Fallout 4 teszt

  • Írta: iNKARNATE
  • 2015. november 19.
  • fallout, fallout 4, teszt, xbox one
A Bethesda az alternatív jövőben játszódó posztapokaliptikus Boston kulcsát adja kezünkbe. A Fallout 4 a kiadó egyik tipikus játéka, annak minden szokásos előnyével és hátrányával, ám a generációs ugrás ezúttal elmarad.

A Fallout 4 szuperül indít, a sorozat talán először kap olyan bevezető videót, amelyben nem csak a Nagy Háborút helyezik előtérbe, hanem szó esik arról is, mi adja a mind a vizuális design, mind a furcsa találmányok sava-borsát. Az intro helyre teszi a világgal kapcsolatos alapfelvetéseket azoknál is, akik újoncok a sorozatban, így bárki elkezdheti azt. A széria a The Elder Scrolls-stílusú játékmenet és a modolhatóság jóvoltából már rég nem csak a szerepjátékok közönségének szól, mint egykoron, ez a végeredményre nézve nyilvánvaló - ebből fakadt néhány probléma, amely jelen epizódban is megtalálható. A Fallout klasszikus részeivel gyakorlatilag megjelenéskor volt szerencsém játszani, nagy kedvenceim, különösen az első rész, aki pedig akár egy screenshot erejéig megnézte ezeket a régi gyöngyszemeket, jól látja, mennyire más irányba vitte el a Bethesda a frencsájzt.

Sokan fanyalogtak a Fallout 3-ra, akik a kőkemény RPG-vonalat várták, nekik csalódniuk kellett, bár volt (más jellegű) kontent is az anyagban rendesen. Én anno igyekeztem a fókuszváltást elengedni, és élvezni, hogy megtekinthetem ezt a fantasztikus univerzumot más szemszögből is, így nagyon kellemes emlékként tekintek az F3-ra is. A New Vegasban hál' Istennek nagyobb hangsúly jutott a szerepjáték-elemeknek, de az NV rovására ment az általa használt, addigra igen elavult technológia. A forrásanyaghoz mindenesetre szerintem kellő tisztelettel nyúlt a Bethesda, és ügyesen kiegészítette, bővítette az univerzumot és a hangulatot - telitalálat. Egy kiragadott példa: elég, ha csak rápillantunk az ide köthető 20. század közepi amerikai slágerek nézettségére és kommentjeire a YouTube-on.


A Fallout 4-et mindenesetre inkább a harmadik felvonásra jellemző elemekkel pumpálták tele, így annak lesz igazi örököse, semmint a New Vegasé – az RPG-elemek kevésbé hangsúlyosak. Kár, mert a történet kezdete nagyon jó alapanyag, több tekintetben is brutális, ha csak a szériát tekintem ebből a szempontból, talán az egyik legjobb felütés a New Vegas mellett. Később sajnos hullámzik majd a minőség, a „questelés” nem adja annyira, mint a korábbi Bethesda-játékokban, valamint beletelik majd némi időbe, mire igazán felpörgetik a sztorit. Igazán emlékezetes, jól megírt NPC-kből kevés van, rájuk is relatíve sokat kell várni – a világ többi lakója egyszerű statiszta inkább, mint igazi mellékszereplő.

A hidegrázós és sokkoló bevezető után egészen rövid időt töltünk majd csupán a 111-es számú Vault felfedezésével, amint kitesszük lábunkat az ikonikus fogaskerék-alakú ajtón, miénk az egész világ. Na, jó, legalábbis az ennek a zavarba ejtően retro-futurisztikus világnak egy Boston környéki kis szelete. Nehéz eladni ugyanazt az élményt még egyszer, így nem fogjuk kutatni a padlót a leesett állunk után, mint anno a Fallout 3 101-es óvóhelyének elhagyásakor, a katarzis most elmarad, de a sztori kontextusában nem panaszkodunk majd. A térkép sarkában kezdődik a nagy utazás, így igencsak presszionálva vagyunk, hogy legalább az első pár missziót megcsináljuk a főküldetésből - utána tényleg elengedik a kezünket.

Jutalmunk ezekért bevezető küldetésekért cserébe egy kis kóstoló a későbbi játékmenetből: kipróbálhatjuk az immáron üzemanyaggal működő Power Armort, összeakasztjuk bajszunkat a falloutok félelmetes kabalaszörnyével, és lehetőséget kapunk egy saját település fejlesztgetésére is. Ebben az építgetős módban teljesen testre szabhatjuk-bővíthetjük a gondjainkra bízott tábort, miközben érdemes ügyelnünk a lakókra is, akiknek - természetesen - különböző szükségleteik vannak, mint a víz, szállás, védelem. Kár, hogy nem sikerült mindenhol tökéletesen belesimítani a játékmenetbe vagy a narratívába a bázisépítést (hirtelen elvárta pár ember, hogy akkor most bizony álljak neki ágyakat kalapálni), mindenesetre betudom ezt annak, hogy a fejlesztők szerették volna, ha minél előbb megismerkedünk ezzel a funkcióval. A felfedezés előrehaladtával több települést is menedzselhetünk majd, ezek között akár karavánokat is indíthatunk.

Egy ilyen komplex lehetőségnél azért a bugok, furcsaságok is előmásznak sötét odúikból, például a Pip-Boyom mindig mást jelzett a település állapotára, mint mikor építési módban voltam a helyszínen… Utóbbi esetben a felület nem jelzett problémát, hiába akadt bőven. A játék ezen aspektusát nyilván nem fogja mindenki ugyanolyan mértékben kihasználni, aki eddig hasonló modokkal játszotta valamelyik elődöt, annak bejön majd, a többieknek akár hasznos is lehet, nincs túltolva a cucc. Emlékeztek a rengeteg szemétre, amelyet a Fallout 3-ban és a New Vegasban tonnaszám találtunk, majd szórtunk ki? Na, ennek most haszna is lesz, ugyanis lebonthatók alapanyagokra, amelyek nélkülözhetetlenek az építkezéshez.

Ezek a kacatok azonban nem kizárólag a bázisépítéshez jönnek majd jól, hanem közvetlenül a túlélésünket is segítik, ugyanis felszerelésünk buherálásához is elengedhetetlenek. A pisztolyokat, puskákat már-már a legapróbb részletekig testreszabhatjuk, cserélhetjük többek között a markolatot, a tártípust, a csövét, szerelhetünk rá másik irányzékot, bizonyos fegyvereknél a kaliberen is változtathatunk. Bekerült a réteges öltözködés is a játékmenetbe, külön találhatunk páncélzatelemeket, amelyeket aztán tetszőleges kombinációban aggathatunk magunkra. Természetesen mind-mind átalakítható szaftos bónuszok reményében, az erőpáncélok tuningolása-festegetése pedig igazi hab a tortán, amivel szintén rengeteg időt eltölthetünk. Ez a "csináld magad"-megoldás a cuccainknál nemcsak, hogy feelinges és hasznos, hanem az egyik legjobb craftolási rendszer, amit mostanában videojátékban láttam.

Hogyan néz ki a harc, ahol felhasználhatjuk a mesterien összeállított fegyverzetünket? Nagyjából pont ugyanúgy, ahogyan korábban, néhány igencsak szükséges fejlesztéssel; sajnos nincs akkora előrelépés, mint lehetne. A VATS visszatér, továbbra is célozhatunk testrészekre, de már csak belassítja az időt, így bele kell számolnunk az ellenfél mozgását is az egyenletbe. Változik a critical rendszer is: a véletlenszerű kritikus támadások helyett mi magunk kezdeményezhetünk egyet, amennyiben megtelt a crit-méterünk. A New Vegasban a VATS nélküli puttyogtatás ugyan jóval vállalhatóbb volt, mint a Fallout 3-ban, a tendencia most is folytatódott, ebben már egész tűrhetően teljesít a negyedik rész.

A harc szerves része a játéknak, rengeteg ellenséges egység próbál majd minket eltenni láb alól a pusztaságban, így akár a készítők tanulhattak volna megjelenítés, dinamika és összhatás szempontjából néhány akciójátéktól (akár tíz éve kiadott címektől is). Ha már Pip-Boyunk piros kis indikátorairól beszélünk, nos, ők minimálisan okosabbak lettek, fedezékeket próbálnak használni, kihajolva lőnek ránk, emiatt azért realisztikusabbnak tűnnek a tűzpárbajok. Lőfegyvereink viselkedése kellően eltérő annak függvényében, hogy milyen alkatrészekből állítottuk össze őket, és most már közelharcban is támadhatunk velük – emiatt akár egy bajonettet is szerelhetünk a csőre. Emellett a gránátok külön inventory slotot foglalnak, így végre egy gombnyomással eldobhatók, akárcsak bármilyen értelmes játékban az utóbbi évtizedből.

A perk- / skill- / S.P.E.C.I.A.L.-pontokat szinte egybegyúrták, a testreszabáshoz nagyobb szabadságot kapunk, mint bármikor, ugyanakkor sekélyesebb is lett a fejlődési rendszer. A fő abilityk szabják meg, hogy a hozzájuk tartozó 10-10 perkből melyiket vehetjük fel a szintlépésenkénti 1 pontból, de ezt a pontot elkölthetjük a S.P.E.C.I.A.L.-értékek növelésére is. A válaszható opciók érdekesek egyébként, találkozunk a sorozatra jellemző fekete humoros és/vagy csak nettó érdekes perkökkel, így változatos karaktereket alakíthatunk ki. A bonyolultabb craftoláshoz és a zárnyitáshoz/hackeléshez ezúttal ilyen perkökre lesz majd szükség. A S.P.E.C.I.A.L.-pontok hatása a skillek eltörlésével súlytalanná vált, rengeteg képesség csak nagyon alap statokat befolyásol, vagy éppen a VATS-ot. Egyedül a karizma az, amivel van egy kis játékterünk, gyakorlatilag egyedüli módja lett annak, hogy befolyásolni tudjuk egy beszélgetés kimenetelét.

Apropó beszélgetések: a korábbiakhoz képest egy szerintem butának nem nevezhető, de eléggé leegyszerűsített rendszerrel fogunk találkozni a Fallout 4-ben. A párbeszédek során négy opció közül választhatjuk ki a nekünk tetszőt, ezek pedig pár szavas összefoglalók csupán a végleges válaszról (ilyesmit már láttunk a  Mass Effectben annak idején). Látható, hogy kevesebb lehetőségünk van összességében, de cserébe főhősünk minden szövegét leszinkronizálták nemétől függetlenül, ez pedig kiválóan sikerült. A beszélgetések a szinkronnak és a váltakozó külső kameráknak köszönhetően sokkal moziszerűbbek lettek, ami óriási pozitívum, ellenben rögtön ront is ezen az új élményen a hasonló cinematic elemekkel operáló játékokhoz képest a viszonylag gyenge arcmimika és szájmozgás.

El is érkeztünk tehát az egyik mindenkit megosztó kérdéshez a játék kapcsán. Ez nem más, mint a grafika és az animációk. A grafika mind statikusan, mind mozgásban elavultnak mondható, egyáltalán nincs egy kortárs videojáték szintjén. Kifejezetten rondának ugyanakkor nem nevezném, az engine egyik újdonsága a dinamikus post-processing rengeteget dob a külső terek megjelenítésén. Klassz, ahogy a Brotherhood légi erődítménye a köd illetve felhők ölelte város körül lebeg, miközben a kék ég erős kontrasztot ad az egyébként lepusztult vagy az életnek csak szikráját tartalmazó tájhoz mérve. A megjelenítés minősége széles skálán mozog: a csúnyácskától egészen a lenyűgözőig terjed. Sokat rontanak rajta az elmosott, gyenge textúrák, amelyek főként szűkebb belső tereken igazán szembeötlőek.

A vizuális dizájn és pályatervezés ellenben gyakorlatilag hibátlan, minden ott van, ahol lennie kell, ha körbenézek, tényleg egy olyan világot látok, amelyről elhiszem, hogy az alapja egy nukleáris energia által táplált jövőkép az 50-60-as évek vörös veszedelemtől rettegő, de gazdag Amerikájából. Ez sokkal jobban sikerült, mint például a harmadik rész esetében. Amit itt látunk, az tökéletesen megteremti a szükséges atmoszférát, élvezet elveszni a teremtett világban. Azt egy hatalmas kihagyott ziccernek tartom azonban, hogy 2015-ben egy jól csengő, garantáltan hatalmas bevételt hozó AAA-s címnél nem képesek megoldani azokat a betegségeket, amelyek eddig minden egyes Bethesda-játékot végigkísértek a Morrowind óta, és ide értem a gyenge animációkat is.

Ezeket a hibákat nagyjából mindig elnézte a közönség nagy része a játékmenet és a modok miatt (lásd "eddig is ilyen volt" kifogás), itt viszont nem tapasztalható az az elvárható generációs ugrás, ami miatt esetleg szó nélkül elmehetünk mellettük. A rengeteg foltozgatás ellenére biztos több is kihozható az engine-ből, hiszen hamarosan csuda HD+ modok fognak befutni (PC-n legalábbis), amelyeket a high-end gépek garantáltan elbírnak majd. Emellett a UI ugyan fejlődött, de nem eleget; felvehettek volna valakit akinek van tapasztalata modern felhasználói felületek tervezésében, szem előtt tartva, hogy mi az igazán hasznos információ egy ilyen lootolásra, barangolásra kihegyezett játékban. Bár végül is minek, ha majd valamelyik fan megcsinálja szabadidejében ingyen, igaz?

A Fallout 4 bejelentése óta kétségtelenül az idei év egyik legfelkapottabb címe, és ugyan bitang jó lett, nem váltja meg a világot. A Bethesda-féle open world játékok a nem túl erős sztorikkal és RPG-elemekkel sajnos rendre nem tudnak eléggé megújulni, erre pedig szomorúságomra a Fallout 4 sem cáfol rá. Alapvetően fontosabbnak tartom egy videojáték hangulatát, történetét, játékmenetét, mint a külsőségeket, ha azok megütnek egy bizonyos szintet, a Fallout 4 pedig a fenti kritika ellenére persze ezen szint felett van. Szerencsére kaptunk annyi új elemet a játékmechanikában, hogy a fejlődés észrevehető legyen, a probléma csak a léptékkel van. A bejárható világ ezúttal is hatalmas, egy nagy műgonddal, kézzel készített remekmű (nem is beszélve az elrejtett easter eggekről), biztosan több száz órát eltöltök majd vele. A kalandozás közben elérhető tevékenységek száma is megnőtt, a bázisépítés a felemás implementáció ellenére ügyes húzás. A Power Armorok kezelése szintén fantasztikus, élmény beszállni egybe és randalírozni a radioaktív pusztaságban - persze csak ameddig a fúziós mag kitart.

Bizonyos fokig jó hozzáállás az is, hogy a játék tényleg egy játszótér, és a gamer majd megtölti tartalommal a játékot, a modok meg csiszolnak rajta. Egy kis sztoriközpontúsággal, netán több szerepjátékos elemmel azonban egy jóval feszesebb Fallout 4-et is tarthatnánk a kezünkben. Úgy gondolom, hogy az erősebb narratíva bőven megfért volna a szokásos open world játékmenet mellett - pont idén láttunk rá egy jó példát, hogyan lehet megreformálni kicsit a nyílt világú szerepjátékok műfaját. A szokásos bugokról nem is emlékeznék meg külön, mindenki tonnaszám találhat vicces kapcsolódó tartalmat a video- és gifmegosztó oldalakon. A Fallout 4 garantáltan hatalmas móka, jó szívvel ajánlom mindenkinek, de meglehetősen kiszámítható módon nyújt szórakozást, különösebb újdonságra való kísérlet nélkül. A Bethesda még éppen nem késett el azzal, hogy a következő nagy játéka során végre kiegyenlítse többéves tartozását, és helyrehozza a hibákat.


Kapcsolódó cikk

239.
zimonyini
Nem tudom miért mondjátok hogy nem szép, szerintem lenyűgöző a látvány.
238.
Bisur1996
#237: 120 óra körül, persze végigjátszás függő, 61 óra után éri el azt a pontot, hogy nekilátsz kitakarítani az elérhető questeket, és már nem midenfélét csinálsz.
235.
Varga Dominik
kb.hány órás a játékmenet?
233.
GODL1KE
#232: Ezt a Divinity 2-Developer's-ki fogom próbálni. Valahogy kimaradt de jól néz ki. ;)
232.
#228, 229: Előre bocsájtom nincs semmi bajom a játékkal és így is tökéletes ahogy kinéz, de ez valahol a 2012-2013-as színvonal ( inkább előbbi ) körül mozog. Rengeteg olyan játékot találni ami abból az időszakból való és jobban néz ki, részletesebbek a modellek, finomabb a karakter animáció. Nem bántásképp, de tényleg elmaradott a grafikai minősége, nem azt mondom, hogy csúnya, nekem tökéletes, de technikailag le van maradva és nem is kicsit. Ettől a játék még fantasztikus!

Én például most a Divinity 2-Developer's cut-al játszom, ami 2012-es és gyönyörűnek találom, annyira magába rántott a játék. Szóval nem ez a fontos, hanem, hogy a látvány megteremti-e azt a hangulatot amit a program át akar adni és szerintem nagyon is !!!
231.
Ati89
A játék jó, hangulatos, könnyedén bele lehet merülni, egy nagy gondom van csak vele: uGrids=5ön megy akadás nélkül, de nagyon elrontja a játékélményt amikor a távolban hirtelen ,,előpattannak" a textúrák. Ha meg uGrids=7re rakom, akkor ez valamennyire megszűnik, de megeszi a videókártyám.
229.
GODL1KE
#228: Inkább ezt nyissátok meg:

http://www.kephost.com/image/SWqR
http://www.kephost.com/image/SWqd
http://www.kephost.com/image/SWqx
http://www.kephost.com/image/SWqU
http://www.kephost.com/image/SWqX
228.
GODL1KE
Sziasztok beállítottam az nvdia driveremen mindent maximumra, mert szerintem a bethesda féle config nem olyan szép. Nálam így néz ki minden ultrán:

http://kepfeltoltes.hu/151126/ScreenShot0_www.kepfeltoltes.hu_.png
http://kepfeltoltes.hu/151126/ScreenShot1_www.kepfeltoltes.hu_.png
http://kepfeltoltes.hu/151126/ScreenShot2_www.kepfeltoltes.hu_.png
http://kepfeltoltes.hu/view/151126/ScreenShot3_www.kepfeltoltes.hu_.png


Ha ehhez hozzáadom a játékélményt nekem bőven GOTY. Bár még nem láttam a Battlefornt-ot és az ACS-t.

További szép napot mindenkinek.
226.
Istenem, csak abba ne hagyjátok, ez zseniális, én sem csinálhatnám különbül... :D

Játékokkal kapcsolatban ( is ) én például finnyás vagyok ( programozóként még kevéssé tűröm el egy játékban a bukokat pláne ha értelmetlen és fel nem tudom fogni az eredetét ), de nálam az a játék amiben rendszeresen vissza kell tölteni az állást, mert programhiba miatt, beakadok, lefagy, nem megy tovább a párbeszéd ... stb. stb. az nulla azaz nulla pontos digitális hulladék, élvezhetetlen, értékelhetetlen, selejt ! A másik amire nagyon háklis vagyok, crossplatform-developerként ( unix, x86/64, arm ), hogy ha valaki ( ráadásul egy neves software fejlesztő ) képes olyan trágya kódot írni, hogy az windows verziók közt nem kompatibilis, mert ez a trehányság, amatőrség netovábbja ! Végső soron pedig a saját felhasználói bázisának arcon köpése, ha annyi supportot nem képes felmutatni, hogy legalább a game-breaking bugokat 5 év alatt kigyomlálja a tetves kódjából.

Számomra ez az elsődleges szempont egy játék értékelésénél és utána beszélhetünk grafikáról, küldetésekről, hangulatról... stb. stb.

Hozzáállás, ami végső soron meghatároz egy fejlesztőt / kiadót és rajta hagyja a lenyomatát a végterméken, ahogy azokkal az emberekkel bánik, akikből él! Ilyen értelemben pedig akár tetszik, akár nem a Bethesda, Ubisoft, EA, Gearbox mostanság nagyon csúfosan leszerepelt és fáj vagy sem, de a CD-Project a mennybe menetelt. HAIL to the KING!
209.
br1Koo
#206: Gyakorlatilag az egész város nyitott, töltés nélkül mászkálsz nagyon sok helyszínen, több szinten építették meg a pályát. A fény árnyék effektek, a tereptárgyak és a színek pedig tökéletes összképet adnak, és egyáltalán nem csúnya a játék. A 3 idejében azzal a motorral ezt nem voltak képesek kivitelezni. A játék gyönyörű, nincs két ugyanolyan helyszín, ezt jelenti a generáció ugrás. Ennek ellenére egy valag ember sír, mert halvány szép illetve művészi érzékük nincs, hogy felfogják amit látnak. Esküszöm mintha egy semmitérő plázacica sírna, hogy miért nem Bentley-t kapott a Merci helyett.
208.
Caleon
A parlagfű-irtásnál sem elég a megmetszés, ki kell tépni gyökerestől, különben azonnal újranő.

Ugyanígy, a moderálás során sem elég az ágakat nyesegetni, ez fárasztó és idegölő. Azért elég hamar látni valakiről, hogy egyszerű seggeszki-reinkarnáció-e. Hogy egy példát mondjak, a #199-es felvetés nem lenne rossz, ha nem az írta volna, aki gyakorlatilag az egyik legnagyobb felforgató. Szinte nincs cikk, ahol ne gyűlölködne és szídna minden játékot.

No offense dcakee, de a te tevékenységed az egyik legmérgezőbb itt a GK-n.
207.
GODL1KE
#206: ja amúgy nem tudok írni :D srry reggel van még.
206.
GODL1KE
Nekem nagyon tetszik a játék. De két dolgot leírnék: Egy. Lehet azért tetszik mert ugyanolyan szinte mint 1 harmadik rész. Kijössz a vaultból, mindent sugárfertőzött, pipboy zene. Lehetett volna valami más megközelités mert így kvázi ugyanazt viszed végig mint 5 éve csak éppen másak a helyszinek. Én például örültem volna egy olyan szálnak a játékban amikor valami sugárfertőzött szupermutáns vagy és rohansz a 111 -et szétszedni :D vagy akármi. A másik. Tudom hogy nem itt nem számít a grafika és a Bethesda ki is jelentette hogy nem érdekli ha nem tetszik. Nemtudom én csak PC-n játszom vele de akkor is. Szinte maximum tolom és mégis olyan érzésem van mintha a 3-al játszanék. Mondjuk azt tegyük hozzá hogy a black ops 3- megette a 16 giga ram-ot is és mégis a grafikája nagyon nagyon tré itt - ott és lássuk be mostanában sok az ilyen itt ott grafikai baki sok készitőnél.
205.
Arian
Egy normálisan megfogalmazott kritika jó dolog, mert kifejezi az ízlésünket és felhívja a figyelmet bizonyos dolgokra, amik egyébként más embereknek fontosak lehetnek egy játék megvétele előtt, de amit itt egyesek csinálnak, az minden csak nem kritizálás. Sokszor azt veszem észre, mintha élveznék azt, hogy egy játék körül nagy a fennforgás, mert ezáltal van miért negatív jelzőkkel dobálózni. Bár igazából nem is magát a játékot akarják utálni, hanem azoknak a kedvét szegni, akik szeretnek vele játszani. Ez azért nem szép dolog és egyébként, erőteljesen kellene az ilyet moderálni.
198.
Norbiii
#197: Rendben! Azok érdekében, akik normálisan és békében szeretnének az oldalon tevékenykedni a következőket mondanám:

Az egyik nagy baj, hogy sok olyan eset van, hogy a trollok, személyeskedők, pont azzal élnek vissza, hogy szinte bármit leírhatnak, úgy sem lesz kimoderálva a szabad véleménynyilvánítás miatt! Sokszor pont úgy provokálnak, hogy egy moderátor úgymond ne tudjon mit csinálni.....! :(
(Volt már ilyennel dolgom, moderáltam azt aki nem bírt magával és még neki állt feljebb, mondván szerinte ez belefér)

DE: Én a normális emberek érdekeit védem és nézem, ezért úgy vagyok vele, hogy sok esetben nem azt kell bogarászni, hogy ez belefért e vagy sem, írt e olyat vagy sem, moderálni fogok/fogunk ha ez szükséges, mert semmilyen közösségromboló, illetve személyeskedő viselkedést nem tűrök, és ha az adott trollnak nem tetszik, nem érdekel, (moderátorként jogom van megítélni) én továbbra is a békés közösséget fogom védeni!
197.
Caleon
#184: Akkor lécci kérj meg valakit, akinek van lehetősége bannolni, hogy időnként tegye meg.
A személyeskedők és a haterek lerombolják a közösséget. Ez nem is kérdés. Ha tovább mentek ebbe az irányba, minden cikk alatt csak a fröcsögés megy majd, mint "vélemény-nyilvánítás".

Ide elvileg játékokért rajongó emberek jönnek. Ha minden játékra megy a folyamatos szidalmazás, ezek az emberek fognak elmenni, a GK pedig egy nagy trolltanya lesz.

Én azt mondanám, zéró tolerancia kell a személyeskedők ellen és az olyanok ellen is, akik gyakorlatilag folyamatosan csak flémelni és játékokat szídni mennek be a cikkekhez. Ez lenne a hosszú távú érdek...
193.
Bisur1996
#192: #184: Öröm a régi BF vs. COD flameware helyett Witcher 3 vs. Fallout 4 flamewaret olvasni. El is felejtettem már milyen ugyanazokat az érveket, máshogy megfogalmaz elolvasni.

sarcasm off
188.
DON GONDOCS
#181: +1 ugyan, itt örülnek ha van egy kis "aktivitás" az oldalon.
185.
godach
#184: Te aktív vagy. Csinálod amit. De a többiek? Szarnak bele. Látszik is a színvonalon, mennyire van foglalkozva az oldallal.
184.
Norbiii
#181: Jelenleg nincs lehetőségem bannolni, sem némítani, ha tudtam volna bannolni, akkor már néhány ilyen fazont repítettem volna az oldalról!
182.
Norbiii
#181: Pont ez a bajom, hogy sok ilyen ember miatt, a normálisak lépnek le, vagy vonulnak hátrébb, azonban én személy szerint igyekszem mindent megtenni ami tőlem telik, és amikor ilyet tapasztalok, igyekszem fellépni!
181.
godach
#180: Addig eszközöltetek, hogy már mindenki elment innen, aki kicsit is értelmes volt.
169.
Rezsidémon
Az elején nem tetszett a játék, az előző részekhez képest kicsit butítottak rajta érzésem szerint néhány helyen (párbeszédek, karakterfejlesztés) és elsőre a grafika sem jött be. Viszont pár dologban meg fejlődött a játék (harc, moddolás).

Szóval nem nyűgözött le, mint ahogy azt vártam előzetesen. De ez csak az első pár órában volt így, mert aztán egyre jobban elmerültem a különböző részletekben, küldetésekben, egyre jobban feltárultak a játék erényei: a részletesen kidolgozott világ, az izgalmas helyszínek és szerintem vannak jó NPC-k is.

Ami zavaró tud lenni: az ellenség hülye, mint a seggem, ha beállok egy folyosó végére és beszórom aknával a bejáratot és beállok egy mesterlövész puskával, akkor rövid időn belül a mészárszéken végzi minden mutáns, ghoul, raider stb.

A grafika csak kezdetben zavart, szerintem egy idő után teljesen megszokja az ember és inkább az összhatásra kezd el figyelni: milyen helyeken jár, milyen érdekességeket talál stb. És akkor már nem tűnik olyan szarnak.

Vegyes érzéseim voltak az elején, nem ezt vártam volna, de aztán mégis valahogy 21-es szintre eljutottam játék közben és egyre jobban megtetszett a dolog. Szerintem rajongóknak kötelező, a többiek vegyék meg használtan vagy várják meg a leárazást és akkor ők is jól járnak :) Sok vita van a játék körül, de én pl. bátran ajánlom mindenkinek, csak az elején legyen türelmetek kivárni, amíg "elkap".

19 ezer forintba került nekem, utólag ennyit azért talán nem szánnék rá. Mondjuk ha azt nézem, hogy ezért a pénzért leköt 60 órára nagyjából, akkor úgy már nem rossz. (Tudom, többet is bele lehet tenni, de én nem fogok.)
167.
DON GONDOCS
Kicsit elcausalosodott ez a rész, persze nehezebb fokozaton tartogat meglepetést bőven, de harcrendszer finomodott és ennek köszönhetően a harcok is élvezetesebbek lettek.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...