Call of Duty: Modern Warfare 2

  • Írta: Ca$h
  • 2009. november 12.
Két évvel ezelőtt a Call of Duty atyái gondoltak egy nagyot és úgy döntöttek, hogy szakítanak a második világháborús hagyományokkal – megjegyzem akkor már igencsak időszerű volt ez a lépés – és a csatázást ezúttal a közeli jövőbe helyezik. Mindenki megdöbbenésére nemrég kiderült, hogy ha már megbontották a formát, akkor a jó szokásukat megtartva ez lesz az első rész aminek még folytatást is csinálnak. Hölgyeim és Uraim: Modern Warfare 2, avagy hogyan lehet a legjobból még jobbat csinálni…
Tegnapelőtt, éjfélhez közeledve már tűkön ültem, nem bírtam mit kezdeni magammal, az idő csigalassúsággal vánszorgott. Aztán megérkeztem az Überkonzolhoz és az ottani, hozzám hasonlóan feszengő emberek között csak eljött annak a fránya másnapnak az első perce. Hirtelen tetőfokára csapott a hangulat, fotózkodás mindenhol, repkedtek a PC-s, Xboxos, PS3-as példányok, érdekes módon ott és akkor nem volt konzolháború. Nem sokkal később mindenki döbbent arccal leste, a direkt erre a célra kirakott 52 colos Samsung Full HD TV-n elinduló Modern Warfare 2-őt. Aztán rövid idő alatt eltűntek az emberek, rohanvást siettek haza, hogy végre az otthon melegében tehessenek egy próbát. Jómagam is ezt tettem, felmarkoltam a Prestige Editiönömet és egy cimborámmal hazaszáguldva hajnali 5-ig toltuk a gammát.

Mikor hív a kötelesség

A nem túl távoli jövőben játszódó első részben a különleges kiképzésben részesült angol SAS megfékezte a világuralomra törő fanatikus Zakhaevet. Csaknem az egész osztag odaveszett, Price kapitányt halottnak nyilvánították, egyedül csak „Soap" Mactavish élte túl az akciót, aki azóta meg sem állt a kapitányi rangig. Öt év telt el, Zakhaevet Oroszországban hősként ünnepelik, helyét jobbkeze, a pszichopata Makarov vette át, aki a legrosszabb fajta bűnözők csoportjába tartozik. A halállal üzletel, nincsenek magasztos céljai, csupán a pénz számít neki, semmi más. Elkerülhetetlen volt egy újabb konfliktus, mindenki számított rá, de erre nem lehetett előre felkészülni…


Alighogy Afganisztánban - a Rangerek osztagában- befejezzük első bemelegítő küldetésünket - némi céllövölde formájában –, rögtön el is indul a pokol. Ahogyan azt
Termográf kamera
A termográf kamera egy olyan szerkezet, mely a látott képet az infravörös sugárzásnak köszönhetően képes láthatóvá tenni (hasonlóan a hagyományos kamerához, mely azonban a fény segítségével alkot képet). Ellentétben ezekkel a kamerákkal melyeknek az érzékelési távolsága 450-750 nanométer, a termográf kameránál ez elérheti akár a tizennégyezret t is.
már a CoD-oknál megszokhattuk, a történet és az akciójelenetek magas fordulatszámon pörögnek. Ha az eddigi részeket mondjuk egy sugárhajtású vadászrepülőhöz hasonlítanánk, akkor ez a mostani leginkább olyan, mintha a többszörös hangsebesség után rögtön bekapcsolnánk a külön erre célra felszerelt hiperhajtóművet. Folyamatosak az üvöltözések, robbanások, becsapódó golyók, a tisztek igyekeznek felülkerekedni ezen a földi poklon, osztogatják parancsaikat, de mi semmivel sem törődünk, csak megpróbálunk életben maradni. Mindig van valami fordulat, mindig van valami döbbenetes jelenet, az akció egy mikroszekundumra se áll meg, még akkor sem, ha mondjuk éppenséggel egy lopakodós küldetés kellős közepén vagyunk. A feszültséget szinte vágni lehet, az adrenalin szintünk az egekben és valahogy mindig történik valami amire egyáltalán nem számítottunk. A kampány egy döbbenetesen élvezetes, hatásvadász (mégis remekül működő), teljes fordulatszámon pörgő száguldás a végkifejlet felé, ahol képesek voltak még az első részt is überelni. Nem mondanám hosszúnak, de nem is olyan nagy baj ez hiszen ha az ember igazán bele tudja élni magát a történtekbe – valljuk be ez nem túl nehéz –, akkor úgy fogjuk érezni, hogy ennyi elég is volt. Kissé megviseltek leszünk, leterheltek, hiszen a CoD nem egy gyerekmese, sose volt az. Ha többre vágyunk még mindig ott van az ultranehéz veterán fokozat, mellyel garantáltan meg fogjuk hosszabbítani egyszemélyes csatánkat a világ ellen…


Hogyan lehet a legjobból jobbat csinálni


Természetesen sokan vannak akik nem értenek majd velem egyet mikor azt mondom, hogy a CoD a legjobb multiplayeres játék, amit valaha csináltak. Sokan vannak akiket valahogy nem fog meg, de ha a százalékos arányt nézzük, még mindig ezeket a gammákat tolják a legtöbben a neten és én is csak erre alapoztam eme merész kijelentést. Én személy szerint a CoD4 óta fanatikus rajongója vagyok a hardcore meccseknek, számomra ennél tökéletesebbet ki sem lehetett volna találni. De tévedtem mikor ezt hittem, mert lehet!


Az Infinity Ward játékfejlesztő istenei ugyanis azzal a remek ötlettel álltak elő, hogy minket, játékosokat kérdeztek meg arról, vajon hogyan kéne megreformálni azt, ami idáig is olyan jól működött. Szavazni lehetett kedvelt és gyűlölt perkökre és számtalan olyan dologra, amit esetlegesen megváltoztatnánk a következő részben. Ennek köszönhető az a teljesen átalakított, mégis olyan egyszerűnek és triviálisnak tűnő új rendszer, amit az első pillanattól fogva imádni fogunk. Az egész rögtön úgy kezdődik, hogy minden megszerezhető pontot a tízszeresére növeltek, ezzel azt a hatást elérve mintha sokkal jobban játszanánk, mint azelőtt. Pedig valójában nagyon sokat szigorítottak a fejlődési rendszeren, hiszen magukat a szinteket is sokkal lassabban fogjuk elérni. Fordulni csak hetvenes szint után lehet, mégpedig összesen tizenötször, de állítólag mindegyik után valami extra ajándékban lesz részünk, amit csak a fanatikus prestige-esek kaphatnak meg.


A perkök és a fegyverek fejlesztése is alaposan át van gondolva, hihetetlenül profin lett összerakva az egész. Akadnak olyanok, amiket régebben nagyon szerettünk, de ezúttal csak fegyverre csatolható extrákként jelennek meg (Double tap, Deep impact,
AC-130
A Lockheed AC-130 egy nehéztüzérséggel rendelkező földi erőket támogató repülő. Létezik egy kizárólag szállításra alkalmazott változata; a C-130, melyet sokan csak „Hercules"-ként ismernek. A legénység 12 emberből áll, akikből minimum öt magas rangú tiszt.
Bandolier). Külön létrehoztak egy felszerelés menüpontot, ahová a különböző gránátokat és bombákat tudjuk magunknak beállítani, természetesen kitaláltak újakat is, mint mondjuk a hihetetlenül ötletes dobókés vagy a Killzone-ból lopott taktikai gránát, mellyel ott éledhetünk újra, ahol csak akarunk. Apropó Killzone: mint azt gondolom mindenki tudja, a sikeres PS3-as gamma készítői nagy CoD rajongók, amit az Infinitys srácok a kampányon belül több alkalommal is elrejtett húsvéti tojásokkal (easter egg) köszöntek meg, vagy éppenséggel olyan egyértelmű utalásokkal, mint mondjuk Mactavish frizurája.


A perköknek ezúttal lesz pro változata is, amit akkor szerezhetünk meg, ha elég ideig használtuk őket, vagy gyilkoltunk velük. A pro változatok rendkívül nagy előnyökkel kecsegtetnek, érdemes mindegyiket kimaxolni, nem csak azért, mert a kapott pontokkal gyorsabban tudunk fejlődni, hanem azért is, mert a segítségükkel nagy előnyre tehetünk szert a többiekkel szemben. A fegyvereket tulajdonképpen a végtelenségig lehet gyúrni, ugyanis a gyilkolás, illetve fejlövés utáni szintfejlődéseknek ha jól tudom nincsen felső határa.


A mindenki által annyira várt Kill Streak (meghalás nélküli gyilkolás sorozata) rendszert teljesen megváltoztatták, összesen tizenöt fajtából lehet válogatni, amiket
M4A1
Az M4A1 karabély a hagyományos M4-esnek az automata változata, melyet kifejezetten speciális küldetésekre terveztek. Kompakt külsejének, felszerelhetőségének illetve alacsony súlyának köszönhetően az egyik legkedveltebb fegyver a különleges erőknél. Igaz, nem olyan pontos és megbízható fegyver mint elődje, az M16-os, de közelharcra tökéletesen alkalmas.
a fejlődésünk során egyenként meg lehet majd vásárolni. Egyszerre csak hármat használhatunk és mindegyiknek van persze egy számszerű követelménye. Az egyik ötletesebb mint a másik, nem lesz könnyű dolgunk annak a bizonyos háromnak a kiválasztásában, ezt garantálom. A legerősebb a 25 gyilkolás után aktiválható taktikai atombomba, aminek segítségével tulajdonképpen drámai véget vethetünk egy meccsnek, ugyanis a pályán mindenkit elpusztítunk vele és nem marad más csak a felégetett harcmező. Újdonság még a Deathstreak (egymást követő meghalások sorozata) ami egy ugyancsak nagyon jópofa dolog. Ezeknek a segítségével sokkal könnyebben tudunk véget vetni a csúfosan botrányos folyamatos elpatkolásainknak. Ezek közül a legjobb szerintem a Final Stand, ami olyan mint, a sokak által szeretett, számomra gyűlöletes Last Stand, azzal a különbséggel, hogy ha be van kapcsolva és lelőnek minket, akkor a földre kerülve el tudunk kúszni valami fedezékbe, eközben fegyvert is tudunk váltani, gránátot is tudunk dobni, késelni is tudunk, és ha kibírjuk fél percig szépen felállunk és visszatérünk a csatázók közé. Persze ha megint lelőnek akkor nekünk annyi, nincsen több második esély.


Végül, de nem utolsó sorban beleraktak a multizásba egy jópofa dolgot, ami leginkább a mai tinédzserek szívét fogja megdobogtatni. Bizonyára ismeritek azt a számtalan jópofa fórum aláírást amit be lehet rakni a nevetek alá, itt nálunk a GK-n is nagyon sokan használnak ilyeneket. Ehhez hasonlóan mindenki csinálhat magának egy amolyan félig egyedi aláírást, különböző feliratok és logók párosításával, ezzel is megmutatva perszonalizált önmagunkat másoknak, mikor éppen végzünk velük, vagy esetleg velünk teszik ugyanezt.


Ugyancsak újdonságnak számítanak a „Spec Ops"-ként elnevezett kooperatív küldetések melyeknek egy része a kampányból lett kivéve, míg a másik fele teljesen új játékélményben részesít majd minket. A kedvenceim azok voltak amikor az egyik játékos gyalogosként küzd az életéért, míg a másik egy járműben (AC130, helikopter) segíti őt a túlélésben. Ritka látványos tud lenni, mikor a barátunk lövészként szanaszét szed mindenkit és mindent körülöttünk, miközben mi vérbeli CoD-os élményeket átélve próbálunk életben maradni.


Egyedüli problémám csak a túlterhelt szervekkel volt (nem csoda, hiszen már az első este 495.000-en voltak online) ami nagyon gyakran okoz laggolást, megszakadást és egyéb kellemetlenségeket. Sajnálatos módon az ugyancsak újdonságként bevezetett host újrasorsolás sem működik úgy, ahogyan kéne, mert mikor egy új embert keres szervert, igencsak sokat kell várakozni és miután végre folytatni tudnánk a meccset is, nagyon hosszú idő míg magára talál a ping. Viszont biztos vagyok abban, hogy ezeken a problémákon hamarosan javítani fognak.
A kezdetek
Az Infinity Ward első játéka a Call of Duty volt, mely nem kevesebb, mint 70 év játéka illetve több mint 50 „szerkesztő ajánlásával" címet is elnyert. Folytatása a Call of Duty 2 volt az első olyan játék, mely több mint 1 millió példányban kelt el Xboxra Amerikában. A Modern Warfare első részét, megjelenése óta több mint 13 millió példányban vásárolták meg.


A Modern Warfare második része nagyon sokat nyújt minden kedves vásárlónak. Az ultrarövid, de annál tartalmasabb kampány, a rengeteg élménnyel kecsegtető co-op pályák és a hihetetlenül profin újragondolt multi hosszú időre le fog minket kötni. Minden más gamma nagy veszélybe került emiatt, félek, hogy semmi mással nem fogok nyomulni miatta és ezzel szerintem ti is így lesztek. Az Infinity Ward újfent bebizonyította, hogy amikor újat kell kitalálni a CoD franchise-ban, bizony ők azok, akik a szabályokat diktálják, ők azok, akik a színvonalat egyre feljebb és feljebb helyezik, ezek után a Treyarch-nak rendesen fel kell kötni a gatyót, de ebből a versengésből mi vagyunk azok, akik a legtöbbet nyerik és én ennek nagyon örülök! Találkozunk két év múlva, addig is: „Dragúúúbity!"

Kapcsolódó cikkek

336.
GoonerPeti
Maga a nagybetűs J-Á-T-É-K !!!
Minden idők legnagyobbja! A mai napig is milliók nyomják.
Én kb 50x végigtoltam és kb ugyanennyiszer tervezem még.
335.
sztavrosz
#334: Megvártam, hogy kiforrjon és csináljanak hozzá néhány patchet és hogy a kommentelők szerint is jó-e, nehogy aztán nekem az Infinity Ward visszaéljen az éberségemmel. Annak semmmi köze sem volt, hozzá, hogy kapjak egy konzolt végre, mert a laptopomon nem fut. :-) Két év múlva jön az MW3 és azt is megeszem reggelire, úgyis az összes CoD MW egyforma, csak a story más.
334.
Gotham123
333.
sztavrosz
332.
sztavrosz
#327: Csak halkan jegyzem meg, hogy norvég volt, nem pedig svéd. CoD helyett inkább olvasni kéne v. figyelni a híreket. :-)
331.
CM Richie
#330: És ezt 2012. áprilisában írtad! Gondold el mekkorát üthetett 3 éve! ;) Még mindig a kedvencem! :)
330.
reptile110
"Újragondolt, függőséget okozó multi" télleg függőséget okoz,én fél órát akartam vele játszani és végül 2 óra lett belőle:D..megyek is vissza játszani :P
327.
dromedal
#326: A svéd tömeggyilkos a mw2 játszott!!!!
Ezen próbálta a tudását tökéletesíteni.
Tudtad?!
326.
Elyas
#325: vagy bármi mást...
325.
TheMiz2
#324: Jól gondolom hogy TDM-ben szoktál játszani? :)
Ha ilyen fontos az életem játékmódban akarsz játszani akkor a Search & Destroy nevű játékmódot kellene kipróbálnod!
324.
dromedal
Üdv!
Látom hogy nem szólt már rég senki sem hozzá!
Én egy pár szóval ecsetelném a véleményemet a Xbox Live-s multiplayeres változatról!
Szerintem ultra fos a játék játszhatósága!!!
Félelmetesen fel van gyorsítva és gyakorlatilag semmit sem ér hogy vigyázz az életedre mert a játék lényege hogy hány embert ölsz meg bármi áron!
A képességekkel amit kap szertelenül visszatudsz élni és úgy gyalázod le a nálad kisebb szintű játékosokat hogy az már megalázó.
A játék negatív valóságot tartalmaz hiszen semmit nem ér a katonád élete!
Nincs taktika nincs rejtőzködés nincs élvezetes harc csak minél gyorsabban öld meg a másikat!
Kiválasztható fegyverek közül a legnevetségesebb a mesterlövész fegyver a mivel úgy rohangálhatsz mint egy kézifegyverrel és szaladva tudod leszedni az ellenségedet!
Mellesleg a leghalálosabb változat!
Szóval szerintem ez a játék 10-éves gyerekeknek való akiknek még nincs semmi igazság érzetük de azokra meg nagyon veszélyes mert nagyon gyalázatos a mondanivalója!
A taktikai nukleáris bombáról nem beszélve!
Nagyon sokat kéne módosítani a jó játszhatóságot elérje!
Hát nagyjából ennyi bár írhatnék még egy csomó mindent de kár belé minden sor!
Üdv mindenkinek!
323.
siro6000
Ami nagyon tetszik(PS3), hogy van a Special ops-ban split-screen.
Ez nagyon elnyerte a tetszésemet.Az off-line multiplayer split-screen nem olyan izgalmas, mint a special ops-é.
321.
Cuppak
#320 Hát, azt hiszem nem.
312.
Hubert Cumberdale
#311: Te amugy egyéves kommentekhez szólsz hozzá? :D És ez hogy van, hogy a 310-es komment az tegnapi, a 309-es pedig tavalyi?
311.
CJgabor
309.
CJgabor
#299: nem az a rossz, hogy minimális, hanem hogy van:D
és pont erről akartam kommentelni, mikor olvastam a te hozzászólásodat.. a multiplayerben k***vasok bug van, pár hónap után jó sokat találtak és már mióta nem peccselték őket... W T F.
308.
K&H
mi az a dragúúúbity??
307.
K&H
most h így olvasgatom a kommenteket megveszem újra és 1-2szer végig viszem megint:D eszméletlen jó játék
305.
K&H
pls valaki válaszoljon
304.
K&H
én ps3-on jáccottam vele 4-szer ki is toltam de multizáshoz kellettek barátok playstationon, de mivel akkor kezdtem és nem tudtam felmenni playstation homera ezért be is cseréltem egy másik játékra, másképp barátok nélkül lehet jáccani?
303.
urbandani
na ez már játék !:D egy kibaszott jó játék minden élethű élvezetes stb... szertem nincs is hibája mindnen tökéletes :D már vagy 4-5X végigvittem és mindig jó volt :D nagyon nem tok mást mondani szertem EDDIG a világ legjobb fps játéka:D:D
302.
nikohun
Hú ez nagyon jó játék, csak az a kár hogy az én gépemen nem megy. De a haveroknál szoktunk multizni :D
301.
CJgabor
#345: félreérthető, de szerintem arra utalt, hogy ugyan minimaálisak, de vannak benne bugok.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...