World of Warplanes teszt

  • Írta: barackostej
  • 2013. december 20.
  • world of warplanes
A tankok után a repülők kerülnek a főszerepbe Wargaming új játékában. A World of Warplanes a hosszú bétafázis után nemrég repült ki hangárjából, hogy elődje babérjaira törjön.

Nem hiszem, hogy bárkinek is be kellene mutatnom a Wargaming sikercímét, a World of Tanks-ot, még aki nem játszott vele, az is nagy eséllyel belefutott már valamelyik pörgő csillogó reklámjába. A játék rövid idő alatt óriási rajongótáborra tett szert, így a készítők két folytatásba – vagy talán a helyes szó: spinoffba – is belekezdtek. Az egyik a jövőre érkező World of Warships, a másik pedig tesztünk alanya, a World of Warplanes.

Miközben a játék bitjei száguldottak lefele, én szépen bekészítettem a kontrollerem, mivel gondoltam repülős játék lévén nagy hasznát veszem majd hű társamnak, azonban a Training mód alatt rá kellett jönnöm, hogy hanyagolnom kell. Sajnos vagy nem sajnos, a játék irányítása nagyon árkádosra sikerült, és érződik, hogy a készítők célja a minél könnyebb egeres manőverezés megteremtése volt. Ez viszont sikerült, így a játék rövid, de lényegre törő oktató módja bárkiből virtuális pilótát farag, és kb. 10 perc után már repülhetünk is az első online csatába…

…ahol aztán nagy pofára esés fogad majd minket. Könnyen tanulható árkádos irányítás ide vagy oda, első próbálkozásainkat a játék pár perces (másodperces?) elhalálozásokkal fogja honorálni. A számomra lehetetlennek tűnő levegőben való összeütközés és ezzel járó azonnali halál is többször fordult elő, mint amennyiszer vicces lett volna, így rá kellett jönnöm, hogy a precíz kezelhetőség helyett a nehézséget a taktika és csapattal való együttműködés adja. Érdemes a többiekkel mozogni, vadászgépként védeni a lomhább bombázóinkat az ellenséges kisgépektől, míg ha mi vagyunk a nagy géppel, minél több földi vagy vízi célpontot megsemmisíteni. Ezek kiiktatásával nem csak a légvédelem káros hatását csökkentjük, hanem szaftos pontokat is bezsebelhetünk, így egy szoros meccs esetén döntő fontosságúak is lehetnek. Sajnos a fent vázolt egyszerű taktikai ismertető a gyakorlatban véletlenszerű emberekkel összedobálva nem nagyon működik. A harcok sokszor inkább hasonlítanak alsó tagozatosok udvari játékára, mint taktikus légi csatára. Ezen sokat segíthet a barátokkal való játék vagy a klánokhoz csatlakozás, melyre amúgy a játék is buzdít minket.

A főmenü (vagy ahogy a játék hívja, hangár) ismerős lehet a World of Tanks-játékosok számára, de az újoncok is könnyen elnavigálnak majd. Itt találjuk meg a birtokunkban lévő repülőket, és innen érhetjük el a Tech Tree-t, melyen négy nemzet több mint száz repülő alkalmatosságát találjuk meg. A gépek három kategóriába (vadászgépek, nehézbombázók és vadászbombázók) és tíz szinten át vannak besorolva, az egyes szintű gépek az első világháborús duplafedelesek, míg a tízesek a modern sugárhajtásúak. Ahogy haladunk előre a játékban, úgy vásárolhatjuk majd meg az egyre modernebb gépeket. A Tech Tree nevéhez hűen több helyen elágazik, így jól fontoljuk meg mit választunk, mert később több száz játékóránk (vagy több ezer forintunk) bánja, ha változtatni szeretnénk. 

Játékmódok terén sajnos nem áll olyan jól a játék, mint a gépek számával. Egyetlen mód áll rendelkezésünkre, mely egy szimpla Team Deathmatch. Kétszer 15 ember feszül egymásnak, a cél pedig minél több pont szerzése az ellenfél gépeinek és földi célpontjainak elpusztításával. A meccsek pörgősek, 15 perces időlimittel, de igazából lejárt idővel sosem találkoztam. A csaták után tapasztalati pontot és kreditet kapunk, utóbbiból először is meg kell javítanunk gépünket, majd a maradékból fejlesztéseket vehetünk. Ezekkel növelhetjük az adott repülő tulajdonságait vagy felszerelhetünk különféle lőszer típusokat és eszközöket, melyekkel a gép és a személyzet túlélési esélyeit javíthatjuk. Ha ez nem lenne elég, gépünk külsejét is csinosíthatjuk, aminek akár gyakorlati haszna is lehet, hisz egyes festések egyes terepeken előnyökhöz juttathatnak, pl. fehér szín havas tájon plusz védelmet nyújt. A gépek fejlesztése és cicomázása nem véletlenül lett ennyire kidolgozva, hiszen itt lép képbe a pénz. A játékot ingyenesen elérhetjük, viszont a fent említett fejlesztéseket csak nagyon sok játékóra után vásárolhatnánk meg, így aki valódi pénzen kreditet és aranyat vesz, megkímélheti magát a monotonitástól.

Látvány terén a játék remekül teljesít, mind a 11 pálya jól fest, a bevilágítással olyan hangulatot értek el a készítők, mint amit a Top Gun és Pearl Harbor filmekben láthattunk.  A változatossággal sincs gond, hisz manőverezhetünk havas hegycsúcsok között, lövöldözhetünk sivatagban és csatázhatunk a Csendes-óceán szigeteinél is.  A repülők a helyszínekhez hasonlóan részlet gazdagok és bár nem vagyok egy nagy hadi technikai szakértő, egyes ismertebb modelleknél azért én is elismerően csettintettem.

Jól szórakoztam a játékkal, viszont az egyetlen játékmód és a lassú fejlődés miatt könnyen monotonitásba fulladhat a csatározás, emellett a kezdeti nehézségek és a csapatban való együttműködés hiánya frusztrálttá teheti az embert. Akik azonban fogékonyak a témára vagy érdekli őket milyen, amikor harminc repülő egymásnak esik, az tegyen vele egy próbát, mert a játék ingyenes, így veszítenivalója nincs.

 

38.
randall13
#36: Az se mindegy milyen távolságból lősz, alapból 400m-re vannak beállítva a fegyverek.
37.
Indiana Johns
#30: barackostej, annyit hozzátennék a cikkedhez, hogy a különféle festés nem "plusz védelmet" ad, hanem jobban elrejti a gépedet, az ellenfél csak közelebbről fog meglátni. Illetve azt is megemlítettem volna, hogy a legénység is fejlődik, új képességeket lehet tanultatni velük, amelyek még tovább növelik a harcértékünket.
36.
Indiana Johns
#31: Fooxfire, nem tudom, mi lehet a gond a célzással. Végignyomtad az oktatópályákat? Ugyanazt kell csinálni élesben is, mint oktatómódban, az ellenség előtt lévő kis piros kört lőni, mint atom. És ne nagyon repülj szemtől szembe senkivel, legtöbbször hirtelen halál a vége.
35.
Indiana Johns
#33: Thor, lehet úgy irányítani, mint egy repülőt. Joystick támogatás van hozzá remek, az, hogy a cikkírónak nem jött be a joystick, nem azt jelenti, hogy kezelhetetlen vele a játék. Nagyon sokan tolják joy-jal, és azt mondják, sokkal jobb, mint egérrel. Próbáld ki, ingyenes.
34.
JoHnNiEE
Zárt beta óta toltam a játékot. Egész jól elvoltam vele.
De amint kijött a WarThunder kipróbáltam, és elképedtem, hogy mennyivel többet nyújt a játékosnak. Sokkal élvezetesebb, jobban néz ki, 3 féle nehézségi fokozat.
Valahogy az egész sokkal de sokkal több.
De próbáljátok ki mind2őt meglátjátok ;)




33.
Thor Vath
Repülős játék, amit nem lehet úgy irányítani, mint egy repülőt? A lényege veszett el :( Nálam felejtős :-/
32.
PAtr0n
#31: Ne haragudj, de nem vagy normális :)
31.
Fooxfire
#28: Remélem életed pocsék és szánalmas lesz :) mint elődeidé
29.
adriano28
a barackos tej az milyen?
28.
PAtr0n
#27: Ki anyázott??? Kérlek idézz! Ne haragudj, de a szánlom innentől kezdve te vagy saját magad...
27.
Fooxfire
#25: Az hogy nem anyázni kéne te umpa... szánalom...
Ha csak annyit írsz hogy : gyakorolj és menni fog.. akkor nincs semmi baj.. csak te direkt bunkó vagy.. aminek nem tudom mi értelme -.-
26.
PAtr0n
#23: Jelenleg folyik a zárt béta első felvonása, szerintem január vége, február közepe előtt biztosan nem. De lehet eltolódik (a hibák függvényében), akár tavaszig is.
25.
PAtr0n
#24: Hát ha neked ez paraszt és bunkó, akkor anyádék elég lightosan neveltek, és szerintem bármin megsértődsz :) Nem értem, hogy mit nem értesz a célzáson? Gyakorolj többet és menni fog!

randall13:
Törésmodell annyibban kifúj szerintem, hogy elkezd lángolni a tank, ha elég lőszert benyelt, oszt kiég mint mint a németbrikett. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy mennyire lesz játszható repülőkkel, vagy anélkül, spotrendszer nélkül, meg HP rendszer nélkül.
24.
Fooxfire
#11: Hát igen a parasztos választ hardveraprón is megkapja az ember.. nem azért jöttem ide hogy itt is csak bunkók repostoljanak!!
(akinek nem inge nem veszi magára ) :)
23.
simon 555
#18: Nem tudni még, hogy mikor kerülnek bele a játékba mindenki számára?
22.
Ooorky
Youtube SPAM:
War Thunder trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=0sfA-NsbzJY
Ground Forces trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=mfIGaRy3LSs
21.
Hofi3
Várható volt a pofáraesés. A tankok mellett a repülőknek nincs akkora sikere. Mivel repülőszimulátorok se nagyon készülnek már.
20.
markoci555
nem változatosak a pályák, volt amikor 20 meccs alatt 2 pályán voltam összesen...
realistic módban senki nem játszik, historicalra is őrült sok időt kell várni
de a legidegesítőbb mégis az, amikor engem hatodjára lőnek le 2 lövésből, én meg órákig sorozok embereket és nem akarnak megdögleni
azt meg sem említem, hogy 5-ös szinten összedob 30 szintes kis g*cikkel
De hétvégenként jól elütjük vele az időt haverral :D
19.
randall13
#18: Aztabüdösrohadtélet. Remélem valami fasza törésmodellt is kapnak.
18.
PAtr0n
#14: Nem lesz azzal gond, lesznek légelhárító tankok is. Például a Flakpanzer :)
Tessék ezeket a képeket nézegetni, de aztán nehogy úgy maradjon az álla egyeseknek:
http://imgur.com/a/ol0k0

A kételkedőknek: Igen ez ingame, így fognak kinézni. Ja és az alja felé ott van a Flakpanzer is...

simon555: Azért vannak voltak furcsa dolgok a WT-ben is a legutóbbi patch előtt, durván szopatott az MM ott is felsőbb szinteken. Ez már javítva, max 1 Tierrel nagyobb gépekkel tesz össze.
17.
ArrowCross
#15: Zártkörű béta után vették el a repülőidet, vagy nyílt béta teszt után?
16.
walaki
#15: És miért hagyták volna meg? Béta TESZT volt ugye, ráadásul INGYEN prémiummal.
15.
grieves13
Engem azzal vesztettek el, hogy minden repülőt elvettek, amit a béta alatt összeszedtem...
14.
simon 555
#10: Mondjuk a Warthunder tankos részében az lehet majd "elrettentő" a játékosoknak, hogy elvileg egy pályán lesznek a repcsik és a tankok is. Tehát repülővel lőhetőek a tank játékosok. Míg itt a WoWp-ben ha jól tudom külön van.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...