Wolfenstein II: Episode Zero és Gunslinger Joe teszt

  • Írta: Daks
  • 2018. január 14.
William Blazkowicz története véget ért, maga a Wolfenstein viszont még közel sem. Új hősök emelkednek ki a nácik által megszállt Egyesült Államok romjai alól, hogy felvegyék a harcot a gonoszokkal - és hogy kik ők? Most kiderül!

Már kezünkben a Wolfenstein II: The New Colossus négyrészes DLC-csomagjának első fele. A The Freedom Chronicles-sorozat első része Episode Zero néven a játék megjelenésekor már elérhetővé vált mindenki számára, aki előrendelő volt, vagy már megvette a Season Passt, karácsony előtt pedig befutott az első teljes értékű rész is, The Adventures of Gunslinger Joe címmel.

A DLC-k az eredeti játék kampányát egészítik ki újabb eseményekkel. Az időszak és a helyszínek nem nagyon változnak, csak a főhős és a történet új - míg a mi feladatunk mi más is lehetne, mint szitává lőni egy újabb hadseregre való náci közkatonát. Az Episode Zero amolyan bevezető DLC-ként a három soron következő részhez nyújt egy-egy rövidebb kedvcsinálót, nem mutatva se túl sokat, se túl keveset abból, hogy mi vár ránk. Először azt hittem, hogy bevezető küldetéseket vonultat fel, aztán a Gunslinger Joe végigjátszása közben világos lett: egy-egy kivágott, kicsit átalakított részbe enged betekintést, hogy tudjuk, pontosan mire is számíthatunk hamarosan.

Az Episode Zero első küldetésében ki mást ismerhetnénk meg, mint Joseph Stalliont, becenevén Gunslinger Joe-t. A feka focista könyörtelen és kemény sportolóként vált híressé a pályán, jó szokását pedig a harcmezőn is megőrizte. A feladatunk egy csatornán átkelve ellopni egy Panzerhundot a nácik hadiipari raktárából, ami nem lesz viszont könnyű dolog - nem elég ugyanis, hogy komoly őrség védi az eszközöket, hősünk nem is az a veterán harcos, mint Blazkowicz volt. A fegyvereket azért ő is jól forgatja, és fizikai erejét sem fél használni: nekifutásból löki fel ellenfeleit, és töri át a meggyengült falakat, ha kell. Kedvenc fegyvere a Maschinenpistole, vagyis a náci haderő rendszeresített automata géppisztolya, bevezető küldetése pedig nagyjából 10-15 perces játékidőt ígér.

De hasonlóan rövid a következő két előzetes is. Silent Death szerepébe vágva magunkat a január 30-án megjelenő DLC-ből kapunk egy rövid előzetest, míg az utolsó pálya Captain Wilkins márciusi mészárlásába enged betekintést. Előbbinél egy OSS-ügynököt kell alakítanunk, akinek feladata bejutni a Paragon Pictures Studio falai közé, és megszerezni egy titkos iratot, míg utóbbival egy pusztító ágyút kell megsemmisítenünk a Gunstation Beta nevű náci katonai támaszponton. Az Episode Zero minimegbízásai alapján pedig bátran mondhatom, hogy a soron következő két DLC is izgalmas kalandokat kínál. Az ügynök például hangtalanul tud osonni, és befér a legkisebb szellőzőnyílásokba is, míg a katona a gólyalábai segítségével hatalmas konténereket tud átlépni.

Ha túl vagyunk a bemelegítő feladatokon, akkor már nyomhatjuk is az első teljes értékű DLC-t. A The Adventures of Gunslinger Joe eseményei Chicago városába kalauzolnak el minket, ahol megismerhetjük a főhős múltját, és jelenét is. Emberünk a háború előtt válogatott focista volt, a náci megszállást követően viszont leépítették a csapatot, és tehetségtelen, vézna, focizni alig tudó emberekkel töltötték azt fel, biztosítva ezzel, hogy még véletlenül se nyerjenek meg egyetlen meccset sem. A németek elleni barátságos mérkőzéseik ennek megfelelően mind kudarccal végződtek, egyszer pedig hősünk ezen annyira felhúzta magát, hogy egymaga összepakolta mind a tizenegy ellenfelét. El is hurcolták érte.

És itt csatlakozunk be a kalandokba. Csótányok járta, nyirkos börtöncellánkban ébredünk, ahonnan csak egyetlen kiút van. Át kell törni a szomszédos cellába, ahol nem mellesleg épp most nyírták ki a rabtársunkat - ki tudja, hogy miért. A nyitott ajtó viszont a gépfegyveres őr ellenére is elég csábító ahhoz, hogy tegyünk egy próbát, az első sikerek után pedig már nincs is, ami megállítson minket. Ki kell jutnunk az őrült doki által irányított intézetből, megölni minden őrt és katonát, majd jön a Panzerhund ellopása, amit az Episode Zeróban már láttunk.

A robotkutyával aztán végig kell mennünk a városon, felégetve előttünk mindent és mindenkit, majd civil házakban, éttermekben, autószerelő műhelyekben folytatódik a kaland, míg bele nem futunk a Ku-Klux-Klan tagjaiba, és ott veszi igazán kezdetét a tombolás. Sorra nyírjuk ki a fehér csuklyásokat, egyre nagyobbakat lélegezve párolgó holttestükből, mélyebbre és mélyebbre süllyesztve magunkat a düh és vérszomj vezérelte pokolba. Gunslinger Joe kalandjait a DLC három nagy fejezetre bontja, majd jön egy befejező, főellenséget is felvonultató nagy csata, hol máshol, mint a Marson. Tiszta őrület.

A DLC-k játékélménye és hangulata ugyanaz, mint az eredeti játékban volt. Hőseink különleges képességeit egyszer mind láttuk már, amikor Blazkowicznak kellett választani egyet a három elérhető segédlet közül, de a helyszínek is ismerősek lehetnek - sok újra felhasznált elemet fogunk azért látni, és ellenségekből, szituációkból, megoldásokból sincs semmi új. Még ha a ku-klux-klanos vonal, és a lángoló keresztek látványa üt is keményen. A két csomag együtt azért nyújt egy jó két óra kikapcsolódást, ami kellemes kiegészítés így az eredeti események után két hónappal. Jó érzés visszatérni a játékba, és még jobb tovább gyilkolni a nácikat!

A Wolfenstein II: The New Colossus első két DLC-je, az Episode Zero és a The Adventures of Gunslinger Joe kellemes kalandokat nyújt, de nagyon emlékezetes dolgokat azért ne várjunk egyiktől sem. Egyszerűségük ellenére viszont érdemes beszerezni őket: friss eseményekkel bővítik Amerika legsötétebb korszakának naplóját, a hamarosan érkező harmadik és negyedik rész pedig teljes egésszé alakítja majd a történetet. Várjuk őket is!

A Wolfenstein II: The New Colossus DLC-i PC-re, PS4-re és Xbox One-ra is megjelentek - mi Xboxon játszottunk velük.

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...