WRC: FIA World Rally Championship 2 teszt

  • Írta: Daks
  • 2011. október 28.
  • fia world rally championship, teszt, wrc 2, x360
Link másolása
Professzionális versenytechnika, száguldás, adrenalin, sár, mocsok. Üdvözlünk a rali-világbajnokság hivatalos játékának második felvonásában, markold meg a kormányt, és taposs a gázba, nem InGen nagyanyjának az SX4-ében ülsz, most horpadhat a kasztni!

Amikor a szerkesztőségben autókról beszélgetünk, idiótákkal kell vitatkozni. InGen szerint mindenki impotens, aki nem M3-as BMW-t hajt, aztán a fácsén másnap látok egy Használtautóról beszúrt Fiat Panda hirdetést, szerinte a hölgy tulaj azt jelenti, nem hajtották szét a kis lila kocsit. Kíváncsi lennék rá, vajon a kert és az Interspar parkoló közötti 2 kilométeren, ahol az autó az elmúlt 5 évben közlekedhetett, vajon milyen lehetőségek adódtak a széthajtásra, az igazság inkább az, hogy a hölgy tulaj valószínűleg arra utal, hogy kutyaszőrösek az ülések, három év után jöttek rá, hogy végig kézifékkel közlekedtek, a motorháztetőt pedig fel se nyitották, talán soha.


A WRC: World Rally Championship 2 nem az ilyen hölgyeknek való. Olyan embereknek való, akik imádják az autókat, és tudnak vezetni, akik ha csak virtuálisan is, de képesek kilinccsel előre, kétszázzal hajtani egy sziklákkal és árkokkal határolt, hegyi szerpentinen, csakhogy tizedmásodperceket verjenek ellenfeleikre, akik nem ijednek meg a sártól, és a nyolcezres fordulattól. A Black Bean tudja, milyen az igazi, maszkulin autóversenyzés, legújabb játékuk ezúttal is felvonultatja a rali-világ összes autóját és bajnokságát, Svédország, Mexikó, Portugália, Jordánia, Olaszország, Argentína, Görögország, Finnország, Németország, Ausztrália, Franciaország, Spanyolország és Nagy-Britannia vigyázzatok, jövünk.


Fojesz BKV-zik, Ca$h képes volt egy teljes éves fizetését elkölteni egy indiánokkal összerakatott Pözsóra, a kollégák egyetlen racionális, értékes autóvásárlása Zoennék régi Swiftje volt. Az aztán tényleg soha nem romlik el, miután elpusztult a Föld, s a maroknyi túlélők egyikeként a végtelen sivatagot kell átszelnünk ivóvízért, akkor ebben kis zöld fostalicskában fogunk zötykölődni. Nincs benne computer, még az ablakokat is kurblizni kell, lehetne is ennél tisztább ember és gép kapcsolata? Ugye nem. S, ha már a kurva jó autóknál tartunk, nézzük meg, milyen a játék felhozatala.


Összesen hét osztály közül választhatunk, az R2, a Debut, a Production, az S2000, a WRC, a Group B és a Safari kategóriák teljesítmény szerint rendszerezik a négykerekűeket, a valóságban is mindegyik külön bajnokságban indul. Az új autók listájában van Suzuki Swift (hoppá), Citroen C2, Ford Fiesta, Honda Civic, Citroen S2 S1600, Renault Clio, Mitsubishi Lancer Evo IX, Citroen DS3, Lancer Evo X, Subaru Impreza WRX STi, Fiat Abarth Grande Punto, Skoda Fabia, Peugeot 207, Impreza WRC, Ford Focus WRC és Citroen C4 WRC, míg az utóbbi kettő a klasszikusokat vonultatja fel. Ford RS200, Renault 5 GT Turbo, Lancia Delta S4, Citroen BX4 TC, Peugeot 205, Lancia Delta Integrale HF 91, Peugeot 504, Toyota Celica Turbo 4WD, Subaru Impreza I, Lancer Evo III és Ford Escort RS, ekkor még volt tökük az autógyártóknak.


Szép kövér hát a lista, aki viszont egy DiRT színvonalú sárfröcsögős látványautózásra számít, az rossz helyen jár. Jelen cikkünk alanya inkább a taktikus szimulátorstílus felé kacsintgat, s nem kívánja szórakoztatni az olyan hülyegyerekeket, akik miután kilockolták mind az ezer acsit az NFS-ből, elviszik apuci céges Mondeóját összetörni, itt rendesen kell vezetni, érezni az autó rezdüléseit, figyelni és korrigálni. Nem szabad viszont egy nyers, szürke, unalmas valamire gondolni, a sebességérzet és a versenyhangulat a helyén van, de csak kötelező belső nézet mellett, ha a másik, arcade kamerát választod, csalódni fogsz.


Nem szép, és nem is kifejezetten jó játék a WRC 2, a grafika néhány évvel el van maradva a mai elvárásoktól, az autók nincsenek rendesen kidolgozva, a textúrák homályosak, a színek őőő, színtelenek, a fizika pedig kifejezetten pocsék, de azért lehet szeretni. Aki imádja a kis hegyi utakat, s csorgó nyállal nézi a TeCsőn a rali-futamok hátsó ülésről készített felvételeit, az ezzel a játékkal is el fog szórakozni néhány kövér órát, jó néha úgy nyomni a gázt, hogy nem üldöznek rendőrök, s nincsenek háromszázzal forgalomnak hajtó sárga Lamborghinik körülöttünk.


Ami a játékmódokat illeti, a WRC 2 az előző rész óta sokat nem változott. A Road to WRC rejti a karrier módot, fel kell építenünk egy profi csapatot a semmiből, autót fogunk venni, versenyezni, intézni a PR-t és a reklámszerződéseket, egy felmatricázatlan kis bevásárlókocsival kezdünk az R2-ben, messze az aranyérem. A WRC School az oktató mód, a Single Player a kötetlen játék, a LIVE az internetes mérkőzések otthona, a Hot Seat pedig a kétjátékos mód, egymás kezébe adva a kontrollert a feladatunk megdönteni a másik időrekordját. Újdonságból egyetlen van csak, a Super Stages, egy az egy elleni csatákat nyomhatunk ezt választva, egy körpályán folyik a verseny, két nyomvonal van, az első forduló után cserélünk, a nyertes az lesz, ki előbb ér célba, meglepő dolog ez az autóversenyzés világában.


A bajnokságokon tapasztalatpontokat gyűjthetünk, és van szintlépés is, két futam között pedig hosszasan babrálhatunk a garázsban, tökéletesre csiszolva autónk beállításait, lehet állítani a felfüggesztésen, a váltón, a fékeken, és mindenen, amihez egy olajos emberi kéz csak hozzá tud férni. Jó dolog pedig, hogy a Codemasters játékok után szabadon a WRC 2-ben is van visszapörgetés, ha rosszul veszünk be egy kanyart, kicsúszunk, vagy fékezés nélkül a szakadékba hajtunk, akkor egyetlen gombnyomásra visszatekerhetjük az időt, egészen arra a pontra, amikor még uraltuk az autót.


A WRC 2 összességében egy erős közepes játék lett. A vezetés sokat fejlődött az előző rész óta, már nem kínszenvedés minden megtett méter vele, de az is biztos, hogy még nagyon messze van attól, hogy egy minden szempontból jó szimulátor legyen. Kell gyúrni a látványon, a fizikán, a vezetési élményen, az autó viselkedésén, a hangulaton, és szinte mindenen, amitől játék lesz egy játék, a hardcore rali-rajongókon kívül jelen formájában ezt valószínűleg szeretni senki nem fogja, InGen meg még annyira sem. Csak szegény Gran Turismót fikázza mindenhol, de hogy az autókhoz anyámnál jobban nem ért, az egészen biztos!

23.
23.
zoltan12345
helló
dnf-el kizártak a bajnokságbol , hnogy lehet a következő versenyre visszahozni???????????????
22.
22.
denzel
szerintem jobban jártak volna ha a régi wrc játékokat átdolgoznák hd minőségbe azok még igazi rally játékok voltak nem ilyen gagyi mint ezek.lassan a nfs be több rally lesz mint ebbe.
21.
21.
graki93
#20: nekem amd és azoknál szoktak ien gondok lenni
20.
20.
Qbász
#19: a négyest nem akartam oda írni :(
(szerkesztés gomb meg minek)
19.
19.
Qbász
#18: Nekem 4 i5 750-el egyáltalán nem akad.
18.
18.
graki93
#17: mert sztem pont két magra optimalizálták :-) mikor kicseréltem 4magra a 2magost azóta nem jó :) előtte jó volt az 1. és utánna nem működött már az 1sem. csak azt hittem 2011ben elvárható h ezt kijavítsák..
17.
17.
Giggsy
#16: Hmmm... nekem kétmagos gépen távolról sem csúcskategóriás videókártyával maxon fut, szóval a hiba nálad lehet.
16.
16.
graki93
azért annyira vehették volna a fáradtságot a kedves noname játékészítők h 4magos procikra is használlhatóvá teszik a gamet. kicsit ciki h battlefield 3 maxon fut ez a szemroncsolás meg szaggat mint a rohadt élet...
15.
15.
Samu
A sok csilivil-játékimádónak üzenem:ez nem az a game amivel a haveroknak fogsz villogni,hogy deszép!Ez egy sima rally-játék,amit meg kell becsülni,mert nem vagyunk elkényeztetve a stílussal.Itt nem fogsz frászt kapni a tüzijátéktól amikor ugratsz mint a dörtben,csak simán nyomod a gázt és haladsz előre a ranglétrán mint egy versenyben.Előfordulnak 7-8 km-es szakaszok,de az átlag inkább 5-6 km.Ez a játék egész jól sikerült!Lehetne jobb is(sokkal),de annyira nem is rossz mint ahogy azt itt sok "egyszerű" lehúzta.Kormánnyal,motorháztetős nézetből egész élvezetes! Jó teszt,jó dumákkal!Gratula hozzá,a pontozás is korrekt szerintem.Uff
14.
14.
KIM666
Az 1.rész tetszett,megvettem PS-re,ha grafba javult volna akkor talán ezt is.
13.
13.
Giggsy
Nem lett ez olyan rossz játék. Szerintem a grafikát leszámítva köröket ver a Dirt3-ra. Aki tényleg a rally-t szereti és nem azt a bohóckodást, amit a Dirt szériában rally-nak csúfolnak, annak ez a jelenlegi legjobb lehetőség. Persze a RBR-n kívül, de az tényleg csak a szűk szimulátor rajongó réteg játéka.
A grafika max szódával elmegy kategória, de még belefér. A fizika szerintem egyáltalán nem rossz, lehetne persze jobb, de elég jól egyensúlyoz a szimulátor és arcade közti vonalon. A pályák kellőképp hosszúak, nincs olyan szakasz, amin másfél-két perc alatt végigrohanunk (ugyebár a körülrajongott Dirt-ben nagyjából ennyi idő alatt lehet abszolválni egy átlag gyorsaságit) A nehézségi szintet szép skálán lehet belőni, így nem fordul elő olyan, mint mondjuk az F1 2011-ben, hogy két szint között 5 másodperc a különbség. Amivel nekem a leginkább bajom volt, az a navigátor működése. Sokszor képes iszonyat későn szólni, vagy apróbb félretájékoztatásokat adni. Például ha azt mondja "lassíts" az néhol fölösleges, mert padlógázzal át lehet férni a szakaszon, máshol viszont még a normál fékezés is kevés ahhoz, hogy a következő kanyart bevegye az ember. Kicsit zavaró az is, hogy ha x méterre eltérünk a megadott úttól, a játék automatikusan visszatesz minket a pályára. Néhol úgy is, hogy simán vissza lehetne hozni az autót.
Minden hibája ellenére szerintem nem lett egy rossz játék, ha ilyen mértékben javulnak, egy-két éven belül lesz ismét egy kifejezetten jó rally játék.
(Piszkálódás nélkül csak egy kérdés: hogy van az, hogy itt még a WRC kategóriában versenyző csapatok kocsijaira is rákerül a nevünk és választott számunk, az F1 2011-ben, meg a rajtszámok sem képesek változni...?)
12.
12.
kharami
Ismét egy újabb büntetés! Nem értem minek folytatták! Ha 990ft lesz (lenne) úgy talán!
11.
11.
joboruz
Hát én kihagyom az biztos.... FlatOut *****
8.
8.
Qbász
#7: Oooooookéééééé............................................ akkor nekik mákjuk volt :D
7.
7.
Daks
#6: Velem volt olyan, hogy az autó egy kő miatt hátra szaltót dobott, nem hittem el.
6.
6.
Qbász
Érdekes a sim racingen a fizikára nem panaszkodtak ennyire.
http://simracing.hu/rally-sim-games/tesztpadon-a-world-rally-championship-2
5.
5.
BTi
pocsek , arcade , ....stb stb ....0 garast sem er ....nyugodtan be lehet fejezni ennel a resznel , szerintem senki nem ker 3ast
4.
4.
bsg09
Látvány szempontjából épp hogy jól teljesít. Nem egy csúcskategória, de az előző részhez képest nagyot fejlődött.
3.
3.
Ibanez78
2.
2.
InGen
Szegény nagyi SX4-e. Jó kis autó az :(

:)
1.
1.
zoenn
Azért nálunk egy Ford Focus is befigyel... :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...