LEGO Star Wars III: The Clone Wars teszt

  • Írta: fojesz
  • 2011. május 2.
  • lego star wars III the clone wars, teszt, x360
Link másolása
Jóból is megárt sok, így van ez a túrógombóccal, a Guitar Hero-val és a szilikonnal is. Nemrég a sokadik LEGO-játékkal hozott össze a sors, s bár az új LEGO Star Wars bizonyos játékelemei, újdonságai tetszenének, végül csak arra a következtetésre jutottam, hogy ez a játék semmilyen formában nem tud többet nyújtani, mint az évekkel ezelőtt megjelent első rész.

Annak idején a LEGO Star Wars első részével indult útjára az általam csak “újgenerációs LEGO-őrületnek” becézett jelenség. Bár korábban is voltak LEGO-játékok, a 2005-ös cím alapjaiban forgatta fel a sorozat életét, és lefektette az alapjait az elkövetkezendő évek próbálkozásainak. Azóta a LEGO-formula szinte alig változott: minden játékban ugyanaz a cél, a feldolgozott filmekből, képregényekből ismert karakterekkel kell ugrándoznunk, gyűjtögetnünk, mindezt vicces pillanatok tetézik, persze csak úgy, hogy a kisebbek is értsék a poént. A LEGO Star Wars a kronológiai sorrendet tekintve az első három Star Wars-filmet dolgozta fel, míg a régi trilógia kifigurázása a második résznek jutott. Kis matek után azt hinnénk, hogy a LEGO Star Wars fejezeteknek ezzel le is áldozott, de a Travellers Tale megoldotta a dolgot: pont kapóra jött nekik, hogy Lucasék összeraktak egy animációs sorozatot a második és a harmadik rész közötti eseményekből, amiből meg lehetett csinálni a legújabb játékot.


Apropó, animációs sorozat. Szubjektív vélemény, de valahogy sosem tudtam megérteni a The Clone Wars létjogosultságát. Az alapötlet, hogy eddig sosem látott részleteket ismerhetünk meg a klónok háborújáról, teljesen rendben van, azonban ez a bárgyú, erőltetett stílus nem az én világom. Ennek ellenére bizonyára egyedül vagyok a véleményemmel, mert a The Clone Wars baromi népszerű, máskülönben nem készülne belőle játék immár a sokadik alkalommal, és az is beszédes tény, hogy nemrég indult el a magyar szinkronos harmadik évad a Cartoon Networkön.


A LEGO Star Wars III ugyan több szempontból is jobban vizsgázott elődeinél, ugyanakkor számos olyan pont is akad, ahol ugyanúgy leszerepel, mint a korábbi részek. Az egyik ilyen a történet lesz. Bár a LEGO-játékok sosem koncentráltak annyira a sztorira, s inkább csak a legnépszerűbb jelenetek kiragadásával foglalkoztak, az új cím esetében még kevésbé akarnak összeállni a történések egy egésszé, mint korábban. Sorozatról lévén szó, minden pálya egy-egy epizódot foglal magába, és bár ezek igyekeznek egy-egy háttérben futó sztorivonalat követni, a végeredmény felemás: kapunk ismerős pillanatokat, visszatérnek a jól ismert szereplők is, azonban az egész nem kerek, ami leginkább a sorozatepizódok széttagoltságának tudható be.


Ha úgy vesszük a történet ilyen módon történő megközelítése is vérfrissítésnek számít, ráadásul ebből fakadóan egy csomó új karaktert és helyszínt kapunk, de az igazi változtatások a játékmenetet érték. Az eddigi modell kisebb-nagyobb módosításokkal a következőképpen festett: minden pálya elején kaptunk 2-3 karaktert, akikkel végig kellett tepernünk a pályán; mindegyik szereplőnek más és más erősségei voltak, egyiküknek másfajta fegyvere volt, a másik nagyobbat tudott ugrani, a harmadik olyan helyekre is befért, ahova a többiek nem. Ezek a különbségek főleg a Free Play módban kaptak jelentőséget, ahol magunk válogathattuk össze a csapatunkat, hogy aztán a már ismert pályákon minden elrejtett érdekességet és extrát összegyűjthessünk a különféle spéci képességek okos kihasználásával. A legnagyobb probléma az volt mindezzel, hogy a fejlesztők minden LEGO-játékban erre az ötletre támaszkodtak, így az elmúlt évben megjelent hat címben jóformában csak a körítés változott, a lényegi játékmenet nem.


Mintha gyönyörű íven táncolna, úgy tért most vissza a brandhez a Travellers Tale, és úgy jöttek rá, hogy ideje lenne alakítani valamit – igaz, az alaprecepthez most sem mertek hozzányúlni. Az új LEGO Star Wars játékmenete több érdekes változtatást tartalmaz, az egyik legérdekesebb az elnagyolt stratégiai rész, amit bizonyos pályákon ültettek el. A térképet egyenlő átmérőjű körökre osztották fel, ide építkezhet a játékos: felhúzhat tüzérségi ágyúkat, védőbuborékokat, barakkokat és műholdállomásokat is. A barakkok folyamatosan ontják magukból a különböző felszereltségű klónkatonákat, míg az állomásokra tankokat, lépegetőket kérhetünk. A minijáték célja, hogy elfoglaljuk az ellenfél ugyanilyen bázisait, közben pedig úgy kell ügyeskednünk, hogy a lehető legkevesebb veszteséggel számoljuk fel az ellenséges erődöket.


Sikerült változatosabbá tenni a küldetések kivitelezését is. Sokkal több a szkriptelt jelenet, ami egyértelműen a játék előnyére vált, néha úgy éreztem, a fejlesztők kölcsönöztek egy-két ötletet a nagytestvértől, a The Force Unleashedtől is. Az értelmetlen gyűjtögetést színesítendő, lesz részünk űrcsatában, cirkálóról cirkálóra kell járnunk tüzet oltani, és sokkal változatosabb mozgáskultúrát kaptak hőseink is. A legnagyobb királyság persze egyértelműen a geonosisi nyitójelenet, ahol a Klónok támadása című filmben látottakhoz hasonlóan kell Obi-Wanékkal elbánni az arénában ránk uszított dögökkel. Itt villantja meg először a foga fehérjét az új engine is: a játék motorja elvileg akár 200 egységet, köztük jóval méretesebb modelleket is meg tud jeleníteni, ami nem csak a már említett stratégiai részeknél bizonyosodik be, hanem az arénában is, ahol magunk is részesei lehetünk, mikor a jedik és a droidok között elszabadul pokol, és mindenki üt mindenkit, akit csak elér a fénykardja.


Más kérdés, hogy a LEGO Star Wars III képtelen helytállni ebben a helyzetben, mert egyszerűen nem működik, mint akciójáték. Platformerként rendben van, az ügyességi részek relatíve jól abszolválhatók, viszont a bugyuta harcrendszer még sokéves gyakorlás - márpedig nekem diplomám lehetne LEGO-játékokból - után is használhatatlan, s mivel az új részben viszonylag sokat kell majd agresszív véleménycserét folytatnunk, ezért bosszankodni is többet fogunk. A tömeges összecsapásoknál a lőfegyverekkel szinte lehetetlen érvényesülni, és mivel ilyenkor védekezni sem tudunk, ezért folyamatosan meg fogunk halni, amit a játék jó szokásához híven azzal jutalmaz, hogy kiperegnek belőlünk a fáradságos darabolással összegyűjtött drazsék.


Márpedig a drazsék még mindig központi részét képezik a játéknak, hiszen miután különösebb célunk nincs azon kívül, hogy végig kell rongyolnunk az adott pályán, kénytelenek leszünk ezek és a különféle összegyűjthető extrák felkutatásával feldobni a játékmenetet. Aki játszott már valamelyik LEGO-címmel, emlékezhet rá: a folyamatos doboztörögetés és csépelés rettentően fárasztó tud lenni, és a LEGO Star Wars III pontosan olyan lendülettel válik monotonná, mint bármelyik korábbi epizód. Félreértés ne essék, ideig-óráig el lehet szüttyögni ezzel is, a szokásosnál is erőltetettebb humor olykor fel is dobja az embert, de úgy érzem, elérkeztünk ahhoz a pillanathoz, amikor a fejlesztők elkezdhetnének más koncepcióban gondolkodni.


Újszülöttnek minden vicc új, valószínűleg én magam is számtalanszor felemlegettem ezt a mondást, és nem is oktalanul. A LEGO Star Wars III önmagában még mindig egy korrekt játék, aki sosem próbálta egyik részt sem, szinte biztosan jót mulat majd vele. Vicces, felidéz egy csomó régi emléket, és a kooperatív mód miatt is feltétlenül érdemes adni neki egy esélyt. Ugyanakkor muszáj vagyok a korábbi részekhez hasonlítani a játékot, ilyen tekintetben pedig teljesen átlagos címmel van dolgunk. Az új helyszínek, szereplők és jelenetek mindenképpen érdekesek, továbbá az a kevés játékmeneti változtatás is jópofa, ám sokkal nagyobb probléma, hogy az új LEGO Star Wars ugyanúgy magán viseli a sorozat összes gyermekbetegségét, a béna irányítást, a monoton játékmenetet és az online funkciók teljes hiányát is. Ha még nem játszottál LEGO-játékkal, jó szórakozást hozzá, én személy szerint a LEGO Pirates of the Caribbeant már meghagyom másnak, köszi, srácok.

22.
22.
Dragon200000
segíteni kéne skacok 79.1% nál tartok és a szintekbe egy minikit detectort se találok mit javasoltok mit tudok tenni
21.
21.
Sakee
A legjobb a Lego Indy 2 volt a sorozatban. De nemsokára itt van a Karib Tenger Kalózai is, demo azt hiszem lassan tölthető Live-ról
20.
20.
Józsi_Doe
Cool játék, de a többi legós valamivel jobb.
19.
19.
Dark_Temptation
18.
18.
daenath
Vegig toltam, leven Star Wars rajongo :) de ahogya cikk is tartalmaza sok hibaja van, az osszes Lego Star Wars kozul a 2 Original Trilogy sikerult a legjobban, ezt a reszt mar picit eroltetnek erzem, de azert kiporgetem :)
17.
17.
keiji maeda
ez a tucat lego játék már csak pénzlehúzás szerintem
16.
16.
adriano28
de istenem, miért kell a lego-t videojátékként árulni???!
miért nem lehet inkább kézbe 3d sen kiadni .-.(ez egy kacsa!)
14.
14.
vytros
#2: Még hogy jól illik az eredeti történetbe? Erre nem mondok semmit...
13.
13.
JacoB
12.
12.
KopyAti
#1: Nekem is ez a véleményem, ugyanis az első két rész óta folyamatosan zuhan a színvonala, de mindíg adok neki egy újabb esélyt, mikor kijön egy újabb rész, és állandóan egyre nagyobb a csalódás!
10.
10.
kevinbutler
Szerintem teljesen rendben volt már megis lett a platina, volt benne sok újítás csak az alapokon nem változtattak ami nemis baj, én nem várok minden játéktól teljes reformációt.
9.
9.
Sarkadi
Sikeresen végigjátszottam már egy pár hete és meg kell mondjam jól szórakoztam.Bár az tény,hogy ha nem lennének benne poénok,akkor szerintem sokan neki sem kezdenének,de igy pont jó.
8.
8.
waynerooney108
1:09-1:11 Nem szoktam elyet mondani... de LoL
K*rva nagy... :D
7.
7.
Kerik
Én tervezem hogy beszerezzem, bár ez a kritika kicsit elbátortalanított. Az egyik nagy dolog ami még a kedvemet tartja, az az, hogy nagy Star Wars fan vagyok. Az irányítással még nem lenne bajom, persze hogy gyatra, hisz a fiatalabb korosztálynak készült inkább. És különösen örülök neki hogy egész hadseregekkel lehet szembenézni, mindig is bírtam az olyan játékokat/pályákat amiken tömegverekedést lehetett rendezni. Ez kicsit beteges, tudom XD. A LEGO sorozatra meg tényleg ráférne végre egy kis újítás, már unalmas ez a ,,más doboz, ugyanolyan tartalom" stílus. Mindegy beszerzem, meglátjuk milyen lesz.
6.
6.
Daks
#5: Jacob, lesz, egy kis türelmet kérünk.
5.
5.
JacoB
LESZ EGYÁLTALÁN TOP SPIN 4 TESZT ?? VAGY FÖLÖSLEGESEN VÁROK.....
3.
3.
nermal93
Semmi újat nem tud mutatni, egyszerűen sorozatgyártják a lego játékokat. Szinte semmi újítást nem raknak bele. A poénok meg úgyanúgy egyre unalmasabbak. Jobban tennék, ha leállnának a futószalggal, és inkább ritkábban de minőségibbet adnának ki. Rájöttek, hogy ez népszerű, meg kell a lóvé, úgyhogy mindent meg kell csinálni legóból. Szánalmas.
Nekem ez egyébként 10 percenként befagyik, de lehet azért mert én letöltöm és nem boltból veszem. De meg is érdemlem!
2.
2.
Richi12
szerintem is de én alapvetően szeretem a star wars feldolgozásokat és a force unlished 1-2 is toplistás nálam
ami viszont aggasztó h a fejlesztők nem mernek elmenni a régi dolgoktól
a force unleashed 1 is azért lett nagyon jó szerintem mert nem hasonlít egyetlen másik star wars játékra sem és az erdedeti történetbe mégis passzol
1.
1.
Slik
az első 2 rész jobb volt
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...