Aliens: Colonial Marines teszt

  • Írta: Daks
  • 2013. február 11.
  • aliens: colonial marines, teszt, x360
Tizennégy hét telt el a segélyhívás óta. A Sulaco lakatlan roncsként sodródik a jéghideg világűrben, egy mentőhajó érkezik a helyszínre, túlélők nincsenek, többnyire éjszaka támadnak, többnyire.

A társaság el akar tűntetni minden bizonyítékot. Az LV426-on történt események után újabb tengerészgyalogosokat vezényelnek a bolygóhoz, Dwayne Hicks és Ellen Ripley tán a fedélzeten van még, biztonságba kell őket helyezni, és átszállítani a Weyland-Yutani Corporation egyik laboratóriumába. A rutinfeladatnak tűnő küldetés azonban hamar rémálommá válik. A Sulaco fedélzetére lépve a csapat xenomorfokba ütközik, a felderítők néhány kivétellel mind odavesznek, a harc egyre esélytelenebbé válik, menekülni kell, túlélőt itt már nem találnak.


Az eseményeket Christopher Winter tizedes bőrébe bújva élhetjük át. Ki kell jutnunk az idegenekkel teli űrhajóról, az Aliens: Colonial Marines vérrel és rettegéssel van átitatva, húznunk kell a ravaszt, míg ki nem fogyunk a töltényből. Hiába küzdünk azonban minden erőnkkel, a végzetünket nem kerülhetjük el. Mire a Sulacót magunk mögött hagyjuk, az idegenek már a mi hajónkat is ellepték, a legénység tűzparancsot kap, de késő, kénytelenek vagyunk mentőcsónakba ülni, s leszállni az LV426-on. A második és harmadik mozifilm között játszódó történetet James Cameron és Ridley Scott segítségével a Battlestar Galactica két írója, Bradley Thompson és David Weddle ültette képernyőre, a bolygóra érkezve pedig ráébredünk, a cégnek esze ágában sincs megölni a lényeket. Sőt, újabb embereket küldtek ide, hogy befogják, és tanulmányozzák őket, a parancsnak nem engedelmeskedünk többé, veszniük kell a dögöknek.


Csapatunk megtört és szétszakadt, a xenomorfok mellett pedig a cég még hűséges katonáival is szembe kell néznünk. Weyland személyesen küldi értünk a zsoldosait, nem fizetnek meg minket eléggé ezért a szarért, indulnánk haza, ha lenne mivel, minél mélyebbre megyünk a pokolban, a remény a túlélésre annál kisebb lesz. Belső nézetből éljük át az eseményeket, arzenálunkat a tengerészgyalogság szabványosított felszerelése adja. Van pisztolyunk, félautomata és automata fegyverünk, sörétes puskánk, gránátunk, és lángszórónk persze, a fegyverek között az Y lenyomásával lehet válogatni, a megölt ellenségek, illetve elvégzett challengek után pedig tapasztalatpont jár. Rangunk növelésével egyre több felszerelés válik elérhetővé, vásárolhatunk fegyverünkhöz nagyobb tárat, távcsövet, lézeres irányzékot, aknavetőt, de még festést is. 


James Cameron elégedetten dőlhet hátra a bálnapéniszbőrrel bevont fotelben, az Aliens: Colonial Marines minden tekintetben hiteles folytatása lett a filmnek. A helyszínek az eredeti díszletet követik, a USS Solaco fedélzetére lépve szembesülünk a pusztítással, amit a idegenek okoztak a film végén, látjuk a hibernálótermet, ahol Ripley, Vasquez, Hudson, Burke és a többiek aludtak az úton, s hangárt is, melyben a végső, legendás összecsapás történt. A bolygóra ugyanolyan szállítóval megyünk, amit az előző csapat használt, még a pilótánknak is hasonló a szemüvege, később pedig utazhatunk a páncélozott autóval, s irányíthatjuk a sárga rakodógépet, többször is.


Az LV426 telepén járva megfordulunk minden fontosabb helyszínen, később pedig olyan titkok tárulnak ki, melyekre korábban gondolni se mertünk. S nem csak a helyszínek, de a szereplők, és a hangok is egyeznek. Hicks tizedes arcát Michael Biehn kölcsönzi a játékhoz, Bishop szerepében Lance Henriksent üdvözölhetjük, míg Drake, Gorman és Apone karakterét Mark Rolston, William Hope és Al Matthews alakítja ezúttal is. Az ajtónyitások zaja, a lángvágó sercegése, a mozgásérzékelő riasztója, és a tengerészgyalogosok gépfegyverének semmivel se összetéveszthető darálása mind a filmből van, a sorozat rajongói ezernyi részletben merülhetnek el, találunk rejtett tárgyakat és audionaplókat, s az átvezetők rendezése is az eredeti stílust követi.


Egyjátékos kampányban ritkán látni eredménytáblát, a multiplayer lobbiból ismert számláló furcsa idegen az Aliens: Colonial Marines-ban is, szerepe nem véletlen viszont. A történet ugyanis nem csak egyedül, de társaságban is végigjátszható, online legfeljebb négyen, osztott képernyőn pedig ketten indulhatunk szörnyvadászatra, drop-in drop-out rendszerben. A jól ismert megoldás lényege, hogy barátaink szabadon csatlakozhatnak hozzánk, érkezés és távozás miatt nem kell megszakítanunk a játékfolyamot, a helyüket a gép veszi át. Jobban tesszük viszont, ha ismerőseinkkel közösen lépünk a Halál bolygójának felszínére, az AI rettenetesen idióta tud lenni ugyanis. Társaink belesétálnak a tűzvonalba, becélozzuk az ellenséget, és bedugják fejüket a célkeresztbe, megakadnak, lemaradnak, hátat fordítanak, vagy egyszerűen csak nem látnak maguk elé. Állnak az ellenséggel egymás előtt, közöttük viszont van egy doboz, mindkettő azt lövi, ki nem kerülnék, tragédia, amit ezek lerendeznek.


Bishop szintetikus, de nem hülye, rövidre is zárná az áramkörét, ha látná, hogy a mesterséges intelligencia mire képes néha. A játékélményt viszont nem csak ez rombolja. A kidolgozás se lett tökéletes, a mozgások gagyik, az összkép elmarad az elvárttól, a részletek pedig sokszor csapnivalóak, a vezérlő számítógépeinek képernyőin fehér pacák futnak, az égboltot hatalmas, szétkent kockák díszítik, a szabad tér pedig kopár, kietlen. Az LV426 egy sziklabolygó persze, melynek az élővilága kimerül néhány kőből, és egy falkányi xenomorfból, a felszínt viszont baltával faragták a fejlesztésnél, és a vihar se tombol már úgy, mint Ripley látogatásakor. Ettől eltekintve viszont nem sok hibát tudok felsorolni, a vadászat izgalmas, a telep szűk folyosóinak hangulata horrorisztikus, és a kampány se rövid, én kicsit több mint 7 óra alatt vittem végig, nem kapkodva, de nem is a legnehezebb szinten.


A fejlesztés kálváriája egyébként ostromolja a Duke Nukem Forever magasságait. Az Aliens: Colonial Marines tizenkét év várakozás után jelent meg, a játékon a Check Six Games, a Fox Interactive és az Electronic Arts még 2001-ben kezdett dolgozni, a mostanihoz hasonló történettel és koncepcióval. Hivatalos átvezetőnek szánták a Bolygó neve: Halál és a Végső megoldás: a Halál közé, s bár a fejlesztést leállították, a projekt nem szűnt meg teljesen. Az LV426-on történt további események dokumentálását több év szünet után a SEGA vette szárnyai alá, a 2006-os bejelentés után két évvel pedig végre leleplezték a címet is, a játék ismét a Colonial Marines névre hallgat, nem veszett el az előd teljesen. A fejlesztést a Gearbox embereire bízták, a csapat viszont nem kapkodta el a megjelenést, a 2008-as céldátumot először 2010-re, 2012 tavaszára, majd 2012 karácsonyára módosították, az eredményt ismeri mindenki. Jócskán benne vagyunk már 2013-ban, a játék viszont itt van, visszatérhettünk végre az Anyakirálynő otthonába.


Bár szerintem feleslegesen, de a kampány mellett van lehetőség hagyományos multiplayer meccseket is tolni. A team deathmatch az emberek és a xenomorfok között biztosít kétszer hatszemélyes összecsapást, míg az extermination egy küldetésorientált, öt támadó és öt védekező karakterre épülő játékmód, a cél mi más is lehetne, mint a királynő tojásainak elpusztítása, illetve megvédése. Az utolsó előtti escape módban egy négytagú alakulat tagjaként ki kell jutnunk egy idegenektől hemzsegő területről, a sort pedig a survivor zárja, melyben egyetlen feladatunk van csak, a túlélés. Vagy a pusztítás, ha a másik oldalt választjuk. A kampányban megszerzett fegyverek és kiegészítők használhatóak amúgy a multiplayerben is, karakterünket pedig testre tudjuk szabni, megadhatjuk a kinézetet, és a ruházatot, idegenként pedig a bőrszínt, a koponyaformát, valamint választhatunk a különleges erőket biztosító mutációk közül is.


A Colonial Marines mint sci-fi horror nem mondható kiemelkedő alkotásnak, mint Alien folytatás viszont, nagyon is ütős. Az űrhajó hangulata sötét és nyomasztó, a kutatóbázis lezárt területeire lépve libabőrös lesz a hátunk, a Weyland-Yutani Corporation egy szemét, pénzéhes cég, én már nem is tudom, melyik faj rosszabb. Ők legalább nem ölik egymást nyomorult százalékokért.

Kapcsolódó cikk

230.
Seggeszkexkluzív
10/10 kellő mennyiségű alkohol mellet coopban.
228.
Lacee.
Nem lett volna rossz, ha az igazi játékból raksz be képeket és nem ezeket a kamu képeket , mert ez így nagyon megtévesztő.
227.
Solid Snake1984
Szerencse, hogy letöltöttem mielőtt megvettem. Túl van értékelve. Max egy genge 6-ost kaphatott volna! Nagy Alien rajongó vagyok, de ez a játék egy hulladék. A grafika gyenge, de ez még elnézhető lenne, ha nem lenne egy bugos unalmas darálás az egész. Nem hazduok fél óra után letettem. Emlékeztek az AVP-re 2010-ből? Az sokkal összeszedettem játék volt, de az is túl volt értékelve!

Akinek ez bejön, fura ízlése van:)

Snake
226.
kgeri321
Nagy reményekkel vágtam neki a játéknak, hetek óta vártam a megjelenést és ezzel a sz@rral szúrja ki a szemem a Gearbox? Arról.nem is beszélve hogy én el nem tudom képzelni a gk hogy értékelte ezt a tűzrevalót 8 ra!
Nálam eza játék 4 et sem ér: a grafika fos, a hangulat szar szóval MESSZE KERÜLJÉTEK EL !!!!!!
225.
Searcher
#224: Szerintem pedig igazából mindegy, hogy mennyire tapasztalt valaki a játékok terén, vagy sem, egy pocsék játék akkor is frusztráló, legfeljebb a grafika terén nincs túl sok összehasonlítási alapja egy teljesen kezdő játékosnak (de ilyen már szerintem nem létezik.)

Fact: az Aliens: Colonial Marines egy pocsék játék objektívan lemérhető tények alapján. Hiába "fogott meg a hangulata", meg "mint Alien folytatás, ütős", meg hasonló bullshitek (egyébként is, ha attól eltekintünk, hogy különböző médiumokról beszélünk, ha egyszer sz*** a sztori, akkor hogy lehetne a játék "mint Alien folytatás, ütős"??? Daks, ezek szerint az Aliens sztorja szerinted még sz**abb volt???) az objektív tényeket kell figyelembe venni egy tesztnél és nem a saját elferdült ízlésünket.

Daks, egy magát valamire is tartó gamer újságíró nem ajnározhat fel 8/10-re egy ekkora trágyadombot, vagy akkor keressen másik szakmát. A játék "tesztelés" ugyanis nem arról szól, hogy rózsaszín szemüvegen keresztül megírt rajongói bullshitet hordunk össze. Csak szólok.
224.
#222: Aha. Nyilván. Szóval ha szerettem egy könyvet, akkor az filmen is tuti tetszeni fog, mi? Logikus.

A fenti példa után: a film meg a játék sem ugyanaz, ahogyan a könyv és a film sem, nagyon más a két műfaj. A film egy passzív szórakozás, a játéknak pedig interaktív időtöltést kell nyújtania, le kell huzamosabb ideig kötnie. Ha valaki ritkán játszik és kevésbé toleráns és tapasztalt a játékhibák terén mint mi, "öreg" rókák, az persze sokszor megkérdezi majd magától dühösen: Mi fa*** látunk most éppen? Az a ***** any**t csinál? Mi ez a ***r? Ez a f** került ennyibe?

Persze ha valaki nem ért a játékokhoz, azt könnyen átlehet verni egy jó húzócímmel. Mint látható, évek kitartó munkájával sem sikerült még az alien franchiset mindenki számára nevetségessé tenni. Én azért azt mondom költsétek el hasznosabbra a pénzeteket. Ez az alien már nem az az alien...
223.
Gery8922
#222: listát a legjobb akciófilmekről
222.
Gery8922
#221: nekem is retentően tetszett az alien film pláne a bolygó neve halál kegyetlen jó
az amerikaiak állítottak egy listát mostanában és az alien a 3. lett
maradjunk anyiban hogy rajongóknak befog jönni a game
221.
Searcher
#208: Agreed. Most néztem meg az első Alient, az film 34 év után is még mindig mekkorát üt... Ridley Scottnak, James Cameronnak, David Finchernek és Jean-Pierre Jeunetnek (a négy film rendezői) együttesen bojkottálniuk kellene, hogy ez a szánalom digitális formában napvilágot látott.
220.
Malackutya
Nos,nem rég végeztem a játékkal. A grafika engem egyáltalán nem zavart,számomra ez sosem tényező. Eltekintve néhány technikai hibától a játékmenettel sem volt bajom. Persze az ellenségek inteligenciája és a célzás kicsit furcsa volt néha,ám a legnehezebb fokozaton már csak a célzás zavart. Történet szempontjából pedig,néztem néha nagyokat,de a végére nagyjából összeállt a kép. Már csak arra vagyok kíváncsi,mit kezdenek ezzel a befejezéssel,remélem lesz folytatás. Egyébként ez csak az én véleményem,egyszerűen próbáltam nem figyelni a hibákra és a furcsa mozgásokra,és egész jól szórakoztam a játék alatt,lévén hogy hatalmas Alien rajongó vagyok kb 11 éves korom óta! :D Az alvó xenomorphos pálya szerintem teljesen telitalálat volt. A többi helyszín is hozta a szintet. Pár bugyuta párbeszéd rombolta csak a hangulatot,főként Mr. O'neil...és a Bella-hoz való viszonyulása. Összességében nekem 9/10 az a mínusz egy pedig a technikai hibák miatt.
219.
Simonus18
Az biztos, hogy Angry Joe-nál senki sem várhatta ezt a játékot :D szegényt hogy megrázta a dolog.
218.
KőbányaKispest
Ja, a cikk nem említi, mióta világ a világ a Pulse Rifle 99 töltényes, itt valami 30? Szégyen gyalázat, tűzre vele.
217.
Mortician
#216: Semmi köze a jelenlegi konzoloknak ahhoz, hogy ennek a játéknak kritikán aluli a grafikája. És nem csak ez az egyetlen probléma vele.

A felháborodásnak meg részben az az oka, hogy sokan várták, hogy végre megjelenjen és a sok csúsztatás után is csak ezt kapták. Az ilyen balhékról nem is beszélve, hogy a játék demója mérföldekkel szebb, mint a végleges produktum.

Abban igazad van, hogy 13 ezret nem ér, viszont annyiba kerül. Képzeld magad annak a helyébe, aki ennyit fizetett érte, és kapott egy gyakorlatilag béta állapotú játékot.
216.
Stranger
Nekem tetszett a játék. Nem ismerem a filmeket és egy előzetest sem láttam a játékról... haverommal kerestünk coop játékot és pont most volt megjelenőben ez. A coop élmény pedig nagyon jó! 13 ezret nem ér meg a játék, de szerintem egyáltalán nem sikerült annyira rosszul, mint azt itt páran állítják...
A grafikát kár bántani. Már pár éve stagnál a grafikai fejlődés, miért pont ennél van felháborodva mindenki? Majd ha jönnek az új konzolok és nem a mesterséges gépigényezés megy ezerrel, akkor fejlődik a grafika....
215.
mrxten
214.
Fenimor
#213: De sajnos jobb nem!
213.
mrxten
ezzel mod -al sokkal szebb lesz a játék
http://www.moddb.com/mods/aliensdx10-better-grafik-and-light
212.
zsákosdildó
Most kövezzetek meg,de nekem tetszik a játék!Hozza az Alienes hangulatot.Nyilván néhány javítás ráfér a játékra,mert az AI valami "pocsékosság",de egyébként nem lett ez akkora katasztrófa,mint ahogy azt állítják.A multiról nem tudok "nyalatkozni",de a single rész hozza a hangulatot.A javítások persze....a javítások....
211.
Trapyd
210.
Trapyd
#207: Hát nem kicsit :))))
209.
Luperator
#208: Akkor ideje újra megnéznem mind a 4 részt azt hiszem. :) A többivel meg egyetértek és most abszolút nem látok megosztottságot, hogy van aki látatlanba fikázza és nem is játszott vele. Sajnos, azoknak nagy része is szidja aki megvette. Respect azoknak akiknek bejön.
208.
Trapyd
#206: Szóval :). Köszi a választ, de azt hiszem keversz valamit.

"A filmben a Sulaco-ról leléptek és ott tenyésztették őket kísérletezés céljára, ha jól emlékszem."
Filmben ilyen sose volt. A 4. részben az Auriga n volt tenyésztés. Ha jól emléxem 200 évvel az Alien3 után.

" S a film szerint az ember+alien hibrid kinyírta a királynőt..."
Ez volt a 4. részben.

"..., ám ettől még másik átalakulhatott azzá, míg nem mentek vissza rá."
Az Auriga t összeütköztették a Földdel, minden elpusztult rajta.

A játék (ACM) azzal kezd, hogy átmegyünk a Sulaco ra. Azon tenyésztettek az emberek Xeno kat (elhagyták, de nem pusztították el őket?)? Ha a Sulaco n tenyésztettek honnan szedtek hozzá xeno kat? Hogyan kerülnek a bogarak a Sephora ra amivel mi érkezünk? Miért küldtek a Sulaco ra tengerészgyalogosokat? A játék legelején Hicks küld egy vidobejegyzést. Azt mikor???

Az egész sztori egy rakás lószar, amit jóízűen kéne lenyelnem?
Ezt a játékot ízekre lehet szedni. Akinek ez tetszik az támogatja a silány minőségű játékokat, ergó a haladás a korrekt játékok és az értelmes játékosok ellensége. Már bocsánat, de a tényeket nézve ez van. Szóval mégsem kérek bocsánatot.
207.
ki55i
#205: itt egyedül a fejlesztőket érte a sugárzás, nem is kicsit.
206.
Luperator
#205: A bogár alatt az alien-re gondolsz?A filmben a Sulaco-ról leléptek és ott tenyésztették őket kísérletezés céljára, ha jól emlékszem. S a film szerint az ember+alien hibrid kinyírta a királynőt, ám ettől még másik átalakulhatott azzá, míg nem mentek vissza rá. Szóval, nem ölték meg az összeset mielőtt leléptek. Az LV-426 meg igen, megint csak egy fogós kérdés, hogy hogy lehet ott folytatásról beszélni, ahol a levegőbe repítettek mindent. S akkor lehet folytatni, hogy áram honnan volt..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...