Vigor bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2018. július 31.
Nukleáris háború söpörte el Európát. Országok semmisültek meg, milliók vesztek oda - aki túlélte, északra vándorolt. Norvégiában járunk, 1991-ben. Az egyetlen, még lakható helyen.

Posztapokaliptikus survival royale készül az ArmA- és a DayZ játékokat fejlesztő Bohemia Interactive műhelyében. A Vigor egy alternatív múltba kalauzol el minket, egy atomháború sújtotta világ talán egyetlen menedékébe, ahol a megbékélés és az újrakezdés helyett a polgárháború és az egymás kizsákmányolása az úr. Ember-ember ellen ragad fegyvert itt, a messzi és jéghideg Norvégiában, ahová nem ért el a pusztítás, de a rend és a béke ugyanúgy megszűnt, mint azokon a helyeken, amit földig romboltak a bombák.

Egyik napról a másikra kell itt élnünk. Egy hegyekkel körülvett, apró tavacska partján rendezkedünk be, egy elhagyatott faházban, harmóniában és biztonságban, messze mindattól, ami a sziklákon kívül vár ránk. Az idill kényelmét azonban nem élvezhetjük sokat. Portyáznunk kell, felszerelést és erőforrást gyűjteni, hogy túléljük a mindennapokat, minden alkalommal pedig, amikor kimerészkedünk a szabadba, egyben az életünket tesszük kockára.

A Vigor július utolsó hetében elérhetővé vált Game Preview-változatában három helyszínen vethetjük bele magunkat a harcokkal teli felfedezésekbe a majdani lehetséges hatból (vagy még többől). Autóroncsokat, elhagyatott raktárakat, házakat és garázsokat kell átkutatnunk, minden mozdítható dologért, amit csak magunkhoz vehetünk, a feladat viszont nem könnyű, mert rajtunk kívül minden helyszínen hét másik játékos is ugyanezzel a céllal kalandozik éppen. És bárki, bármikor lelőhet, hogy megszerezze degeszre tömött táskánk tartalmát.

Aki meghal, az elveszítve a fegyvereit és minden lootját, üres zsebbel tér haza. Okosan és megfontoltan kell kalandoznunk a Vigor világában, időben elhagyva a pályát, ha úgy érezzük, hogy elég cuccot gyűjtöttünk már be, és nem akarjuk többé veszélynek kitenni magunkat. A pályán egy ^/+ jel mutatja, hogy hol vannak a kijáratok, amiket bármikor használhatunk is - azonban, hogy legyen egy kis csábítás, a pályákra egy idő után mindig érkezik egy repülőgépből ledobott segélycsomag, ami mindennél jobb és értékesebb felszereléseket tartalmaz.

A térkép egy körrel jelöli a segélycsomag várható érkezését, ha pedig ledobták, pirossal jelölve pontosan látjuk is, hogy hol ért földet. A verseny pedig megindul a tartalmáért. Aki elsőnek ér oda, és szerzi meg, annak fel kell vennie a nyúlcipőt, és rohanni vele a következő kijáratig, mert a többi játékos - immáron sárga jelöléssel - továbbra is látja fel-felvillanni a csomag pozícióját. Az pedig egészen biztos, hogy minden körben lesznek olyanok, akik a szemtől szembeni harcoktól egyáltalán nem riadnak vissza azért, hogy az övék legyen, ami benne volt. És ha még ez sem hozna elég izgalmat a kalandokba, akkor lehet számítani rá, hogy még egy radioaktív felhő is lassan, de biztosan beteríti a területet, kegyetlen halált hozva mindenkire, aki nem vonult vissza a bázisára.

Az erdei faház amolyan hubként üzemel a Vigorban. A pályákon szerzett tárgyakból itt tudjuk fegyvereinket és bázisunkat fejleszteni, kacatokból és törött, vagy elromlott alkatrészekből a saját kezünkkel megépítve mindent, ami a napi túléléshez, és az újabb portyákhoz szükséges. Az önellátó túlélő a boldog túlélő - hirdeti a játék is, és valóban. Ahogy elkezdjük hazahordani a pályákon szerzett cuccokat, és felhasználni azokat, úgy érhetünk el egyre több, és jobb dolgot, ami nemcsak következő meccseinket könnyíti meg, de otthonunkat is erősebbé, hatékonyabbá, szebbé teszi.

A Game Preview-verzióban három pálya érhető el. Az első egy havas, vidéki helyszín, a második egy ködös, eső áztatta sziget, légvédelmi ágyúkkal felszerelt katonai bázissal és utcán hagyott, kiégett tankokkal, míg a harmadik, és egyben utolsó pálya egy háborítatlan, de kihalt norvég halászfalu. Gyönyörű, vörös és zöld faházakkal, meg idilli kikötővel. Méretük nem túl nagy, a Vigorban nem kell (és nem is lehet) járműveket használni, pár perc elég hozzá, hogy gyalog, bárhová eljussunk. Kalandunk során választhatjuk az aszfaltozott utakat, de átvághatunk a vadonon is, arra pedig már csak a kisebb helyszín miatt is fel kell készülnünk, hogy bárhol, bármikor belefuthatunk másokba.

A PUBG-ben nekem az nem tetszett, hogy amikor még kezdő voltam, sokáig nem éreztem a célzást, meg a helyes egy-egy elleni taktikát. Persze minden meccs előtt lehetett egy kicsit céltalanul lövöldözni, meg ugrálni, de a Vigor ezt sokkal ötletesebben oldotta meg. Házunk közelében fel van ugyanis állítva egy lőtér, ahol háborítatlanul pazarolhatjuk a töltényeket, így elkerülve azt, hogy ha harcra kerül a sor, akkor bepánikoljunk, és azt se tudjuk, hogy merre az előre. Egy kicsit realisztikusabb is így azért, meg a loot megtartásáért az életünket is félteni kell, ami már alapból magával hoz egy lassabb, megfontoltabb játékmenetet, amiben inkább a baj elkerülése, és nem annak kirobbantása a célunk.

A játék hangulata egyébként valami fantasztikus lett. A látvány pazar, a hegyi tó, a fenyőerdő, és a távolban magasodó, hófödte hegycsúcsok elképesztő atmoszférát árasztanak, a pályák tele vannak régi Volvo- és Saab-roncsokkal, meg mindenféle mezőgazdasági járművekkel, a színes faházak, a halászhajók, és maguk a városok pedig igazi skandináv légkört varázsolnak körénk. Karaktereink testreszabhatóak, de csak normális keretek között, egy bukósisak a legextrémebb kiegészítő, amit rájuk adhatunk, ami az erőforrás-menedzsment és craftolás-fejlesztés mellett szintén azt mondja nekünk, a Vigor komoly játékosoknak, vérbeli túlélőknek szól.

Az időt nagyon nem mértem, de egy meccs érzésre úgy tíz-tizenöt percig tart a játékban. Ennyi idő alatt ki lehet rámolni a legtöbb házat, és megérkezik az airdrop is, amire vagy rámehetünk, vagy megelégedve a már megszerzett cuccokkal, egyszerűen elhagyhatjuk a pályát, mielőtt jön a sugárzás. Jópofa dolog pedig, hogy a játék nem jelzi, hogy hányan vannak még rajtunk kívül életben, vagy ki ölt meg kit, ezért könnyen előfordulhat, hogy már nincs is senki a pályán, mi pedig még mindig a körmünket rágjuk, amikor belépünk egy házba. Hihetetlen ötletes ez is!

A Vigor Game Preview-kiadása jelenleg az Xbox Insider program részeként érhető el, de még idén nyáron megjelenik a Founder’s Pack csomag, több javítással és exkluzív tartalommal. Annyit pedig már most mondhatok, hogy a Vigor így félkészen is nagyon jó állapotban van, a kalandok és a harcok izgalmasak, a skandináv légkör kivételesen egyedi, a látvány szép, a bázis fejlesztése és építése pedig nagyon jó érzéssel tölti el az embert. Technikailag nincs miért panaszkodni, laggal is csak egyszer találkoztam, és bár hiányzott a barátok meghívása, így legalább nem tudott ellenem összedolgozni az ellenség sem. A játék végleges változata free-to-play formában 2019 februárjában várható, kizárólag Xbox One-ra.

A Vigor korai hozzáférésű változatát hagyományos Xbox One konzolon próbáltuk ki.

4.
Kelan
Nagyon hangulatosnak tűnik a videó alapján. Jó ez a Skandináv érzés. Kár hogy csak Xboxra jön, de gondolom lesz majd valami hasonló előbb-utóbb PC-re is.
3.
mestermagyar
Szégyen lenne ha a dayz-nél többen játszanák... oh wait...
2.
BockÚr
Ez sem fog elkészülni a Bohemia Interactive úgy sz@r ahogy van, de kit is érdekel még egy BR.....
1.
Kolompár Tarzan
Egy újabb BR klón. Összelopkodták az ötleteket és most új csomagolásban vedd meg.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...