Star Citizen előzetes

  • Írta: Arell
  • 2014. szeptember 14.
  • előzetes, pc, Star Citizen
Adott egy híres játékfejlesztő és annyi pénz, ami elég egy AAA-kategóriás címhez. Teszünk egy kört az ígéretek földjére, hogy megtudjuk Chris Roberts és csapata mindebből mit gyúr össze a Star Citizen-univerzumában.

2011-et írtunk, mikor Chris Roberts, a Wing Commanderről ismertté vált játékfejlesztő, filmrendező és producer megalapította a Cloud Imperium Games-t (CIG), a fejlesztésért felelős csapatot a méretes, célközönség által finanszírozott projekt mögött, amiről egészen biztosan sokat hallottatok már. Aki nem ismerné, a Csillagpolgár, vagyis a Star Citizen az a gyakran emlegetett űrszimulátor, amelyben egyedül, barátainkkal vagy ismeretlenekkel körülvéve, egy masszív, maradandó univerzumban választhatjuk és élhetjük meg karakterünk sokrétűen formálható sorsát.

Az ötlet felbukkanásakor megfogant cél nem volt kisebb, mint hogy újraélesszék a haldoklónak hitt űrszimulátorok műfaját, mindezt úgy, hogy közben azt is bebizonyítják, hogy a hardcore PC-játékosok nemcsak, hogy létező, lélegző részét képezik az elektronikus szórakoztatóiparnak, de érdemes őket komolyan venni és részletgazdag, az asztali gépek képességeire és lehetőségeire szánt minőségű és mélységű termékekkel ellátni. Egy évvel a kezdeti lépések után az ekkor még kis létszámú csapat így összeállította az első adatcsomagot a játékról és nekivágott a Kickstarternek. 2012. október 10-én pedig sikeresen megindult a nemzetközi kampány Roberts álmának megvalósítása érdekében. 

A gyűjtés első fázisa párhuzamosan haladt a Kickstarteren és a nem sokkal korábban teaserként feltöltött Star Citizen honlapjául is szolgáló Roberts Space Industries (RSI) weboldalán. Mindössze egy hónappal később elérte a hatmillió dollárt, mely az azóta eltelt durván két év leforgása alatt fényéveket ugrott előre, a kampány jelenleg ugyanis már az ötvenhárommillió zöldhasút, és félmillió adakozót számláló mérföldkövet súrolgatja. A fejlesztést azóta már egy sokkal nagyobb csapat végzi, melyet a CIG mellé azóta becsatlakozott a Behaviour Interactive, a CGBot és a voidALPHA kétszázötven főre duzzasztotta fel.

"Mi a trükk?" – kérdezik sokan. Mi lesz ebből a pénzel csordultig tömött projektből, aminek már jövő év elején készen kellene lennie, de jelen pillanatban, 2014 őszén csupán egy rendkívül limitált tech demó szintjét üti meg? A jövőbe nem látunk bele, így nehéz megmondani, hogy Roberts remek politikus és zseniális marketing szakember csupán, aki olyan mértékű hype-ot volt képes gerjeszteni a még be sem fejezett, jórészt koncepciókkal dolgozó termékéhez, amit soha korábban még egyetlen független fejlesztőnek sem sikerült, vagy tényleg képes lesz leszállítani mindent, amit beharangozott. Ha az utóbbi változat bizonyul igaznak, a szimuláció műfaja egy értékes gyöngyszemmel gazdagodhat, miközben a Star Citizen magas lécet állít a játékipar jövőbeli fejlesztési sztenderdjében. De vajon mégis mit kínálhat ez az űrszimulátor, amiért ennyien ilyen mennyiségű pénzeket lennének képesek belepumpálni?  


Ha egy szóban össze kellene foglalni, mi az amit a Star Citizen reklámkampánya leghangosabban ígér, akkor az a részletesség lenne. Ebben a percben a cím negyvenhárom rendkívül aprólékosan kidolgozott, különféle méretű, berendezésű és célú űrhajót tartalmaz - igaz ezek jó részét egyelőre csak több száz dollár értékű befektetés esetén láthatjuk -, melyek mindegyike átfesthető, szerelhető, karbantartható, bejárható, ugróhajtóművekkel, fegyverekkel, vonósugárral és rengeteg egyéb felszereléssel fejleszthető, beltere pedig a legkülönfélébb kütyükkel díszíthető. Mivel a játékosok képesek lesznek elhagyni a posztjukat, és szabadon mozoghatnak az űrállomások folyosóin, bárjaiban, saját és mások hajóin, vagy akár a dinamikus időjárású bolygók, légkörrel nem rendelkező holdak és alacsony gravitációjú aszteroidák felszínén is, lehetőség nyílik az FPS nézetű harcokra, amit a cím a fejlesztők szerint ki is használ majd.

Az egyik kulcsszóként emlegetett részletgazdagság nem csak a textúrák magas felbontására és a modellek poligonszámára vonatkozik. A hajók, melyek a vadászgépektől a bombázókon és a nehéz-rombolókon át a kutatójárművekig mindent magukban foglalnak, valóban működő létfenntartó rendszerekkel rendelkeznek majd, melyek segítségével Sims-szerűen mikromenedzselhetjük karakterünk szükségleteit, esetenként pedig – ha a helyzet úgy kívánja – a mentőkabinok használatával megmenekülhetünk a legszorosabb helyzetekből is. Bizonyos modelleken lesz működő étkező, zuhanyzó, de még WC is, amit valóban működtethetünk, de ha csak egy egyszerű vadászgéppel vágunk neki a mélyűrnek, és egy időre kilépünk a játékból, hajónk az online módban nélkülünk is folytatja a szimulációt, és amennyiben a kliens úgy ítéli meg, hogy a jármű nem alkalmas az alvásra és a hosszú távú életfenntartásra, a robotpilóta automatikusan elvezeti azt a legközelebbi biztonságos állomásra, ahol előfordulhat, hogy később dokkolási költséggel kell számolnunk.

Ha az űrhajónk az összecsapások során megsérül, akár kívülről, akár a gyomrában zajló, a fedélzetre behatoló ellenséggel vívott kézifegyveres konfliktusok következtében, a kár valóban ott fogja kifejteni a hatását, ahol a becsapódás bekövetkezett, így ha valaki például kilövi a jobb manőverező fúvókánkat, az nem fog működni a javításig, illetőleg a cseréig. Ha viszont a légzsilipet, vagy egy ablakot talál el, akkor a levegőnk másodpercek alatt szertefoszlik a vákuumban, amennyiben nem tesszük meg a megfelelő lépéseket ennek megakadályozására. Ha ez mégsem sikerülne, és karakterünk komolyabban megsérül, vagy életet veszít, kezdhetjük rágni a körmünket, hősünk ugyanis néhány kórházi ébredés, művégtag beültetés, végleges sebek és egy előre definiált mennyiségű haláleset után egyszer s mindenkorra megszűnik létezni, temetését pedig a legközelebbi hozzátartozó szemszögéből nézhetjük majd végig.

Természetesen a „Game Over” felirat soha nem fog felugrani a képernyőn, mindez csupán annyit jelent majd, hogy a játékot egy másik karakterrel kell folytatnunk, akit ha még időben megjelöltünk mint örökös, a korábbi hősünk tulajdonának egy (főleg anyagi és megmaradt ingóságait tartalmazó) részével továbbra is rendelkezik majd. Amennyiben a megsemmisült hajóra, melyben utoljára utaztunk, volt érvényben lévő biztosítás, amit a játékon belüli valutával fizethetünk ki, az örökségünk egy cserejárművet is tartalmaz majd, amennyiben a gép pusztulása egybevág a biztosításban lefektetett fizetési feltételekkel. A virtuális biztosítónk még erre is figyel majd, így ha mondjuk egy nagyon rázós környéken bömböltettük az űrrádiónkat és elleptek a környéken prédára váró bandák, hogy megnézzék mi van a csomagtérben, akkor csak magunkra vethetünk. Kellett nekünk odamenni?

Ha már mégis bajban vagyunk, de még nem ért el a végzet, a mentőkapszula mellett megmenthet minket a játék offenzív és defenzív technológiáinak legkülönfélébb repertoárja, mely a rakétáktól a kinetikus (töltényes) fegyvereken át az energiasugarakig, a strapabíró páncélzattól az erőtérpajzsokig bezárólag minden lehetséges módon segítségére lesz azoknak, akik mindezen felszerelésekből higgadt agrármérnöki intelligencia használatával a legmegfelelőbb kombinációt válogatják össze. Ha hajónk nem mutat túl nagy vizuális profilt, lopakodhatunk is, de ehhez ki kell játszanunk az ellenség hőérzékelését, és elektromágneses szenzorait is, melyhez ugyancsak számos upgrage vásárolható meg a játékban. Ahogy egyre nagyobb és erősebb gépekre teszünk szert, a lopakodás nem csak lehetetlen, de jórészt szükségtelen is lesz, a fedélzetünkön dolgozó idegen játékosok, vagy ezek hiányában operáló NPC-k ugyanis vész esetén elfoglalják a lőállásokat, és alaposan megszórják majd a ránk támadókat.

A szerepjáték hagyományosabb aspektusait gazdagítja, hogy a kereslettől és kínálattól, valamint a kereskedelmi útvonalak biztonságától függően a termékek árai dinamikusan változnak így élethűbbé téve azok élményét, akik az adás-vételre szakosodtak, de éppen ennyire hasznára válnak majd azoknak, akik nem óhajtanak az Egyesült Földi Birodalom (UEE) törvénytisztelő állampolgárainak sorába tartozni és kalózkodásra adják a fejüket. Lehetünk még vakmerő versenyzők, bányászok és gázgyűjtők, fejvadászok, megbízatásos szállítók, információkereskedők, vagy guberálók is. De ha szeretjük a kutatást, felfedezhetjük a félmillió fölötti játékostársunkkal karöltve elsőre kevésnek tűnő, száz egyedi rendszer tartalmát is, de egy korábban elért finanszírozási mérföldkő elérése óta a készítők vállalták, hogy a szimulátorban egy saját fejlesztésű algoritmusokon alapuló bolygógenerátor is helyet kap majd, hogy idővel hozzájáruljon a további ismeretlen rendszerek létrehozásához.

A moduláris felépítésű és fejlesztésű játék egyik legfontosabb oldalát képezi a harmincöt fővonalas küldetéssel operáló egyjátékos kampány, mely a Squadron 42 alcímre hallgat. A történet szerint karakterünk 2945-ben a Római Birodalom struktúráján alapuló, hatalmas méreteket öltő UEE tengerészgyalogságának tagja, aki elsősorban a Vanduul nomád hordái elleni védelemben játszik szerepet az emberi érdekszférába tartozó koloniális területeken. A hősünket a harcban tanúsított odaadásáért és teljesítményéért cserébe egy ponton felkérhetik, hogy tagjává váljon a legendás 42. repülőszázadnak, melyet a CIG leginkább a francia idegenlégióhoz hasonlít, mivel az egységet többnyire a legvadabb, leglehetetlenebb bevetésekre küldik.

A kampány végeztével –  melyet akár tutorialként is felfoghatunk –  karakterünk megkapja az állampolgár státuszt és a többjátékos mód helyszínéül szolgáló maradandó univerzum – többnyire PU-ként (persistent universe) emlegetett – szabadúszó tagjává válik. Innentől kezdve szabad a pálya és akármerre mehetünk. Bár a szóló küldetéslánc elvégzése mindehhez nem kötelező, az egzisztenciánk megteremtése érdekében nagyon hasznos lépcsőfok lehet, hiszen állítólag minden ott megszerzett anyagi javunkat és ingóságunkat megtarthatjuk, és továbbvihetjük az online játékba, amivel komoly pénzeket spórolhatunk a horror árú hajók megvásárlásakor. A szocializálódás és a közös célok együttes elérésének elősegítése érdekében az RSI oldalán a felhasználók különféle céheket – vállalatokat, egyházakat, egyesületeket, félkatonai szerveket de még bűnbandákat is regisztrálhatnak, melyekhez rendkívül részletes beállítások tartoznak rangokkal, szerepekkel, alosztályokkal és feladatkörökkel.

Sokan vannak akik már nem kapják fel a fejüket a szimuláció ezen ágazatának említése hallatán, de ha a CIG és Roberts szállítja is az árút amit reklámoz, talán van még remény, hogy ez megváltozik. A Star Citizen PC-exkluzív anyagnak készül, ami azt jeleni, hogy nincs megalkuvás. Képességeit nem limitálják azok a korlátozások, melyek más esetekben közelítik a konzolosok és a Windows- vagy Linux-platformos felhasználók játékélményét. A játék így a kiadás után rögtön elérhető modder SDK és a professzionális játékvezérlőket és virtuális valóság szemüvegeket is tartalmazó periferiális támogatás mellett várhatóan erősen épít majd a komoly hardverre is. A hivatalos megjelenés 2015 első negyedévére datálható, de a fejlesztés állapotából ítélve ez akár fél évvel az újév nyarának végére is csúszhat.

52.
adamsfamily
#18: Vettem már játékot nem is egyszer,de azok mind olyanok voltak,amik nem szúrták ki a szemem 6-8 órás játékidővel.Újabban meg már nem is igazán játszom.Ez az egy játék érdekelne,ami mostanság jön ki.
50.
Putin csodás arccsontja
Ez esetben köszönöm, hogy nem fárasztasz tovább a hülyeségeiddel.
49.
Ecneb
#48: 33. hozzászólóként irányult feléd a kijelentésem, mert már látom, hogy nem kérdésnek fogalmaztam meg és mivel tudom, hogy troll vagy, hiszen egyértelműen bizonyítottad ezt, inkább fel sem teszem a kérdést, megválaszoltad már "hozzászólásaidban".
48.
Putin csodás arccsontja
#44: Az 5 kommentedben egy darab kérdőjel volt, az sem nekem szólt, nem véltem felfedezni felém irányuló kérdést.
46.
randall13
#45: Persze hogy nem változatosak a játékok, mert mindegyik kiadó inkább a biztosra megy, mert egyáltalán nem garantált, hogy megtérül egy új ötlet. Szerinted az elmúlt években hány olyan stúdió zárt be, amelyik megpróbált valami színt vinni a játékiparba? Hát rohadt sok, legutóbb pl az Irrational Games, pedig a Bio:Infiniti sok helyen év játéka lett. Csak éppen senki nem vette meg, mert hát singeplayer only, ahhoz meg minek kell eredeti játék...
Ha kreatív, új ötleteket szeretnél és nem sorozatgyártott játékokat, akkor irány az indie piac és a közösségi finanszírozással készülő játékok, ahol a fejlesztőknek nincs veszteni valójuk és mernek az ismeretlenbe ugrani.
44.
Ecneb
#43: Na, akkor tisztáztunk egy fogalmat, köszönöm. Viszont olvass vissza kérlek és idézz, hogy hol is írtam, hogy "kalózkodok". Erről szó sem volt :/

Egyetlen okból írtam, hogy Putin kapitány teljesen offtopic beszól valakinek, aki legalább a témához szólt hozzá. Le sem tagadhatná, hogy a kezdetektől fogva a viszályszítás volt a célja.

#42 Kérdésemre még mindig nem válaszoltál.
43.
randall13
#38: Ha hülye vagy, legalább ne hangoztasd. Olyan alapvető fogalom, hogy saját felelősségre való használat, nincs. Maximum magáncélú felhasználás. Kis hobbijogász.
Letöltésekre is ugyanúgy van értékhatár, ami fölött már büntetnek. Sőt, be is perelhet a forgalmazó a szerzői jogdíjak megsértése miatt és jó eséllyel rá is baszol.
Az már más kérdés, hogy nem tudják ellenőrizni hogy milyen tartalom van a gépeden, és a torrenten megosztott adatforgalmadat is leszarja mindenki. Hiába próbálod menteni magad, hogy nem lopsz, mert de. Én is. De legalább nem kapálózok a mély vízben.
42.
Putin csodás arccsontja
Ez a "nowarez harcosok" kifejezés is marha jó, mintha a heteroszexuális valami degradáló jelző lenne kb.

Az is jól mutatja, hogy aki magára vette válaszolt és személyeskedéssel válaszolt. :) Szintet nagyjából belövi azért.
41.
Putin csodás arccsontja
Hagyjad, ők megmagyarázzák, hogy ha lewarezolják és csak otthon használják egymaguk, akkor nem lopnak. Fasza kis önnyugtatás mondjuk, meg kell hagyni. :D
39.
frankdelgado
Na ezért vagytok ostobák "nowarez" harcosok. Kb. Mari néni szintjén lehettek, aki eltévedt egy Cinema City-be, ahol a reklámok között ott volt a lopós reklám.... mondjuk azt momentán szükséges volt lebutítani, mert a hülyék sajnos nem fogják fel a különbséget. A Piratebay atyja óriási lóvékat szakított ebből az EGYESÜLT ÁLLAMOKBAN - na ezt még nálunk is büntetik. Elő kéne venni a szerzői jogról szóló törvényt, vagy a büntető törvénykönyvet, vagy a gugliban lehetne keresgélni egy ezzel kapcsolatos tanulmányt de félő, hogy megterhelő olvasmány lenne számodra.....
38.
Ecneb
#37: Látom még az olyan alapvető fogalmakkal sem vagy tisztában mint, a terjesztés és a saját felelősségre való használat.
Magyar törvények szerint nyugodtan letölthetsz bármit, viszont nem terjesztheted. Amint mégis terjesztesz, legyen az warez oldalon feltöltés, vagy a szomszéd Julcsi néni benéz az ablakon és látja, hogy "Ajaj, ezt nem tegnap adták moziban?", már törvényt szegsz.

Einstein...
37.
Putin csodás arccsontja
Nem, azért ül börtönben a piratebay alapitója is te agysebész. :D

Ha valamit, aminek ára van úgy használsz, hogy nem fizetsz érte, akkor MEGLOPOD a szellemi szerzőt minimum. Igy már tetszik a megfogalmazás, Einstein?
36.
frankdelgado
Azért tök durva. itt vannak olyanok, akik bemennek az 576-ba és ellopják a játéklemezeket? Csak abból gondolom, mert lopásról beszéltek itt, nem letöltésekről, ami ugye a szerzői jogok megsértése és már nem is büntetőjogi kategória (legalábbis nem minden esetben). Feltételezem mindíg és mindenféle szolgáltatásról kértek ti is számlát, nehogy adócsalók legyetek...

A játékról:

A Freelancer óta erre várok! :):)
35.
Putin csodás arccsontja
#32: Mert a CoD-okat meg a BF-eket a multira találták ki te okostojgli. :) Szerinted a 3 órás kampány ér 60 eurót?

Nekem csak az a vicces, mikor valaki csak warezol és utána idejön szidni a játékot ezért vagy azért vagy azért mert nem indul el egyáltalán.

Mintha Gazsi ellopná a telefonomat aztán jönne hozzám reklamálni, hogy miért nincs rajta újabb iOS vagy miért lassú.
34.
#32: Végre, egy igényes, ízléssel rendelkező tolvaj aki nem lop el minden szart ingyen, csak mert megteheti! ÉLJEN ! :DDD
33.
Ecneb
#27: Értem én, hogy, hogy te becsületes vagy és megveszel minden egyes játékot, amivel valaha játszottál, de egészen biztos akad olyan is, amit mégsem.
Nem is ezzel van a baj, mert isten igazából mindenki magasról tesz arra, hogy ki mit csinál odahaza a 4 fal között.
A gond azzal van, hogy téged senki nem nevezett ki megmondó kapitánynak, sem igazság bajnokának.
30.
Hiromacu
#29: Offtopic: Hihetetlen, hogy mennyi rosszindulatú ember van! Csak azért írogatsz, hogy beszólj az embereknek?! Mekkora egy tapló vagy! Nekem is 185 (sok teljes árú de még több sale-es) játék van az accomon, és akkor mi van?! Kurvára SENKIT sem érdekel, hogy potenciálisan 800 Eurós az accountod!
29.
Putin csodás arccsontja
Azt már meg sem emlitem, hogy nálunk szerencsésebben fejlődő országok fórumán ha megemlited, hogy warezolsz vagy segitséget kérsz crackelés ügyileg, azonnal banolnak.

If you look close, a 6 éves accountomon van 800 euro költve, ami nyilván ferdités mert csomót SALE időszakban vettem, de vegyük full áron 240.000 forint elosztva 6-al, az éves szinten 40.000 forint, ki is jön hogy havonta kemény 3-4.000-et költök játékokra. Ejha, tényleg nagyon gazdagnak kell lenni ehhez.

:D
28.
Putin csodás arccsontja
Mellesleg ha megnézed a listát, én sem a 60 pontszám alatti játékokat vásárolom halomra..
27.
Putin csodás arccsontja
Megszoktam már, hogy én vagyok az idióta és én beszélek "marhaságokat", mert egy JÁTÉKOKKAL FOGLALKOZÓ OLDALON azt találom mondani, hogy nem kéne lopkodni esetleg, hanem fizetni kellene érte, hisz a boltban is fizetsz azért amit a pultra raksz. Mivel ha nem veszek kenyeret meg te sem meg senki sem, akkor a végén kenyér sem lesz, ugyebár. :)

OK, értem, hogy én vagyok itt kisebbségben, nem gáz csak a személyeskedést hagyjuk ki a dolgokból, mondd akkor azt, hogy csóró vagy, ne engem szidj, amiért én nem. :) Jó lopkodást továbbra is.
26.
Cellator
Hát a legutolsó űrszimulátor ami megfogott az az Imperium Galactica 2-volt. Ez nem kicst tűnik összetettebnek, és ha csak a fele lesz igaz annak amit leírtak, már akkor bomba sikerről beszélünk. Hajrá ,várjuk! ;-)
25.
Raziel
#23: Drága kedves idióta... Nem mindenkinek van felesleges kidobni való pénze. Őszintén megmondva általában nálam a recept így megy: letöltök vagy 10 játékot. Egyet végigjátszok. Hmm ez jó. Megnézem hol lehet megvenni>megveszem. Viszont semmire nem adok ki feleslegesen pénzt. Főleg, hogy minőségi demókat az utóbbi években nem adnak ki. Nem mernek demokat kiadni mert már annyit kell kamuzni az eladásokhoz munka helyett, hogy félelmetes. Mellesleg pont ez az a cím ahol pofátlannak tartom, hogy a rajongókkal kifizettették a játék teljes fejlesztési költségét és még az esetleges hasznot is zsebre teszik. Pofátlanságuk határtalan. Az meg, hogy ingame tartalmat adnak el pláne pofátlan dolog.

Amúgy hozzászólva a cikkhez. Sajnos irreálisak az ígéretek. Legalábbis a sérülésmodell. Aki járatos az informatikában az érti mire gondolok. Minden egyes lövedéket kiszámolni egy űrcsatában realisztikusan kezelni aztán egy esetenként baromi nagy űrhajó parányi rendszerei között pontosan meghatározni a találatot az átütés mértékét stb. Elég bonyolult. Főleg, ha reálisak akarunk lenni akkor még valami ballisztikai számítást is bele kéne vinni. Nem beszélve a képeken mutatott grafikáról és arról, hogy ha körülnéz az ember relatíve kevés erős gamer PC-t talál a játékos piacon nagyrészt középkategóriában utaznak az emberek. Szóval azért alaposan át kell gondolni mi is lesz itt megvalósítva. A másik meg az, hogy jó eséllyel a játék elején a fizető vendégek akik valóban hatalmas pénzeket öltek a játékba. Nos ők szépen elkenik akárkinek a száját kb két kattintással. Mert ők már csillagrombolókkal rohangásznak amikor te az első kis vadászgépeddel próbálsz megtanulni komolyabban repülni. Arról nem is beszélve, hogy ha jól értettem lesznek hajók amiket csak később lehet megvenni nem fizető játékosként. Gondolom ezek pont a legerősebb jószágok lesznek. Szóval évekig pay to win modellben mehet a játék. Ami kicsit erős ahhoz képest, hogy 60 dolláros alap ára is van. Persze aztán ez majd kiadásnál kiderül, de ha igazunk lesz akkor sokan fognak nagyot csalódni. Szóval várjuk ki a végét mi is fog ebből kisülni. Az biztos, ha hozza a szintet és úgy látom érdemes akkor megveszem.
24.
Putin csodás arccsontja
Az meg teljesen egyértelmű, hogy aki reagált a mondandómra, az szintén a tolvajbandából való. :)
23.
Putin csodás arccsontja
#20: Ja, nem mindet.

http://steamdb.info/calculator/?player=mainevent&currency=us

Csupán ennyit. Plusz Originen a Battlefield 3 + 4.

A következő vétel a Fifa 15 lesz és a Crew.

Egyéb kérdés?

22.
Ecneb
#21: SZERKESZTÉS GOMB HIÁNYA!!!

Bocsánat, rossz cikkhez írtam így kora reggel! Vegyétek semmisnek, amit mondtam.

Kivéve talán a megmondó Putin...te vedd csak magadra!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...