Pokémon Sword & Shield - The Isle of Armor teszt

  • Írta: fojesz
  • 2020. július 13.
Kellett néhány év hozzá, hogy a Pokémon-sorozat készítői belássák: a bővített kiadások felett mára eljárt az idő, DLC-ként adagolni az extra tartalmakat viszont szexi. Innentől kezdve már csak valami említésre méltót kellett volna villantani.

A japán kiadók és fejlesztők híresen konzervatívak, nehezen vetkőzik le a nyugati szemmel már rég elavultnak tekintett üzleti modelleket. Bővített kiadásokat kiadni úgy, hogy az extra tartalmakat máshogy nem lehet elérni, például nem szokás manapság, mert a készítőknek sem érdeke, az alapjátékra befizető rajongókat pedig egyenesen büntetnék vele. Ehhez képest a The Pokémon Company előszeretettel futtatta meg kétszer az aktuális Pokémon-játékait, és csak a tavalyi Pokémon Sword & Shield esetében hozták meg azt a groundbreaking döntést, hogy immár szezonbérletek formájában fizethetünk be a játékok bővítményeire.

Az Expansion Pass két kiegészítőt foglal magába, ezek közül az első, a The Isle of Armor megjelenését stílszerűen nyárra időzítették a készítők. Egy új szigetre válthatunk jegyet a telepítése után, és bár túlzás lenne azt állítani, hogy ott megállás nélkül süt a nap - elvégre még mindig Galar régióban járunk -, a fürdőruhát nem érdemes otthon hagyni, mert a zöldellő erdők és végtelenül kanyargó barlangrendszerek mellett homokos vízpartok várják majd a kirándulókat. Amiből viszont nincs egy sem, azok a nagyvárosok és a stadionok: a civilizáció itt mindössze egy vonatállomás és egy dódzsó formájában képviselteti magát, ha ellátmányra vagy szociális interakcióra vágyunk, elsősorban itt kell keresgélnünk.

A The Isle of Armor tartalmát akkor is megnézhetjük magunknak, ha még nem fejeztük be az alapjátékot, érdemes azonban szem előtt tartani, hogy itt hatvanas pokémonok várnak minket, újoncként tehát nem lesz annyira veszélytelen a kiruccanás. Teljesen zöldfülűként persze amúgy sem engednek be minket: az úgynevezett Armor Passt akkor kapjuk meg, ha már felfedeztük a központi kontinens első nagyobb, szabadon bejárható területét - ez olyan két óra játékot jelent -, méghozzá azért, mert az új sziget lényegében nem más, mint egyetlen nagy Wild Area - ha úgy tetszik, az első Pokémon-fejlesztés, amely teljesen nyitott világgal várja a játékosokat.

Oké, ez a világ nem túl nagy, de legalább az az érzése megvan a játékosnak, hogy szabadon bringázhat fel-alá, egyetlen töltőképernyő vagy látványosan hosszú folyosó sem szab neki korlátokat. Ebből szempontból tehát akár egy kísérletként is felfogható a The Isle of Armor, és talán jobban is járunk, ha így gondolunk rá, mert így nem fáj annyira, hogy ezt a kis szigetet sem sikerült normálisan megtölteni tartalommal.

Már az alapjáték esetében sem volt nagy eresztés a történet, így képzelhetitek, hogy a négy-öt órás kiegészítő eseményei és karakterei sem különösebben izgalmasak. Még rosszabb, hogy a sztori szempontjából kritikus küldetések is maximum fetch questnek tekinthetők, semmi kreativitás vagy kihívás nincs bennük, egy ponton pedig konkrétan feladattá válik a grindolás: ezen segít ugyan némi EXP Candy, de akkor is. Hamar kiderül az is, hogy a szigeten nincs sok tennivaló, itt az NPC-k valamiért feltűnően békések, és nem támadnak meg minket, ellenben jó néven veszik például, ha előkotrunk nekik egy raklapnyi Diglettet a sziget különböző pontjairól.

Nagy kapufa a fejlesztők részéről, hogy nem láttak bele többet ebbe a koncepcióba, mert így végső soron a kiegészítő semmi másra nem jó, mint az új pokémonok bezsebelésére. Tisztában vagyok persze azzal, hogy sok rajongónak már emiatt megéri megvenni a DLC-t, és akiknek a Pokémon-játékok valóban arról szólnak, hogy minden nevet kipipálhassanak a Pokédexükben, azok valószínűleg nem fognak panaszkodni: a sziget durván száz olyan pokémont hoz vissza, amelyek vitatott módon, de kimaradtak az alapjátékból, mások galari vagy gigantamax formát kaptak, és ahogy azt már jó előre beharangozták a készítők, egy legendás szörnynek is örülhetünk Kubfu személyében, aki két irányba fejlődhet attól függően, hogy a történet során merre haladunk tovább.

Az tehát valahol félsiker, hogy a The Pokémon Company is belátta, a jövőben célszerű inkább letölthető kiegészítőkben gondolkodnia, az viszont már egy másik feladat, hogy ezek az extra tartalmak mindenki számára nyújtsanak valamit, amiért megéri befizetni rájuk. A The Isle of Armor ebből a szempontból pusztán letudta a kötelezőt, a hardcore rajongókon kívül nem sokan fogják értékelni.

A Pokémon Sword & Shield - The Isle of Armor kizárólag Nintendo Switchre érhető el.

Kapcsolódó cikkek

1.
Ooorky
Sztem elég gyenge lett, mikor rám erőltették a macit hagytam is a 'csába.

Főleg mivel sikerült beszereznem 3 Mario rpg-t 3DS-re + félbehagytam Pokemon Diamond-ot és ott van még a Pokemon White 1 és 2 is, hogy végre elmondhassan végigvittem az összes részt
Amihez sajnos egyszer be kell majd fejeznem ezt a vackot is valamikor.
Szerencsére az őszi már klasszikus lineáris sztori DLC lesz.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...