Battlefield 2 Interjú

  • Írta: szabi
  • 2004. április 20.
Link másolása
A nagysikerű Battlefield: Vietnam folytatásának egyik készítőjével, Scott Evans-el készített interjút a GameSpy. A fordítást csak nálunk olvashatjátok!

GameSpy: Meghagyjátok-e a már megszokott játékmódokat, például a "Conquest"-et? A bejelentett "Commander" mód miben lesz újdonság?

Scott Evans: Azt szeretnék elérni a BF2-ben, hogy a játékosok által megszeretett pozitív tulajdonságokat kibővítsük illetve technikailag felfejlesszük. Tehát minden jó dolgot meghagyunk. A Conquest is ilyen, ezért tovább is visszük a második részbe. A Commander mód teljesen új megközelítésbe helyezi a parancsnokot, kibővítve a játékélményt. Ezáltal lehetőséged lesz felülről nézni a térképet, és fejlettebben irányítani a csapataidat, légi erősítést kérni, valamint VOIP-n keresztül beszélhetsz is velük. Mindez sokkal összetettebb és élvezetesebb játékot biztosít. Azt, hogy ki legyen a parancsnok, kétféleképpen is el lehet dönteni: vagy a legjobb helyezett, vagy a csapatok által megszavazott játékos lesz az.

GameSpy: A három különböző nemzet miben fog különbözni egymástól fegyverek és járművek terén? A játékosok dönthetnek arról, hogy melyik két oldal játsszon egy térképen, vagy pedig alapból meg lesznek határozva a párok?

Scott Evans: Mindegyik oldal a saját katonaságát hozza, így például a kínaiak a szovjetektől átvett és saját maguk által felfejlesztett fegyverekkel és járművekkel lépnek színre. Természetesen a nemzetségek között kő-papír-olló kapcsolat lesz, ahogyan azt már megszokhattuk.

GameSpy: Az amerikai hadsereg kifejezetten csak a saját katonaságára fog építeni, vagy be fog vonni szövetségeseket is? Több speciális amerikai csapat is lesz, vagy csak egy? Gondolok itt például a Delta Force-ra, vagy a Tengerészgyalogságra.

Scott Evans: A BF2 kifejezetten a Tengerészgyalogosokra fog építeni, de a későbbi modok és expansion packek természetesen lehetőséget biztosítanak arra, hogy más csapatokat is kipróbálhassunk.

GameSpy: Milyen technikai újdonságokat fogtok beépíteni a játékba? Szükséges lesz-e újabb típusú videókártyákra, hogy a grafikai élményt teljes mértékben kihasználhassuk?

Scott Evans:BF2 teljesen új grafikai motort kap, ami egyszerűen lenyűgöző! Harctér még sosem volt ennyire ennyire látványos, mint itt. Dinamikus fényeffektek, ultra magas felbontású textúrák, kidolgozottabb fizikai modell, rongybaba effektus jellemzi a grafikát. Hamarosan közreadunk pár screenshotot, hogy lássátok ti is az új engine-t. A másik figyelemreméltó tulajdonsága a BF2-nek a hangkezelő rendszer. Teljesen élethűek az effektek, amikor például tűzharcba keveredek, totál az az érzésem, hogy igazából is lőnek rám! Egyszerűen elképesztő munkát végeztek a DICE-os fiúk.

GameSpy: Felröppent egy olyan pletyka, miszerint az aktuális játékosszámtól függően fog változni a pálya mérete is. Igaz ez?

Scott Evans: Ez így van. Opcionális lehetőségként be lehet úgy állítani a szervert, hogy a pályaméret dinamikusan változzon a játékosok számától függően. Mindezt azért, hogy a játékosok és a járművek sokkal jobban segíthessék egymást, és a csata végig élvezetes maradjon.

GameSpy: Mennyire fog hasonlítani vagy éppen különbözni a BF2 a konzolra megjelenő Battlefield: Modern Combat-tól? Lesz bármilyen kompatibilitás a két platform között?

Scott Evans: A játékokat teljesen külön fejleszti a DICE két, még helyileg sem megegyező divíziója. Mindkettő a Battlefield játékmenetét és hangulatát viszi tovább, de a hasonlóságok itt véget is érnek. Sem a felszerelések, sem a katonák, sem a térképek nem fognak egyezni. Hiszünk abban, hogy a Modern Combat úgy fogja forradalmasítani az online játékot konzolon, mint annak idején a BF1942 tette a PC-knél. Az a meggyőződésünk, hogy külön kell kezelni a két játékot, de úgy, hogy a lehető legmagasabb elvárásoknak is megfeleljenek.

GameSpy: Vannak terveitek arra nézve, hogy a BF2-ben a single módot valahogy felfejlesztitek (a botokon kívül)?

Scott Evans: Igen, de jelen pillanatban csak ennyit mondhatok :)

GameSpy: Sok vád érte a Battlefield Vietnamot, hogy hajlamot ébreszt a háborúskodásra és az agresszióra. A jelenlegi politikai körülményeket figyelembe véve, hogyan reagáltok ezekre a kritikákra? Pláne azokra, amelyek az USA-Közel-Kelet ellentétet hozzák fel?

Scott Evans: Az emberek nagy része pozitívan fogadta a Battlefield Vietnam-ot. A legtöbb visszajelzés az volt, hogy a DICE és az EA tiszteletben tartotta a témát. Fontos megjegyezni, hogy a BF politikailag semleges. Létrehoztunk egy kiegyensúlyozott harcteret, ahol az emberek a neten keresztül játszhatnak egymással. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a helyszínek hangulatát minél közelebb jutassuk az emberekhez, de ez a maximum, amit tehetünk. Fontos azt is megjegyezni, hogy a BF2-ben más színhelyeken is folynak csatározások, így tehát alaptalanok azok a vádak, melyek szerint a játék az Egyesült Államok közel-keleti konfliktusát dolgozza fel.

GameSpy: Lehet már tudni valamilyen körülbelüli időpontot, hogy mikor fog megjelenni a játék? 2004-re vagy utána tervezitek kiadni?

Scott Evans: 2005 nyarán keressétek a Battlefield 2-őt a boltokban.

Forrás: GameSpy

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...