tudod, hogy az ellenségek külsejét szinte egy az egyben egy sikeres japán anime páncélosai után mintázták. Gondolom észrevetted, hogy a Killzone hány helyről és miket lopott. Vagy nem? Mitől olyan egyedülálló? Mert ennek annak kell lennie, vagy mert inkább eldöntötted magadban, hogy így van és kész?



he7edik:

Ez a reakció már önmagában is árulkodik arról, hogy vajmi kevés közöd van a F.E.A.R. világához. Csak úgy mellékesen: a F.E.A.R.-ben prezentált A.I. a mai napig benchmarknak számít és ezt a kritikusok sem győzik méltatni. Az meg, hogy értelmes érvek helyett szánalmas kis buzinak titulálsz, jól mutatja, hogy egy fellázadt Sony fanboy képtelen ész érvekkel megvédeni a szíve csücskének számító aktuális hype játékot, ahelyett egyből személyeskedésbe torkollik az offenzíva. Tessék, itt a lehetőség, sorold fel azokat a baromi jó tulajdonságokat, amiket mondjuk a demó fel tudott mutatni! Nem, ne hangulatról beszéljünk (mert az annyira megfoghatatlan mint egy fekete lyuk), hanem olyan dolgokról mint játékmenet, pályakialakítás, ellenséges és szövetséges ellenfelek viselkedése. Egyébként a F.E.A.R. meg a Killzone annyira külön kategória, hogy nem is érdemes egy lapon emlegetni őket. Én nem tettem meg, neked viszont egyből fel kellett hozni (gondolom a nickem alapján).



Elmondtam a véleményemet mindenféle fröcsögés nélkül, a tapasztalataimra, meg a több mint 20 éves játékos múltamra támaszkodva. Kár, hogy idáig terjed itt a szellemi színvonal, hogy negatívumokat nem lehet mondani egy végletekig sztárolt játékról, mert akkor egyből kegyvesztett kis buzinak számít az ember. Persze ez nem az oldalt minősíti, sokkal inkább a mai játékos réteg kulturálatlanságát...
31.
kankadi
32: akkor menj vissza az odudba! rengetegen mondják h ez nem egy középkategoriás játék... és a demo... a demo még nem a teljes... azon még javitanak... vagy javitottak... de a lényeg h 10 pontos játék (hiába csak 95% :)) és bárki bármit mond, sokkal jobb mint pl egy cod... vagy vki mondjon más hasonlo játékot, de jobbat ugysem tud mondani...
30.
F.E.A.R. Alma
Ez most az ügyeletes mindent vivő sztár játék, amit mindenkinek kötelezően szeretnie kell, mert ennél már nem lehet jobbat készíteni... vagy mégis?



Sajnos egyet kell értenem egy előttem szólóval. Azok után, hogy az első Killzone-t hosszú hónapokon át játszottam online a Playstation 2 hálózatán, igen nagy elvárással ültem neki a demónak, amit csak tetézett az, hogy a nagynevű Edge-et kivéve minden helyen az egekig magasztaló kritikákat lehet olvasni a teljes verzióról. Nos, az elvárásaimat a demó nem, hogy hozni nem volt képes, de még csak megközelíteni sem, ami a fentiek tükrében még keserűbb szájízt ad.



Hogy ne lenne hibája a demónak? A bugyuta mesterséges intelligencia, az részlettelen, homályos textúrák, az idiótán szkriptelt jelenetek, az állandóan hősködő de a harc végkifejletében abszolút nem meghatározó csapattársak, a nagy szórású fegyverek, az alacsony szintű rombolhatóság, az alapból elbaltázott (default) irányítás és az arcpirító pályatervezés mind-mind megmentik attól a demót, hogy érdemtelenül mennyei jelzőkkel illessem, netán elgondolkodjak a teljes verzió előrendelésén. Utóbbit persze már amúgy sem kellene megtennem, hiszen hazánk ügyeskedő konzolos üzletei (tojva a hivatalos megjelenésre) máris áruba bocsájtották a játékot.



Kizárólag a demót vizsgálva ez egy erős középkategóriás játék, és nem titeket akarlak ostorozni, de a feltétel nélküli ömlengés mellett a hibáit is észre kellett volna venni, mert akad neki egy pár. Végül is mit tud ez a játék amit más játékok nem? Volt a demóban meggyőző gameplay, vagy bármilyen meghatározó elem ami megkülönbözteti őt a rendkívül erős konkurenciától? Persze, rá lehet fogni a grafikára, hogy ilyet még nem láttunk. Akik így járnak el, azoknak ajánlom, hogy vegyék szemügyre egy kicsit a textúrákat! Fényeffektusok tekintetében pedig láttam már sokkal meggyőzőbb alkotásokat is, amelyeknél a dinamikus fények nem csak olcsó reklámfogásként szerepelnek, hanem hozzátesznek a játékmenethez is.



Mi maradt most? Egy ezer helyről összelopkodott, rommá szkriptelt, rémesen buta játékmenet. A Killzone 2 teljes verziója (figyelembe véve a sok külföldi felmagasztaló kritikát) elképzelhető, hogy jó lesz. A demó viszont véleményem szerint közel sem méltó ehhez a nagy felhajtáshoz.



Beindult a hype gépezet, de ne felejtsünk el a burok alá tekinteni!
29.
dani3
Nekem is megvan a teljes és kjó! Legszebb játék!
28.
kankadi
szolj légyszives ebbe a hozzászolásba ha kitoltad h kb mennyi iső... köszönöm! és jo neked :)
26.
Ca$h
Ííííííígy van, a legszebb játék idáig!
24.
gyerecske
#21

Te miről beszélsz?Platinumshopnál 13.000

Jövő héten érkezik.:-)
23.
Tokodboy
Helyesbítek.

Csak grafika terén számítottam jobbra, a többi rendben van, csak ezt így nem mertem leírni
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...