Crimson Alliance teszt

  • Írta: Daks
  • 2011. szeptember 17.
  • crimson alliance, teszt, x360
Byzan gazdag csillogása a múlté. A Holt-tenger vidékének valaha volt legnagyobb birodalma megbukott, hol könyvtárak, színházak és paloták álltak, most szörnyek portyáznak, a sötétség erői lassan mindent felemésztenek. Remény sincs az újrakezdésre.

Megállíthatatlanok voltak. Felégették a városokat, megölték a polgárokat. A háború kegyetlenül végzett mindennel, mit a byzianiak hosszú évszázadok alatt felépítettek, a levonuló horda nyomában nem maradt más, csak szenvedés és kín. Béke talán sosem lesz már ezen az elátkozott földön, a túlélőket, kik megmenekültek a rabszolgaságtól és haláltól, most gulyabanik tizedelik, a legenda szerint a földalatti, lezárt labirintusok mélyén olyan erők lapulnak, melyek egy napon az egész világ pusztulását fogják hozni.


Van azonban három hős, ki nem nyugszik bele Byzian sorsába. A kegyetlen Gnox, az aggastyán Direwolf, és a szépséges Moonshade gyilkos szövetsége talán képes lehet elűzni a gonoszt, hosszú és kegyetlen harcok várnak rájuk, a vérszerződés életük végéig szól, a cél nemes, a meghátrálás szóba se jöhet. Sötét, háború dúlta világ nyílik meg előttünk a három hős vezetésével, a Crimson Alliance a felső nézetes hack and slash fantasy akciójátékok stílusát követi, tökéletes adalékként szolgálva a Diablo III-ra várakozva.


A játék kézzel rajzolt átvezetők segítségével meséli el nekünk Byzan történetét, a háborúban elmerülhetünk egyedül, vagy baráti segítséggel is, helyi-, illetve online multiplayer módban. Gnox a szemtől-szembeni harcok híve, véres pengéje csontig hatol a megszállók húsában, Direwolf a mágia erejével harcol, Moonshade pedig az íjászat, és a kardforgatás mestereként egyaránt képes ellenségeit távolról, illetve közelről is földre teríteni. A három harcos közül mindenki hamar megtalálhatja a neki megfelelő tulajdonságokat, ha csak az egyiket szeretnénk elérhetővé tenni, akkor az Xbox LIVE rendszerben 800 MS pontot kell fizetni, ha viszont mindegyiket magunkénak akarjuk tudni, akkor 1200-ra szökik fel a számla végösszege, természetesen előzetes próbára van lehetőség.


Maguk a kalandok egy teljesen lineáris útvonalon zajlanak, hőseink céltudatosan menetelnek a győzelem felé, a feladat nem más, mint legyőzni minden utunkba kerülő fenevadat. Laza kikapcsolódást nyújtó kardozós, varázslós móka ez, ha elágazáshoz érkezünk, akkor sem várnak ránk komoly feladatok, az egyik út vezet a célunkhoz, a másik pedig néhány méteren belül zsákutcát, vagy rejtekhelyet fed fel, utóbbinál gazdag jutalmakkal ajándékozva meg minket.


A harcok során hőseink aranyat gyűjtenek, melyet a tábori kovácsnál fegyverre, páncélra és pajzsra költhetünk, de hasonló felszerelések megtalálhatóak a pályán is, csak mélyre kell túrnunk a kincses ládákban. Ezek segítségével pedig fejlődni is lehet. Az egyes kiegészítők egy 20 fokozatú skálán részpontokat hozzáadva emberünk értékeihez, növelik a különböző támadások erejét, a back gomb megnyomásával előhívható inventoryban egyszerűen magunkhoz vehetjük az új tárgyakat, s tisztán látszanak a fejlesztett értékek is, nincs véka alá rejtve semmi.


A harcrendszer rendkívül egyszerű. Van kétféle támadás, egy félreugrás, és egy ütés, utóbbi nem okoz komoly károkat az ellenségben, de pár másodpercre lelassítja őt, illetve bevethetünk különböző tárgyakat is. A D-pad négy iránya a bombától a dobófejszéig bezárólag rendkívül hasznos dolgokat rejt, érdekesség pedig, hogy Gnox, Direwolf és Moonshade különleges képességekkel is rendelkezik. A lélekhorgonyok bukott hősök emlékeit őrzik, felszedésükkel mi is erősebbek leszünk, az LB gomb hatására pedig rövid időre bár, de hatalmas pusztítást tudunk véghezvinni, tombolásunknak nem lesznek túlélői, az borítékolható.


A kalandokat érdemes co-op módban teljesíteni, rengeteg olyan puzzle van ugyanis a pályákon elrejtve, melynek megfejtéséhez szükségünk lesz mindenkire. Az ilyen feladatok általában kevés gondolkodás után hamar megoldhatóak, s busás jutalommal is járnak, arról nem beszélve, hogy közösen nem csak könnyebb, és élvezetesebb a harc, de még a rejtekhelyek zárt kapuit is csak így lehet kinyitni. Az ilyen ajtókon szimbólum jelzi, hogy a harcos, a varázsló, vagy a merénylő karakterek közül ki tud rajta belépni, nem jár rosszul az, akit a kapu magának választ.


Jó játék lett a Crimson Alliance. A látvány fantasztikus, az egész olyan, mint egy festmény, a fények és színek mind tökéletesek, a kalandok laza kikapcsolódást nyújtanak, komoly negatívum viszont az ellenségek fantáziátlansága és gyenge kivitelezése, illetve az, hogy maga a játék is túl egyszerű. Lineáris pályák és véget nem érő harcok várnak ránk, nullára redukált RPG elemek mellett, Xbox LIVE Arcade címként a Crimson Alliance kiemelkedő alkotás, a nagy, dobozos játékok minőségét és összetettségét viszont messze nem éri el.

6.
Ares
Egyébként grat a cikk írójának!
5.
Ares
Tyűha! Szép kis játék.
4.
HerodPK
nekem megvan és nagyon tetszik co-op ban jo kis hentelos moka:) XBL Arcade szoval nem is vart senki oriasi sztorit a maga 800 pontjat ezért megeri még jobbn mint a warhammer 40k kill team:s azt sjajnalom 5 palya aztan marad a surviv amit szintén 10 perc utan meg is untam:s
3.
Kreto
#1: Hát szerintem a törpe varázsló meg öreg íjász és anorexiás női kardforgató sem dobná fel a játékot... de viccet félre téve a játék igen hangulatos (szerény véleményem szerint) bár a témakörre tényleg ráférne ha kinyitnák az ötletládájukat de azért ez elég nehéz mert már az is majdnem üres a témában...
1.
Mortis
A leírás szerint az egész játék fantáziátlan.
Már megint nagydarab kardos, öreg varázsló s íjász lány? gbdfgbvdfbhdfbh

Valaki sürgősen borítson eredetiséget a játékfejlesztőkre!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...