Quake Champions bétateszt

  • Írta: Shifty
  • 2017. május 20.
Aggodalomra semmi ok, a Quake Champions minden modernizálás ellenére ugyanazt a vegytiszta Quake-élményt kínálja, amiért gyerekkorunkban megérte LAN-partykra járni és teljes hétvégéket végiglövöldözni.

Amíg a legtöbb stúdió úgy igyekszik a régi klasszikusait leporolni, hogy a lehető legkevesebb idő- és pénzráfordítással szakítson ismételten nagyot a nosztalgiára éhes rajongók jóvoltából, addig a Bethesda a fenti két összetevőt nem kímélve esett neki az id Software klasszikusainak. A Wolfenstein: The New Order még csak előfutára volt a mostanra kristálytiszta koncepciónak, az új Doommal pedig világossá vált, hogy a kiadó kellő odafigyeléssel nyúl a régmúlt nagyágyúihoz. Egy percig sem volt kérdéses, hogy a '90-es évek közepét és a 2000-es évek elejét uraló Quake-sorozat is sorra kerül, a Bethesda pedig a tavalyi E3-on hivatalosan is megerősítette, hogy készül az egyelőre csak PC-re fejlesztett, az eSport legjobban pörgő játékai ellen harcba induló Quake Champions, ami úgy áll be a manapság népszerű kompetitív shooterek sorába, hogy közben szépen ki is lóg közülük: vegytiszta, csakis az egyéni képességekre építkező játékélményt nyújt, ráadásul felejthetetlent.

Merthogy azok a korai félelmek, miszerint a Quake Champions az Overwatch sikereit meglovagolva igyekszik maga mögé terelni az aréna-shooterek kiéhezett rajongóit, teljesen alaptalanok voltak. A játék valóban merít a mai trendekből, hiszen van itt lootbox-gyűjtögetés, mikrotranzakció és különleges képességű, választható karakterek, de valójában a lényeg egy fikarcnyit sem változott. Az új Quake nem akarja megreformálni az évek múlásával alaposan felforgatott zsánert, egész egyszerűen úgy akarja felhívni magára a figyelmet, hogy az erőteljes alapokat meghagyva teszi magáévá a mostanra inkább csapat- és erősen karakterközpontú lövöldék sajátosságait.

Egyrészt ott vannak a különleges képességekkel felvértezett választható karakterek, akik nem csak speciális képességekeikben, de az alapvető adottságaikban, a gyorsaság-életerő-páncél hármas esetében is alaposan eltérnek. A játékmenet szempontjából viszont inkább ezek a statisztikák, mintsem az egyedi tulajdonságok a meghatározóak, ami azt jelenti, hogy a csak bizonyos időközönként bevethető aktív képességek markánsan nem bolygatják meg az erőviszonyokat, így nincs arra lehetőség, hogy az Overwatch-hoz hasonlóan egy-egy jól időzített ultival megfordítsuk egy mérkőzés kimenetelét. Ráadásul a klasszikus Deathmatch, de még a Team Deathmatch esetében is inkább az a jellemző, hogy a nyers tudás, ügyesség, a pályák alapos ismerete az, ami győzelemre vezeti az egyént vagy a csapatot. Ettől függetlenül érdemes a különböző hősökkel megismerkedni, mert egyéni tulajdonságaik azért nyújtanak annyi változatosságot és szabadságot, hogy illeszkedjenek a játékstílusunkhoz. A béta során egyébként érezhető volt, hogy a játékosok egyelőre nem erőltetik az aktív képességek használatát, ők egyszerűen csak lövöldözni akarnak, de biztos vagyok benne, hogy a jövőben ezek jobban beépülnek majd a játékmenetbe.

Lesznek itt régi ismerősök, mint például a Quake III: Arenából visszatért cyberpunk Anarki, aki légdeszkáján közlekedve tud eszement sebességre kapcsolni, ha pedig bajba kerülünk, akkor az öngyógyítással nyerhetünk némi egérutat. Aztán ott van Slash vagy Visor, és míg előbbi a maga után húzott plazmacsíkkal sebzi az ellenfelet, addig utóbbi éppen a wallhack használatával könnyíti meg saját dolgát. Scalebearer tankként döngöli földbe az útjába kerülőket, Nxy dimenzióugrással lepi meg az ellenfeleket, Sorlag pedig savat köpve végzi ki áldozatait. Alapból egyébként Rangert kapják meg a játékosok, aki egy eldobható gömb segítségével képes egyik helyről a másikra teleportálni. Ahhoz, hogy a többieket is megszerezzük, többféle mód áll majd rendelkezésünkre.

Kapunk majd napi kihívásokat, amelyek teljesítéséért úgynevezett Favort kapunk, amiből lehetőségünk lesz az egyes bajnokok egynapos bérlésére vagy éppen lootboxokat, hátizsákokat vásárolhatunk belőlük. Utóbbi kettőből egyébként szintlépéskor is kapunk, és bár ritkán játszható karaktereket is rejthetnek a ládikák, összességében inkább kozmetikai kiegészítéseket, esetleg a fegyvereink turbózott változatait rejtik. A Platinum valós pénzért lesz megvásárolható, segítségével pedig egyedi cuccokat, kozmetikai kiegészítőket és persze hősöket vehetünk. Végül pedig ott lesz a Shardok, amelyek a cuccaink, páncéljaink, felszerelésünk, fegyvereink kraftolásához lesznek elengedhetetlenek, de ez esetben is csak külsőségekre kell gondolni, az egyensúlyt megbontó fejlesztésekre nem lesz lehetőség.

Hogy pontosan hogyan fog élesben működni az üzleti modell, egyelőre rejtély. A béta során szerzett tapasztalatok szerint a legtöbb játékos leragadt a Rangernél, illetve a képességek használatának háttérbe szorulásával együtt az is megfigyelhető volt, hogy a vegytiszta arénalövöldözés érdekli a játékosokat, minden más sallangot inkább mellőznek. Viszont a Bethesda jól láthatóan igyekszik azért abba az irányba terelni a leendő rajongóit, hogy azért legalább egy bérlés erejéig megismerkedjenek a hősökkel. A béta során kipróbálható klasszikus Deathmatch és Team Deathmatch mellett bemutatkozott a Duel játékmód is, ami tulajdonképpen egy 1v1 elleni összecsapás. A játékosoknak három különböző hőst kell választaniuk és az győz, aki először földbe döngöli az ellenfél három bajnokát. Ezzel a pay-to-play móddal igazából az a legnagyobb probléma, hogy a bétában is elérhető három helyszín teljes méretű változatán zajlanak, ami ahhoz vezet, hogy már egymásra találni sem lesz egyszerű, amelyen a szűkös időlimit sem segít.

A zárt béta másik fontos tanulsága, hogy baromi jól sikerült az optimalizálás. Az én, egyébként kifejezetten munkára szánt laptopomon is simán futott, miközben az összképre sem lehetett panasz és az fps-számláló is szépen pörgött. Az id Software egyértelműen annak mentén optimalizálta a játékot, hogy annak mindvégig egy intenzív, viszonylag gyors tempójú shootert kell kiszolgálnia. Ez maradéktalanul sikerült, így a free-to-playnek köszönhetően mindenképpen tegyetek majd egy próbát vele, mert az elmúlt években nemigen volt olyan játék, ami ennyire kiszolgálta az aréna-shooterek rajongóit. Ha már unod az Overwatchot, és kompromisszummentesen akarsz nosztalgiázni, akkor ne tökölj, amint kijön a Quake Champions, csapj bele!

A Quake Champions kizárólag PC-re készül, a végleges változat megjelenése idén várható.

13.
tomy88trance
Szerintem ez a játék inkább a Quake név megcsúfolása egyelőre. Nevetséges,hogy régi veterán FPS fanatikusként kb hozzá se tudtam szagolni a játékhoz, alíg volt killem. Nem nem vagyok noob és a gyorsaságot is bírom, rush forever! :D Inkább tényleg kezdhetnének valamit a balansszal,mert így egyelőre nevetséges kategória.
12.
James Logan
Én kurvára várom Bár a 2Darkkal, az MXGP és a Phantom Dustal csalódnom kellett. Amit nem várok 2017ben, az az AC origins
11.
S.ityu
#6: ember... :D na kész hát a neveden és az avatárodon kiégtem kora reggel éjszakás után :D :'D
10.
Grabowsky30+
Ez az extra képesség egy ilyen kis plusz, én azért lőttem be mindenhova, de olyan nagyon nagy hasznát nem vettem észre! Lassú volt és pontosan kellett vele célozni, különben sokat nem ért! Én is csak a Rangers-el játszottam. :) Nekem alapjában véve tetszett és tök jól visszaadja azt a régi feelinget, csak valahogy az a régi feeling már nem olyan, mint régen, mert eltelt azóta 20év! Régen imádtam a Quake-t pontosabban a quake 3 arénát, azzal rengeteget játszottam! Furcsa kettősség van bennem a játékkal kapcsolatban, nagyon jól hozza a régi multis fps hangulatot, a játékmenet a kinézet, tök jó, de nekem ez már valahogy kevés! 2 játékkal játszok ami ilyen multis fps az egyik a bf1 a másik az Overwatch és mind a kettő jobban tetszik, mint a quake champions, mondom ezt úgy, hogy régen quake rajongó voltam és tényleg ez a játék méltó utódja a régi szériának, de valahogy mégsem jön már át úgy!
9.
#8: Szerintem ez a régi rajongókat tényleg nem is mozgatja, csak a tiszta skill lényeg nekik. A konzolnak is örülnének, hogy legyen mit személyre szabni.
6.
ilovenancythompson
fazsa ezt látni, hogy legendás címek minőségben kelnek új életre mégha puff puff durr durr akkoj isz
5.
Datzy
#4: Jaja ha az RTS királya az SC, akkor az FPS nagyágyúja a QUAKE.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...