Kinect Star Wars teszt

  • Írta: Daks
  • 2012. április 13.
  • kinect star wars, teszt, xbox 360
A sötét oldal erősödik, a béke megszűnt létezni. Rohamosztagosok, harci droidok és bosszúra éhes sithek hoznak káoszt, s rettegést a galaxisba, újonc padawanként kerülsz a háború középpontjába, de a feladatod annál nagyobb. Meg kell állítanod az ellenséget, kerüljön bármibe is.

A Kinect Star Wars a legújabb Csillagok háborúja kalandokat hozza el a képernyőnkre, a kontrollert most félreteheted, az Erőt te uralod. Jobb kezedben fénykardod azonnali ítéletvégrehajtóként csap le a gonosz seregeire, bal kezed egyetlen mozdulattal egy tucat droidot söpör el az útból, jedi vagy, a véredben van az Erő. A 2010-es E3 óta várjuk, hogy végre szembeszálljunk Darth Vaderrel, a megjelenésre majdnem két évet kellett várni, most viszont, hogy elérkezett a pillanat, fancsali képpel kell konstatálnunk az eredményt. Ennél biza többet vártunk.


Öt minijátékot vonultat fel a Kinect Star Wars, melyet főleg a fiatalabb, casual réteg számára készítettek. Az első, s mindközül a legfontosabb a Jedi Destiny: Dark Side Rising című epizód, ez maga az akciójáték része a csomagnak, a kampány, ha úgy tetszik, mely egy újabb történettel egészíti ki George Lucas mellékszálakban amúgy se szűkölködő univerzumát. Az események a Baljós árnyak befejezésekor kezdődnek, s valamikor a Sithek bosszúja után érnek véget, az invázió legvéresebb napjai várnak ránk, harcolni kell, különben minket ölnek meg.


A screenshotok teljes Kinect uralmat sugallnak, a marketingnek bedőlni viszont nem szabad. A hősünk a mi kedvünkért egy önálló lépést nem hajlandó tenni, ugrás, oldalra dőlés, fejlehúzás, ennél mélyebb szabadságot nem kapunk, a játék egy sínen vezet minket, helyettünk alakítva az eseményeket. Kardoznunk kell csupán, rúgni és verekedni, de azt szinte megállás nélkül, a jobb karunk bele is fárad a dologba hamar, s nem csak az izomláz az, mely a legtöbb borsot töri majd az orrunk alá. Az irányítás se lett tökéletes, a játék sokszor nem tudja leutánozni a mozdulatainkat, tök más történik a képernyőn, mint amit szerettünk volna, aki nem easy fokozaton nyomul, az ilyen hibák miatt fogja nem egyszer újrakezdeni a csatákat. Rettentő idegesítő a dolog.


Dacára a kisebb nagyobb problémáknak, a kampány változatos és szórakoztató lett. Tucatnyi bolygón megfordulunk a játék során, s ismerős arcokból sincsen hiány, a legjobb viszont, hogy nem csak kardozni lehet, de vannak járművek is. Akadnak olyanok, melyeket mi irányíthatunk, de az se ritka, hogy nekünk csak lőnünk kell, földön, vízen, vagy a világűrben, lényegtelen is, csak hulljanak a birodalmiak.


Ha már a Kinect Star Wars az új trilógiát dolgozza fel, akkor nem hiányozhat belőle a fogathajtás sem. A versenyzős minijátékot választva tolhatunk gyorsjátékot, vagy bajnokságot is, a lényeg ugyanaz, karjainkat magunk elé tartva kormányozzuk be járművünket a célba, az aranyérem csak a győzteseknek jár. A verseny a Star Wars: Episode One Racer hangulatát kelti újra életre, s általános elfogadásnak örvend a kritikusok körében, nem úgy, mint a Galactic Dance Off, mely enyhe kifejezéssel élve is igen megosztó tud lenni. A magyarul csak táncmulatságként emlegetett mód a Csillagok háborúját keresztezi az Irigy hónaljmiriggyel, és a Dance Centrallal, a kultikus sci-fi szereplői viccesen átírt popslágerekre riszálnak egész éjszaka, hogy ez bizarr, vagy éppen ellenkezőleg, nagyon is hangulatos, azt nem könnyű eldönteni. A hardcore rajongók valószínűleg az elsőre szavaznak majd.


A következő játékmód, a Rancor Rampage a lehető legtriviálisabb eszközét választotta a szórakoztatásnak, ez pedig nem más, mint a rombolás. Ahogyan a minijáték címe is mutatja, egy őrjöngő rankor bőrébe bújva fel kell forgatnunk a városlakók életét, betörünk a kapukon, leromboljuk a házakat, felkapjuk, messzire hajítjuk, vagy megesszük az embereket, s tönkreteszünk annyi mindent, amennyit csak bírunk, a játék még pontozza is teljesítményünket. A Jedi Destinyvel ellentétben itt már lehet mozogni, a lábunkkal toporogva tudunk előre haladni, a karok pörgetésével rohanni, a váll döntésével pedig kanyarodni, utolsó nem könnyű, a Kinect sokszor nem tudja, mit akarunk, a rankor lassan reagál ránk, túlmegy a célon, vagy kikerüli azt. 


A sort a Duel of Fate zárja. Sorsdöntő párbajokat kell vívnunk itt, olyan egy az egy elleni csatákat, melyeket a kampány is tartogatott helyenként, a meccsek során egymásnak esik a két karakter, az egyik körben az egyik, a másikban pedig a másik támad. A mi feladatunk az, hogy imitáljuk a harcot, támadáskor többféle irányból is lesújthatunk ellenségünkre, védekezésnél meg elhajolhatunk az ütések elől, vagy kardunkkal fel is foghatjuk azokat. A játék során úgy fél tucat sith lovaggal kell szembenéznünk, a döntőben pedig nem más vár ránk, mint maga Darth Vader.


A látvány pocsék lett. A grafika az előző Xbox teljesítményi korlátait idézi, a formák szögletesek, a színek rondák, a speciális effektek pedig elavultak, a játék alulmúlja minden technikai elvárásunkat. A Kinect Star Wars hiába kínál változatos és izgalmas helyszíneket, főleg a kétórás kampány során, a részletek kidolgozására úgy látszik, nem maradt elég idő, a környezet olykor szegényes, máskor meg túldíszített, a karakterek pedig hanyagok, darabos mozgásúak. Egyszerűen nem jó érzés ránézni a képernyőre.


Jópofa érdekesség viszont, hogy a játékban van scannelés, a különböző letöltött, és kinyomtatott Star Wars kártyákat a Kinect felismeri, s extrákat ad értük cserébe, az igazi rajongók kedvéért pedig a megjelenéssel egy időben kijött egy új Xbox 360 csomag is. A dobozban egy R2D2 festését idéző, 320 GB-os merevlemezzel felszerelt, és egyéni hangokat felvonultató konzol, egy C-3PO aranykülsejét viselő kontroller, illetve egy limitált kiadású, fehér Kinect kapott helyet, ajándék Kinect Star Wars játékkal, és egy DLC-vel. Aki mostanában akar konzolt venni, vagy csak lecserélné a régit, annak jó választás lehet ez a kiadás, R2 aranyos hangját minden be- és kikapcsoláskor hallani lehet, a DVD tálca kinyitásakor pedig a következő szöveg fogad minket: „Help me Obi-Wan Kenobi. You’re my only hope” - nagyon komoly.


A Kinect Star Wars nem a hardcore gamereknek készült. A gyerekek, a családok és a casual játékosok fognak vele jól szórakozni, az olyanok, akiknek nem számít a grafika, vagy a hibátlan kivitelezés, egyszerűen csak laza kikapcsolódást keresnek, semmi többet. A mozgásérzékelős kiegészítő még mindig erre a legjobb, arra pedig, hogy a nagyobb játékokban bizonyítson, úgy látszik, tovább kell várnunk.

Kapcsolódó cikk

58.
rena06
Sziasztok!
A Dance résznél minden számot végig táncoltunk 5 csillagra, de a Celebrationnél csak a Casual szintet engedi, a többit nem oldja fel.Van ötletetek hogy lehet feloldani a maradék kettőt? Összesen hány csillagot lehet elérni? Előre is köszönöm a segítséget! :)
55.
Quent1n
#54: Az ep VI utáni könyvekben komoly potenciál van viszont, azok már nem mesekönyvek annyira mint a simák. A Zahn könyvek, vagy Stackpole könyvei azért egy csöppet komolyabbak. A fejvadászos is komolyabb darab. Nekem megvan könyvbe az Ep -4-5-6 hát szvsz elég gagyik és rövidek is. Húzós lenne a könyveket megfilmesíteni de remélem egyszer valaki belekezd majd, mert nekem már inkább azok jelentik az SW univerzumot bármilyen szentségtörés is :)
53.
samatagrav09
én negatívumként oda írnám hogy: A Star Wars univerzum teljes megalázása, degradálása.
49.
Quent1n
#48: Ilyen szempontból a TOR nekem is hatalmas csalódás volt. A játékok tetszettek de sose éreztem át, hogy most húúú nagyon régi időkben járunk ám.. A könyvek már nem is érdekelnek ebből az időszakból, mert szerintem nagyon erőltetett a téma. Sose értettem, hogy miért nem lehet játékokat csinálni a folytatás könyvekből mikor azokba bőven van minden ami kell.
48.
Optimus Prime
Azért boonie hsz-ben van értelem, csak elvontság kell az értelmezésére. Az új trilógia végett sok sztori inkább arra koncentrálódott igaz, de nem azért mert a régit már nem lehet(ne) folytatni. Szimplán mindenki erre épít. Clone Wars! Itt lehet sok Jedi, Sith - akkor is ha csak kettő van - áruló, elő-birodalmi, fejvadász, aki olyan, mint Fett, de mégse ő az, Han Solo féleség, aki mégse ő, stb.

Bocs a hosszú hsz-ért, de a TOR óta kikívánkozott belőlem. És úgyis elhajlott a téma, meg célpont is lett a SW saga.

De, ami engem jobban zavar évek óta: a designerek és írók fantáziátlansága. A KOTOR óta kísért. Ugye a főgonosz mindig Darth Vader színdrómában szenved, van egy Falconra hajazó űrhajónk, egy paraszt, akiből hős Yedi válik, hercegnő féleség (vagy bármi, csak szexi legyen), egy taplóbb mellékhős, két droid, akiket bármennyire próbálnak (vagy inkább nem próbálnak) kockásítani-módosítani akkor is csak egy R2 és 3PO klón marad. A TOR kapcsán egy rakat videót kellett megnéznem, hogy képben legyek: mikor is játszódik? Mert gondoltam én alternatív univerzumra vagy a régi trilógia folytatására, de egyik se. Megint visszatér a fent sorolt elem. Azzal a különbséggel, hogy keverik a Szeparatista-Birodalmi-Lázadó egységeket, designokat és egységeket! Szó szerint fájt a módosított lázadó egység Szeparatista kivitelben Birodalmi logóra hajazó "zászló" alatt.
47.
Quent1n
Warcraft meg Mass Effect? :D NAh... :D Nem azt mondom, hogy nem érdekes jó kis univerzumok de azért az SW jóval nagyobb lélegzetvételű, még akkor is ha csak a színvonalas könyveket vesszük sorba akkor is.

#4-esnek sokmindenben igaza van de minden épeszű SW fan tudja (én is), hogy az SW univerzum inkább fiction mint science, SŐT fantasy is bőven van benne. Nem Asimov, nem Lem de még egy Battletech könyv is bőven komolyabb. De mégis szerethető univezum szép nagy történettel ami persze azzal jár, hogy vannak bitang szar könyvek is ez tény.

Diablo 3. nem lesz szar játék és lesznek benne újítások is de a játékmenet 1 az 1 be a kettő. Akiknek szól azoknak tetszeni fog, én úgy érzem kinőttem ebből, hogy klikkelek mint a hülye és diszkózok a sok varázslattal az MI nélküli szörny horda közepén. Unalmas. Talán egy lassabb darkosabb, dinamikusabb környezettel rendelkező Diablo 3 jobban tetszene. Számomra teljesen elvesztette az első rész magával ragadó hangulatát.
46.
Kreto
#27: Mondtam én hogy nem illik. Nekem a 2 volt az első dobozos játékom Pc-re. Nem elhanyagolható korszakalkotásokkal. A diablo 3 pedig nem fog azért átalakulni mert a vérpistikéknek nem tetszik a nézet. A grafika pedig nem csúnya maga a stílus is ezt követeli meg. A végeredményt pedig majd meglássuk. A pc vs konzolba pedig most nem mennék bele, hosszú és fárasztó a téma.
45.
Kreto
#36: Háh és tényleg :D azt a gyereket öröm volt olvasni.
44.
Kreto
#41: Warcraft?(most nem a WOW ra gondolok hanem magára a könyvekre és az univerzumra) Amúgy a 4#-es nem szarral dobálózik mert ismeri a témát csak rosszul fogalmaz. Sokmindenben igaza van amikor olvastam a könyveket néha nekem is lekellett tennem és sétálnom egyet az udvaron hogy nelobbantsam lángra a könyvet. :D
43.
sunstreaker
#41 Mass Effect, parancsolj itt a cimed :)
42.
Daks
Komoly társalgás folyik itt, na.
40.
volkornka
#27: Diablo volt és lehet hogy lesz konzolra. Ha már trollkodsz akkor ésszel tedd.
39.
Trapyd
Mindenféle rosszindulat és negatív érzés nélkül mondom, akinek ettől a játéktól komoly elvárása volt, az is talán érzi, hogy komoly dolgok sosem fognak kijönni az eszközre. Ez is olyan, mint a szemüveges 3D TV - k. Nem az igazi, de technológiailag "előrébb jár". A lényeg, hogy el lehet adni,mert lesz rá vevő az hótbisztos. Amíg ez így lesz, addig a nép nem kap újat.
36.
kopic
#33: Úristen te tuti hogy segeszkinek az utódja vagy, mert ő is ezzel jött mindig hogy: " Jaj a konzol sokkal jobb a PC-nél, meg jobb játékok is vannak rá. a PC meg 1 rakás szar, az Unchartednek van a legjobb grafja a világon" meg ilyesmik. Vagy tényleg te vagy segeszki, csak más néven regisztrálva.
"annyi ha diablo igazábol semmiben sem kiemelkedő, van benne inventory meg fejlődés, de semmi izgalom nincs benne... egyszerűen leirhatatlanul gagyi... konzolon sokkalta jobb játékok vannak," pfffffffffffff...... hogy te mekkora egy nyomoré vagy, ha te ezt így gondolod.
35.
thernielle
#33: Fú öregem. Te most aztán megráztad a pofonfát. Biztos vagyok benne, hogy az eladások, tesztek és az éveken át tartó multis gyönyörűségek is téged fognak igazolni :)
34.
Trapyd
#33: Elnézést, hogy hülye vagyok tudatlanságom mulattat. :)
33.
#30: annyi ha diablo igazábol semmiben sem kiemelkedő, van benne inventory meg fejlődés, de semmi izgalom nincs benne... egyszerűen leirhatatlanul gagyi... konzolon sokkalta jobb játékok vannak, enm értem mért isteniti mindenki... oké h az 1. és 2. része jo volt a maga korában, de most 2012ben kidobni egy ilyen játékot... szégyen a gamer világra, dehát ha ezt szeretik néhányan :/
32.
#31: grat, mennyi idő kellett h megkeresd ezt a képet? gyökér...
31.
DON GONDOCS
#27: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/004/077/Raisins_Face.jpg
30.
Trapyd
#27: Hmmm ez igazán érdekes. Erre még nem is gondoltam. Kérlek folytasd. :)
27.
#26: diablot nem illik? hát pedig épp az az a játék amit playiten nagyon kiakartam probálni, mért emliti meg a sok pcfanboy, erre... hát... hogyis mondjam, tetszik az ötlet, de a megvalositása a játéknak... elég gagyi lett... pl egy rdr-től vagy uc-től nem érzek késztetést h a diablo 3-hoz ,,rángassam,, magam :)inkább konzol (Y) :)
26.
Kreto
#25: ejnye a diablót nem illik csúfolni :D Bár az nekem is csak coopba az igazi. Elhiszem hogy van benne pár játékóra amíg kitolod a játékmódokat. De utána kuka. Ami a probléma hogy jobbat is tudnának csinálni és mégsem. A táncitánci pedig nem ide való. Gyerekjáték és kész.
25.
azt hozzátenném, h jol érzékeli a mozdulatokat, HA rendesen csináljuk és nem kapkodunk, mert azért mégsem lehet kicsavarni egy jedi kezét mikor te is csavarod a kezed... :) de hozzátenném azt is h sokkal jobban elszorakoztam ezzel mint pl az sc2vel vagy a diablo 3 bétával...
24.
#23: eh, plussz a "d" !

Szerkesz-szem már, lécci-lécci :(
23.
#21: Értem én, Irodalom és nyelvtan órán nem hiányoztam, csak fizika, kémia, materialista szemléletmó és jedi-hittan-ról, ezek szerint :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...