The Crew 2 bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2018. június 5.
Amerika egy játszótér. Tökéletes tengerpartok, fenséges hegyek, élénk városok. Mindezt pedig egy teljes hétvégén át élvezhettük a The Crew 2 zárt bétájában, amit lehetetlen volt letenni.

Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Seattle, Chicago, Dallas, Washington DC, Detroit, New York, Miami. Csak néhány azokból a városokból, amit négy napon át birtokba vehettünk - földön, vízen és levegőben. A The Crew 2 csütörtöktől vasárnapig tartó bétatesztje nem fukarkodott a tennivalókban, bejárhattuk benne az Egyesült Államokat a nyugati parttól a keletiig, ahogy akartuk. Autóval, hajóval, vagy repülővel.

Minden egy narancssárga Porsche 911 GT3 RS volánja mögött kezdődött. A LIVE Xtrem Series a világ leghíresebb versenysorozata, melyben a száguldás és a hírnév kapta a főszerepet, a minden nézettségi rekordot megdöntött műsor első futama pedig, ahogy korábban mindig, most is az újoncok bemutatkozásának adott otthont. Fiatal tehetségként álltunk rajthoz, végigszáguldva New York belvárosának utcáin, parkokon és járdákon levágva az utat, kisebb házak, épületek tetejére ugratva fel, őrült tempóban, üvöltő zene mellett. A kerekek csikorogtak és füstöltek, ellenfeleinkkel ádáz harcot vívtunk minden kanyarban - bennem pedig ekkor vált biztossá, hogy pontosan mi is vár itt. Brutális száguldás.

És a java csak ezután jött. A partokhoz érve a város egyszer csak felcsavarodott előttem, mint az Inceptionben, a kamera pedig elhagyva az autót, szabadesésbe kezdett, majd többször megfordulva maga körül, a tengeren versenyző motorcsónakokhoz vezetett. Átvéve az egyik powerboat feletti irányítást, észvesztő tempóban vágtam a habokat, a víz gyönyörűen hullámzott és csillogott, majd a Brooklyn és Manhattan hidakat elhagyva, újra megfordult egy kicsit a világ, és repülőgépek kezdtek elhúzni felettünk. A kamera felvette a tempójukat, pár másodperc múlva pedig már ott ültem az egyik pilótafülkéjében. Felfújt akadályok között kellett manővereznünk New York felhőkarcolói között, amolyan Red Bull Air Race-stílusban, aztán a gépek átszáguldottak a Szabadság-szobor előtt, és megjelent a főcím. Kezdetét vette a The Crew 2.

Az élmény elsőre nagyon ott volt. A pörgős hangulat, és a totálisan árkád stílus ezúttal is jól áll a játéknak, egy kicsit olyan volt, mintha a Forza Horizon vagy a Need for Speed legújabb epizódját nyomtam volna, miközben megvolt a The Crew előző részéből ismert élmény és atmoszféra. A hajók és a repülőgépek ráadásul nem vártan hoztak izgalmas felfrissülést a játékba, én legalábbis féltem tőlük előre. Azt hittem, hogy utálni fogom őket, és csak gurítani akartak valami kelletlen rosszat a fejlesztők, hogy megvegyük a folytatást, de nem. Mindkét járműkategória komoly vérfrissítést hoz a játékba, a versenytípusok között válogatva még dönteni is nehéz, hogy milyen futamon induljunk legközelebb. És akkor még nem is beszéltünk a többi kategóriaújdonságról.

A játékban a hagyományos utcai összecsapások mellett lehet nyomni drag és drift race-eket, vannak zárt pályás Forma 1- és túraautó-versenyek, aztán mehetünk offroadozni is, hagyományos terepjárókkal és monster truckokkal, illetve tudunk még motorozni, légpárnás hajót vezetni, és helikopterezni is. Brutális felhozatalban van tehát részünk, és bár a zárt bétaváltozat csak alig pár versenyt nyitott meg előttünk, egy rövid időre mindet ki lehetett próbálni. A menü járműkatalógus pontjában csak rá kellett nyomni a nekünk tetsző eszközre, és már kezdetét is vette az egyperces tesztvezetés, ami bár nem adta meg azt a feelinget, mintha egy rendes versenyt nyomtunk volna velük, arra mégis elég volt, hogy legyen miért várni a teljes játékot.

Amerika természetesen most sem lett teljesen lemodellezve, ahogyan a The Crew első részében sem. Az országban csak a főbb útvonalakat és a nagyobb városokat járhatjuk be, utóbbiak is természetesen csak jelképezik az eredetieket, a legfontosabb utcákkal, látnivalókkal, környékekkel. A bétában viszont nem kaptunk piros lámpát a felfedezésünkre, és volt olyan este, amikor azt vettem észre, hogy órák óta a versenyek felé sem nézek, annyira belemerültem a világba. Autóval felmentem egészen a kanadai határhoz, ahol kacskaringós hegyvidéki utak tárultak elém, gyönyörű fenyőerdőkkel és olyan naplementével, amilyet még az életben sem láttam, majd repülőre váltottam, és átszelve a sivatagot, egészen New Yorkig repültem, hogy ott köszöntsön rám a reggel. A táj fantasztikusan változékony, öröm megfordulni minden államban, az út során pedig még a hó is elkezdett esni, fehér takaróval fedve le mindent.

Ami meglepő volt, hogy technikailag mennyire egyben van a játék már most. A terület gigászi mérete ellenére is csak akkor van töltőképernyő, amikor mondjuk a nyugati parttól ugrunk át a keletire, egy versenyt indítva, egyébként mindent menet közben tölt a játék. Ahogy utazunk, és változik a táj, úgy épül körénk a világ, amit ezúttal sikerült teljesen észrevétlenül, egyetlen döccenés nélkül kivitelezni. Semmiből megjelenő tereptárgyakat és betöltő házakat, autókat még ezer méter magasról sem látunk, döbbenetes a távolság, ameddig el lehet látni, egyedül csak akkor döccen meg a kép, és veszünk észre élesedő textúrákat, meg bekapcsolódó fényeket, amikor nagyon gyorsan zoomolunk ki és be a térképen.

Merthogy a térképet is a játék motorja mozgatja. Megállítjuk a versenyt menet közben, a kamera pedig hátsó nézetből térbeli szögre vált, aztán mintha egy Sim Cityt játszanánk, tudjuk forgatni és csúsztatni a várost, majd tovább haladva amolyan Google Maps-stílusban látjuk már a tájat, végül pedig jön a felső nézetes, atlaszos változat. Hihetetlen az egész, bár azt meg kell vallani, hogy ennek megvan a hátránya is. A grafika a technika kihívásai miatt elmarad a legjobbaktól; azt egyáltalán nem mondanám rá, hogy csúnya, a motorcsónakok tetején még a vízcseppeket is meg lehet számolni, de a városi textúrák már tudnak kicsit elnagyoltak, mattok lenni. Amit a szörnyű motion blur még tovább maszatol. A látvány összességében véve részben fejlődés, részben visszalépés az előző rész után, ahol a csillogások, fények, színek, városi életképek szebbek voltak, viszont itt a vidéki táj, a naplemente, meg a fák lettek telitalálatok. Hát döntsön, aki tud.

A mintaversenyeken és a hatalmas jármű-, illetve helyszín-felhozatalon kívül a béta betekintést engedett még a narrációba és a játékmenetbe is. A LIVE Xtrem Series versenysorozat a látottak alapján baromi izgalmasnak ígérkezik, változatos lesz és brutálisan pörgős, én csak a filmes átvezetőkkel nem voltak kibékülve. Szervezők, mentorok mondják meg nekünk a tutit, olykor bicskanyitogatóan nagyképű, máskor unalmasan kimért stílusban, mialatt vágóképeket látunk az ellenfelek készülődéséről, és magáról a városról, ahol versenyezni fogunk. És bár az összerakott versenyfelvételek mindig állatul néznek ki, összességében ez annyira nem jött be - de lehet, hogy a teljes változatban, később jobbak lesznek. Ki tudja még most.

Az irányítást elsőre szokni kell, de aztán könnyű lesz. Az autókat nem kihívás az úton tartani, a bétában csak az adott nehézséget, hogy nem volt rendesen kitáblázva az útvonal, így a sor elején vezetve a többieket előfordult, hogy rossz irányba kanyarodtam, vagy beleszáguldottam egy padokkal, fákkal teli parkba, ami azonnal eltrafálta az első helyezésemet. Mert visszapörgetés nincs. Aztán ugyanebből kifolyólag voltak olyanok, hogy nem vettem észre egy levágást, és mindenki megelőzött, vagy nekicsapódtam a falnak egy benézett kanyarban, viszont azt kell, hogy mondjam, minden bosszúságom ellenére talán még pozitívum is ez. Legalább koncentrálni kell végig, nem pedig csak ész nélkül nyomni a gázt. De ugyanígy kiegyensúlyozottak a hajók, és a repülők is: a csónakban arra kell figyelni, nehogy egy nagyobb hullám megdobjon, meg megakasszon minket, a levegőben pedig, hogy ne csapódjunk földnek. Ami a különböző feladatok és versenypályák miatt nem is olyan könnyű - amúgy nem számít más, csak a száguldás.

A versenyeknek a zárt béta alapján nincsen lineáris sorrendjük, mindig tudunk több futam közül is választani, hogy mihez van éppen kedvünk. A LIVE Xtrem Series-béli sikerünk a követőktől függ, minél jobban, és látványosabban versenyzünk, annál több rajongóra tudunk szert tenni, ami magával hozza azt is, hogy egyre izgalmasabb és magasabb szintű versenyeken lehet majd indulni. Járműveinket egyébként egy saját garázsban lehet majd tárolni, a bétában viszont kicsit meglepődtem, mert mindegyik nagyon drága volt - a felvonultatott egy tucatnyi verseny után alig tudtam valami értelmeset beszerezni a szalonból, és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy nemcsak autóra, de motorra, motorcsónakra, repülőre is folyamatosan költenünk kell, illetve fejleszteni is őket. Aki tehát hozzászokott ahhoz, hogy a Forza Horizonban csak úgy az ölünkbe hull minden, az itt egy kicsit pofára eshet - ahogy én is.

Jól éreztem magam a hétvégén. A The Crew 2 zárt bétája nem volt tökéletes, láttam néhány bugot, beakadó és levegőbe felrepülő autót, illetve grafikailag sem vagyok teljesen elégedett, de összességében meghozta a kedvem az egészhez. A helyszínek és a futamok változatosak lesznek, nyomjuk akár online, akár egyedül a versenyeket - bár ha elfogadtok egy tanácsot, akkor inkább válasszátok majd az online módot. A játék akkor a legélvezetesebb, ha barátokkal közösen élheti át az ember a felfedezés és a versenyzés örömét, szabad kóborlás módban rengeteget lehet ökörködni. Igényesek a srácok a UbiSoftnál, jó kis játék lesz ez. Legalábbis amíg a Forza Horizon 4 meg nem jelenik.

A The Crew 2 teljes változata 2018. június 29-én jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. A bétaváltozatot hagyományos Xbox One konzolon próbáltuk ki.

Modern Android-fejlesztői képzés indul - végre Kotlin-alapokon
A Java múlté, az Android elsődleges nyelve immár hivatalosan is a Kotlin. A HWSW új online képzésével egyszerre ismerheted meg a Kotlin nyelvet és az androidos mobilfejlesztést.
17.
Dem Lac
#15: És ráadásul azok az indokolatlan rámpás ugratások a város utcáinak közepén.Hm de ez ilyen,ilyen sz...
16.
Ooorky
#13: Logitech G920 + váltó + Assetto Corsa: érezni az autó minden rezdülését a kormányon, ha nem szorítom eléggé akkor egy-egy durvább manővernél ki is tépi a kezemből... Természetesen nem tökéletes, de eddig ez a legjobb amit találtam.

#15: játszottam az első Crew-val (asszem karácsonyra ingyen adta az Ubi), iszonyat gyenge eresztés volt. Nálam Arcade kategóriában még mindig az NFS Underground 2 viszi a prímet, 2-3 évente előveszem és végigtolom a kampányt (Dragozool hd texture mod, widescreen fix, Eurobeat zenelista, Takumi's AE86 mod).
15.
Vityo82
#14: Az nfs is egy árkád játék. A Burnout is. Még sem ilyen gagyi egyik sem. És nincs minden szar rád erőltetve. A játék autós része pár óra barangolást még meg is érne.... De így...
Tényleg ezerszer inkább bármely sandbox jellegű autós stuff mint ez. Az első rész is egy borzalmasan gyenge alkotás volt...
14.
GAMEROD
#10: Ez egy arcade játék. Milyen egy arcade játék? Például le van szarva a fizika, könnyű az úton tartani a kocsit, és csak a verseny a lényeg meg a checkpointok. Könnyed kikapcsolódásra vannak kitalálva, kellemes velük játszani. Azt elhiszem hogy mindenkinek más az igénye, meg az észjárása, de nekem például tetszett az első rész is. Egy időben nem volt olyan délután hogy ne éreztem volna rá késztetést hogy toljak vele néhány kört, mert egyszerűen megkívánja az ember hogy játsszon vele.
13.
GAMEROD
#9: Nahát azért a virtualitás és a valóság között van egy leheletnyi különbség. A szimulátorok pedig általában oktatási célra készülnek, amelyből például egy feltörekvő pilóta, vagy épp egy mozdonyvezető megtanulja az adott jármű kezelését, viselkedését különböző helyzetekben. Az autózás viszont ugyanúgy játék marad, mert nincs bennük semmi plusz a gáznyomáson és a váltáson kívül. Persze amelyik jól meg van csinálva, az fejleszthet valamit a vezetési érzéken, de én úgy látom hogy nagyon túlzásba vannak esve egyes fizikai megvalósítások terén.
12.
semike
Az iras alapjan,eddig pozitiv csalodas!
Koszi!!!
11.
Anti4730
#2: Deluxot egyáltalán nem érdemes megvenni nagy szarok azok a plusz autók. En nekem a deluxe van meg, de csak azert mert mikor a játék megjelent három nappal hamarabb nyomhattam igy:D
Egyébként pedig a payback kurva jo, a fizikaja, autók vezethetősége grafikája nagyon szuper, nekem mar 150 órám van benne.
10.
Vityo82
#2: Nfs Paybackhez képest ez a játék egy ultragyenge játék. Az egyedüli pozitívuma a látvány... De itt ki is merült minden. Ez a fizikamég egy NFS-hrz képest is röhejes, az meg hogyrád van erőltetve hogy repkedj meg monster truckozz.... Még a Gta-ban is több élményt és kihívást nyújt a repkedés...
9.
Ooorky
#8: Mert a való életben sosem fogok egy Lan Evo-val hegyi utakon versenyezni egy WRX ellen...
8.
GAMEROD
Nekem az első része is bejött, olyan volt mint az összes NFS egybegyúrva, főleg miután grafikai tuningot is kapott. Szerintem az volt az egyetlen autós játék az elmúlt 15 évben ami fél óránál tovább lekötött, nem pedig a versenyszimulátorok. Ha van az embernek saját kocsija mit bohóckodjon szimulátorokkal meg kormánnyal, elég laza arcade autókázás oszt jónapot.
7.
Dem Lac
A dlc csak 2500ft kifizethető a 6e-el ellenben. Igaz hagyom azokat a verdákat.
Én is erre jutottam. Köszi
6.
RangerFox
#2: Én is szeretem a Camarot, de az az egy autó nem hiszem, hogy megéri azt a felárat. Én a sima kiadást vettem meg, még talán a speedcross story dlc-n gondolkozom.
5.
shooter1234
Én pár száz órát beleöltem az 1. részbe. Kétségeim voltak a folytatást illetően. Örülök hogy sikerült kipróbálnom a bétát, legalább lett némi rálátásom az egészre. Lett benne pár jó ötlet, az irányítás jobb lett, az alapok nem változtak sokat. Szinte ugyan azok az autók és alkatrészek vannak benne, mint az első részben. Ezen a téren nagyon kevés az újdonság. A repülős/hajós résztől én is féltem, de nem lett rossz, viszont ez a része nem mozgat. A dinamikus időjárás változás viszont nagyon tetszik, mivel az, hogy elkezd esni a hó és megmarad, majd egy idő után eláll és elolvad, az még ilyen jellegű játékban nem volt. Még rágódok rajta, hogy meg -e ér nekem ez így 60 euro -t.
4.
Darksiders84
Én elvoltam az elsővel is (emlékszem a jelegzetes víztócsáira az aszfalton) ezt is várom rendesen meghozta az iromány a kedvemet.
3.
gatyamadzag
Szerintem túl kevés event volt a betaban. Amúgy autóban, motorcsónakban nekem sem volt semmi bajom a látvánnyal, de amint felrepülünk picit magasabbra, borzasztóan csúnyán rajzolja ki a távoli dolgokat a játék, főleg nagyvárosok felé közeledve mutatkozik ez meg nagyon. (PC-n nem tudom mennyivel jobb a helyzet.) De cserébe óriási a látótávolság, valamit valamiért gondolom.
2.
Dem Lac
#1: Az NfS Payback-et most pörgetem. Szerinted érdemes megvenni a deluxe pakkot ?
Nem tudom eldönteni,hogy csak a kiegészítőt vegyem e meg vagy volna e értelme azért a pár autóért a deluxe-nak? A betát nem sikerült megkapnom így hát nem tudtam kipróbálni a Crew 2 -öt. Az nfs-ben a Chevrolet Camaro SS 1967 eléggé mozgat csak amiatt gondolkozok rajta.
1.
RangerFox
Kellemes meglepetésként ért a játék bétája, az első része nagyon nem jött be, de ez! Nagyon jól megoldották a járművek közti váltást és igaza van a Ubisoftnak, ilyesfajta szabadságot racing játékban még nem tapasztalhattunk. Biztos vétel, miután befejeztem a NFS Payback-et.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...