Spider-Man előzetes

  • Írta: Shifty
  • 2018. április 20.
Azok a legjobb Pókember-történetek, amelyekben Peter Parker civil életének és maszkos alteregójának világa ütközik egymással, ezzel nem kevés fejtörést okozva hősünknek. Összeszedtük, hogyan is képzeli ezt el az Insomniac Games.

Pókember születését rengeteg formában láthattuk már elmesélve, így nagy szerencse, hogy az Insomniac Games nem kísérli meg, hogy saját eredettörténetben mutassa be, hogyan is vált Peter Parker a barátságos és közkedvelt Pókemberré. Ahogy arra a Ratchet & Clank-sorozatot és a Sunset Overdrive-ot is jegyző stúdió forgatókönyvírója, Jon Paquette rámutatott, egyszerűen mindenki ismeri a pókcsípés-sztorit, így ahelyett, hogy felépítették volna a nulláról a karakter újbóli bemutatását, inkább arra koncentráltak, hogy úgy mutassanak be egy új történetet, hogy közben mindenki számára ismerős legyen Pókember és Peter Parker személye. Ebben természetesen besegített a Marvel is, többek között Christos Gage személyében, aki társíróként támogatta az Insomniac munkáját. Gage a Game Informerrel készült beszélgetések során elárulta, hogy amikor csatlakozunk az új Pókember-játék történetéhez, akkor Peter Parker maszkos alteregója már nyolcadik éve igyekszik a bűntől tisztán tartani New York utcáit.

A játék története októberben játszódik majd és tulajdonképpen néhány hetet ölel fel. Az események akkor indulnak be, amikor Parker kap egy fülest, hogy az alvilágban csak Kingpin néven ismert Wilson Fisk a Fisk-toronyban húzta meg magát. A helyszínt a rendőrök ugyan körbekerítették, de Fisk emberei akadályozzák a bejutást, ezzel segítve főnökük menekülését. Pókemberre hárul a nemes feladat, hogy kifüstölje a patkányokat, Parker pedig örömmel veti bele magát a kalandba, márcsak azért is, mert azt reméli, hogy ha sikeresen kézre keríti Fisket, akkor utána egy kis időre szögre akaszthatja kosztümét, hogy kicsit a magánéletével is foglalkozhasson. Arra azonban nem gondol, hogy miután Yuriko Watanabe közreműködésével sikerrel zárul a küldetés, a Kingpin elfogása után szabad prédává váló területeken új, még veszélyesebb bűnszervezet üti fel a fejét.

Márpedig a magánéleti vonalon bőven lenne teendője Peter Parkernek. A történet szerint  főhősünk már 23 éves, frissen diplomázott, és ugyan önkéntes igazságosztóként többnyire komoly népszerűségnek örvend, a civil életben közel sem olyan sikeres, mint Pókember maszkja mögé bújva. Bár tudósként dolgozik egy nagyobb vállalatnál, pontosan ugyanazokkal a hétköznapi problémákkal küzd, mint a vele egykorúak. Próbálja beindítani karrierjét, közben a pénz sem veti fel, és persze valahogy a lakbért és a diákhitelt is fizetnie kellene. Természetesen tele van energiával és szenvedéllyel, hogy jobbá tegye a világot, de hiányzik belőle az a cinizmus, aminek birtokában könnyebben tudná kezelni az élet buktatóit. A játék során ennek megfelelően két teljesen eltérő személyiséggel, mégis egyazon karakterrel lesz dolgunk, így Pókember pont olyan lesz, mint amilyennek megismertük, azaz laza, a szorult helyzeteket is humorral oldó nagydumás, aki bizalmat kelt, és mindig meggyőződéssel beszél. Ezzel szemben Peter Parker egy esetlenebb személyiség képét festi majd le, akinek a magánéletben rengeteg problémával kell szembenéznie. Ez elsőre talán szokatlan húzásnak tűnhet, de a Marvel kreatív rendezője, Bill Rosemann szerint pont azok a Pókember-történetek a legjobbak, amelyekben Peter Parker civil életének és maszkos alteregójának világa ütközik egymással.

Az Insomniac Games pedig a történetmesélés terén mindent ennek rendelt alá, vagyis végre a maszk mögött megbújó személyiséget és a hozzá közel állókat is jobban megismerhetjük, legyen szó May néniről, Harry és Norman Osborne-ról, vagy MJ-ről. A Game Informer beszámolója szerint a történetnek ezen aspektusát bemutató szekvenciák a Naughty Dog-féle Uncharted-sorozatra jellemző narratív eszközökkel fognak élni, vagyis Parker civil életének ábrázolása nagyon életszerűnek ígérkezik. Ebben pedig mindenkinek fontos szerep jut, de talán MJ lesz az, aki igazán kiemelkedik mindenki közül, már azért is, mert a történet bizonyos pontjain lehetőségünk lesz őt is irányítani. A stúdió pedig mindent elkövetett azért, hogy kiszakítsa Mary Jane-t a képregényekben megismert világából. A csapat szakított az elmaradott oldalborda-koncepcióval, helyette központi figurává faragták a karaktert, aki már nemcsak a szerelmi szál miatt lesz érdekes, hanem tényleg egy önálló, független, erős női karakterként lesz valódi társa Pókembernek ebben a történetben.

MJ például már gimnázium óta tisztában van vele, hogy kicsoda Pókember, ráadásul közel nyolcévnyi, meglehetősen komplikált "se veled, se nélküled" után külön is vált a két fiatal útja, így amikor beindul a játék cselekménye, akkor már több mint hat hónapja nem tartják a kapcsolatot, és csakis a játékbeli események hozzák őket újra össze. MJ egyébként a Daily Bugle-nél dolgozik, mint oknyomozó riporter és pont ugyanott tart karrierjében, mint Parker, azaz a nulláról indulva igyekszik megmászni a ranglétra fontosabb lépcsőfokait, így amit önerőből elért, ahhoz foggal-körömmel ragaszkodik. Talán pont ebből fakad vakmerősége is, így amikor kap egy tippet, nem várja meg, hogy Pókember majd felgöngyölítse a dolgokat, oknyomozó riporterként inkább a saját kezébe veszi az irányítást. A játék kreatív igazgatója, Bryan Intihar szerint így lehetőségünk lesz jobban megismerni Mary Jane Watsont, akinek szekvenciái egészen más játékélményt ígérnek majd, mint a Pókember-részek. MJ-nek saját eszköztára és képességei lesznek, ráadásul az ő szemszögéből is lehetőségünk lesz megismerni a hálószövő mindennapjait.

A játéknak otthont adó New York megalkotásában is hasonló részletességre és odafigyelésre törekedett az Insomniac Games. A csapat kényesen ügyelt arra, hogy a képregény- és a való világ tükörsimán simuljon egymásba, így a Nagy Alma valódi helyszínei mellett a képregényből ismert épületek, mint például a Bosszúállók főhadiszállása, Doctor Strange szent helyszíne, a Sanctum Sanctorum vagy a Fekete Párduc-féle wakandai nagykövetség is meglátogatható lesz. Közben szabadon felfedezhetjük New York különböző látványosságait, kezdve az Empire State Buildinggel vagy a Grand Centrallal, hogy ezzel is tapasztalati pontokat gyűjtögessünk, amelyeket aztán már meglévő képességeink fejlesztésére költhessünk. Amikor pedig megunjuk, hogy a felhőkarcolók között lengedezünk, akkor az utcákat is járhatjuk, ahol a civilek között többnyire pozitív fogadtatásban lesz részünk. Lesz, aki szelfizni akar velünk, lesznek, akik pár jó szóval jelzik szimpátiájukat, míg másokat teljesen hidegen hagy, hogy felbukkantunk. Ha pedig olyanunk van, akkor bármelyik parkban is elidőzhetünk, a helyi kosárlabdapályán pedig dobálhatunk is párat.

A hatalmas játéktér pedig nemcsak a történet fő sodrának ad otthont, de számos mellékküldetésnek és egyéb tevékenységnek is. Ezeket a minitérképen látjuk majd különböző színű indikátorokkal jelezve, és teljesen opcionálisan vehetjük fel őket. Természetesen maga a játék is jelzi, ha olyan helyen járunk, ahol akad valami tennivaló, többek között hangjelzéssel és Pókember kisebb monológjaival. Az egyik ilyen mellékküldetés-típus Parker régi hátizsákjainak a begyűjtése lesz, amelyeket városszerte szétszórva találunk meg, és amelyek többnyire a karakterrel kapcsolatos olyan kiegészítőinformációkat rejtenek majd, amelyek elég sokat tesznek hozzá a történethez és Pókember, valamint Peter Parker háttértörténetének megismeréséhez. A touchpad segítségével a minimapből egy egész képet kitöltő térkép is varázsolható lesz, ahol egész New Yorkot láthatjuk. Ha éppen a város másik végében akad tennivalónk, akkor sem kell pánikolnunk, a New York-i metrót választva gyorsutazhatunk is. Ráadásul a mellékes teendők sokszor egymásba fűzve nyitnak meg újakat, az értük kapott jutalom pedig igencsak jól jön majd, ha fejleszteni szeretnénk.

A lista egyébként is eléggé impozáns és változatos. Lesznek teljesen általános bűncselekmények, például megállíthatjuk egy közért kirablását, vagy beavatkozhatunk egy autós üldözésbe, esetleg a kisebb sikátorokban zajló drogügyleteknek is véget vehetünk, miközben a NYPD közreműködésével Mr. Negative Inner Demon nevű bűnbandáját fokozatosan felszámoljuk. Ráadásul a bűnesetek idővel változnak, illetve akár kombinálva is felüthetik a fejüket. Küldetéseket kapunk majd Felicia “Black Cat” Hardytól is, akiről ugyan tudjuk, hogy valami komolyabb balhén szervezkedik, de az általa adott Black Cat Stakeouts-küldetések elég jól fizetnek. Ezekben egyébként jól elrejtett aranyból készült macskaszobrokat kell majd megtalálnunk. Pókember másik nemeziszétől, a Taskmastertől is kapunk majd feladatokat, aki városszerte elrejtett különböző kommunikációs eszközökön keresztül veszi fel velünk a kapcsolatot. A mások képességeit lemásolni tudó gonosztevő egyik megbizatása például arról szól, hogy különböző helyszíneken elrejtett időzített bombákat kell hatástalanítanunk.

De ezzel nincs vége a sornak, hiszen ott lesznek még a Fisk Bases-kihívások. Ugyan a játék elején Wilson Fisket letartóztatják, de ettől még az általa felépített birodalom üzletei és üzelmei továbbra is élnek és virulnak. A mi feladatunk lesz, hogy felkutassuk Fisk megmaradt bűnbandájának tagjait. Végezetül pedig ott lesznek az Oscorp Research Stations-feladatok. Harry Osborne ugyanis a játék során éppen Európában tartózkodik, de mielőtt elutazott, megkérte legjobb barátját, Peter Parkert, hogy ellenőrizze le az egyes mobil kutatóállomásokat. Az egyik például a város levegőjének szennyezettségét méri. Lényegében ezek a küldetések amolyan speed trial-kihívások lesznek, de közben Harry és Peter kapcsolatával is foglalkozni fognak.


A mellékküldetések teljesítéséért kapott, kraftolásra alkalmas komponenseket kütyüjeink és különböző kiegészítőink fejlesztésére tudjuk majd felhasználni. Az Insomniac Games örökségét ismerve nem csodálkozunk azon, hogy a csapat nem hazudtolta meg magát, így Pókember egészen változatos és izgalmas eszközöket kap. Ahogy Bryan Intihar kreatív igazgató nyilatkozott, ez egy tökéletes házasság volt számukra, hiszen Peter egy igazi feltaláló, így nyugodtan szabadjára engedhették a fantáziájukat, amikor megálmodták a kiegészítőket. Az egyik ilyen lesz a Tripwire, amit egészen változatos formákban tudunk majd használni. Például amikor csendben szeretnénk kiiktatni az ellenfeleket, lehetőségünk lesz a falra tapasztani, hogy aztán az arra járőrözőt elkapja a háló, felrántsa a falra, odaragassza és elhallgattassa. A közvetlen harcok közben is bevethetjük, ilyenkor az ellenfelekre tapasztva egymásnak ránthatjuk őket, ezzel kiütve őket. A Web Bomb igazi tömegoszlató eszköz lesz, hiszen miután felrobban a kütyü, szétszóródik a hálónk, ami a közelben lévő összes ellenfelet lelassítja és megzavarja. Ilyenkor aztán jöhetnek Pókember speciális mozdulatai, amivel pillanatok alatt kiiktathatjuk a magatehetetlen rosszfiúkat. A harmadik - már bejelentett - eszközünk a Spider-Drone lesz, amit egyrészt elterelésre is használhatunk, másfelől viszont képes amolyan géppuskaként ontani magából a speciális hálónkat. Fontos megjegyezni, hogy a hálónk véges, tehát a harcnak igenis lesz majd egy taktikus vonulata is, nem lehet mindig mindent a kütyükkel megoldani.

A fejlesztések azonban nemcsak a kütyüket, de Pókember különböző, a filmek és képregények ihlette kosztümjeit is érintik. Az Insomniac ígérete szerint a játékosok a saját stílusuk szerint alakíthatják majd ki arzenáljukat, azokat pedig szintén saját belátásuk szerint tudják valamelyik speciális gúnyával tovább turbózni, köszönhetően annak, hogy a jelmezek is egyedi képességekkel ruházzák fel Pókembert. A csapat a tervek szerint legalább két tucat különböző kosztümmel készül, de néhány már most is ismert. Az egyik ilyen a klasszikus, jól ismert ruha lesz (ismerős fekete póklogó és régimódi csukák), amivel egyetlen ütéssel tudjuk majd kifektetni az ellenfeleket. Az Advancedről és a noir hangulatú gúnyákról túl sok érdemi információ nem derült eddig ki, viszont bemutatkozott a Spider-Punk jelmez, ami az egyik képregényből lehet majd ismerős a rajongóknak. Ha ezt viseljük, akkor Pókember képes lesz gitárt ragadni és azzal letarolni ellenfeleit.

Mindez azonban semmit sem ér, ha Pókember városbéli lengedezése nem lenne szórakoztató, hiszen a játékbeli nyílt világ csak akkor nyilik ki igazán, ha korlátok nélkül tudunk repkedni. És ebbe bizony beletartozik az irányítás, ami a Game Informer leírása szerint egészen reszponzívra sikerült. Egészen elképesztő mozgásokat tudunk majd a városban lengedezve egymásba fűzni, ráadásul mindezt úgy tehetjük meg, hogy közben egyetlen pillanatra sem törik meg a lendületünk. Az Insomniac Games mindent elkövetett azért, hogy a lehető leghitelesebb legyen az irányítás, így a fizikának is komoly szerepe lesz majd a lengedezés közben. Nagyon nem mindegy, hogy Pókember röppályájának melyik állapotában ejtünk meg újabb mozdulatokat. Ha például annak közepén, akkor még messzebbre repülhetünk, de ha annak a csúcspontján, akkor még magasabbra tudunk majd repülni. Az egész várost felhasználhatjuk majd a közlekedésre, így a felhőkarcolókon futhatunk, a város tábláin, közlekedési lámpáin pedig nemcsak megpihenhetünk, de akár dobbantónak is használhatjuk őket, újabb lendületet nyerve ezáltal. Miközben lengünk ide-oda, a játék jól láthatóan jelzi majd az ilyen objektumokat. Ahogy fejlődünk, úgy nyílnak majd meg Pókember képességei is, így pillanatok alatt tudunk majd teljesen megfordulni vagy egy utcasarkon hirtelen befordulni. A Game Informer munkatársa szerint hihetetlenül fluid a karakter feletti kontroll.

A harcrendszer erősen merít majd a Batman: Arkham-játékokban megismert szisztémára, de Pókember agilitásából eredően sokkal gyorsabb, akrobatikusabb és légiesebb lesz, ráadásul a túlzottan kiterjedt kombinációkra sem fog támaszkodni. Ahogy utaltam rá, a kütyüjeinket itt is szabadon bevethetjük, ráadásul a környezetünk is aktív szereplője lesz a harcoknak, így bármikor felkaphatjuk a kezünk ügyébe került tárgyakat, amiket aztán simán az ellenfelekhez vághatunk, ahogy egyébként azt a felénk hajított gránátokkal is megtehetjük, visszacímezve a feladónak. Mindehhez hozzájön még a korlátozottan használható pókösztönünk is, ami lehetővé teszi, hogy rugalmasan kezeljük a kialakult helyzeteket, így ha veszélyt érzünk, könnyen taktikát válthatunk majd.

Mindent összefoglalva, úgy tűnik, hogy az Insomniac Games úgy igyekszik majd elmesélni a saját Pókember-történetét, hogy közben nem erőszakolja meg a karakter esszenciáját. A játék az eddig látottak alapján pazarul fog kinézni, és a tartalommal, valamint az apró, de Pókembert igazi Pókemberré varázsoló elemekkel sem lesz gond.

Cikkünk a Game Informer májusi számának előzetese alapján készült. A Spider-Man szeptember 7-én jelenik meg, kizárólag PlayStation 4-re.

Kapcsolódó cikkek

7.
kamgecam
#5: Azért is, de amit eddig mutattak belőlle az meggyőző és nem csak a hájp. Az arkhamra hajaz és az se volt átlagos. Majd meglátjuk lehet ez is olyan kihagyhatatlan mestermű lesz mint a GoW! : )
6.
Necreon
#5: InFamous Second Son ami még hasonlít, de hát ugye az is más hangvételű.
4.
gatyamadzag
#3: Valószínű, hogy lesz folytatás, de egy év elteltével ne csodálkozz, hogy még nincs itt.
1.
Yanez
Gondoltam, hogy jó game lesz, de amit a cikkben olvastam, sok helyen meglepett és még jobban megerősítette bennem a játékba fektetett bizalmat. Az egyetlen apróság amitől tartok, hogy ne legyen túl sok a mellékküldetésekből, mert úgy sohasem lesz vége a játéknak, ami nem nagy gond, az már viszont annál inkább, hogy jóból is megárt a sok, ergo nehogy fulladjon monotonításba a side missionök aprítgatása. Tudom, hogy az Insomniac Gamesről beszélünk, de na! :) Amúgy hihetetlenül várom a stuffot!!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...