Forza Motorsport 5 teszt

  • Írta: Daks
  • 2013. december 9.
  • forza motorsport 5, teszt, xbox one
Autók. Néhányunknak egyszerű közlekedési eszközök. Kényelmes alternatívái a kormányozható léghajónak, vagy a sétának. De te. Te tudod, hogy az autók sokkal többek ennél. Ők a legszebb dolgok, amit az emberiség valaha teremtett.

Jeremy Clarkson, a Top Gear műsorvezetője ezekkel a szavakkal nyitotta meg a kizárólag Xbox One-ra megjelent legújabb Forza Motorsport játékot. A Turn10 és a Microsoft saját készítésű autóversenye az elmúlt évek során a Gran Turismo legnagyobb riválisává vált, több fronton nem csak utolérve, de túl is szárnyalva a nagy ellenséget. Személyében üdvözölhetjük az új konzolgeneráció első igazi autós játékát, mely sokak szemében már most eldöntötte a kérdést, Xbox One, vagy Playstation 4 kerüljön-e a karácsonyfa alá. A konkurencia mély álomba szenderült, a DriveClub valamikor jövő év elején jelenik csak meg, ha imádod a méregdrága autókat, a száguldást, és a benzingőzt, tudod a dolgod.


A Forza Motorsport 5 a felnőtt férfiak játéka. Nincsenek benne városokat felforgató autós bandák, rendőrös üldözések, robbanások és tömegkarambolok, csak mi vagyunk, az aszfalt, és a lóerők. Az elődök által jól kitaposott utat követve ezúttal is a színtiszta vezetési élményen, a gyönyörű helyszíneken, és a tökéletes látványos van a hangsúly. A játékban 50-nél is több autógyár több mint 200 modelljét próbálhatjuk ki, professzionális versenykörülmények között, ami az előző részhez képest annyira nem is tűnik soknak, a havonta megjelenő DLC-k ezúttal is garantálva lesznek. 


Egy vadonatúj McLaren P1-es, ami a játék első indítása után fogad minket. Az Xbox 360 és az Xbox One közötti erőviszonyok már az első képkockáknál egyértelműek, a grafika minden korábbinál részletesebb és szebb lett. A játék egy teljesen új grafikai motor alatt 1080p felbontásban fut, stabil 60 FPS sebességgel, körbejárhatjuk az autót, ráközelítve a részletekre, a lámpára, a kerékívre, a motorra, a kipufogóvégekre. A fényezés szemkápráztatóan csillog, a fém, a bőr, és a gumifelületek mind máshogy verik vissza a napsugarakat, az utolsó porszem is látszik, nyolc év mégiscsak nyolc év, kellett már a generációváltás. Az első köröket Prága történelmi belvárosában tehetjük meg, a győzelem itt még nem fontos, csak ismerjük meg a játékot, a tempót, a vezetési élményt. 


A bevezető után kitárul előttünk a karriermód. Különböző bajnokságokon tehetjük magunkat próbára, lehet sorozatgyártású utcai autókkal, hagyományos és különleges sportkocsikkal, egzotikumokkal, amerikai izomautókkal, régi európai klasszikusokkal, és igazi pályaautókkal versenyezni. A felhozatalban van Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, BMW, Chevrolet, Ferrari, Honda, Koenigsegg, Lamborghini, Lotus, McLaren, Mercedes, Pagani, Pontiac, Toyota, és még ki tudja, hány márka, most először pedig helyet kapta a játékban az open-wheel formaautók is. A futamok során tapasztalatpontokat és pénzt gyűjtünk, melyek sorra nyitják meg előttünk az újabb lehetőségeket, az új karriermódban nem kell sorrendben haladnunk, bármelyik járműkategóriába, és bajnokságba belekóstolhatunk.


Stílus tekintetében a játék ezúttal is közelebb áll a szimulátorhoz, mint az arcade-hoz. A beállításokban érdemes kikapcsolni azokat a segítségeket, amik egy hétköznapi autóban sincsenek, kanyarasszisztens és automatikus fékezés, csak a lányoknak kellenek ezek, érezni kell az autót, eggyé válni vele, erről szól a versenyzés. Nem szabad padlófékkel, és tövig nyomott gázzal közlekedni, finom technikát igényel a sikerhez vezető út, versenyezni pedig sosem fogunk egyedül. Ha csak magunk vagyunk, a játék Drivatar nevű rendszere megtanulja a barátaink vezetési stílusát, és megpróbálja azt a mesterséges intelligenciával a mi versenyeinkben újra életre kelteni, igazi barátok, valódi hibák várnak ránk még akkor is, ha senki sincs online.


Érdemes viszont mindig felcsatlakozva lennünk a LIVE-ra. A dedikált Forza szerverekkel erősített multiplayer futamok sokkal élvezetesebbek az egyszemélyeseknél, a játék mindig olyan ellenfelekkel rak össze minket, akik képességekben és játékstílusban megfelelnek az igényeinknek, kapunk a hálózatról rengeteg plusz tartalmat, például egyjátékos módban is elérhető festéseket, az arany Lamborghini egyszerűen isteni, illetve a felhős technológia egyébként is mélyen átjárja a Forza 5 beleit, így tényleg érdemes rendelkezni egy Live-előfizetéssel, és mindig online lenni.


Az Xbox One kontrollere immáron a ravaszoknál is rezeg, így adva finom visszajelzéseket az autónkról. Padlógáznál finom remegést érzünk a jobb mutatóujjunknál, ráhajtva a kerékvetőkre, vagy a murvára a hatás erősebbé válik, míg a fékezést a bal kezünk érzi meg, padlót nyomva zsibbasztó a remegés. Vezetés közben mindez pedig könnyen fordítható hasznunkra, napok, hetek tapasztalatai alapján hamarosan ismerni fogjuk a határainkat, érezni fogjuk a remegésből, hogy meddig mehetünk el, mikor veszti el az autó a tapadását, mikor kell visszavennünk a tempóból.


A hagyományokhoz hűen a játékból ezúttal se maradhatott ki a Top Gear életérzés, a BBC népszerű autós sorozata több ponton is visszaköszön a Forza Motorsport 5-ben. A különböző bajnokságokat a három főszereplő, Jeremy, James May és Richard Hammon konferálja fel, nyomulhatunk a híres Top Gear pályán, ahol a műsorvezetők nem csak a legújabb modelleket tesztelik, de a sztárvendégek is mennek mindig egy kört a műsor dedikált megfizethető árú középkategóriás autójával. Ezen kívül egy izgalmas kihívássorozat erejéig visszatér Stig is, a pilóta, kinek személyazonosságát a mai napig teljes homály fedi, ha imádod a műsort, akkor a játékban se fogsz csalódni. 


A Forza Motorsport 5 tökéletes nextgen élményt nyújt. Gyönyörű, élvezetes és szerethető benzingőz-romantikát kaptunk a személyében, a játék felvonultatja az elődök minden erényét, és még annál is többet. Kár, hogy ez utóbbiban annyira nem jeleskedik, a látványon kívül nem tettek hozzá sokat a sorozathoz, az új karriermód, és a rengeteg új technológiai megoldás nem elég nekem, valami újat vártam, valami sokkal jobbat az eddigieknél. Ettől eltekintve viszont a játék hibátlanra sikerült, nincs miért rosszat mondani róla.

Az új Ford Mustang

December első hetében bemutatkozott az új Ford Mustang. Az ikonikus sportautó jövőre megjelenő modelljét négy kontinens hat városában, Dearbornban, New York-ban, Los Angelesben, Barcelonában, Sanghajban és Sydneyben egy időben leplezték le, a különleges premier oka pedig, hogy az autó hivatalosan is elhagyja az Egyesült Államokat, a Ford Mustang végre kapható lesz a világ minden országában. Az autó két karosszériaváltozatban, kupé és vászontetős kabrió kivitelben, illetve két motorral, egy 2300 ccm-es, 407 Nm nyomatékú, 309 lóerős EcoBoost, és egy 5000 ccm-es, 529 Nm-es, 425 lóerős V8-assal lesz megvásárolható. A legenda követőinek rossz, az európai autósoknak viszont kimondhatatlanul jó hír pedig, hogy a Ford nyugdíjazta az előző modellekre jellemző merev tengelyes hátsó részt, lecserélve azt egy komfortos rugózást, és jobb úttartást biztosító, kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett sport futóműre. Képek a Vezess.hu-n.

 

71.
crashpipi
Ha esetleg van, aki nyomul még vele, annak felajánlok grátisz egy Top Gear Car Pack DLC-t, mivel én amikor települt a gém a vinyóra, rögtön beruháztam egy Season Pass-re.

1966 Chaparral #66 2E
2013 Holden #10 Xbox Racing Team Commodore VF
2013 Audi RS4 Avant
1980 Renault 5 Turbo
1999 Lotus Elise Sport
2011 Ford Transit SuperSportVan
1998 Nissan R390
2006 HUMMER H1 Alpha
2008 Subaru Impreza WRX STi
2013 Lexus GS350 F Sport

A kód: 2RFDG-FVXDC-H6Y7C-P636Y-Y7T6Z
70.
crashpipi
Nem tudom milyen volt a megjelenés pillanatában a játék, mivel csak most kb másfél év után ruháztam be a boxra. Olvastam, hogy pl. hiányzott a replay mentés, de ez ma már benne van, szóval bízom benne, hogy Crazymanék is orvoslást kaptak azokra, amikre lehetséges volt.
Én megrögzött single player vagyok, de a FM2 óta sok tízezer kilómétert toltam ígyis a játékokba és nekem az a benyomásom, hogy tetszik! :)

Kontrollerrel tolom, mivel a DFGT-m nem megy boxxal, de így is nagyon élvezetes. Minden segítség ki van kapcsolva, csak a fékezésnél mutat pálya ívet és normál a kormányzás, mivel azt simulációra állítva már nem működik a játék kormány nélkül. Szerintem javult a fizika, jobbak a hangok és piszok jól néz ki belső nézetből a szélvédő.

Nagyon tetszik, hogy sokkal jobban sérül az autó, így már nem tudok csalni a többieken való megtámaszkodással és a beszúrkálásokkal, lökdösődésekkel. Így nehéz szinten és képzett drivatarokkal nem borítékolható a dobogó, küzdeni kell.

Nagyon tetszik, hogy hibáznak is, nem sínen futnak az autók.

Az összes DLC autóval már 290 db fölött van a szám, így már arra sem lehet panasz. A pályák is rendben vannak, örülök Spa-nak, de sajnálom a Mapple Valley-t.

Ami engem zavar, hogy tegnap toltam vagy 8-9 órát és a hang 3-4 alkalommal is bebug-golt. :/// Ki kellett lépni a játékból meg vissza, mivel élvezhetetlen volt a sercegős gerjedése. Ezt mi okozza??? Külföldi fórumokon is sokan panaszkodnak, de nincs megoldás rá. Én HDMI-vel küldöm TV-re a stereo hangot, a tv hangja ki van iktatva, mindig optikai kábellel továbbítja a bemeneti csatorna épp aktuális hangját egy 2.1-es Samsung hangprojektrorra. A kábelcserén túl vagyok. A konzol, a tv és a projektor biztos, hogy hibátlan mivel ezt csak a Forza 5 csinálja. (van használva PC-vel, laptoppal, PS4-el és 360-al is)

Ötlet???
69.
Exorcist
#68: Nem kötekedek csak az igazságot írtam le. Az hogy ez neked magas arról nem én tehetek. De ha neked az jobb maradj csak a kvarcjátékodnál,mert a te kezedbe nem is való más. ;)
68.
rocket182
#66: Mi bajod? Mit kötekedsz?

Olvasd már el az én és a te irományod majd vesd össze még1x miről szól a kettő.
EL SEM OLVASTAM miket irkáltál mielőtt írtam.

Koccvan mást kóstolgassál tesó....
Átjött egyáltalán a mondandóm lényege ?
67.
Exorcist
#66: Fel sem fogtad azt amit írtam.
66.
Exorcist
#63: Neked sok mindenről fogalmad sincs. Ez egyértelmű.
65.
rocket182
Köszi a fölvilágosítást!
Tisztelet, hogy normális stílusban írtál nekem vissza!

Nem eszem olyan forrón a kását.
Nagyon nyitott vagyok szeretem az újdonságokat Éppen azért kérdeztem valószínűleg befektetek majd egy konzolra és azért érdekelt milyen lehetőségek adottak ebben a simulator/racnig vonulatban.

Áh, megértem a barátaidat. A RB rally tényleg a mai napig élvonalban van, sajnos engem hidegen hagy mert én a pálya versenyeket szeretem. DE elismerem!

A Te egyetlen hibád az, hogy feladtad és talán kissé túl komolyan veszed ! :)
Persze én sem vagyok idővel el eresztve. Így legtöbbször csak Track testing marad amit élvezek az autó hangja és a kis pepecselős beállításokkal, hogyan tudnám teljesen kitolni a határt, hogy a legrövidebb köridőt fussam.
Versenyezni ritkán szoktam. Bár felhívom a figyelmet, hogy külön tanulni kell autók között vezetni. Nem irom le merről hány méter most mert elég komplex aztán meg amúgy is off.

Ebben is igazad van. Remélem olyan simulátor amely kielégíti minden ember igényét mint pl vegyünk engem meg azokat akiknek a grafika vagy az autó és pálya park az előny.
64.
AlexSchneider
#63: Respect amiert egy igazi szimulatorral nyomod es ertem, hogy mirol beszelsz. Iden ev elejen en az iRacing-gel probalkoztam honapokon keresztul egy Thrustmaster Ferrari 430 F1 kormannyal felszerelkezve es nem jutottam messzire, sot, a legkisebb, leggyengebb motorral felszerelt autot is alig birtam a palyan tartani.

Ugyanakkor... Az iRacing, mint igazi, kokemeny szimulator teljesen el is vette a kedvemet ettol az egesz szimulatorosditol egy jo idore. Tul nehez, tul nagy szenvedes, amikor napi 8-10 ora munka utan vagy hetvegen odaulok a gep ele SZORAKOZNI, akkor nem egy ilyen szenvedest akarok atelni. Elismerem, konnyen lehet, hogy a hiba bennem van es egyszeruen bena vagyok ezekehez az elethu szimulatorokhoz, bar nem hiszem. Annak idejen billentyuzettel levertem a Colin Mcrae-ben (hogy egy viszonylag autentikus jatekot mondjak, bar tudom, hogy minden szimulator nerd a Richard Burns Rally-t tartja az igazi rally sim-nek) az osszes, kormannyal vagy gamepaddal nyomulo haveromat, szoval tudja fene.

Ami a Forza, GT vonalat illeti. Ezek a jatekok igenis nagyon komoly fizikaval rendelkeznek es hidd el, a legaprobb reszletekig mindent at lehet alakitani a gepeken, arrol nem is beszelve, hogy a tuningolas mennyi egyeb lehetoseget biztosit. Tavaly nyaron egy Ferrari 430-sal vittek el egy korre es 30 percnyi eszeveszett szaguldas utan odaultem a GT5 ele, hogy megnezzem, mennyire tudja ezt leszimulalni egy jatek - es azt mondhatom, hogy bar a nyilvanvalo erohatosaokat nem tudta visszaadni, de nekem, par perccel azutan, hogy 250-nel szaguldottam egy igazi Ferrari-ban, elegge autentikusnak tunt. Detto Forza.

Szerintem az emberek tobbsege szorakozni akar, erre tokeletes mindket sorozat. Aki meg hardcore-t akar, annak ott az rFactor, az iRacing vagy most az Assetto Corsa, amit meg en is ki akarok probalni, hatha egy kis elvezetet is tud nyujtani :)
63.
rocket182
Gyerekek azért van egy stílusotok amiben egymásnak írogattok.
Szomorú.

Hát én soha nem játszottam még konzolon autós játékkal ezért mint laikus :
Én rFactor lite ozni szoktam (ami ~300mega) nem igazán zavar a grafika mikor éppen a féktáv határainak feszegetésével vagyok elfoglalva, hogy most blokkol a kerék vagy kimegyek a rázókőn túlra... és azt hiszem itt most nagyjából nagy nagy körvonalakban és dióhéjban le is írtam a lényegét egy autós szimulátornak.
Szerintem.

200 autóhoz szeretnék hozzáfűzni pár dolgot: Én perpillanat egy darab autóval játszom melyet lassan másfél hete próbálok teljesen kiismerni. Még nem sikerült TELJESEN! Egy darab pályán. (nemhogy 1200 autó meg 14-37 pálya)
Persze egy idő után már kiismered a kanyarokat és kell valami új. Itt ami részemről előtérben van, hogy az nem 2 nap. Vagy akkor nem szimulátor NEKEM.

Most ez amugy miez a FROZA MEG GT ? szimulátor akar lenni ?
Kocsimosás ahogy olvastam van, keréknyomás állítás esetleg mozgatható ballaszt egyéb finomhangolások és modifikációk a teljesítménnyel kapcsolatban?
Költői kérdés nagyjából képben vagyok. Árkád vagy inkább szimulátor ?

Üzenem a vtec sárcnak, hogy ízlések és pofonok. Nekem pl nem tetszik a herélt kipufogós hang. (nem akarlak megsérteni de iszonyat egy hangja van lehet beütni youtube-ba mindeki eldöntheti magának)
62.
Exorcist
#61: Replay save??? Ráadásul a gumik füstje is gagyi. Ne már T10. Akkor inkább maradok a 4. résznél. Ez a nextgen? Megetetik a népet a sza.... :(
61.
Exorcist
#60: Auction house??????????
58.
Jani379
#47: Az hogy rókabőrnek számít e a Forza vagy a GT új része mint ahogy a kommentek is mutatják szubjektív. Abban viszont megegyezik a véleményünk, hogy nem a poligon mennyisége a meghatározó.

p3ti: A PS1-es második rész óta követem a GT sorozatot, és tisztában vagyok vele hogy vannak úgyszólván örökletes betegségei, (puffogó ütközéshangok, MI által irányított versenyzők egysíkúsága...) amik sajnálatos módon a hatodik részt sem kerülték el.

˝Itt szerintem sok embernek hatalmas fájópont hogy az eddig etalonnak számító Gran Turismo sorozatnak lett konkurenciája...˝

Számomra nem fáj az, sőt kíváncsian várom hogy a Project CARS mit tud majd felmutatni. Az eddigi infók alapján elég meggyőzőnek tűnik, de várjuk ki a végét.

Azt a bizonyos 1200 autós dolgot a GT kapcsán pedig nem én hoztam fel, pláne nem erőltettem. Tessék szépen visszanézni. ;)
57.
p3ti
#45: Unreal kollega sportot űz abból, hogy minden Forza hírnél degradálja a játékot. És itt nem csak erről az oldalról beszélek, hanem máshol is aktívan fizetett ügyvédet játszik a Sony részére. Én abszolút nem tartom rossznak a GT6ot, nekem kimondottan tetszik. De aki játszotta a szériát és követi annak a fejlődését, az kerek perec meglátja hogy Ismételten mire nem figyeltek oda a GT alkotói. Itt szerintem sok embernek hatalmas fájópont hogy az eddig etalonnak számító Gran Turismo sorozatnak lett konkurenciája.....


Ezt az 1200 autós dolgot pedig ne erőltessük, mert mindenki tudja hogy pl. van 8 calsonic skyline, 64 db supra, 89 db NSX mind más más matricával. Régen már azon imádkoztunk bátyámmal hogy vmi német autó is feltűnjön végre a sorozatba, ne csak a skyline egész R palettája 67 kivitelbe.
56.
Ra1D3n
#51: Csak azt kéne megérteni amit a lentebbi kommentemben is taglaltam, ami persze a legtöbb emberkének le sem esik. Mivel hibásak voltak az egyes pályik a Forzáknak(nem tükrözték az eredeti pályák teljes valóját, mert azok megváltoztak, vagy anno hibásan mérték fel), így amellett döntöttek, hogy nem csinálják azt ami a PD csinál a Gran Turismoval évek óta, hogy ami van azt toldozza-foltozza, majd kisül belőle valami(metacritic szerint részről részre csökkenő a tendencia, és a 6-os rész szépen beáll utolsónak), ami vagy jó lesz, vagy rossz. Lehet ott 34 pálya meg 1200 autó, ha azok lényegében a Gran Turismo 3 óta toldozgatott kiadásaik lényegében, kivétel az a kb 400 autó amik ténylegesen PS3-as minőséggel büszkélkednek.

Mint tudni illene, határidőre készült el a játék, tudtommal volt is egy közlemény(de ebben nem vagyok biztos), hogy a Turn10 mélységen sajnálja, hogy csak ennyi pálya lesz a játékban, de az idő haladtával ingyenesen letölthetővé válnak amint elkészülnek(mondom, nem vagyok benne biztos, de mintha lett volna egy ilyen közlemény). Amúgy meg egy nyitócímtől nem kell csodát várni, de mint nyitócím, hozta amit kellett. Amúgy meg nem ez lesz az igazi nextgen forza élmény, hanem majd a soron következő 6. rész, ahol legalább 400 autó lesz már a felhozatalban, és remélhetőleg közel 30 pálya. Bár vakon tippelek, de kb majd erre lehet számítani 2-3 év múlva.
55.
Exorcist
#54: Én sokat játszottam a 3. és a 4. részével. A Forza 4. részét pedig nagyon nagyon szerettem. De most ezt nem tudom mire vélni. Mert az hogy szép az ugye alap. De hol van a tartalom a 4.részhez képest? Én előre lépést vártam, nem visszafejlődést. Ráadásul azt sem értem hogy a T10, miért nem tud még most sem élethű füstöt kreálni a játékaiban. Mert a Forza 5. részében található füst az nevetséges. Nézzétek meg ti is. Hány darab autó volt a Forza 4. részében? Na és versenypálya? Ez lenne az Xbox One? Szépnek nevezhető grafika a tartalom rovására? Ha a válasz igen, én nem kérek belőle. Akkor inkább megvárom a Gran Turismo 7. részét Ps4-re. Remélem abban nem fogok csalódni. Várlak vissza Forza. Miért hagytál el engem?
54.
Crazyman
#52: Nincs is azzal gond amit írtál. Természetesen te így látod. Sőt azt mondom még egy olyan cikket nem olvastam a magyar gémer oldalakon ami egyáltalán rávilágítana a hibáira. Nem a te hibád, hogy nem játszol vele évek óta és emiatt nincs jobban rálátásod, ez egyértelmű.
Azt viszont lásd be te is hogy ez az egyetlen szim játék a Box-ra, és ha igazán meg akarják tartani a HC gémereket akkor nagyon rossz úton járnak.
Átesnek a ló túl oldalára, ezzel a "kaszáljunk minél több lóvét és sz@rjunk arra mi kell a usereknek" hozzáállással. Attól van hanyatt esve mindenki, hogy szép. Holott ez egy nextgen, itt már alapnak kell lennie.
4 éve szervezünk heti (4-6 futammal) versenyeket. Kijött az új rész és csak kamillázunk, mint a Lucky nyúl, mert minden jó dolgot kivettek amit a Klubbok-közösségek használtak. Mi csak párszázan vagyunk, de a TORA-sok akik több ezren azok sírva fakadtak... Kellene a Box-ra is egy másik autós szim, akkor összekapná magát a Törnten. Mindegy is, tényleg más oldalról látjuk a dolgokat, további jó játékot mindenkinek!
Az online idegen lobbikat meg felejtsétek el. Ha korrekt fair-play versenyeken akartok részt venni, akkor szívesen látunk bárkit. Persze Forza 4-ben, mert az 5. részben ripléjt sem lehet menteni, hogy esetleg kivizsgáljunk egy óvást...vicc
53.
Pain
#13: Nyugi, sztem a 4. rész bőven van ennyire jó, mint ez. Ezt sajnos nem tudom többre értékelni, mint egy Forza 4.5, mert nem ad hozzá sokat a 4. részhez, a jelen generációs grafikán kívül(de még itt sincs eget verő különbség)
52.
Daks
#51: Köszi a visszajelzéseket mindkettőtöktől. Ahogy a játék, úgy a cikk se felelhet meg mindenki elvárásainak, valakinek a kemény kihívás, másnak a könnyed és szórakoztató játékélmény, vagy a nextgen látvány számít inkább egy játékban. Én jól szórakoztam a Forza 5-tel, teljesen kikapcsolt az, hogy napi 1-2-3 órát autózhattam benne, de tökéletesen megértem és elfogadom azokat, akiknek mások az elvárásaik. Abban viszont szerintem egyet érthetünk, hogy a játék nagyon is jó lett, ez nem kérdés. A kérdés az, hogy kinek az igényeit elégíti ki, az enyémet, és sok más hasonló játékosét tökéletesen.
51.
AlexSchneider
#50: Respect a kommentedert. Nezzetek, en nagy Forza, GT meg egyaltalan, autosjatek rajongo vagyok es elismeresem mindket studionak. Ugyanakkor... Ez a teszt (na jo, annak csak joindulattal nevezheto fanboy iromany...) kb. a jatek elso par orajarol szol.

Arrol mar nem, hogy a karrier mod egy erdektelen, unalmas valami (detto Forza 3, detto Forza 4, csak a miheztartas vegett), hogy a 14 vagy mennyi palyat pillanatok alatt meg lehet unni es, hogy ennyi ev utan sem meltoztatott a Turn10 arra, hogy idojarasvaltozast vagy esti futamokat beletegyen a jatekba. Nekem az, amit a Turn10 csinal, egy oriasi parasztvakitas.

Igen, a palyak szepek viszont halottak, sterilek es unalmas a tobbseguk. Ami nem volt az, mint pl. egy Fujimi Kaido, azt mostanra sikerult is kiirtaniuk a jatekbol. Ja, hogy DLC-kent esetleg letoltheto lesz? Pfff...

Es ezzel, marmint, hogy a palyak es a karrier mod minosege csapnivalo, el is erkeztunk oda, hogy nem erdemes ebbe a game-be beruhazni. Igen, van multiplayer, ahol minden barom beledjon, elvezhetetlen sz'r. Mi maradt? Megnezed 50-szer az Autovistat, vagy mi? Jo jatek a Forza 5, mint ahogy jo jatek volt a 3 es a 4 is, de 9.4-et, de meg egy 8-ast sem erdemel meg. Ez egy 6-s, 7-s jatek, azert, mert ahelyett, hogy egy teljes, kiforrott, jol atgondolt jatekkal tiszteltek volna meg a jatekosokat, egy, a grafikara es a szemfenyvesztesre alapozott felkesz termeket dobtak piacra.

Igen, tudom, hogy a Turn10 a Microsoft tulajdonaban van es oriasi volt rajtuk a nyomas, hogy idoben elkeszuljenek, de ez akkor is gaz.
50.
Crazyman
#47: Ez így van. Ez a teszt is inkább nevezhető ismertetőcskének...
Unalmas már hogy mindegyik "teszt" csak arról szól hogy csilli-villi és tátott száj. Az egész egy parasztvakítás és bekajálják az emberek.
Ha teszt akkor írjuk már le azt is, hogy rengeteget butítottak a játékon...amit a Forza HC fanok most nagyon megszívtak. A világon nem egy közösség épült erre a játékra, és most joggal háborognak. Egy játék nem csak arról szól hogy 1080p és 60fps, főleg nem egy szimulátor...itt azért ennél több kell. Csak ezzel lehet jól eladni. Az pár pálya semmire nem elég. Akik eddig is a tv előtt ültek egyedül és nyomták a karriert, csorgatták a nyálukat azoknak nagyon megéri, biztos... ha nem jön egy update akkor ennek kapáltak nagyon sok Klubnál, maradunk a 4. résznél.
Mondom ezt a legnagyobb Magyar Forza közösség alapítója és vezetőjeként.
Ettől függetlenül köszönjük a cikk írójának az ismertetőt.
49.
gyerecske
#44: Soha nagyobb problémát :-)
47.
Csoki80
#45: Nem is szoktam latni a kocsit egy jatekban sem csak a garazsban ha meg epp berakod a vasat nyolcvannal egy eles kanyarba nem fogod szamolgatni hogy hany poligonnal volt tobb a kifekezett luzeren..... Szerintem nincs semmi komolyabb kulombseg a forza es a gt kozt. En ezzel meg nem jatszottam de nagyon azt veszem ki mindket uj gamebol hogy sikerult ismet megnyuvasztani rokakomaekat... Ami nem baj mert sok fiatal jatekosnak ez uj. De en nekem nem kell tobb rokabor. Mar unom. S nem en egtem ki mert az uj dolgok megfognak de ez nem tunik annak......
46.
Csoki80
Jo jatek. Remelem vannak benne klasszikus kocsik es palyak is. Az arany lamborghinik es tarsaik nem nagyon erdekelnek.......
45.
Jani379
#41: A kilencedik kommentben TheFlash kezdett el Forza vs GT vitáról beszélni. Ezekután kijelentette a GT6-ról a következőt: "Szégyelljék magukat, hogy egy ilyen bughalmazt elénkbsznak, még a B-spec mód is majd egy patchel fog bekerülni, omg..." Szerintem unrealnoise ezt kultúrált módon reagálta le, és az a kis fricska a 37 pályáról nehogy már ne férjen bele.

#25: "mennyiség, ja, az 1200 kocsiból 700-800 portolt, ps2-es grafikával"
Már a GT5-ben elkezdték javítani a standard autók kinézetét, persze még így is elmaradnak a prémium autók részletességétől, de nem is tűnnek egy az egyben PS2-ről portoltnak.

A Forza ötödik részéhez pedig őszintén jó szórakozást kívánok. Legközelebb viszont nem egy PS3-as hanem egy PS4-es Gran Turismo lesz a rivális, úgyhogy lehet felkötni a gatyát. ;)
44.
rethrospektiv
Nagyon szeretném kipróbálni a GT6-ot. Boxom van. A kérdés az, hogy csak a GT6-ért megéri-e vásárolnom PS3-at? A boxot nem szívesen adnám el, viszont a super slim nemigazán tetszik...Komoly problémáim vannak :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...