Driv3r Bemutató

Aki annak idején rendelkezett még a Sony kis szürke egerével (a.k.a.: Playstation), és úgy általában a tisztes többségnek, nem igazán kell részletezni, hogy az elkövetkező néhány oldalon miről is lesz szó...

...Amennyiben mégis, az csak az idióta nyelvújításnak köszönhető. Kerek perec: a Driver 3. epizódjáról lesz porondon.

 

Napfényes Miami

 

Amint arról már értekeztünk, most a Driver sorozat legújabb tagjáról lesz szó. És mivel legújabb tagja, ezért valószínű voltak régebbi tagjai is…:D (sziporkázom, mi?:D). Tehát a Driver első részében Miamiban jártunk, és egy bizonyos Tanner nevű fószer bőrébe kellett bújnunk, és miután bizonyítottuk képességeinket az egyik maffiózó vezérnek (öregem, én mostanában vagy maffiózós játékot kapok, vagy egy folytatást :D), már pártfogásba is vett minket, és dolgozhattunk neki. Micsoda megtiszteltetés Hölgyeim és Uraim! Főnökünk ugyan nem tudta, hogy szándékaink nem egészen tiszták, de ez jelen pillanatban tök mindegy, a lényeg, hogy még mindig élünk, bár mit ne mondjak, Driver barátunk majdnem elvette ez én életemet is az utolsó küldetéssel, de a joystickomét mindenképpen…:D Aztán jött a második rész, amiben már azonkívül, hogy hasíthattunk mindenfajta szép járgányon, már ki is szállhattunk a kocsiból, kicsit jobb belátásra bírni ellenfeleinket, ha máshogy nem ment, hát egy jó kövér géppityu sorozattal. :D A harmadik részben szintén Miamiba teleportálunk vissza, hogy itt folytassuk kis üzelmeinket.

 

Újítások

 

Először is hadd szabadjon már belekötnöm a címbe. Szerintem elég sekélyesen néz ki ez a Driv3r felirat, elég újhullámos megoldásnak tűnik, valahogy nem veszi be a szentimentalizmusra hajlamos gyomrom. Ennek ellenére Martin Edmondson (a játék főrendező atyaúristene) nagyon is lényegi, mi több szükséges változtatásnak ítélte meg ezt a húzást, mivel szerinte hülyén néz ki, meg gondolom üzleti szempontból is egyre csak gyanúsabb lesz az alapjáték után szekvenciálisan növekvő számok tengere. Hmm. Suxx, de ez persze csak az én különbejáratú véleményem, ne is akadjunk fenn ezen, csak úgy megemlítettem, mert eszembe jutott. Ami még nagyon fontos újítás lesz, az a Stuntman-ben alkalmazott Engine-nek egy igencsak megturbózott változata, ami a készítők szerint a legmesszemenőbbekig valósághűen adja vissza kicsiny bolygónk környezeti szokásait (értsd: gravitáció, kölcsönhatások, stb…). A kocsik (és egyéb utazó és nem utazó alkalmatosságok) úgy fognak repkedni, hogy öröm lesz nézni; törni, hogy a szemünk könnybe lábad; pörögni, mint Katharina Witt egy-egy jobb kűrjében, és egyáltalán, a legtermészetesebb módon viselkedni. Ja, a gumikat ki is lehet majd lőni/lyukasztani! Úgy fogalmaztak kedves Reflections-ék, hogy a fő céljuk ezen újításokkal, hogy a lehető legjobban szimuláljanak egy Hollywood-i autós üldözést (tudjátok, Ronin, meg minden ilyesmi). Ez jó, mi több örvendetes! Bár, ha belegondolok, ezzel eddig sem volt probléma, szerettük mi mindig is Driver-t, itt csak még egy lapáttal rá akarnak tenni a jóra. Remek hozzáállás! :D Ami még nagyon nagy pozitívum, és üdvözlendő, ám azért mégis csak másodlagos fontosságú, az a grafikai fejlődés (mondjuk jól is néznénk ki, ha semmit nem fejlődött volna az elmúlt egy-két évben :P) Gondolom már elég sokan becsekkolták a letölthető formátumú anyagokat, és megvizuálták kellőképpen a megvizuálható képeket, és mindenki azt a következtetést vonta le, amit én: eeeeeez iggeeeeeen, appppáááááám! Ha minden igaz, Myko tesónak köszönhetően, már itt is figyelnek a cikk mellett a legjobb képek a gammából, érdemes végignyálazni őket. Remek fényviszonyok, tükröződés, öntükröződés, enviroment mapping, mindenféle lens flarek, meg impresszív kamera állások, real-time árnyékok orrba-szájba, meg minden, ami szem szájnak ingere. Nem fogunk szűkölködni tehát a látványelemekben.

 

Egyebek

 

Mint azt már fent tárgyaltuk, a Driver ezen része a „back to the roots” jegyében zajlik, a helyszint tekintve legalábbis mindenképpen. Ez ugyanis Miami. Nem tudom mennyire lesz ez a Miami ugyanaz, mint a Driver 1-ben volt, de gondolom annyira az elmúlt négy-öt év alatt nem változhatott meg a város látványképe, már pedig Reflections-ék váltig állítják, hogy eredeti helyszíneket modelleztek, ergo nagyjából meg kell, hogy egyezzen mindkét verzió. Ez részben jó, mert ismerős lesz a terep, könnyebben kereket oldhatunk a törvény morcos őrei elől, másrészt viszont mé lusták új pályát csináni? :D Jó ez már csak szőrszál hasogatás, hiszen van itt nekünk még új pálya bőven : Nice (Franciaoszág), Isztambul (Törökország), és ennyi (talán még sem olyan sok?). Persze elég kell, hogy legyen, hiszen a programmer bácsik azt mondják, hogy több mint 150 mérföldnyi (!!!) bejárható terület lesz a játékban, és összesen 35.400 építményt modelleztek le, egyenként. Na, persze…Majd meglátjuk. Most inkább nézzük azokat, amik mindenkit a legjobban érdekelnek: az autókat, és egyebeket. Egyebeket? Igen, egyebeket. :D Állítólag vagy 70 jármű lesz majd végleges verzióban, és ebben nem csak autókat kell érteni, mert lesznek még meglovagolható mopedek, szárnyalhatunk a hullámokon motorcsónakkal, de lesz itt 18 kerekű kamion is kipróbálásra, bringa, és pick up-ok, valamint ki tudja még hány ördögi masina. Aki kíváncsi rájuk az nézzen el erre e linkre (a játék hivatalos lapja), itt talál egy jó néhány járgányt, teljesen leszimulálva, körbejárhatjuk őket, meg minden. Tehát a cím: http://www.atari.com/driv3r/flash-UK/flash-UK.htm .

 

Küldetések, móduszok, opciók

 

Mivel egy csúnya bűnszövetkezetnek dolgozunk, ezért biza csúnya dolgokat kell tennünk, úgymint autólopás, elszállítás megfelelő helyre, hajós üldözés, mindenféle objektumokat felrobbantani, és egyebek. Ez eddig nem is olyan nagy újdonság, volt ez eddig is, legalábbis nagy része. Hajó az most van először, ha jól tudom. Már a második részben is volt ugyan úgynevezett „out-of-car” harc (ami azt jelentette ugyebár, hogy a két erős lábunkon állva/futva/kocogva irtottuk a ránk rontókat), ám ezt most megtuningolták, sőt nagyobb jelentőséget tulajdonítottak neki. Immáron az autós-gyaloglós részek aránya 70-30% lett. Ezt akár mondhatnánk örvendetesnek is, ám olvasva a külföldi szaksajtót (akiknek volt már szerencséjük kipróbálni az anyag béta verzióját) kicsit azért elkapott a félsz, mert ők biza nem a legrózsásabbakat írták erről a részről, sőt ezen rész gyengeségét jelölték meg a játék megjelenésének újbóli elhalasztásának fő okát. Tény, hogy ebben a részben is lesznek érdekes dolgok, pl.: a fegyverek. :D Na ja, ebből lesz a golyószórón keresztül az uzi-ig minden, nem kell aggódni. :D Megemlítenék még egy újdonságot ehelyütt, mikor is ugyan bemegyünk egy épületbe, a kamera átvált FPS nézetre. Hát ilyet sem gyakran láttunk még effajta játékokban. :D Haladjunk tovább, nézzük a jó részeket. Például itt van mindjárt a Free Ride opció, ami ugyan eddig is volt, de pozitívum, hogy még most is megvan. Ez arról szól, hogy naphosszat csak kevergünk a városokban, nézelődünk, tanulmányozzuk a forgalmat, megtanuljuk a rövidítéseket, és egyszerűen csak jól érezzük magunkat. Persze ez egy idő után –jogosan- unalmassá válhat, ekkor választhatjuk az Undercover opciót, ami itt a Story módusznak felel meg. Ebben több mint 30 küldetést kell sikeresen teljesítenünk, ha mi akarunk lenne a grundmájerek, márpedig miért ne akarnánk, ugye? :D Ha már meguntuk a történetet (ami „autós játékhoz” képest meglehetősen jó), akkor nekieshetünk a puszta pusztításnak (ezt az alliterációt, öregem…:D), vagyis annak a módnak (Survival), amiben négy rendőr vadászik ránk eszeveszett temperamentummal, és csak azon van hogy kicsináljunk minket, nekünk viszont minél tovább kell életben maradnunk.

Ennél a résznél vehetjük a legnagyobb hasznát a „filmrendezésnek”. Na, ez így elég hülyén hangzik, ám tudni kell róla, hogy meglehetősen hasznos jószág, ugyanis visszajátszhatjuk a legszebb meneteinket, bármilyen kameraállásból, sőt, mi magunk is kitehetünk saját kamerákat. Ez még nem is elég a jóból, hiszen nem csak visszajátszhatjuk, de fel is vehetjük, el is menthetjük ténykedésünket, valamint különböző effekteket adhatunk hozzá a felvett anyaghoz, pl.: motion blur, vagy lassított felvétel. Aztán lesz még itt egy ún. Thrillcam, ami arról szól, hogy a játék bármelyik percében aktiválhatjuk, ekkor ez megpróbálja a lehető leglátványosabb helyzetbe tuszkolni a kamerát, így gyönyörködtetve el minket. Ez elég jól tud kinézni, mondjuk egy 30 méteres ugratás közben. Operatőrködére fel! :D

 

Utózönge címszavakban

 

Itt már csak annyit tudok leírni, amit már mindenki tud, hogy csúszik az anyag egészen június elsejére (reméljük nem tovább), szép lesz, jó lesz meg minden, nem lesz benne multiplayer, megjelenik X-boxra is, valamint PC-re is, de hát ki tudja mikor…

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...