Zombi teszt

  • Írta: zoenn
  • 2015. szeptember 5.
  • pc, teszt, zombi
Megérkezett a három évvel ezelőtt Wii U-ra megjelent zombis horrorjáték PC-s, Xbox One-os és PS4-es verziója. Nehéz megítélni, hogy szükség volt-e egyáltalán olyan portra, amely több kívánnivalót is hagy maga után.

A first party címeken kívül nem sok olyan játék jelent meg a Nintendo konzoljára, amit még a rivális masinák tulajdonosai is megirigyeltek. Az egyik ilyen anyag a Ubisoft Montpellier ZombiU-ja. Fojesz 2012-ben jól megírta, hogy a játékban nem kellett nagyítóval keresnünk az innovatív ötleteket, a végeredmény mégis inkább egy techdemóra hasonlított, azaz pontosan olyan volt, mint egy konzolos nyitójáték. A ZombiU három évig maradt exkluzív cím, idén nyáron, derült égből villámcsapásként jelentették be a franciák az alkotás PC-s, Xbox One-os és PS4-es verzióját, amely immáron letölthető címként landolt az új platformokon. Nem vitás, a Ubisoft elkésett: ennyi idő alatt mindenképp fejlődik valamelyest a műfaj, az olyan címek mellett, mint a Dying Light és a Dead Island, már nem nagyon tud labdába rúgni a Zombi. A kiadó viszont úgy gondolta, a játék hangulata a mai napig megállja a helyét, s ezért nem tudom őt hibáztatni. Van benne valami.


Nem csupán a játék címét nyirbálta meg a portolást végző melbourne-i Straight Right. Az eredeti verzió sokban a második képernyőben rejlő lehetőségekre támaszkodott, az egész designt e köré építették. A GamePaden láthattuk a térképet, ami most teljes egészében átköltözött a főképernyőre. Ugyanígy járt az eszköztárunk is és mivel elég sűrűn kell kotorásznunk a kis kapacitású hátizsákunkban, egérrel és az iránybillentyűkkel navigálva jóval lassabb a folyamat, mint az érintőképernyőt paskolgatva. Ha egy elemet fel akarunk szabadítani, akkor is szépen le kell tennünk a batyut, és valós időben kell végigzongoráznunk a folyamatot, mialatt a zombik a nyomunkban loholnak. Frusztráló és maradi megoldás, jobban örültem volna egy letisztultabb kezelőfelületnek.


Korábban a környezetünk szkennelését is a tabletkontrollerrel végeztük, ez most PC-n egyetlen gombbal előcsalható, hasonlóan más minijátékokhoz, amit az egérrel kell kiviteleznünk jóval leegyszerűsítve. Pont a mozgásérzékelés szépségének inthetünk búcsút az új verziókban. Értem én, hogy a fejlesztőknek ennyi mindent át kellett alakítaniuk az új verziókban, de legalább meghagyták volna a második képernyő támogatását. Nem olyan lehetetlen dolog ez: mindenkinek van otthon tablete és egy letölthető társalkalmazással ugyanolyan játékot kaphattunk volna, mint Wii U-n. De nem, úgy látszik a Ubisoft végleg szakított ezzel.


Az élőholtak javított animációja egy nagy átverés, semmivel sem csoszognak szebben. A nagyobb látómező már sokkal hálásabb extra, de még így is nagyon hiányzik egy sokkal okosabb harcrendszer. A közelharc során nem kell mást tennünk, mint az egér gombjával rákészülni a suhintásra, majd a ballal támadni. Az már véletlenszerű, hogy mi lesz a harcok végkimenete: alkalmanként egyetlen csapással kivégezhetjük a zombikat, máskor hosszú másodpercekig kell gyepálnunk, mire a földre kerülnek. Azon kívül, hogy nem lehet ugorni, guggolni és lopakodni, a karakterünk irányításával nem volt különösebb gondom, azzal viszont igen, hogy a PC-s változat nagyon bugos. Elképzelhető, hogy a betöltés után az aktuális feladatunkat jelző marker hibás, máskor összeomlik a játék (Windows 10 alatt teszteltünk), tragikus jeleneteket produkál a fizika és olykor az ajánlott követelményeket is meghaladó konfiguráción is képes szaggatni. Szerencsére konzolokon egy fokkal jobb a helyzet.


A megnövelt felbontás dacára nem sokat javítottak a grafikán, a textúrák ugyanolyan ocsmányak, mint korábban, az új konzolokon a Zombi egy előző generációs játékra emlékeztet. Szürke, unalmas és egyhangú az egész, holott komornak és elkeserítőnek szánták – nem jött össze. Néhány fejlettebb fény-árnyék effekt csodákra lett volna képes. Összecsapott PC-s portról tanúskodik, hogy a grafikát sem skálázhatjuk a menüben, csak a felbontást, a fényerőt és a látószöget.  Ráadásul tartalmilag sem teljes a csomag, az aszinkron multiplayert is kukázták, pedig Wii U-n hatalmas móka volt, ahogy az egyik játékos a zombikkal küzdött, miközben a másik - gonosz rendező módjára - egye több rémséget küldött a nyakába a GamePaden. Ennek tudatában felesleges volt a fejlesztőknek az új fegyverekkel (az ásóval és a szögekkel kivert baseballütővel) dobálóznia, amit az egyik oldalon hozzáadtak, azt a másikon kamatostul elvették.


Ebben a formában köszönöm, de inkább nem kérek többet a Zombiból. Az új változatokból pont azok hiányoznak, amik a Wii U-s változatot naggyá tették.  Lehet persze szeretni, mert valóban tud ijesztő és szórakoztató lenni, ha pár évvel korábban vált volna multiplatformmá, talán elnézőbb lennék, de így a mesteri atmoszféra sem menti meg a játékot. Jobb lett volna, ha a Straigt Right tényleg egy definitív verziót rak össze, odafigyelve, még többet optimalizálva a kódon, egy komplett csomagot átnyújtva a játékosoknak. De ez már csak hiú ábránd marad.


Kapcsolódó cikk

18.
Én ennél a címnél igazából nem vártam semmi javítást, csak annyit, hogy portolják ps4-re is a játékot. És igazából a címében sincs benne semmi definitive meg HD remastered meg ilyen hangzatos szövegek, és pont azért nem, mert nem csináltak vele semmit, csak áttették a többi gépre. Ennyi. Bár nem figyeltem nagyon a reklámját, szerintem nem is mondtak ennél többet.

Amúgy én kifejeztten rühellem a második képernyőt, a tv-t akarom nézni játék közben nem a telefonom, baromság az egész, úgyhogy szerintem így jobb a játék U nélkül :)
17.
delphijos
#11: "A gs5 rossz pelda mert egy irdatlan szar jatek az osszes."

Imádni valóak ezek a sommás vélemények. Főleg mert általános érvényű igazságokat tartalmaz. ;)
16.
tmaster
Grafika... persze fontos. C64 tök mindegy volt ha a hangulat megvolt, sokan ezt felejtik el...
15.
Csoki80
#14: Persze 4K monitorok, mert jövőhéten jön a 4K patch ;-)
14.
Csoki80
#11: Multi monitor kell egyiken megy a játék másikon a térkép harmadikon meg az inventory XD
13.
crytek
#1: A karaktered bukód a felszerelésed nem mivel ha visszamész oda ahol meghaltál és kinyírod a már zombi előző éned visszakapod a cuccaidat!
12.
De legyen.
Igazatok van.
A tabletkezeles mellet eltorpul, hogy egy bugos, scriphibakkal teli osszecsapott gyenge b gane.
Ps3-as garfika (ami magaban nem lenne gond), de ehhez olyan gep kell amit ha bekapcsolsz, leolvad paks.

Amugy itt latszik, hogy kurvara semmi eredeti nem volt benne, csak szintiszta hulyites es az egesz azert volt eletkepes mert nem volt mas ertelmes wiiu-ra.
11.
#9: Hat az gyonyoru lehet...
Akkor viszont full at kene irni a a jatekot.
Az meg megint nem ubisoft barat dolig lenne.
Wiiu-n ott a kontrollerel egybeepitve a cucc.
Pc-n viszont hozhatod vele olyan helyzetbe a jatekost, hogy most nem tudja mivan
mivel 3db eszkoze van.
A gs5 rossz pelda mert egy irdatlan szar jatek az osszes.
Sokan jatekfejlesztokent es jatekoskent nem ertjuk mi a lofaszt szeretnek rajta az "emberek"..
10.
#7: Amugy meg lehet van ilyen megoldas de erre epiteni egy jatekot akkor is suletlenseg lenne mert azzal amit irtal az jatszik akinek van.
Itt viszont kiesik az akinek nincs.
Rakenyszeriteni nem lehet senkire hogy vegyen plane nem egy jatek kedveert.
Ha valaszthatora csinalod elonyt elvez akinek van.
Az megint nem jarhato.
Vagy nem jelent elonyt mert ugy oldod meg, de akkor meg ertelmet veszti es fejlesztesi koltseget novel csak.
A masik meg az, hogy oldod meg fizikailag.
Most gondolj bele, ott az eger, masik kezed a billentyuzeten a harmadikkal meg fogod a tabletet.
Ja, harmadik nincs akkor a pocsunkre akasztjuk.
Akkor kiestek a noi jatekosok.
9.
simon 555
#5: Rengeteg játékhoz van mobilos társalkalmazás.
MGS5-nél pl a játékban lévő iDroid masinát láthatod rajta real-time, a térképen is real-time mutatja a megjelölt ellenfeleket.
De lesz a Fallout 4-hez is ami a PipBoy-t fogja szimulálni.
8.
#7: Nincs.
Nem jatszok az ennyire propaganda jatekokkal.
Ok lehet valaki belevagott ilyenbe, de a ubi soft szerinted az a ceg aki kolt akar csak fel dollarral is tobbet mint amit kell?
Marpedig ez az a kategoria.
Meg arra is sajnaljak a penzt, hogy ne otvar, felkesz, bug eldoradokat hozzanak ki.
7.
zoenn
#5: Pedig nem olyan nagy ördöngösség ez: Battlefield 4 Commander mód megvan?
6.
#2: Attol, hogy nem parasztvakito a grafika meg lehetne jo.
Csak az ala illo hardver meg inkabb egy crysis 3-al van pariban.
A grafika viszont nem.
Konkretan tragya a port.
Nem kicsit, ellenben nagyon..
5.

"Nem olyan lehetetlen dolog ez: mindenkinek van otthon tablete és egy letölthető társalkalmazással ugyanolyan játékot kaphattunk volna, mint Wii U-n"
Nem mindenkinek van otthon tablete. (nekem tortenetesen van 2 egy droid es egy wines transformer)
Plane nem windowsos mivel a droid joval elterjedtebb a hw igeny miatt.
Azt meg megneznem, hogy hozna ossze valaki a windowson futo jatekot egy droid tablettel ugy, hogy az oda vissza kommunikaljon.
Konkretan meg kell irja tabletre is azt az alkalamazast winre es droidra is.
Szal ez a mondat szerintem enyhen fogalmazva is meresz, durvan meg echte faszsag..
4.
Yanez
#2: A rusnya nem egyenlő a szar minőséggel, legalábbis nem mindig.
3.
godach
Én is csak játszatom, mert azért nem olyan rossz, de ez pont kifejezetten az a cím, amit a WiiU és annak előnyeivel kellene játszani. Érződik is ez rajta.
2.
PS4jacksony
Ilyen rusnya játék még a kálendáriumba sincs.
Nagy szükség volt rá.De hát most a lószar,a remastered.és az imádni való peccselés a divat :)

1.
DON GONDOCS
Elsőnek nem tetszett hogy a karaktered és felszerelésed halál után buktad, de utána rájöttem hogy így legalább jobban odafigyelek a környezetemre, mert van tétje a game overnek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...