Star Wars: Battlefront Előzetes

Star Wars rajongóknak a Lucas Arts újabb játékkal kedveskedik szeptember 21-én. Ekkor jelenik meg ugyanis a Pandemic Studios által kivitelezett akció fps/tps. Szerencsére a Battlefield 1942 sikerén felbuzdulva csak az ötletet szolgáltatja a Lucas Arts, a játékot teljes egészében a Pandemic készíti.

Már ez a tény mindenképpen a játék javára válik, hiszen a Lyukas Arc már párszor bebizonyította, hogy az egyébként jó ötletet is teljesen el lehet rontani a kivitelezés során.

 

  Az ötlet márpedig kitűnő, várható sikerét köszönheti a már említett Battlefield kipróbált játékmenetének és az egyik leghíresebb sci-fi világ ötvözésének. Elkerülhetetlen e két játék összehasonlítása, hiszen a Battlefieldnek új konkurenciával kell szembenéznie. Amellett, hogy a Battlefront több tekintetben is (járművek, helyszínek, kasztok) nagyobb számokat fog felmutatni, az sem elhanyagolható, hogy az fps rajongóknak már igazi csemege lesz egy nem második világháborús játékkal játszani.

 

  A Star Wars név garancia a hangulatra, amelyet megfejel az a tény, hogy játszhatunk az eddigi filmekben látott összes nagyobb frakció oldalán, azok jellegzetes kasztjaival, saját bolygóikon. Így végre végigjátszhatjuk a legismertebb csatákat. Négy frakció közül választhatunk: felkelők, birodalmiak, droidok és a klón hadsereg. Velük harcolhatjuk végig a játék gerincét alkotó Galactic Conquest játékmódot. Minden frakció 6 kasztra tagolható: 4 általánosra és 2 különlegesre. A különböző frakcióknál megvannak az egymásnak megfelelő kasztok, így a katona, nehézfegyverzetes, mesterlövész és a pilóta. A frakciónkénti különbségek nem csak külsőben jelentkeznek, hanem a jellegzetes fegyverek, tüzelési sebesség, mozgékonyság területén is. A maradék kettő kaszt pedig az adott frakció jellegzetessége, különleges egysége lesz (pl.: kém, csempész). A meglátogatandó bolygók listája is hosszú. Minden bolygó egyedi hangulatot és játékmenetet fog kölcsönözni, hiszen más lesz erdőben harcolni, mint kopár, hóval borított dombok között. Figyeltek a készítők arra, hogy az egyes bolygók lakossága a harcoló felek közül mindig a - filmek története szerint - hozzájuk közelebb állót válasszák. Így az Endoron a birodalmiak és a lázadók harcába becsatlakoznak az ewokok is a lázadók oldalán. Olyan bolygókon játszhatunk majd, mind a Geonosis, a Yavin IV, a Naboo, a Tatooine, a Hoth, vagy a Kamino.

 

  Járművek terén is szép számmal válogathatunk: előreláthatólag 30 közül. Irányíthatunk például speeder bikeot, mely gyors, de gyenge. Az erdős pályákon motorozva rengetek mókának lesz majd alapja, hiszen a fáknak ütközve rendesen össze törhetjük magunkat, gyenge lézerfegyverének használata helyett pedig elegánsan el is üthetjük ellenfelünket. A várható járművek közül kiemelném az AT-ST-t, AT-AT-t, az X-Winget, a Tie Fightert és a Republic Gunshippet.

 

  A játékmenet szinte teljesen azonos lesz a Battlefield-ével: Lesz mindkét oldalnak minimum 1-1 kezdőpontja, de általában a védők kezén lesz több outpost és a támadóknak kell egy pontból kiindulva elfoglalni azokat. Ha elhalálozunk csata közben, akkor visszakerülünk a kezdő respawn pontra (természetesen ha még nincs újabb). Minden egyes outpost egy ilyen respawn pont, így elengedhetetlen a minél több pont birtoklása. Elfoglalni akkor tudjuk, ha a környékéről visszaszorítottuk az ellent és egy elég feltűnő helyen, meghatározott ideig tartózkodunk. Természetesen jelentősen meggyorsítja ezt a folyamatot, ha minél több csapattársunk tartózkodik a környéken. A küldetések célja, hogy eljussunk a legtávolabbi pontig és ott egy adott feladatot végrehajtsunk (a Battle of Endor nevű pályán például a Halál Csillag pajzs generátorát kell elpusztítanunk).

Győzelmet azonban arathatunk úgy is, ha előbb fogy el az ellenfél utánpótlása. Az utánpótlás egy adott szám, mellyel a csapatok a játék kezdetén többnyire egyenlően rendelkeznek. Ha a csapatodból meghal valaki, akkor eggyel csökken ez a szám, ha pedig az ellenfél elfoglal egy fontosabb pontot, akkor akár több pontot is veszíthettek. Harc közben lehetőség nyílik légi támogatás kérésére is, ha az ellenséget nagyobb tömegben fedezed fel.

 

  A játék PS2-re, Xboxra és Pc-re jelenik meg. A Battlefront a legjobb játékélményt – mondanom sem kell – multiplayer módban nyújtja. Igazából erre is tervezték, skirmishben, botok ellen már nem ugyanaz a hangulat. A konzolokon neten keresztül 16-an, míg LAN-on 32-en játszhatnak, ugyanakkor pc-n, neten 32-en, LAN-on 64-en harcolhatnak.

 

  Grafikailag a játék viszonylag jól megállja a helyét. Éppen a magas játékos létszám miatt nem kell csodára várni. A screenshotokat és előzetes videókat megnézve azonban van okunk a bizakodásra. A játékélmény vitathatatlanul egyedülálló lesz. A Battlefield 1942 várhatóan méltó ellenfélre talál a Star Wars: Battlefront személyében. Kíváncsian várom, hogy a Lucas Artsnak sikerül-e a Star Wars névhez méltó játékot kiadnia. Úgy érzem igen, ezért ajánlom minden fps rajongónak, Csillagok Háborúja fanoknak pedig kötelező darab!

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...