Get Even teszt

  • Írta: Daks
  • 2017. június 21.
Cole Black egy elhagyott elmegyógyintézet falai között ébred. Egy emberrablás emlékei cikáznak a fejében, de mintha ezek nem az ő gondolatai lennének, hanem a lányé. Az áldozaté.

Sötét és nyomasztó thrillerrel tért vissza a NecroVision és a Painkiller: Hell & Damnation fejlesztéséért felelős lengyel The Farm 51. A Bandai Namco gondozásában megjelent Get Even egy rideg és kegyetlen zsoldos gondolatainak legmélyebb bugyraiba enged betekintést, Cole Black elméjében a valóság keveredik az emlékekkel - hogy mi igazi, és mi csak a képzelet szüleménye, azt már maga sem tudja követni.

A rejtély egy embert próbáló, titkokkal és veszélyekkel teli nyomozás formájában bontakozik ki előttünk. Hősünket irányítva ki kell deríteni, hogy mi történt a lánnyal, és főleg, hogy mit keres a fejünkben - a hangok egyre erősebbek, és azt mondják, mi tehetünk mindenről. Cole egy mobiltelefonnal és egy hétköznapi pisztollyal indul útnak, hogy megtalálja gyötrelmei okozóját, a játék a stílusát tekintve egy room search-elemeket felvonultató horror FPS lett, rengeteg rejtéllyel és megoldandó feladattal.

A történet elején még nem tudjuk, hogy mi történik velünk, és főleg, hogy mi vár ránk. Aztán lassan kitisztul minden. A nyomok egy gonosz nagyvállalathoz vezetnek minket, mérnökök és tudósok dolgoznak egy emlékeket felélesztő és újrajátszó virtuális valóság-szemüvegen, a Pandorán, a mi fejünkben is ez kavarhatta össze a gondolatokat, a rejtély viszont itt még nem teljesedik ki. Hamarosan fény derül a teljes igazságra, annak minden mocskos részletével együtt - csak éljük meg a fordulatot!

Telefonunk a kalandok során végig jó szolgálatot tesz. Kapunk rajta üzeneteket és hívásokat egy magát fel nem fedő, Red nevű alaktól, lehet bizonyítékokat fotózni és elemezni vele, van benne GPS, illetve sűrűn kell használnunk a hőkamerát, illetve a beépített az UV lámpát is. Az előbbi segítségével sötétben is láthatóvá válnak az ellenségek, vagy követhetjük a felforrósodott vezetékeket a megfelelő kapcsolószekrényig, míg az utóbbi lábnyomokat, és egyéb, szabad szemmel nem látható elemeket fed fel előttünk.

A játékban nem kell sokat lőnünk, nem fog egy hadsereg az életünkre törni, fegyver mégis lesz nálunk végig. A történet elején egy egyszerű 9mm-es és egy teljesen hétköznapi automata fegyver fogja megvédeni az életünket, majd ahogy haladunk előre, úgy kapunk egy különleges, csúcsmodern gépfegyvert is, minden kiegészítőjével együtt. A cucc komoly katonai fejlesztésnek tűnik, a sarkokon kidugva képesek vagyunk vele oldalirányban lőni, nekünk át sem kell lépni a küszöböt, illetve teljesen kompatibilis lesz mobiltelefonunkkal is, amit egy tartóval erősíthetünk majd rá, így felhasználva annak képességeit is.

A Get Even hangulata és játékélménye közepesnek mondható. A történet és a képi világ bár sötét, és tele van kétségekkel, azért nem fagyasztja belénk a lelket, ahogy az elmegyógyintézet sem ér fel mondjuk az Outlast egy kórházi folyosójával. Az akciójelenetek is gyengék, az ellenségek baromi kezdetlegesen animáltak, és a mesterséges intelligenciájuk is hagy némi kivánnivalót maga után, jó lett viszont a nyomozás és az aláfestő zene. A titkok megfelelő ütemben nyílnak meg előttünk, fenntartva végig az érdeklődésünket, míg az izgalmasabb részek alatt komolyzenei betétek vagy egyszerű hegedűszólók borzolják a kedélyeket.

A készítők négy éve mutatták be a játékot, a végeredmény viszont messze van attól, amiről kezdetekben beszéltek. Nem lett semmi a különleges, 3D scannelős pályatervezői eljárásból, teljesen kihagyták belőle azt a lehetőséget, hogy egy második játékos becsatlakozhasson a kalandokba az ellenség szemszögéből megismerni az eseményeket, illetve az Oculus Rift- és a PlayStation VR-támogatás is a kukában landolt.

A játékban elménk legmélyebb pontjaira utazunk. Aki szereti a rejtélyeket, és a valóságtól elrugaszkodó, szürreális, de mégsem okkultista shared-universe világokat, az tegyen egy próbát a Get Even végigjátszására. Nem ez lesz élete legjobb játéka, de néhány óra kellemes libabőrözésre azért lehet számítani tőle. Ilyen nyári, forró éjszakákon pedig nem is kell több az embernek.

A Get Even PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelenik meg. Mi Xbox One-on próbáltuk ki.

7.
pkflavio
Nagyon emlékeztetett a The town of light-ra ahogy olvastam a cikket.
6.
crytek
VGA/CPU teszt

http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/get-even-test-gpu-cpu
5.
Formula1fanatic
"Nem lett semmi a különleges, 3D scannelős pályatervezői eljárásból" Nálam sokadlagos általában a grafika, de ennél a játéknál érdekelt volna ez a 3D scannelős feature. Nyilván jó okuk volt a készítőknek elvetni ezt a megoldást.
4.
crytek
Metacritic 76

Opencritic -75

Gamespot - 7/10

Get Even tells a devastating story that ends with a striking M. Night Shyamalan-like twist. Interestingly, it's the most crucial part of the entire story, and you see none of it. The visuals are left entirely to the imagination, which is unexpected and impactful. It is these kinds of powerful moments that emphasize Get Even's key strength--delivering a twisting narrative that is fascinating enough to make up for its lackluster gameplay elements.

God is a Geek - 8.5

Get Even tries to do too much, but rather than getting it wrong, it succeeds on many different levels. It blends styles within the first-person genre seamlessly, tells an ambitious story without tripping over itself, manages to scare you, and connect with you emotionally. The shooting is satisfying and exhilarating thanks to some smart enemy AI, and the Cornergun is a great weapon to use. I enjoyed Get Even a great deal; it takes you to a place you weren’t prepared for, and whether you’re happy about that or not, there’s no denying that this is a unique and fantastic video game you should all play.

Trusted Reviews - 4/5

Get Even refuses to be pigeon-holed at any point, and though some people won't be able keep up with the madness, for those that can it's an entirely unique experience. Bandai Namco may just have the most interesting game of 2017 here, and a potential huge cult hit.

Playstation Universe - 7/10

Somewhat blighted by a lack of polish, reused environments and most crucially of all, subpar gunplay, Get Even arguably fares better as a tense, narrative-driven walking simulator than as a shooter; highlighting the fact that there is little ‘even’ about this otherwise extremely intriguing attempt to blend genres.

IGN Italia - 7.5/10

Get Even uses the FPS formula to deliver a touching and deep story. Despite some technical failings, the narrative and the sound make the trip worth taking.

TheSixthAxis - 7/10

While it has its flaws, there’s a uniqueness to Get Even we rarely see in video games today. Right away, The Farm 51 demonstrates its desire to be different, crossing between genres and actually taking a gamble. While it doesn’t always pay off, we’re still left with something both intriguing, experimental and, at times, thought provoking.

Gamereactor UK - 7/10

Get Even is a strange and engrossing game, but it's not perfect. However, unremarkable stealth mechanics and run-of-the-mill combat setpieces don't detract from the fact that, otherwise, it does a lot right. If you're after an engaging first-person experience to keep you up into the wee small hours, this tense psychological thriller should definitely be one to keep in mind.

Push Square - 4/10

Get Even had a good base of neat ideas, but the execution of the overall product is so poor that many areas feel unfinished. Combat is quite simply a disaster, the graphics look like they’ve been taken from a 2008 PS3 game, and the soundtrack crushes your enjoyment far too often. The plot may well grab your attention, but the act of actually playing Get Even is nothing but a chore.

OnlySP - No score

Clocking in at 8-10 hours for the first playthrough, Get Even is a weekend well spent. Though the wider narrative strokes remain unchanged, Get Even, as with the best thrillers, is well worth a second sitting to experience the myriad eureka moments that go whistling past the player’s head in the first playthrough, but the significance of which are revealed once the story finally comes together.
3.
Macifasz
5.5, WTF?!?! Néztem ma a VR-os srácok Live Stream közvetítését róla a Twichen, és az alapján ez minimum egy 7-7.5-ös játéknak tűnt. A hangulat nagyon adta, a történetvezetés nem gyenge, csupán az elveszett emlékeink felkutatása és összerakása ezt követeli meg (pl. a Beyond: Two Souls első fele is ezért ugrált össze-vissza). Nem is értem ezt a tesztet...ennél sokkal de sokkal gyengébb és sokkal de sokkal több negatívummal rendelkező játékokra adtatok már sokkal több pontot (khm...CoD széria...khm).
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...