MotoGP 21 teszt

Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel, mert a MotoGP 21 nem ismer kompromisszumot, és nem kegyelmez senkinek, de ha rászánod az időd, akkor olyan élményben lesz részed, amit máshol garantáltan nem kapsz meg!

Élethűség. Ez a szó lebeghetett a MotoGP legújabb részén dolgozó fejlesztők szeme előtt, ami szerencsére meg is látszik a végeredményen. Bár a Milestone neve az évek alatt szépen-lassan összemosódott a középszer fogalmával, azt nem lehet tőlük elvenni, hogy ne igyekeztek volna fejlődni. Ugyan akad a portfóliójukban pár gyengébb próbálkozás, azonban a komolyabb szériáik újabb epizódjai szinte kivétel nélkül előreléptek az elődökhöz képest, nagyrészt több, mintsem kevesebb sikerrel. Pontosan emiatt vártam nagyon a MotoGP 21-et, és szerencsére nem is kellett csalódnom, hiszen az idei etap szinte minden tekintetben lekörözte az előző részt, sőt, hatalmasat lépett a valósághű szimuláció irányába.

Mielőtt azonban nyeregbe pattannánk, szót kell ejtenünk arról, hogy a koronavírus hatásai bizony komoly nyomot hagytak a játékon. A fejlesztők elárulták, hogy a MotoGP 21 munkálatait az elejétől a végéig otthonról oldották meg, ami hatalmas teljesítmény, de sajnos ezt nem sikerült hibátlanul abszolválni. Ugyan a végeredmény minőségén annyira nem érződik a hányattatott sors, viszont a tartalom esetében már annál inkább, hiszen rengeteg olyan játékelem hiányzik, amit időhiány miatt ki kellett vágni a megjelenő játékból. Szerencsére a készítők igyekeznek minél előbb pótolni az elmaradást, de biztos bele fog telni pár hétbe, mire úgy fog kinézni a MotoGP 21, ahogyan azt ők megálmodták.

Ennek ellenére nem kell attól tartani, hogy unatkozni fogunk, hiszen a játék már most is rengeteg lehetőséget kínál számunkra. Természetesen a szokásos játékmódok mind itt vannak, azaz bármikor nyomhatunk pár kört vagy egy rövidebb bajnokságot, méghozzá úgy, ahogy csak nekünk tetszik. Külön öröm, hogy a hivatalos licencek mellett a régebbi részekből megismert klasszikus versenyzőkről és pályákról sem kell lemondanunk, szóval aki unná a modern kori körözgetéseket, az benevezhet egy kis retrózásra is. Nyilván a régmúlt nagyágyúi jóval kisebb létszámban képviseltetik magukat, mint a ma sztárjai, de így is kapunk több mint 40 nagymenőt - kár, hogy érdemi játékmód nem épül rájuk. Persze az offline futamok mellett a szokásos online lehetőségekről sem kell lemondanunk, ahol ismét dedikált szerverek gondoskodnak a lagmentes élményről.

Ha mégis megunnánk a sima versenyeket, akkor irány a karriermód, ahol egyelőre három kategóriában, a Moto 3-ban, a Moto 2-ben és a MotoGP-ben indíthatjuk útjára zöldfülű pilótánkat. Karakterünk megalkotását követően elsőként a menedzserünk kiválasztása lesz a feladatunk, majd ezután el kell döntenünk, hogy egy már létező csapathoz szeretnénk-e szerződni, vagy egy újonnan belépőhöz. Utóbbi esetében kicsit több melónk lesz, mivel a szokásos kihívások teljesítése és a motor fejlesztése mellett még a szponzorokra és a háttérmunkásokra is figyelmet kell fordítanunk. Továbbá a külsőségeinket is teljesen testre szabhatjuk, szinte mindent megváltoztathatunk, ráadásul ezeket később bármikor módosíthatjuk. A szezon előrehaladtával a megnyíló piacon további versenyzőket is igazolhatunk majd magunk mellé, akiket szintén nekünk kell istápolnunk, szóval lesz dolgunk bőven. Ezenkívül elmondható, hogy akadnak kisebb újdonságok és finomhangolások, de ha játszottunk a tavalyi résszel, akkor nem igazán fogunk meglepődni semmin sem, egészen addig, míg ki nem gurulunk a pályára.

A MotoGP 21 ugyanis hatalmasat lép a szimuláció irányába, így igyekezve kedvezni azoknak, akiknek a tavalyi epizód kissé árkádosabb megvalósítása annyira nem tetszett. Rögtön ott kezdeném, hogy bár számos segítséget bekapcsolhatunk magunknak, mindent átbillentve sem lesz sétagalopp a paripán maradni, még úgy sem, ha végigjárjuk az amúgy elég részletes tutorial szekciót. Itt nem vezet sikerre a nyélgáz, hiszen egyetlen felesleges gázfröccs, és máris a sóderágyban találjuk magunkat, de a fékeket sem érdemes agyatlanul rángatni, mert így több kárt okoznak, mint hasznot. Ha túlmelegednek a tárcsák, akkor a motorunk sokkal instabilabbá válik, viszont az sem jó, ha folyamatosan hideg tartományban tartjuk a hőmérsékletüket. Szerencsére a kibővített HUD-on minden fontos információt megkapunk, kezdve a gumik kopásától, egészen a fékek állapotáig, így ha baj van, könnyen és gyorsan tudunk rá reagálni.

Ha pedig mégsem tudjuk helyben megoldani a problémát, akkor irány a box, ahol a motorunk összes elemét kedvünkre állítgathatjuk. Belenyúlhatunk a sebváltóba, bütykölhetünk a hajtás elemei között, de az idei évre alaposan feljavított lengéscsillapítókkal is kedvünkre szöszölhetünk. A mérnök lelkületű játékosoknak ez igazi Kánaán, ráadásul bármit állítunk a gépen, az rögtön érződni fog a pályán. Idővel fejleszthetjük is az alkatrészeket, így növelve meg az esélyeinket a gépi ellenfelekkel szemben.

Utóbbiak egyébként sokat javultak az évek folyamán, ráadásul kaptak egy tanulómodult is, így idővel alkalmazkodnak a játékstílusunkhoz. Mondjuk azért még mindig tudnak érdekes dolgokat művelni, például minden ok nélkül büntetőfékeznek előttünk, de legalább már nem egy vonalon haladnak és csak néha kapcsolnak át kamikaze üzemmódba, szóval a fejlődés megkérdőjelezhetetlen. Szerencsére végtelen alkalommal tekerhetjük vissza az utolsó pár másodpercet, így könnyedén kivédhetjük a támadásaikat, de ez még mindig nem az igazi. Itt jegyezném meg, hogy a különféle animációk szintén rengeteget javultak, öröm nézni, ahogy a versenyzők terelgetik a motorokat, vagy épp igyekeznek elkerülni egy-egy zakózást, de ha utóbbi mégsem sikerül, akkor sem hajlik át burleszkbe a szerencsétlen pilótánk vergődése.

A Milestone a szabályrendszerbe is belenyúlt, és bevezette az úgynevezett Long Lap Penaltyt, aminek hála nem az időnkhöz adnak hozzá valamennyit a versenyek végén, esetleg lassítják le a motorunkat egy ideig, hanem máshogy vonnak felelősségre. Minden pálya esetében akad egy kanyar, aminek a külső íve el van kerítve. Ha őrült módjára vezetünk, esetleg kiugrunk a startnál, akkor bizony ezen a különálló nyomvonalon kell keresztülhajtanunk, így törlesztve valamennyit az elkövetett bűneink közül, miközben több másodpercet is bukhatunk. A rendszer jól működik, viszont azt nem árt tudni, hogy hibátlanul kell keresztülmennünk az íven: ha esetleg letérünk az útról, akkor a játék nem írja jóvá, és csak a következő körben próbálkozhatunk újra.

A rajongók már jó ideje kérlelik a fejlesztőcsapatot, hogy a kissé régimódi respawnrendszer helyett találjanak ki valami élethűbbet, mert a bukás után a pálya szélére teleportáló versenyző nem éppen reális. Az idei epizód ezen is változtat, hiszen ha szeretnénk, bármikor kikapcsolhatjuk ezt a funkciót, így aztán egy esést követően meg kell várnunk, amíg a versenyzőnk feltápászkodik, és miután összeszedte magát, csak akkor futhatunk vissza vele a motorunkhoz. Kis szépséghiba, hogy a gépi ellenfelek továbbra is teleportálni fognak, ráadásul egyelőre az online versenyeken sem lehet szaladgálni, amik a korábban már említett megfeszített tempó miatt maradtak ki, akárcsak a Moto E és a Red Bull MotoGP Rookies Cup osztályok, amiket csak később fognak elérhetővé tenni a fejlesztők.

A játék egyetlen valóban felemás pontja az a megvalósítás, ugyanis hiába kellemes az összkép, akad egy-két olyan elem, ahol kissé kilóg a lóláb. Maguk a pályák elképesztően részletesek, ráadásul már a környezet és a közönség sem olyan elnagyolt, mint a korábbi években. A motorok és a versenyzők szintén remekül mutatnak, a javított fény-árnyék hatásoknak hála pedig sokszor olyan élményben lehet részünk, mintha valódi futamokat néznénk a képernyőn. Külön kiemelném a sisaknézetet, amit nem egyszerű használni, cserébe, ha ráérzünk, akkor hihetetlenül nagy élményt nyújt, és remekül adja vissza a sebességérzetet.

Hangok terén nagyrészt minden rendben, bár azért akad pár olyan motorkategória, ahol a folytonos zümmögéstől hamar elegünk lehet. Ezzel szemben az átvezető videókban megjelenő karakterek borzalmasak, ráadásul a mozgásuk is katasztrófa, semmi emberi nincs bennük. Persze, egy versenyjátékban nem feltétlen a körítés a fontos, de igencsak kivesz az élményből, ha az amúgy remek futamok között olyan lelketlen karaktereket kell nézni, akiknek a külseje minimum a kettővel ezelőtti konzolgenerációt idézi. Külön poén, hogy ezek a szörnyszülöttek már tavaly is borzolták a kedélyeket, szóval a Milestone érezhetően hosszú távra tervez velük.

Meg kell még említenem a menürendszert, ami szintén az előző epizódból lett átemelve, azonban az ott látható színes megvalósítás helyett ezúttal egy szürke, teljesen jellegtelen valamit kapunk, ami szabályszerűen bántja a szemet. Mivel elég sokat kell vitézkednünk az adatok között, így gyakran fogunk szembesülni vele, amin tovább rontanak a meglehetősen hosszú töltési idők. Szerencsére kirívó bugokkal nem találkoztam, ellenben fagyásokkal többször is összehozott a balsors, de azt hozzá kell tennem, hogy én még a megjelenés előtti verzióval játszottam.

Ugyan a teszt vége nem feltétlen ezt sugallja, de a MotoGP 21 ismét egy lépés a jó irányba, ami remekül emelte át az elődben már működő elemeket, és finomította tovább azokat, miközben behozott pár olyan újdonságot, amik alaposan felkavarják az állóvizet. Jó azt látni, hogy a Milestone érdemi konkurencia híján sem ül a babérjain, és évről-évre feljebb emeli azt a bizonyos lécet, ami immáron jócskán kilóg a középszer mocsarából. Bár akad néhány hibája, például az átvezetők kopottas látványvilága, vagy a sokszor torpedóként viselkedő AI, ahhoz kétség sem férhet, hogy még ezekkel együtt is a sorozat eddigi legjobb részével van dolgunk, ami szimulátorosabb mivolta okán inkább a veteránoknak szól - nekik viszont kihagyhatatlan. 

Mi PC-n teszteltük a MotoGP 21-et, de emellett megjelent még PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra, Xbox Series X-re és Nintendo Switchre is. A tesztkódot a játék forgalmazója, a Magnew biztosította számunkra.

3.
Morzsi1
#2: Csatlakozom, jól sikerült játék, és a komolyabb fizika/nehézség kifejezetten jót tett neki. Sőt, én mindezen felbuzdulva ezzel együtt megvettem az MXGP2020-at is, amit mindenki ekézett, mert nehéz. Hát az, és pont ezért az MXGP széria legjobb része. Milestone-ék kezdenek feljönni, kellett jó pár év, de a motoros játékokba belerázódtak.
2.
Falcon
Nagyon vártam már ezt a játékot már csak azért is mert ez az első az újgenerációs gépekre készült részek közül bizalmat szavaztam neki meg vásároltam és nagyon nem bántam meg Xbox series x re látható előrelépés minden téren grafika és hang téren is úgyhogy én nagyon elégedett vagyok azzal amit a pénzemért kaptam és többi részt is első nap fogom megvenni
1.
Falcon
Nagyon vártam már ezt a játékot már csak azért is mert ez az első az újgenerációs gépekre készült részek közül
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...