SimCity: Cities of Tomorrow teszt

  • Írta: InGen
  • 2013. november 29.
  • pc, simcity: citites of tomorrow, teszt
A Maxis úgy gondolta, egy új kiegészítővel igyekszik elfeledtetni velünk az eredeti SimCity rajtját. Habár a stúdió elhozta városainkba a jövőt, a játék alig-alig fejlődött valamit.

Nem titok, hogy nem kifejezetten szerettem az új SimCityt. Nem csak azért, mert a megjelenése után gyakorlatilag napokig játszhatatlan volt a kötelező online jelenlét miatt, hanem azért, mert egyszerűen rossz játék volt. Az első egy-két órában kiválóan el lehetett szórakozni a városka építgetésével, majd amikor belelendültem volna a dologba, hirtelen beleütköztem a röhejesen kicsi városhatárokba. Ami azt jelentette, hogy vagy át kellett költöznöm egy másik területre, aminek nem láttam értelmét, hiszen a elveszett a korábbi SimCity-játékok nagy-nagy metropoliszainak lehetősége, vagy rábízhattam a szomszédos területeket egy véletlenszerű tizenkétéves hülyegyerekre az internetről, aki poénból lerombolja az erőművét rögtön azután, hogy elkezdem tőle venni az áramot.


A SimCity abban a formájában közel értelmetlen volt. Jelentem, hogy a Cities of Tomorrow is körülbelül pontosan ugyanolyan. De kezdjük a pozitívumokkal: a játék továbbra is remekül néz ki. Már az alapverzió is fantasztikusan festett a nyüzsgő városaival, csodásan modellezett épületeivel, a Cities of Tomorrow pedig a teljes sci-fi környezetnek hála még pompásabb. Azonban minden más maradt a régiben: a játékhoz továbbra is online kapcsolat kell (bár a szerverek legalább most már működnek), a városhatárok pedig maradtak a régiben. Ami azért probléma, mert a kiegészítő természetesen hoz egy csomó új épületet, amit majd vidáman le szeretnénk helyezni a településünk egy pontjára.


Ráadásul akadt még egy problémája az eredeti SimCitynek: túl könnyű volt. Ha az alapvető gazdaságot beindítottuk, akkor egy idő után nem nagyon tudtunk mit kezdeni a pénzzel. Éppen a Citites of Tomorrow-ban arra mentek rá a készítők, hogy a felhalmozódott tetemes mennyiségű zsetont valamire el tudjuk szórni. Körülbelül, mint egy World of Warcraft-kiegészítőben. Így minden újdonság iszonyatosan drága. Az egyik ilyen, és egyben az egyik legfontosabb újdonság a fantáziadúsan elnevezett MegaTower. Ezek tulajdonképpen a tetemes mennyiségű különböző sci-fiben látott hatalmas toronyházak helyi megfelelői, és lényegük, hogy egy épületen belül egyesítik a lakóövezeteket, a kereskedelmi zónákat, irodákat, bevásárlóközpontkat, biztonsági szolgálatot és még a parkot is - az objektum tetejére ugyanis rátehetünk egy ilyent, ami igen-igen látványos lesz.


Azonban minden új szint felhúzása nagyon drága, ráadásul az egészet külön kezeli a játék az alapvető építkezési zónáktól, ami legalábbis logikátlannak tűnik. S persze hiába tűnik jó dolognak, hogy a horizontális terjeszkedés helyett most már vertikálisan bővíthetjük városkánkat, ha egyszer egy MegaTower akkora helyet foglal, ha egy fél negyedet le kell bontanunk miatta. Ha tehát azt terveztük, hogy a már jól bejáratott és megszeretett településünket visszük át a jövőbe, akkor gondoljuk újra, ugyanis ehhez olyan átalakításokat kell majd végeznünk, melyek után nem is fogunk ráismerni az eredeti városképre.


Ha ezt sikerült megemészteni, akkor készüljünk a másik két fontos adalékra, melyek közül az egyik az OmegaCo, a másik pedig az Academy. Az OmegaCo egy klasszkus sci-fi / cyberpunk megavállalat, nem teljesen jó szándékokkal, és persze egy olyan termékkel, ami mindenkinek kell, és amivel beteríti a várost. Ez a titokzatos termék az Omega, és előállításához tetemes mennyiségű nyersanyagra van szükségünk, de rettenetes mennyiségű pénzt lehet vele keresni. S persze nem utolsó sorban az OmegaCo az egész várost elárasztja majd mindenféle kétes franchise-zal, és olyan drónokkal, melyek elvégzik a szükséges munkálatokat. Azt persze mondanom sem kell, hogy ha mindezt rendesen ki akarjuk fejleszteni, akkor a vállalat épülete tetemes mennyiségű helyet elvesz szegény városkánktól.


Ennek gyakorlatilag szöges ellentéte az Academy, a jövő hippiképzője, ahol mindenféle szimpatikus, környezetbarát technológiát kutathatunk ki. Hulladékok újgenerációs újrahasznosítása, fúziós erőművek, mágnesvasutak, és egy különleges új, vezetéknélküli erőforrás (ControlNet), ami ellátja a sci-fi építményeinket. Habár kétségtelen, hogy ezektől valahogy jobb, hatékonyabb és látványosabb lesz városunk, ismét hatalmas mennyiségű helyre lesz szükség az épület kibontásához, ami megint problémás lehet azok számára, akik már egy meglévő várost szeretnének tovább csiszolgatni. A végeredmény valószínűleg az lesz (amit egyébként szerintem a készítők is akartak), hogy különböző stílusú városokat fogunk létrehozni különböző régiókban. Ami ismételten csak egy marhaság, és ismételten csak közelébe nincs a régi SimCity lehetőségeinek és hangulatának.


Azt pedig már szinte zárójelben említem, hogy habár az eredeti játék megjelenése óta a készítők kijavítottak néhány hibát, még mindig maradt elég sok, és a kiegészítővel láthatóan újak jöttek. Hiába tettem bármit a MegaTowerekbe, az ott lakók nem mindig jöttek rá, hogy nekik ott az épületen belül gyakorlatilag teljesen ki van nyalva a seggük, folyton hiányoltak valamit. A vízcsatlakozást továbbra sem érzékeli néhány épület, a ControlNet néha érthetetlen okokból nem csatlakozik oda, ahova kellene neki, az egyes szolgáltatóépületek pedig továbbra is véletlenszerű mennyiségű embert tudnak befogadni - mind a kórház, mint az egyik iskolám a kiírt limit sokszorosán működött, aztán hirtelen nem, aztán megint.


A Cities of Tomorrow tehát nem váltja meg a SimCityt, annak ellenére sem, hogy egyébként nagyon hangulatos. A nyüzsgő, látványos sci-fi elemek, és a boldog, zöld jövő képét lefestő városok ugyan olyan látványt nyújtanak, amiben hosszú percekig lehet gyönyörködni, de sajnos utána kénytelen vagyunk visszatérni a játékmenet valóságába. Ez a valóság pedig továbbra is erősen limitált, szűk határok közé szorított, ahol ráadásul a szimulációval is akadnak kisebb-nagyobb gondok. Viszont ha mégis úgy döntötök, hogy belevágtok a jövő városainak megépítésébe, legalább mindezt magyar nyelven tehetitek, és az alapjátékkal egyetemben itt is nagyon jól sikerült a magyarítás!

10.
sajttaller
Ha jól emlékszem azért utasítják el a nagyobb városokat, mert túl nagy erőforrást eszik a játék és csak izomgépeken lehetne nagyobb várossal futtatni... csakhogy ez amit a legtöbb ember várna tőle, hogy igazán nagy várost is lehessen építeni. Ettől még a sok város egy régióban dolog is működhetne...
6.
EBR2000
Bevallom nekem az alapjáték is bejött, amig nem értem el a határokat. Épp csak akkor kezdett beindulni az üzlet...
Ez a kiegészitő meg vicc. Alig van benne valami. Jó lehet h van benne 1-2 jópofa újitás de ez még igy is szerintem sovány. Az ára meg EA kiegészitőhöz hiven jó drága. Ennyiért jobb (indie) város épitős játékot találhatunk.
4.
ajjjjjj.
Netbook billenytuzet...f@szom
sorry
3.
Azon kivul hogy eltuntek az oreg motorosok a kiado plusz a senkihazik hada (producerek mazsaszam sot soxor szerintem mar a portas is) sokkal nagyobb lendulettel ugat bele mindenbe.
Megvesznek egy jatekot ami megtetszik nekik meg a fejlesztes alatt majd mondvan en adoma penzte en mondom meg mi lesz es a sok hozzanemeertore bizza hogy dizajnojak ujra .
Azok meg ismernek par jatekot, meg megnezik mibol ment el sok, segghuylek az egeszhez es megy a copy paste. Igy lesz egy otletes jatekobol egy masik jatejk sokadik copy pasteja.
Tele van az ipar olyan barmokkal akiknek gozuk sincs az egeszhez csak szerettek volna egy jol fizeto allast ahol nem kell dolgozni.
Mert penz, penz, profit penz profit.....
Ebben az ea nagyon expert.
2.
Quent1n
#1: Az ilyen játékoknál jön ki, hogy a régi nagy kreatív arcok eltűntek az indie/low budget/stb. kategóriákban és sok iparos maradt helyettük akik pl. egy Sim Cityt nem tudnak gatyába rázni csak egy ilyen műanyag cuccot letenni az asztalra amit persze a kiadó el fog tudni adni jó marketinggel, illetve a Sim City névvel...
1.
theo9311
Kár érte, pedig nagyon vágyok már egy rendes városmenedzselős játékra. Hihetetlen, hogy mióta nem tudnak kiadni a műfajban egy valamire való játékot.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...