Invisible, Inc. teszt

  • Írta: iNKARNATE
  • 2015. május 23.
  • invisible inc, pc, teszt
Az Invisible, Inc. egy futurisztikus, körökre osztott, lopakodós roguelike a Mark of the Ninja és a Don’t Starve készítőitől. Érdekesen hangzik? Szerintünk is, így nyilván leteszteltük.

Amikor a távoli jövőben megavállalatok uralják a Földet, a hírszerzési feladatokat is magáncégek végzik – ilyen az Invisible nevű nemzetközi ügynökség is, melynek profilja a professzionális kémkedés. Miután a cég főhadiszállása megsemmisül, az ügynököket elfogják vagy megölik, elit csapatunknak mindössze 72 órája marad a visszavágásra. Ehhez szükséges, hogy a vállalat legnagyobb kincsét, a mesterséges intelligenciát, Incognitát sikeresen áttöltsük egy arra alkalmas rendszerbe, ez pedig nehéz ügy. Induláskor csupán csak két ügynök jelentkezik a küldetésre, kreditből sincs elég, magunkra maradtunk. Minden ügynökünk egyedi implantokkal/képességekkel és felszereléssel indul, amelyek különböző játékstílusokat igényelnek, de mindig a lopakodás lesz középpontban.

Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő számítógéprendszert, és ütőképessé varázsolhassuk ügynökeinket, különböző küldetéseket kell végrehajtanunk, amelyeket a világtérképen tervezhetünk meg. Egy-egy ilyen küldetés gyakorlatilag két szinten zajlik, az egyikben hús-vér ügynökeink próbálnak minél kisebb felfordulást okozva eljutni a misszió kitűzött célja felé, a virtuális térben pedig a bájos Incognita fogja várni parancsainkat, védelmi rendszerek feltörésére, drónok irányítására. A hackelés mögött álló mechanizmushoz energiára lesz szükségünk, amelyeket elsősorban terminálokból, másodsorban pedig implantokból, vagy Incognitán futó limitált számú szoftverekből nyerhetünk. A programok segítségével tudjuk feltörni, illetve átvenni az irányítást különböző hasznossággal rendelkező szerverek, krediteket rejtő páncélszekrények, generátorok, biztonsági kamerák fölött - ezeket gyakran védelmezik daemonok, biztonsági programok, amelyek valamilyen súlyos hátrányt okoznak a csapatnak.

Ügynökeinknek mindeközben a lehető legnagyobb óvatossággal kell navigálniuk a véletlenszerűen összeállított pályákon. Haladásukat zárt ajtók, drónok, csapdák, illetve biztonságiak hátráltatják. Gyakran utóbbiak övén lóg a továbbhaladáshoz szükséges mágneskártya, amelyet érdemes megszereznünk. Amennyiben még uraljuk a helyzetet, és a folyamatosan emelkedő készültségi szint ellenére lépéselőnyben vagyunk, akár el is emelhetjük a biztonsági kártyákat, ha azonban belefutunk egy őrbe, döntenünk kell. Mivel a 2074-ben már legalább egy hálózatra kötött pulzusmérő van ellenfeleinken, nem tanácsos megölnünk őket (az ilyen fegyverek amúgy is zajosak), így viszont számolnunk kell azzal, hogy ha nem vigyázunk, pár körön belül magukhoz térnek, és bajt okoznak.

A küldetések során embereinket izometrikus nézetből irányíthatjuk. Egy körben meghatározott számú akcióponttal rendelkeznek, ezeket főként mozgásra, felderítésre, harcra, feltört termináloknál való vásárlásra használhatjuk el. Érdemes a körünket valamilyen fedezék mögött befejezni, vagy lesből támadásra utasítani a csapattagokat, ha a helyzet úgy kívánja. A missziók célját mi választjuk a világtérképen, így ha például azt szeretnénk, hogy ügynökök csatlakozzanak hozzánk, akkor túszszabadítást kell indítanunk, ha viszont Incognita funkcióit szeretnénk bővíteni, szerverparkokba kell betörnünk. Indulhatunk kreditszerző túrára is, ekkor páncéltermet nyitó kártyát fogunk vadászni, illetve később betörést kezdeményezni.

A játékos feladata tehát a 3 nap küldetéseinek megtervezése és sikeres végrehajtása lesz, ennek nehézsége pedig függ a rengeteg elérhető beállítástól. A kezdő fokozatokon még kapunk egy-egy cselekvésünket visszatekerő rewind gombot, de később erre ne számítsunk. Ha esetleg egy fegyveres őrrel szemben lebukunk, és nincs hova menekülni, egyetlen lövéssel padlóra küld minket, amennyiben pedig egy csapattag elhalálozik (nem sikerül felkelteni vagy hazajuttatni a sérültet), az végleges. A küldetés közben folyamatosan emelkedő készültségi szintnek „hála” folyamatosan változik a terep, új őrök érkezhetnek, biztonsági programok aktiválódnak, kamerák kapcsolódnak be.

Az Invisible, Inc. jó érzékkel vegyíti a cyberpunk körítést némi hidegháborús feszültséggel és egy csipet noir hangulattal. A grafika, a hangok és a stílus egy ilyen játéktól tehát remek, nem igazán érheti panasz, a szinkronizált intro és outro szintén hangulatos, jól összerakott rajzfilmeket idéz. A nehézség is rendben van, meg lehet találni azt a szintet, amellyel megismerjük a játék alapjait, és unlockolunk pár ügynököt a következő menethez. Egy-egy játék körülbelül 4-6 óráig tart, de ez persze függ a beállításoktól és attól, mennyire vagyunk körültekintőek. Az Invisible megköveteli a taktikusságot és a figyelmet, mert egyéb esetben a szokásos roguelike-büntetésekre számíthatunk. A Klei Entertainment nem okoz csalódást: a címet abszolút ajánlom a körökre osztott taktikai játékok híveinek, de jól skálázható nehézség miatt igazából bárkinek, aki érdeklődik a stílus iránt.

3.
iNKARNATE
#2: Ahhoz nem volt szerencsém, de elvileg finomítottak rajta. Nagyon sok nehézségi opció van.
2.
Konnyitettek rajta az 1-1,5 evvel ezelotti torrent early access valtozathoz kepest?
Mert azt elegge neheznek ereztem.
1.
foxtorch
remek játék, végigvittem már 4-5-ször :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...