Cloudpunk teszt

  • Írta: gorien
  • 2020. május 17.
Nivalis felhőkig nyújtózó városában az élet és az esőzés sohasem áll meg. Itt áll be futárnak Rania, aki repülő kocsijával keresztbe-kasul bejárja a metropoliszt, és miközben boldogulni próbál, egy mindent megváltoztató éjszakának lesz tanúja.

A cyberpunknak látványos és markáns ismertetőjegyei vannak, de azon túl, hogy vizuálisan kirívóak, a világok, amelyek ebben a zsánerben felépülnek, rengeteg filozofálgatásra is esélyt adnak. Az emberek és gépek keveredéséből létrejövő, zárt társadalmak rendre számtalan elfojtott feszültséget őriznek, a neonfénnyel égő reklámtáblák vetette árnyakban pedig mély tragédiák húzódnak.

A játékostársadalom ebben a témakörben a Cyberpunk 2077 érkezését várja már tűkön ülve, de vannak azon túl is érdekes vagy ötletes cyberpunk játékok. Ilyen az Ion Lands Cloudpunkja is, ami kiváló példa arra, hogyan lehet a zsáner lényegi elemeit megragadni anélkül, hogy harcos felkelőként próbálnánk megdönteni a világ merev berendezkedését – ami jellemző a hasonló sztorikra.

Az Ion Lands neve azoknak lehet ismerős, akik játszottak a Phone Home-mal, amiben egy Wall-E-szerű robotot kellett irányítanunk. Ahogy abban, úgy a Cloudpunkban is remek figurákkal, kellemes humorral és egész jó atmoszférával találkozunk, de az összhatás mégis hagy némi kívánnivalót maga után.

A Cloudpunk története Nivalis óriásvárosában játszódik. Rania, a vidékről jött lány, a címszereplő Cloudpunknál vállal futárszolgálatot. Míg próbálja egyenesbe tenni a saját életét, HOVA nevű repülő kocsijával bebarangolja a várost a tengerbe vesző alsó szintektől a fényűző, gazdag negyedekig. Az út során vele együtt ismerjük meg a neonfényben úszó metropolisz mélyén húzódó sötétséget, és az éjszaka alatt minden megváltozik.

Játékosként nekünk nem lesz sok dolgunk: furikázunk a HOVA-val, csomagokat veszünk fel vagy adunk le, igyekszünk nem összetörni magunkat. Néha kiszállunk a járműből és bizonyos feladatokat gyalog kell elvégeznünk. Van még kereskedősdi is a játékban: elszórva ilyen-olyan holmikat találhatunk, amelyeket jó pénzért lepasszolhatunk kereskedőknél vagy dílereknél. Azonban minden egyes játékelem a történetnek és az atmoszférának van alárendelve.

Ha van valami, amiben a Cloudpunk erős, az az atmoszféra. Ahogy a folyton zuhogó esőben keringünk, fülünket a kellemes synthwave-dallamok kényeztetik. A voxeles grafikának hála minden szögletes ugyan, de nagyon ügyesek játszanak a fényekkel. Minden városrésznek megvan a maga hatása: a szegénynegyedeket már lassan elnyeli az óceán, a bulizónát épületmagas hirdetések borítják. Mindent fénylő autósztrádák kötnek össze, amelyekről olykor-olykor le kell térnünk az óriási épületek sötétségébe.

A város több szintjén is vannak olyan platformok, amiket gyalogosan kell felfedeznünk. Ezeken járva találkozhatunk kereskedőkkel, dílerekkel, rendőrökkel, többel beszélgetésbe is elegyedhetünk – egyes NPC-k ráadásul mellékküldetéssel is szolgálnak. Az árusoknál vehetünk ételt-italt, ezeknek csak annyi a szerepe, hogy elmélyedjünk a világban, szüksége rá nincs Raniának. A térképen jelölve vannak a felvehető dolgok: ezek vagy eladható holmik, vagy a mellékküldetések tárgyai.

A játék történetközpontú, így a cselekményt párbeszédek viszik előre, akciókra sosem kell számítanunk. Rania két karakterrel van szorosabb kapcsolatban: a Cloudpunk diszpécserével, valamint Camusszal, egy öreg automatával, aki mellesleg egykor a kutyája volt. Szerencséjére hármójuk szinkronja szuperül sikerült. Ugyanez a sok mellékkarakterről nem mondható el. Nemcsak, hogy egyesek iszonyat gyengén szállítják a soraikat, de nagyjából háromfajta árus-NPC van az egész városban, akik ugyanazzal a néhány sorral rendelkeznek, így a hat-nyolc órányi játékidő alatt újra és újra ugyanazt hallgathatjuk.

Amelyik NPC viszont sikerül, azt élvezet meghallgatni. Találkozunk lázadó robotpunkokkal, akik illegális játszóteret telepítenek, sznob ember-android házaspárral, emlékezetkieséses orvossegéddel, még egy olyan lifttel is, aki azt hiszi magáról, hogy megeszi és kiköpi az embereket, de már ráunt az ízükre.

A cseverészés mellett igazán komoly, már-már filozófiai témákat is érintünk, plusz a játék néha fricskát mutat a mi 21. századi világunknak is. A Cloudpunk képes egy nagyon érzékeny egyensúlyt fenntartani: egyszerre tud felemelő és lehangoló lenni.

A történet maga viszonylag feszes, cserébe viszont a játék felfedezős aspektusa gyengélkedik. Sajnos Nivalis jórészt üres díszlet csupán, a bebarangolható platformok is eléggé ugyanolyanok, plusz a gyalogos felfedezést az is nehezíti, hogy az eső és a sötét miatt sokszor nem is látjuk Raniát egyből, és képesek vagyunk beleakadni minden sarokba. Cserébe a játék nagyon is tudatában van a vizuális szépségének: időnként olyan kameraállásba vált egy-egy helyszínen, hogy az elénk táruló látványt szinte azonnal mentenénk is le háttérképnek.

A repülő autó irányítása sem tökéletes. A HOVA csúszik, nehéz vele kanyarodni, időnként pedig valami fura bug következtében fel-le pattog, mintha beakadt volna valamibe. Néhány fejlesztést vehetünk ugyan neki a városszerte megtalálható műhelyekben, de lényegi változást nem hoznak. Ha pedig leszállnánk, a parkolót megtalálni néha rémálom, és a leszállás is nehézkes, olyan kis területen érzékeli, hogy megtaláltuk a landolás helyét.

Szerencsére az atmoszféra, az élmény tényleg kárpótol minden hibáért, amibe belefuthatunk. A Cloudpunk egy lazítós, kellemes játék, amiben nem a harcok számítanak, hanem az, hogy megéljük ezt a voxelizált, sötét-fényes világot. A történetben néhányszor még választási lehetőségünk is van – ahhoz nem elég, hogy még egyszer újra akarjuk játszani, de azt segíti, hogy magunkénak érezzük az eseményeket. A különleges figurák, amik benépesítik, a témák, amikkel találkozunk, elgondolkodtathatnak, és egy cyberpunk alkotásnak általában épp ez a célja. Ha van egy szabad délutánunk, és valami egyáltalán nem megterhelőre vágyunk, akkor a Cloudpunk tökéletes választás lehet. Az pedig külön pluszpont, hogy az angolul nem tudóknak sem kell félnie tőle: tisztességes magyar feliratozás van benne.

A Cloudpunk egyelőre PC-n jelent meg, a teszt is itt készült, de Nintendo Switchre, PlayStation 4-re és Xbox One-re is meg fog.

8.
scdlsc
#7: A steam oldalán hivatalosan szerepel a magyar felirat és interface.
7.
Ganzer
#6: Gyanítom, nem lesz. Pc-re LostProphet által van nem hivatalos magyarítás.
6.
tottiataHUN
A Switch-es verzióban is van magyar felirat?
5.
FrankBlack
A játék engem már az első gameplay videójával lenyűgözött, vártam ezt a tesztet.

Azt nagyon sajnálom, hogy ha jól értem, akkor ez egy eléggé lineáris game, és rövid. Sokkal jobban örültem volna, ha a sztori szál mellett egy igazi open world lett volna tele végtelenített random megbízásokkal, fuvarokkal, mint egy kamionos játékban (ETS2, ATS) olyan Space taxi stílusban. De ha jól látom, akkor ez nem ilyen. Még ha van is benne pár mellékküldetés, de kevés ahhoz, hogy több száz órát is bele lehessen tenni. Ennek ellenére is tetszik, de így nekem még a 20 € is sok. Majd ha 10 körül lesz beszerzem, mert a hangulat nagyon adja.
4.
Neotechtr
Ahogy nézem, 20€ Steam-en a cucc, még csak nem is drága.
3.
crytek
Lostprohetnak hála magyar nyelvű a játék
2.
Neotechtr
Megnéztem ezt a 21 perces gameplay videót és nekem tetszik :)
1.
Ganzer
Bejön, ez jó lesz nekem switchre.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...