King Kong

  • Írta: zoenn
  • 2005. augusztus 1.
Az év végén bemutatásra kerülő új King Kong film sem kerülhette el sorsát, mivel ígéretesnek tűnő játékadaptáció készül belőle, korunk egyik legsikeresebb játékfejlesztői műhelyében.
Szerénység nélkül állíthatom, hogy a Ubi Soft Montreal – szorosan közreműködve az Ubi Soft France-szal – újra megmutatja a világnak, hogy így kell igazán belevaló programmal előrukkolni a válogatós közönség számára, aki nem tudná, hozzájuk fűződik a Prince of Persia és a Splinter Cell epizódok megalkotása. A cég méltatlanul elfeledett Beyond Good & Evil-ről elhíresült részlege felel Peter Jackson új rendezésének játékváltozatáért – ez mindenképpen bíztató jel.

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én egyenesen rühellem, ha egy játék címe elé odabigyesztik az elhíresült designer nevét, jelen esetben a film rendezőjének nevét. Ezzel csak azt a téves hatást érik el, hogy a nevezett program kizárólag egy ember nevéhez fűződik, de igazából mindez több fejlesztő együttes érdeme. A félreértések elkerülése végett leírom: a hobbitforma Jackson úrnak a lehető legtöbb köze (és beleszólása) van a játékba, továbbá tény és való, a film készítői szorosan összedolgoztak az Ubi Soft-tal, hogy a game a lehető leghitelesebben adja vissza a film hangulatát és történéseit. Persze jó pár dolgot ki kell belőle vágni, hogy a játszhatóságon ne essen csorba, de a mesteri összképen ez szemernyit sem ront le. Az új film sztorija körül nagyfokú titkolózás folyik, egyenlőre annyit lehet róla tudni, hogy jónéhány jelenetet átvesznek a klasszikus, hőskorból származó fekete-fehér King Kong filmekből és a '60-as években forgatott, Jessica Lang főszereplésével készült változatból, továbbá kapunk teljesen újakat is. A film látványa természetesen felér majd a Gyűrűk Ura minőségével is, hála a beleölt dollármillióknak.



A játék műfaji besorolása mindmáig tisztázatlan, sőt van egy olyan érzésem, hogy a megjelenéskor is bajban leszünk, mivel lehetetlen beskatulyázni egy adott kategóriába. Most már bizonyos, hogy több szereplőt irányíthatunk – naná, hogy köztük van King Kong is – homlokegyenest eltérő játékstílusban. Az E3-on prezentált bemutatóban egy Jack Driscoll nevű figurát irányíthatunk FPS nézetben, aki a forgatócsoportjával érkezett kalandozásainak színhelyére, az elfeledett szigetre. A bennszülött törzs által istenként tisztelt óriásgorillára nem sokat kellett várni, hamarosan magával viszi csapatunk szép szőke hölgytagját, hogy ki tudja milyen aberrált együttlétekre ösztönözze, hehe… Természetesen ezt mi sem hagyjuk annyiban, revolverünket kézbe véve a kigyúrt csimpánz után eredünk. Pechünkre kapunk a nyakunkba egy rakás vérszomjas velociraptort. Mivel a lőszerünk hamarosan elfogy, ezért további fegyverként bevethető tárgy után kell kutatnunk a dzsungelben. Itt látszik, hogy a környezettel való interaktivitást tekintve a készítők semmiféle cicót nem ismertek: ha a földön éppen csontdarabot, vagy kihegyezett farudat találunk, azokat bármikor kézbe vehetjük és támadhatunk vele. Nem lenne elég hatásos az alkalmi lándzsa? Semmi gáz, keressünk a környéken tábortüzet és gyújtsuk meg a végét, ennek köszönhetően jóval nagyobb sebzést érhetünk el, vagy a mellettünk lévő bozótost felgyújtva egy jóideig távol tarthatjuk magunktól a bestiákat. Létezik más megoldás is, példának okáért elejthetünk fegyverünkkel egy békésebb állatot, vagy bennszülöttet, hogy annak hátrahagyott hullájából lakmározzanak a dinók helyettünk.



Érdekes módon egyedi üldözéses jelenetekben is részt kell vennünk emberkénkkel, ahogy mondottam elsőre szokatlan eszközökkel: miközben mi egy gyors sodrású folyón csónakunkkal száguldozunk lefelé, addig a partról feldühödött T-Rexek erednek a nyomunkba. Persze nemcsak eszeveszett száguldásból áll az egész, mivel szépszámú akadályokat kell kerülgetnünk, úgy, hogy a lehető legkevesebb sérülést szedjük be, meg aztán az üldözőket is ki kellene iktatnunk mögülünk, minden csak a reflexeinken múlik. Jack-kel igyekeznünk kell túlélni az eseményeket és a környezetet felhasználva illendő lenne egérutat nyernünk.

A legnagyobb királyság egyértelműen maga King Kongnak az irányítása. Itt már TPS nézetből kell nekigyürkőznünk a nehézségeknek, emellett olyan kameraállások kápráztatják el a játékost, amelytől kifogástalan filmszerű élményben lehet részünk. Ennél a résznél jön jól Peter Jackson csapatának segítsége. A külső kameraállásban olyan kaland- és platform elemeket oldhatunk meg, amelytől könnyen elállhat a szavunk: mászhatunk, ugrálhatunk kedvünkre sziklás hegyi szakaszokon, vagy az utolsó pályákon a new york-i felhőkarcolók tetején. Óriási dinókkal folytatott epikus küzdelmekben olyan speciális mozdulatok állnak rendelkezésünkre, mint a különböző ütés- és rúgásfélék, vagy a földrengést okozó dobbantások. A csaták hevében adódhat úgy, hogy bizonyos kombók segítségével elképesztő mozdulatokkal végezhetjük ki a jobb sorsra érdemes T-Rexeket, ergo szó szerint kitekerhetjük a nyakukat.



A mellékelt screenshotokon is látszik, hogy a látvány terén is igazi nagyágyúval lesz dolgunk. Külön kiemelném a trópusi eső hangulatát, szinte a saját bőrünkön érezhetjük a párás, fülledt levegőt. A karaktermodellek sem elnagyoltak, vessünk egy pillantást magára King Kong-ra, vagy a T-Rexekre. Utóbbiak megszólalásig olyanok, mintha most jöttek volna a Jurassic Park-ból. A környezet kidolgozása szintén elsőrangú, a francia ajkú fejlesztő srácok igencsak vérbő művészi tudásról tesznek tanúbizonyságot. A növényzet és a ködeffektek bizonyára sokunk videókártyáit fogják megizzasztani. A filmesek közreműködésének tulajdonítom a moziszerű hanghatásokat is, amelyek végleg felteszik a koronát King Kong szőrös buksijára. A vihar tombolása, az óriásgorilla üvöltése EAX támogatással még a tömést is ki fogja rázni a fogainkból. A zenék – jó licenszhez méltóan – bizonyára meg fog egyezni a film muzsikáival, ahogy én Jackson úr brigádját ismerem, e téren igényeink kielégítése teljesen ki lesz pipálva.



Aggodalomra tehát semmi ok és mivel a megjelenés ideére a világ King Kong lázban fog égni, könnyűszerrel elkerülhető lesz a BG&E-hez hasonló anyagi bukta. Megelőlegezem: PC-re és más platformokra is, az utóbbi idők legígéretesebb filmadaptációja van készülőfélben, erre pedig a hírhedt fejlesztőcsapat a garancia. Ennek tudatában nem tartom merész húzásnak, hogy több nagyszerű játékstílust gyúrtak össze egyetlen programba, mivel mesteri érzékkel oldották meg a párhuzamos történetvezetést. Az igazat megvallva belátható sarkalatos pontok akadhatnak – például még semmit sem tudni a várható mesterséges intelligenciáról. Nem titok a gamma a mozi eseményeit követi majd, ezáltal a filmszerű élmény ürügyén találkozunk kell scriptekkel is, kérdés, hogy mennyivel. A cucc a film amerikai premierjében egyidőben jelenik meg, tehát idén decemberben. Nekünk, európaiaknak ez annyit tesz, hogy jóval az itteni mozikba kerülés előtt tolhatjuk a játékváltozatot. Minden adva vagyon egy újabb besteller-gyanús játék eljövetelére, a GK stábja az év végén nagy eséllyel majmolással lesz elfoglalva. Banánt az öltözőbe! Köszönöm.

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...