PlayerUnknown's Battlegrounds konzolos bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2018. január 2.
Link másolása
Az elmúlt évek legsikeresebb multiplayer játéka megérkezett Xbox One-ra. A már több mint 30 millió játékosnál járó PUBG konzolon egyelőre a Game Preview program része, így messze nincs kész - és ezt érezni is rajta.

Csirkevacsora tálalva, egy főre. A PlayerUnknown’s Battlegrounds számítógépes változata épp most lépett az 1.0-s verzióba, és kapta meg a Miramar pályát, oly hosszú várakozás után pedig ezzel nagyjából egy időben megérkezett az első konzolos kiadás is. Az Xbox One-változat fejlesztését a PUBG Corp. és a Microsoft Games közösen végezte, illetve végzi jelenleg is, hiszen korai hozzáférésű címként talán hónapok kellenek még ahhoz, hogy egésznek és hibátlannak érezzük a játékot. De kit tart ez vissza attól, hogy szétlőjünk pár segget, nem igaz?

A PUBG korszakalkotó cím. A játék amilyen csúnya és félkész, annyira szórakoztató és izgalmas, a Brendan "PlayerUnknown" Greene által kitalált koncepció népszerűségéről pedig mi sem árul el többet, minthogy a szervereken rendszeresen fent van egyszerre 2-3 millió ember, és sok más játékfejlesztő mellett már a Counter Strike készítői is elkezdtek dolgozni a maguk feldolgozásán. Egy játékmódról és (egyelőre) egy pályáról beszélünk még csak. Száz játékos ugrik ki egy katonai repülőből, egy elhagyatott, szigeten földet érve, ahol egyetlen feladatot kapnak. Öljék meg egymást. Respawn nincs, aki meghalt, az halott is marad, a háborút pedig csak egy valaki nyerheti meg.

Földet érés után azonnal fegyverek és felszerelések után kell kutatni. Az első pisztoly vagy puska megtalálása életet menthet, de a házakban és raktárakban körülnézve mindenféle ruhát, sisakot, gránátot és fegyvermodot is lehet még szerezni, egyénivé téve ezzel nemcsak kinézetünket, de arzenálunkat is. Az életben lévő játékosok számát a képernyő jobb sarkában tudjuk nyomon követni, néhányan keményen egymásnak esnek, míg mások a kivárásra mennek, lassú és megfontolt taktikát használva. Azonban sokáig ők sem maradhatnak nyugodtak. A játéktér ugyanis folyamatosan csökken, egy energiamező kezdi el egy helyre terelni a játékosokat, egyre kevesebb esélyt adva mindenkinek a túlélésre.

A játékélmény valami egészen hihetetlen. Minden meccs egy adrenalinnal teli, véres kihívás, amit nem lehet megunni. Az ember folyamatosan dolgozik azon, hogy egyre jobb és jobb eredményt érjen el, felérjen a top 10-be, majd megkapja a győztesnek járó csirkevacsorát, akár egyedül, akár barátaival közösen harcba indulva. A pálya hatalmas és szabadon bejárható, a különböző részei mind eltérő hangulatot és atmoszférát árasztanak, az pedig, hogy mennyire vagyunk sikeresek, csak rajtunk múlik. Stratégia kell és komoly skill ahhoz, hogy mi legyünk a túlélők, ami ha hosszú napok és hetek próbálkozása után összejön, a legjobb érzés a világon.

Az Xbox One-változatban külső és belső nézetes solo, duo vagy squad meccseket nyomhatunk az Erangel pályán. Nagyjából minden megvan benne, ami a PC-s változatban elérhető volt eddig is, lehet járművet vezetni, ugrani, és fel tudunk mászni magasabb helyekre (amire eleinte egyáltalán nem volt lehetőség), a pálya pedig változatlanul 8x8 kilométeres, ugyanazokkal a városrészekkel, és vidékekkel, mint számítógépen. Egy meccs PC-n és Xbox One-on is nagyjából fél órát vesz igénybe, konzolon viszont egyelőre csak 30fps sebesség érhető el, illetve még az sem nagyon. A PUBG még szaggat és lagol, ami erősen lerontja a játék élvezhetőségét, nemcsak a hagyományos Xbox One-on, de Xbox One X-en is.

Xbox One X-en egyébként van 4K- és HDR-támogatás is, viszont még az erősebb hardver sem menti meg a játékot attól, hogy jelenlegi formájában ne legyen tele hibával és hiányosságokkal. A textúrák néha a szemünk láttára töltenek be, az aljnövényzet a semmiből bukkan elő, és sokszor még maguk a házak is lassan épülnek fel, akkor is töltögetve, amikor már rég bementünk az ajtón. Ami viszont ennél is kellemetlenebb, az a célzás. A PUBG PC-n augusztus óta támogatja a kontrollereket, Xbox One-on viszont ennek ellenére is hatalmas az input lag, de annyira, hogy néha két méterrel a másik elé kell lőni, hogy el is találjuk. Érthető tehát, hogy sokan ki vannak akadva a játékra, azonban mindenkit meg kell, hogy nyugtassak. Most egy Game Preview-játékról beszélünk, a készítők ismerik a hibákat, és dolgoznak azon, hogy megszűnjenek ezek egyenként, te is csak azért játszhatsz most vele, hogy segítsd a munkájukat és kiderüljenek nemcsak az ilyen nagy, de a rejtett kisebb dolgok is.

A látványért az Unreal Engine 4.0 felel. Az összkép ettől függetlenül nem valami szép, a színek és a textúrák csúnyák, az élek recések, a fények bénák - a játék láthatóan nem használja ki a motor által nyújtott lehetőségeket. Érdekes viszont, hogy valamiért ez adja az egész hangulatát is. A keleti blokk tárgyai és járművei, a kopottas stílus és a száraz időjárás a S.T.A.L.K.E.R.-t juttatta eszembe, ami miatt könnyen a szívembe zártam a játékot már az első perctől fogva, és egészen biztos vagyok benne, hogy ahogy a bugok eltűnnek, idővel úgy szépül is majd meg minden.

Apró érdekesség, hogy bár a készítők eleinte gondolkodtak rajta, most úgy tűnik, mégsem lesz cross-platform játék PC és Xbox One között. Ennek pedig egy oka van. A játék sokkal gyorsabban használható egérrel és billentyűzettel, mint kontrollerrel, és itt nemcsak a reakcióra, meg a célzásra kell gondolni, de az inventoryra is, ami kulcsfontosságú itt. Hotkey híján meg hát, marad a pötyörészés.

A játék fantasztikus. Tele van még hibával, de csak türelmesnek kell lenni, és megoldódik minden, a PlayerUnknown’s Battlegrounds fejlesztés alatt áll. Várjuk, hogy Xbox One-on is rendbe jöjjön a sebesség, sőt egyszer meglegyen a 60fps is, bekerüljön a játékba a Miramar pálya, illetve legyenek first person-only szerverek. A következő hónapok rengeteg javítócsomagot fognak még hozni, míg meg nem jelenik hivatalosan is a végleges, vagyis inkább hibamentes változat, hogy aztán már csak a tartalomra, és az újdonságokra lehessen koncentrálni. Akit érdekel a stílus, szeret multizni, és valami egészen új, minden korábbinál másabb élményre vágyik, az próbálja ki. Nem fog csalódni, ezt megígérhetem!

Pár hasznos link a végére:
PUBG Xbox One Hungary Facebook-csoport
Xbox One [Hungary] Facebook-csoport
Térkép, felvehető cuccokkal

A PlayerUnknown's Battlegrounds PC-re és Xbox One-ra jelent meg - konzolon egyelőre csak a Game Preview keretein belül érhető el a játék.

21.
21.
Guba32
#20: RB-vel tudsz váltani FPS-re,de nem ajánlott annyira,mert nem látod úgy a környezeted.Max. majd akkor,ha lesz olyan mód,ahol csak FPS-ben játszók játszhatnak együtt,pc-n ha jól tudom van ilyen már.
20.
20.
Sakee
FPS mód ONE-on elvileg nincs,csak célzáskor. ha valaki talál,szóljon. A cikk meg....
19.
19.
pjoco
#18: PC-n olyan szépen kipofozták mostanra hogy öröm ránézni meg játszani végre. Pár hónapja még ugyanilyen volt mint most Xboxon. Remélem Konzolra is sikerül nekik majd kijavítani a hibákat.
18.
18.
pecek
Megvettem One S-re, szerény véleményem szerint valami iszonyat szar. (jelenleg). Persze-persze folyamatos fejlesztések folynak, tudom, de ez a rengeteg fps drop,a lag, meg a be nem töltődő textúrák olyan szinten leromboljál nálam a játékélményt hogy hihetetlen. Ha játszottam 10 meccset akkor sokat mondtam, amig nem lesz kicsit stabilabb sztem el se inditom inkább :)
16.
16.
mestermagyar
#15: Az ilyen hapekek mondhatnának egy konkrétumot ami miatt előnye származna az oldalnak abból ha váltana.
15.
15.
Stranger
#12: Sokkal nagyobb a káosz ezeken az oldalakon. Átláthatatlan, kényelmetlen, azt sem tudom hova nézzek, mi most ott az új hír, stb... IGN-t sem olvasok emiatt és sztem sokan így vannak vele. A kevesebb néha több.
13.
13.
#12: Egyúttal a komment szerkesztése opciót is végre betehetnék, kb. fél óra programozói munka.
12.
12.
#8: Erről jut eszembe, valaki nem tudja, hogy mikor tervezi a GK, hogy új köntösbe öltözik? Értsd: mikor kap végre tisztességes dizájnt az oldalt, mert ez olyan 10 évvel ezelőtti stílus.

Ha megnézzük a kurrens külföldi oldalakat (VG247, Eurogamer, Polygon, Videogamer stb.), jól látszik, hogy a GK felett elhaladt az idő, csak nem akarják észrevenni.
11.
11.
ollie92
#7: baszki, első ránézésre pécsi hegesztőmunkásoknak néztem :D
9.
9.
Yanez
#8: Pedig nem olyan nehéz nem ráklikkelni.
8.
8.
markoci555
a gamekapocsnak be kéne vezetni egy filterezést a regisztrált játékosoknak, ahol ki tudnám pipálni ezt a hányadék játékot hogy egy darab hírt, tesztet, cikket, semmit ne lássak róla, mert kezd elegem lenni, hogy minden napra van valami róla
6.
6.
Rakottkrumpli
Na még pár óra és magányos, önbecsülés hiányos 12 évesek szájkaratéjával lesz tele a kommentszekció. El is ugrok söré' meg popcorné' :)
3.
3.
A cikket olvasva megjött hozzá a kedvem, de nekem már a h1z1-ben elég volt ebből a játékmódból. Közben meg lehet simán összetettebb ez a cím.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...