Apache: Longbow Assault Bemutató

  • Írta: Lock
  • 2004. február 4.
Ritkán jelenik meg jó helikopter-szimulátor a piacon, ezért különösen örültem, amikor a kezeim közé került ez a játék. Az örömöm tovább nőtt, amikor megláttam a játék kiadójaként az Activisiont...

...A szájamnak a szélecskéje azonban rögtön legörbült, amikor megtudtam, hogy itt az Activision Value nevű leányvállalatot kell érteni a kiadón.

 

Sajnos igazam lett, a játék a Budget kategóriában indul, tehát ott, ahol a fejlesztés erősen megszorított költségvetéssel gazdálkodik, és a célközönség többnyire az általános iskolásokat jelenti. Nem fogjuk ez miatt a gamma miatt félretenni a Halfilé 2-t, sem a Lock On-t.

 

A játék 1 CD-n terül el (az sincs még félig sem), installnál túl sok mindent nem választhatunk meg, feltelepül kb. 350Megát elfoglalva meghajtónkból, oszt jóvan. Gépigénye P3 500MHz, de azért sejtéseim szerint 1GHz lehet az a minimum, ahol már jól szaladgál. Mivel nem egy új trónkövetelőről van szó, ezért remélem, elnézitek nekem (el hát), hogy nem fogom ezt a cikket túl bő lére ereszteni.

 

Menürendszer, beállítások

A menü elég szép kidolgozású, rosszabbat vártam. Persze nem esek hanyatt tőle (forgószékben úgyis nehéz lenne, meg nem is tanácsos), de azért pofás. Sajnos a beállítási lehetőségek szegényesek, a Video menüpontban van vagy 6-féle opció, az Audio menüben meg tán 4. Ami nehezen ment, az a joystick-om beállítása volt, amíg a kormányom be volt csatlakoztatva a gépem seggébe, addig lehetetlen volt az irányítást a joy-al megoldani, én viszont olyan perverz vagyok, hogy nem szeretek helikoptert kormánnyal és fékpedállal irányítani. A lényeg, hogy a kormány kicsatlakoztatása után ez megoldódott.

 

Hangok

Hát nem vagyok egy vájt fülű, de a hangokat még én is csak erős közepesre értékelem, mindamellett, hogy extrém problémám nem volt velük, sőt, néhány hang (rakéta pölö) elég kellemesre sikeredett.

 

Grafika

A grafika nem vágott a földhöz, de mondjuk úgy 2 évvel ezelőtt még azt mondtam volna rá, hogy milyen siráááály. Most csak egy gyenge közepes szintű. Ezt még meg tudom bocsátani, ha a játék hangulata egyébként elragad.

 

Küldetések

Összesen 1 repülhető gépünk van, a címadó Longbow, ezt nyúzhatjuk több, mint 30 küldetésen keresztül. A felszereltsége állítólag 4 fegyverből áll, bár én a játék megunásáig 3-mal találkoztam csak (hacsak nem a jelzőfény a negyedik, de ezzel elég nehéz bárkit is lepuffantani), ez egy gépágyú (amit nagyon jól úgy oldottak meg, hogy az egérrel vezérelhető), valamint irányított és irányítatlan rakéták. A küldetések folyamatosan nehezednek, ez jó. Átvezető animációval nem találkoztam közöttük, ez rossz. Ugyanazon nehézségi szint (egyébként nagy meglepetésre 3 nehézségi szint is van, nem találnátok ki ezért elárulom: könnyű, közepes és nehéz) beállítása mellett is az egyik küldetés könnyedén teljesíthető 2 és fél perc alatt, míg a következő 15 perc alatt is csak nehezen. Ez is hibapont. Van őrzés és kíséret, földi járművek és épületek megsemmisítése, légi célpontok leamortizálása, tehát ilyen értelemben változatosnak is nevezhető. Elvileg van egy kidolgozott háttér a küldetések mögött (valami barna bőrű tolvajbanda lenyúl atomfegyvereket, és azzal riogatják a jónépet, a kormány – gondolom az amerikai persze – úgy dönt, hogy egy nagyszabású hadművelet túl rizikós és inkább egy kisebb csoportot küldenek oda rendet rakni és elfenekelni a rosszfiúkat) de ezt gyakorlatilag el lehet felejteni, túl sablonos, meg nem is szükséges a játékhoz. Majd elfelejtettem: lehet választani a beállításoknál árkád és szimulátor jelleg között.

 

Irányíthatóság

Egész jól el lehet vezetni a kávédarálót billentyűzetről, de én szokás szerint a Joystick-ot preferálom. A játék kellemes meglepetésemre lekezeli a farokrotort (tehát csavarható markolatú botkormányok rulez!). Az egér használata a gépágyúhoz erősen javasolt. A billentyűzetről elég 5-6 gomb ismerete és használata. Ezen is látszik, hogy a játék célközönsége az általános iskola felső tagozata. Kábé.

 

Multiplájer

A játék csak magányban tolható, a szoba homályos sarkában, egyedül szitkozódva, hogy minek lőttem ki azt az atombombát szállító teherautót. Semmilyen lehetőség nincs többjátékos üzemmódra, hacsak egy folttal később ezt nem pótolják, de ezt erősen kétlem. Ebben az árkategóriában nem nagyon foglalkoznak a játékokkal kiadás után.

 

Összegzés, magánvélemény, miegymás

Végül is lehet helikopter-szimulátornak nevezni, nem kell szégyenkezni a készítőknek, amit lehetett kihoztak a költségkeretből. Ennek ellenére azt kell mondjam, hogy a játék hamar megunható, pénzt ne adjatok érte. Egy célra tudom javasolni: ha van a környékeden fiatalkorú egyén (10-16 éves), akivel meg akarod szerettetni a helikopter-szimulátorokat, akkor ez a játék nagyon jó kezdésnek. Nem túl nehéz nekik, viszonylag látványos, mégis igényel némi kézügyességet és reflexeket. Akik már kicsit gyakorlottabbak, azok hamar hanyagolni fogják, ha egyáltalán belekezdenek a játékba. Végszóként legyen annyi elég, hogy bár az Apache hangulata jó, nem hinném, hogy elővennétek még egyszer, ha már végigmentünk rajta. Aki mégis rászánná magát egy kis repülésre -  az ismertetőm után -  annak viszont jó szórakozást kívánok!

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...