FIFA 12 teszt

  • Írta: InGen
  • 2011. október 16.
  • fifa 12, teszt, x360
Visszatért. Ahogy tavaly is, meg tavaly előtt is, meg azelőtt még sok-sok éven keresztül. Ám a 2008-ban megkezdett folyamat nem állt le: a FIFA-sorozat rendületlenül fejlődik, a 12-es rész pedig talán az utóbbi évek legnagyobb újdonságait pakolja össze a közel tökéletes fociélményért.

Nagyjából két hónapja már volt szerencsénk élőben nyomulni a vadonás új FIFA 12-vel, ami akkor nem ért túlságosan jó véget. Ne értsetek félre, a játék már akkor is megmutatta, hogy zseniális lesz, csak éppen többszöri próbálkozásra sem sikerült elvernem az egykori gamekapcsos, ma már a PC Gurunál tevékenykedő Chocho kollégát. De legalább ő sem vert el engem. Az eredmény gól nélküli 0-0 lett, ami nagyjából megfelelően mutatja, mennyivel lett másabb, nehezebb, taktikusabb az idei FIFA. Az előző részek hagyományainak megfelelően idén a sorozat újra egy lépést tett a valóság felé, ami persze azt is jelenti, hogy gólt szerezni nehezebb, mint valaha.


Próbálunk távolról bombázni, nem sikerül. Próbálunk rávezetni, nem sikerül. Milyen újdonságok állnak annak a hátterében, hogy közelebb kerülni a kapuhoz lassan olyan körülményes és lassú, de megfontolt és taktikus folyamat lesz, mint közel kerülni egy új pinához? Nos, a válasz természetesen a FIFA 12 három fő fejlesztésének köszönhető, melyek közül a leglátványosabb az Impact Engine névre hallgató dolog. Ez gyakorlatilag egy teljesen új fizikai motort takar, amely a játékosok közvetlen ütközéseiért, kontaktusaiért felelős, s minden korábbinál valóságosabbá teszi a test-test elleni harcot, ráadásul úgy, hogy az egyes focisták testi adottságait is beleveszi a pakliba.


Egy fürgébb, agilisabb, mozgékonyabb játékos még durva abuzálás után is képes valahogy a talpán maradni, s közben megtartani a labdát, pusztán az ügyességének köszönhetően. Ezzel szemben egy zömökebb, nagyobb darab labdarúgó szimplán a testi erejében leledző fölénye miatt képes lerázni magáról a keményen érkező támadókat. Látjátok, azért Rooney is jó valamire. Az ütközések, a harcok, a lökdösődések látványosak, s a közelharcban akár mindkét fél is a földön végezheti, miközben egy nevető harmadik átugrik a fetrengő társai fölött, s szépen elviszi a labdát. Az egész többnyire remekül működik, s jól visszaadja, hogy a valóságban azért nem kislányok nyomulnak a labdarúgásban. Legalábbis az igaziban semmiképp.


Problémák persze akadnak azért. Egyrészt a bíró sokszor elfelejt lefújni néhány elég durvának tűnő „érintkezést”, amit már a bétában is megfigyeltünk Chocho mesterrel. Másrészt pedig néhány alkalommal eléggé furcsának és gagyinak tűnő animációk tudnak előkerülni, de legalább megvan a humorforrás. Mivel ez az Impact Engine első bemutatkozása, az ilyeneket el lehet nézni, s már előre látom, hogy a FIFA 13-ban majd az egyik kulcsfontosságú tényként fog megjelenni, hogy tovább finomítottak rajta a fejlesztők. Persze az sem kizárt, hogy néhány javítás már év közben, patchek formájában is érkezni fog.


Aztán szintén újdonság a Precision Dribbling. Ezt a bal vállgomb megnyomásával hozhatjuk elő, aminek hatására emberünk átvált nagyon precíz, pontos labdakezelésre, aminek köszönhetően még finomabb labdavezetést, s még pontosabb cseleket hajthatunk végre, valamint ügyesen játszhatunk milliméterekre az oldalvonaltól. A rendszerben rejlő lehetőségeket leginkább a profibb fifások fogják tudni kihasználni, de kétségtelen tény, hogy ez is közelebb vitte a játékot a valósághoz. Finom labdakezelésre egyébként szükség is van, egyrészt az Impact Engine lehetőségei miatt megszaporodott közelharcok, másrészt pedig a Tactical Defense nevű újdonság bevezetése miatt, ami gyakorlatilag a védekezést alakítja át teljesen a korábbi részekhez képest.


A Tactical Defense lényege, hogy most már emberünk nem fogja egy gombnyomás hatására telibe letámadni a kapunk felé igyekező csatárt, s aztán valami könnyed / durva mozdulattal azonnal elvenni tőle a labdát. De nem ám: ahogy más területeken, a rendszer itt is sokkal kifinomultabbá vált. Egyrészt a védelmi falunk sem zilálódik szét teljesen, hanem próbálják tartani a formációt, miközben egy emberünk rámegy a támadóra, akit megpróbál elzárni a passzolás lehetőségétől, megpróbálja kifelé szorítani, s hibára kényszeríteni. Meg kell várnunk a megfelelő alkalmat arra, hogy egy jó odalépéssel szerelni tudjunk, ami némileg lassabb, megfontoltabb játékot követel meg tőlünk is, s a támadótól is.


A focisták persze szoktak bevetni aljasabb trükköket is, ha úgy gondolják, hogy a bíró nem fogja észrevenni: ennek megfelelően ha a támadó mégis kicselez minket, s elindulna mellettünk, akkor kitehetjük a kezünket, vagy megránthatjuk a mezét. Ezek a dolgok néha-néha bejöhetnek, de ne lepődjünk meg, ha gyakori alkalmazás után sárga- és piroslap lesz a méltó jutalmunk. De, ahogy a Fight Nightban is alkalmazza a lefejelés lehetőségét, úgy a focihoz is hozzátartoznak ezek az utolsó, kétségbeesett megmozdulások.


A karriermód továbbra is robosztus, ahol az alapfelállás szerint eldönthetjük, hogy játékosként, menedzserként, vagy a kettő kombinációjaként kívánjuk-e a végigverekedni csapatunkkal az idényeket. A kezelőfelület szinte teljesen átalakult, sokkal informatívabbá és áltáthatóbbá vált, s az egész igyekszik még jobban visszaadni a valódi csapatok között zajló átigazolásokat, játékosaink folyamatos fáradását, s persze minden statisztikát a rendelkezésünkre bocsát. De talán még ennél is fontosabb az Need for Speed: Hot Pursuit Autolog-rendszeréhez hasonló EA Sport Footbal Club.


Ez az online rendszer, ahol a folyamatosan tapasztalati pontokat gyűjthetünk, és képviselhetjük választott csapatunkat a világ-ranglétrán. A dolog úgy működik, hogy mindenki választhat egy csapatot, s az eredmények alapján a Football Club létrehoz egy listát, ami alapján kiderül, hogy melyik klubbal nyomul a legtöbb ügyes FIFA-játékos. Ezek mellett persze folyamatosan összehasonlíthatjuk saját teljesítményünket a barátainkkal, olyan kategóriákban, mint a legtávolabbról lőtt gól, a legtöbb összegyűjtött tapasztalati pont, a megnyert meccsek száma, és hasonlók.


Szóval, a FIFA 12 még összetettebb, még kifinomultabb, és még közelebb áll a valósághoz, mint elődje. Ami gyanús, mert ugyanezt írtuk tavaly is, s valószínűleg ugyanezt fogjuk írni jövőre is. Nincs mese, 2008 óta az EA Sports nagyon belehúzott, s semmi jelét nem mutatják annak, hogy kifogynának a lendületből. S ameddig ennyire jók, a nagy konkurens Pro Evolution Soccer lassan már nem is lesz konkurens. De ez egy másik cikk témája…

Kapcsolódó cikk

58.
tiberiasz
kis segítség kezdőknek a manager módban
ha vásárolni szeretnétek akkor a legérdemesebb keret szűkítést alkalmazni.
ezt úgy tudod elérni hogy bemész az átigazolások/játékos eladásba és ott eladsz olyan játékosokat akikre úgy gondold hogy nincs szükséged.
ha sikerült eladnod játékosokat és összeszedtél egy kis pénzt akkor már tudod erősíteni a csapatod.
tudom ajánlani a védelembe hummels-t,ő a dortmundba játszik.elég borsos ára van de megéri.ő az eggyik legjobb belső védő a játékban.
jól jártok még dikmeier-el, ő a haburg játékosa.még fiatal és kezdetben csak 72 es de ha folyton játszatod idény végére eléri a 77es besorolást.
középpályások közül tymostyuk remek védekező középpályás.a bayern játékosa és olcsón hozzájutsz mert már idős
szélsőknek ilisevic-et(ő is hamburgi) és reus-t ajánlom (borussia munchengladbah)
támadó középpályásokból többet ajánlok.
holtby a schalke játékosa.remekül passzol és védekezésben is jó,viszonylag gólerős(mármint ami elvárható egy középpályástól)
stejnberd is hamburgi. sok gólt lő habár ő nem valami jó védekezésben(csak akkor vedd meg ha jó a védelmed)
kroos a bayern-é.ő bárhol megállja a helyét és a felsoroltak közül ő a legjobb
csatár poszta lewandovsi (dortmund) és yakonan (hannover)-t ajánlom
remek csatárok és nagyon gólerős
kettőjük közül az eggyik idény végére tuti gólkirály lesz ha megfelelő feladatot szánsz nekik.
mielőtt megveszed a játékost mindig kattints a játékos adatai nevű fülre.
itt utánna nézhetsz mindennek ami számodra fontos:
fizikum gyorsaság képesség specialitás stb.
ha a felsorolt játékosok közül vásárolsz és kiegészíted saját gondolataiddal akkor egy remek bundes liga csapatot kapsz!
sok sikert és jó szórakozást.
57.
Bab26
valaki megtudja mondani hogy konzolon miért nem tudok laposan passzolni? valamiért mindig a levegőbe megy a labda:Damúgy nekem tetszik a játék jó hogy ilyen nehéz benne nyerni!!
55.
attila19820825
nagyon jó a játék és verhetettlen vagyok benne:)))
54.
Dirty666
Nem érdekel a körítés, a magyar nyelvi támogatás, a licenszek, a marketing, csak a JÁTÉK. Abban pedig a PES sokkal jobb.
53.
Hardy
Fasza teszt lett Ingen, grat! A játékhoz annyit még nem sikerült kezembe fogni, de konzolokon csak pozitívat hallottam. :D
52.
MiZo77
Hát én elég nagy focikedvelő játékos vagyok,és hosszú évek óta nyomom a fifát is,illetve a pes sem hagyott hidegen!Maradjunk annyiban,mindkét játéknak vannak remek oldalai,talán jobb lenne őket összegyúrni!:)Az új pesről nem tudok nyilatkozni,az új fifa felett meg még butaság lenne pálcát törnöm,hiszen csak pár meccset toltam eddig!Hát ez az esős-kelős rendszer valóban nincs még kiforrva,a játékosok néha teljesen érthetetlen szituban felborulnak egymásban!No mindegy,ami nagyon nem tetszett,és évek óta betegsége a fifának:Új rendszer ide,új rendszer oda,oké hogy türelem kell hozzá,meg nehezebb a szerelés,góllövés,de..!Miért van az,h a gép játékosa egy pillanat alatt elhappolja előlem a labdát,én meg vért verejtékezek ezen művelettel?Ha nekem nehezebb lett,legyen neki is az!Meg mintha még mindig hasonlóan csalna időnként,mint korábban!Pl felszabadító fejesek,rúgások,80%-ban nem hozzám kerülnek!Sokkal több helyzetre van szükségem a gólhoz,mint a gépnek!Lehetetlen beadás-fejesből érvényesülnek!No,egyelőre ennyi,összeségében sztem is egy élvezhető játék lett,és az is szent igaz,hogy időt kell neki adni!
51.
RAZE
Én ebbe örökre beletörődtem , hogy FIFA pc-n nem lesz olyan jó , mint konzolon.Bár azt mondták h az új FIFA avval a motorral fog dolgozni , mint konzolon..De hát inkább maradok az FPS-nél. Aki konzolon tolja annak jó szórakozást kívánok :)



Üdv !
50.
AlexSchneider
#49: A velemenyemnek csak egy resze volt a tactical defending, es ahogy irtam lentebb, amikor a regi rendszert hasznalhattam, akkor nem volt gond a nehezseggel. Az a baj, hogy mire oda eljutottam volna, hogy megszokjam az uj vedekezest, annyira felbosszantott a jatek tobbi hibaja, hogy elfogyott a turelmem. De mondom, jo jatek ez, neha azert nagy meccseket nyomtam, nyaggat is a gondolat, hogy meg kellene ujra probalni. De most a PES-t probalgatom, oszt meglatjuk.
49.
Goofey84
#48: Magyarul nagyon nem ment, ezért a pest választottad! Van ilyen, de azért mert neked nem megy nem kéne lehordani a játékot! Ettől függetlenül tiszteletben tartom a véleményed és jó játékot a peshez! Nekem nagyon tetszik az idei fifa és szerencsére ez most k..a nehéz lett!
48.
AlexSchneider
#44: Teljes mertekben egyetertek! Nem nagyon ertem, hogy ha mar nyilvanvaloan tobb hetet tolt el egy jatekkal egy tesztelo, utana hogyan publikalhat egy ennyire semmitmondo PR-cikket?! De ugyanez volt a Forza 4 eseteben is. Lassan meg kell szoknunk, hogy a Gamekapocs-n nem tesztek vannak, hanem maximum benyomasok, harmatgyenge utanerzesek... A Fifa 12-rol annyit, hogy annyiszor felduhitett azalatt az 1 het alatt, amig XBOX-n teszteltem, hogy vissza kellett cserelnem es ha mar ott voltam, akkor a PES lett a valasztott. A Fifa egy sablonos, elore lescriptelt jatek benyomasat kelti meg most is (97 ota jatszom vele, egy-ket kivetellel az osszes reszt probaltam), bar hatarozottan fejlodott. Ami nem tetszik es megakadalyoz a jatek elvezeteben, az az erzes, hogy MINDENT nekem kell csinalnom, a tarsak (AI) semmit nem segitenek sem tamadasban, sem vedekezesben (meg lehet nezni a PES-t, ahol pl. a szelso vedok maguktol felfutnak a tamadasokkal, nem kell oket 3-szor nogatni, hogy ugyan mar, leszenek szivesek kiserni a tamadast - vice versa, ok is besegithetnenek a vedekezesben). Aki meg a Tactical defending-el jon, nos arrol meg annyit, hogy egy gagyi - minden leiras ezt hangsulyozza ki, de olyat meg nem lattam, hogy valaki ezt komoly szinten korulirja, hogy pontosan mitol is jobb, mit is kellene csinalni, mitol mas mint korabban. Az EA teleharsogja az etert, hogy uhh, aaah, itt a forradalmi ujdonsag, essetek hasra, es persze mindenki bedol. Online jatszottam rengeteg meccset, es azokban a modokban, ahol engedi a rendszer, hogy hasznaljam a regi "Legacy Defendinget", ott laposra verem legtobbszor a sok szerencsetlent, aki szenved ezzel az uj rendszerrel. Persze, ahol meg nem engedi (mint pl. EA Sports Arena), ott meg engem vernek meg - ha mar az EA azt adja el, hogy szabadon atvalthatok a regi rendszerre, akkor milyen dolog az, hogy bizonyos modoknal meg letiltjak?!

A PES 2012 sem tokeletes, sot, rengeteg hibaja van (kommentar, animaciok, licencek hianya...szoval csak a szokasos), most probalom megszokni, de eddig elvezetesebb, jobb elmenyt nyujt mint a Fifa. Jo jatek a Fifa, de en nem tudtam megszeretni. Lehet, hogy adok neki meg egy eselyt PC-n, bar ha az meg egy kiherelt verzio...

Ahogy lentebb is irta valaki, ez is csak egy velemeny. Udv!
45.
X360_FaNbOy
#43: Jó, elhiszem. :D
Én arra gondoltam, hogy a valóságban a játékosok képesek pontosan kapuralőni, erőteljesen, 16 méteren kívülről is. Ezt játékban is elvárnám egy *****-os játékostól..
44.
Maxipotzak
Milyen teszt ez? google fordító? a konkurenciához képest hetekkel később jön a gamekapocs-teszt, ami nem szól másról csak hivatalos EA játékleírás visszaböfögéséről. Ennyi információt 3 perc játék után megszerzek-még az oktatás alatt. Nevetséges.

Megtudtuk, hogy nehezebb lett néhány szempontból, illetve, hogy letisztult a menü. Ja és a legfontosabb, hogy a régi cimbit nem tudta a kedves teszt-író legyőzni a kocsmában. Ez elégtelen.

Azt hittem, hogy lejárt már a pc vs. konzol téma, de úgy látszik a kommentelők színvonala ír a tesztíró ilyen szennyet. Akinek van pénze évente egy konzol árát jobb hardware-re költeni, az költse nyugodtan. Szoc problem. Aki pedig PES-el játszik az játszon nyugodtan azzal.

A tesztből csak a veleje hiányzik. Hol van ebből az élmény, a rajongás, az utálat, a kerettörténet? A kommentekből pedig szimplán az értelem hiányzik. Arról kellene kommentálni, hogy ki hogy boldogul, milyen élményeket szerzett, milyen nagyszerű 33 méterről gólt lőni. Vagy éppen arról, hogy milyen finombeállításokat alkalmaz valaki adott játékstílus mellett.

Színvonaltalan, gagyi, kiklórozott írás és vélemények. Szép napot!
43.
Goofey84
#42: Szerencsére a gép vezeti a statisztikákat ezért pontosan tudom, hogy 37m lőttem a legtávolabbi gólomat! Nem rossz igaz?
42.
X360_FaNbOy
Ugye ti is tudtok gól rúgni 30 méterről?! ^_^
41.
Macifasz
#36: Egyátalán nem, nekem is van pár használt játékom, de ezt most magyarázd el egy elkényeztetett apuka kedvencének, akinek mindent a segge alá nyomnak. Reménytelen, hidd el.
40.
ReNegAdE
#38: Azon gondolkodtam hogy ezeket a szarságokat komolyan gondolta-e,mert ha igen sötétebb mint gondoltam!
39.
Grabowsky30+
Fifa 97 volt az első amit nyomtam, én igenis látom a fejlődést a sorozatban! Sokan nem is tudom mit is szeretnének évről évre, hogyan változzon meg teljesen a fifa? Akkor azért lenne a sírás, hogy annyira megváltozott nem tudunk vele játszani. Minden évben van benne valami olyan újítás amit éppen elég megszokni. Idén sokkal jobb lett a játékosok mozgása, hatással vannak egymásra esnek kellnek ha egy furcsa helyzetből lövöd a labdát akkor megcsinálja a furcsa testhelyzetet ilyen eddig nem volt. Aztán ez az új védekezés is elég jó lett csak hát marhára szokni kell de mindenképpen pozitív, hogy ez bekerült 1-2 hónap és megszokja ezt mindenki.
Ezek a szájkaratés codbuzik meg minek jönnek ide forumot spammelni ha nem is szeretik a fifát ki a tökömet érdekel egy ilyen nyomorult véleménye aki nem is játszik a focival csak idejön és leírja hogy semmi újdonság nincs benne hú de szar stb stb. A codban mi változott, ha már itt tartunk? Mész a csőben jönnek a katonák lelövöd őket ennyi, bal klikk a lövés jobb a célzás r a tölt space az ugrik, ugyan ezt kellett csinálni 20éve a wolfensteinben is!
38.
LAZLOW20
#36:Igem azért szégyenkeznünk kell mert megprobálunk egy játékot amit kb 8 óra alatt végigtolunk olcsobban beszerezni,és nem 60€ ért vesszük meg a boltokba.Az meg biztos hogy Mel Gibson még életébe nem játszott a Bf el,vagy pedig egy Cod troll,de hogy ilyen hülyeségeket összehordani azért 17 évesen több esze is lehetne.
37.
Dercsi
A Fifa10 nagyon bejött, mai napig a gépemen van és toljuk vele 1000-el, a 11-el voltak aggályaim, de ez a12 meg győzött! Jó! Nem kell bele se több se kevesebb! Egy igazi játék a szó szoros értelmében. Mikor nálunk "KANBULI"-van elmaradhatatlan hogy ne Fifázzunk! És mindenki élvezi, 4-5 üveg sör után pedig sírunk a röhögéstől a kommentátor szövegétől! Ha Fifázol, kikapcsolódsz, próbáltam a PES-t, lehet velem van a baj, de ott végig csak szívtam, úgyhogy a nem szereztem be...Pedig nem is csúnya, nem is rossz, csak játszani annyira nem jó vele, mint a Fifával. A Fifa12-t ajánlom mindenkinek aki szeret JÁTSZANI!
35.
Macifasz
Na, Gibson papa személyében a fő troll is megérkezett. Már vártunk mester, mondjad csak mik vagyunk mi, mocskos PC-sek...:-D
34.
LAZLOW20
#33: 1:Te biztos hogy konzol b-u-z-i vagy.
2:Olyan hülyeségeket beszélsz hogy majdnem a székröl leestem,amihez nem értessz abba ne szolj bele.
3:Mi köze van te a Fifa nak a BF hez meg a Cod hoz te nyomorék?
4:Nyomd fel a valagadba a Black Ops odat meg az MW3 -adat is a konzoloddal eggyütt és akkor legalább azzal el leszel foglalva és nem jössz ide össze vissza mindenféle baromságokat irni te majom.!!!
32.
Henry82
#22: Oké, ezt nem tudtam, elnézést kérek, a 11-ben nem volt ilyen, jött a mail, hogy a játékos fitt és már csúcsformában volt:)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...