Dungeon Defenders teszt

  • Írta: zoenn
  • 2012. január 21.
  • dungeon defenders, ps3, teszt
Link másolása
A szerepjátékok és a tower defense programok keverékei gyakorlatilag elárasztották a búzamezőként duzzadó digitális lelőhelyeket - ebbe a trendbe tartozik a Dungeon Defenders is. A lehető legjobb műgonddal nyúlva az alapokhoz: addiktív, ahogy kell, s a kihívással sem áll hadilábon.

2010. decemberében jelent meg okostelefonokra a Dungeon Defenders, mely nem csupán ékes prezentációja volt annak, hogy az Unreal Engine 3 már iPhone-on és Androidon is remekel, hanem annak is, hogy jelen darab nem csupán sima arcade-élményt produkált, hanem hosszú órákra képes volt lekötni a játékost. Teszi mindezt úgy, hogy megfelelő arányban tálalja a szerepjátékok és stratégiák jellegzetességeit, körülbelül 50-50 százalékban. Egy évet kellett várnunk, hogy PC-n, PSN-en és Xbox Live Arcade-en is elérhetővé váljon a Trendy Entertainment játéka. Azt álmunkba sem gondoltuk volna, hogy a floridai brigád első címe igazi klasszikussá válik. Pedig pontosan ezt történik – de csak akkor, ha az online porcióra koncentrálunk.


A tower defense abszolút nem egy hálás műfaj manapság: a kezdeti, böngészőben futó munkaűzők után az iparág vasmarokkal nyúlt utána és a mai napig nem ereszti. A Plants vs. Zombies sikere is bizonyítja, hogy nincs szükség csábos külcsínre a boldoguláshoz. A tavalyi év végén megjelent Orcs Must Die! megmutatta, hogyan kell az alapreceptet RPG-szerűen tálalni, jelen cikkünk alanya pedig minden irányból vizslatva briliáns. Főleg, hogy elfogadható történetet is képes prezentálni, nem üresen tálalja nekünk a történéseket, sőt, nem fog egyhamar érdektelenségbe (és saját vérébe) fulladó hőssel sulykolni. A műfajban elsőként talán a Dungeon Defenders tartalmaz mély szerepjátékos elemeket – bár ez némileg egysíkú fogalmazás a cím kőkemény alappillérjére.


Már az elején leszögeztük, hogy a játék igazán online kooperatívban mutatja meg a legszebb arcát – persze egyedül is lehet játszani, de hamar unalmassá és frusztrálóvá válik, mivel a gépi társak korántsem viselkednek úgy, mint egy profi kolléga. Az alapok kitanulása után már semmi keresnivalónk sincs a single-ben, irány az online harctér: a társainkkal való összedolgozásra építve szorítjuk vissza az ellenség hullámait, miközben saját képességeinket vetjük latba, mindenkinek megvan a maga szerepe. S mikor úgy hitted, hogy már kitanultad a Dungeon Defenders minden csínját, olyat csavar a nehézségen, hogy csak kapkodjuk a levegőt kínunkban. Ne ítéljünk az első három hullám alapján! A rohamok végén várható az igazi unikum: még felfordulni sem lehet könnyen a masszív főellenségek belépője után. Átértékelődik bennünk mindaz, amit tanultunk, megpróbáljuk magunkban összerakni a siker kulcsát, ami többszöri próbálkozás után, kis szerencsével abszolválható. De a sikerélmény mindenen túltesz.


Eldönthetjük, hogy a négy karakterosztály közül ki mellett tesszük le a voksunkat, amikor elindul a játék: az Apprentice voltaképpen a mágusnak felel meg – legalábbis a szembe húzott varázslósipka eléggé árulkodó. A Squire a közelharc mestere, a daráló tankok helyi megfelelője, míg a Huntress egy tünde íjászcsajt takar, mint a fantasy játékok elengedetlen kellékét. Itt van még nekünk a Monk, aki szerzetesi teendői között csapatunk gyógyítására specializálódott. A felhozatal – mint az látható – egy nüánsznyi meglepetéssel sem szolgál – legyél bármilyen beállítottságú, megtalálod a saját képmásodat benne. Eléggé nyilvánvaló, hogy mindenki egyedi képességekkel rendelkezik, viszont ezen technikák kombinálásából jön össze a győzelemhez kulcsa. Máskor még ez sem megy könnyen, de tény, hogy minden egyes kaszt gyökeresen más élményt nyújt.


Mindamellett, hogy túl kell élnünk az ellenség hullámait, a célunk az, hogy megvédjük az Eternia kristályt, mint minden jóság megtestesítőjét – ha az ereklye elpusztul, függetlenül attól, hogy talpon vagyunk-e, kezdhetjük előröl az egész menetet. Először is: a Dungeon Defendersben feltűnően sokszor halunk meg. Pont. Nem kell ezen siránkozni, a program csak arra sarkall, hogy folyton más és más stratégiákat dolgozzunk ki – ha nem vagy képes felvenni a tempót, keress más elfoglaltságot! Nem illik úgy gondolni rá, mint egyszerű hack’n slashre, mert az ész nélküli akcióval semmire sem megyünk. Varázslónk energiagömbjei jók távolra és közelre is, a harcos vagdalkozik, ahogy kell – neki a legtöbb a HP-ja–, íjászunk akár sorozatokat is lőhet, de apró, ámde sunyi csapdákat is lepakolhat. Jól jön a Monk azon tulajdonsága, hogy képes lelassítani az ellenfelet, ami igazán kesze-kusza csatáknál lehet hasznos. Tovább erősíti a szerepjátékos vonalat a lootolás: a zsákmányból és a pályákon található ládából hasznos fegyvereket és egyéb finomságokat szerezhetünk. Minden karakter rendelkezik saját eszköztárral, ahol kedvünkre cserélgethetjük magunkon a megszerzett javakat.


Minden hullámot megelőzően építkezhetünk, védelmi tornyokat húzhatunk fel az ellenfelek után maradt mana segítségével. Bár közel sincs olyan tervezési szabadság ez esetben, mint egy felülnézetes tower defense-címben, csak közvetlen közelre állíthatjuk fel a védelmi pontokat, karakterünk mellé. A fejlődés sem csupán a karakterünkre értendő, hanem az épületekre is, melyek hatótávolsága és hatékonysága egy idő után nagyobb lesz. Míg hősünk életereje, ügyessége és sebessége kitolható, addig nincs nagy gond; érdemes mérlegelni viszont, hogy pontosan mire költünk – az épületekre, vagy magunkra. Nem mindig egyértelmű, sőt lesznek olyan szintek, ahol nem a hús-vér társaságon múlik a siker, hanem a védelmi vonalakon.


A kampány végigtolása után sem áll meg az élvezet, hiszen elérhető lesz a Survival játékmód, melyben tényleg csak az akcióra kell koncentrálnunk. Vagy fordítva: kizárólag az épületekkel való trükközésre hagyatkozhatunk, hősök nélkül. Természetesen minden egyes térkép elérhető Challenge módban is, ahol véletlenszerű a megvédendő kristály helye. Ha már unod a rémségeket, egy arénában a hősök is egymás torkának ugorhatnak szervezett keretek között. A letölthető címben ritka az ennyi tartalom, és szerencsére a Dungeon Defenders képes hosszú napokra is lekötni a stílus szerelmeseit.


Mégis a cím legnagyobb erénye az, hogy soha nem válik kiszámíthatóvá, nincsenek kötött szabályok, nem hagyatkozhatunk egyetlen taktikára, hiszen előbb-utóbb úgyis a feje tetejére áll minden. Apró irányításbeli bakik ugyan vannak a helyenként furcsa kamerakezelés miatt, ám maga a színes-szagos látvány – a számos kudarcélmény ellenére is – elvarázsolja a játékost. A világ rajzfilmszerű és effekt-gazdag, ha imádod a mesés stílust, mely bőven megállná a helyet dobozos formában is, akkor nem kell tovább keresgélned. Nem hibamentes a Dungeon Defenders, de a műfaj nagyjai között a helye, ez nem vitás. Már csak szabadidődet kell beosztani ahhoz, hogy beteljesedjen az élmény.

9.
9.
Adamknight
Van olyan jó, mint az Orcs Must Die? (A tesztet még nem érkeztem végigolvasni, mert sok a dolgom XD, de majd valamikor megejtem).
8.
8.
markoci555
Érdekes, egy próbát biztos megér
7.
7.
Razielhu
Én először az elf csajt választottam mert... khm.. BOOBS... egyedül nagyon nehéz vele, viszont coopban haverokkal rohadt jó az egész játék :D
6.
6.
giga321
#5: Jah nem azért írtam. metercsikennek üzentem volna vele hogy kérdezte van -e ps3-ra és akkor ott van hogy ez egy ps3 teszt.
Ezért írtam hogy are you fucking kidding me?
5.
5.
zoenn
#3: Semmi csodálkozni való nincs ezen. :)
4.
4.
mnmn1
#2: Nekem December óta megvan PS3-ra! Nagyon addiktív haverokkal + van Platinum trófea !
3.
3.
giga321
Dungeon Defenders teszt

* Írta: zoenn
* 42 perce
* dungeon defenders, ps3, teszt

are you fucking kidding me?
2.
2.
metercsiken
Kis" hülyéskedős "játék, de egész jónak néz ki.
A videó végén feltünt a Ps3 logó is a többi között, most akkor arra is kijön?
1.
1.
giga321
Looks like Orcs ust Die.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...