Battlefield 2: Special Forces

  • Írta: Chocho
  • 2005. augusztus 21.
Link másolása
Mikor nemrégiben megjelent a Battlefield 2, a multiplayer-játékok forradalmának egyik komoly lépcsőfoka rajzolódott ki a játékvilág gránitszikláján...

Mikor nemrégiben megjelent a Battlefield 2, a multiplayer-játékok forradalmának egyik komoly lépcsőfoka rajzolódott ki a játékvilág gránitszikláján. Olyan játék került így a kezünkbe, melynek élvezeti faktora magasan vert minden más ilyen stílusú programot. Egyszerűen leírhatatlan, milyen érzés egy rakétával, vadászgépből elintézni egy gyalogos katonát. Bár talán le sem kell írni… Ezt mindenkinek magának kell kipróbálnia és megtapasztalnia. Olyan ez, mint a szexuális felvilágosítás: magyarázhatjuk a dolgot, amíg valaki a saját bőrén nem tapasztalja, csak fárasztó rizsának bizonyul… Na de azért ne kanyarodjunk el ennyire a témától, ami jelenleg ennek a roppant szórakoztató játéknak a kiegésszítő lemeze. Igen, alig két hónappal a hivatalos megjelenés után, már beszélhetünk is a küldetéslemezről, mely a (mondanom sem kell, roppant fantáziadús…) Special Forces, azaz Különleges Erők címet viseli.



War of the Worlds

A BF2 nagyszerűsége éppen abban rejlik, hogy egyébként semmi igazi forradalom nincs benne: egyszerű receptet képsvisel, hiszen az egész csak abból áll, ami ma már elvárható, és amire maximálisan vágyhat egy játékos. Tudják ezt az EA-nél is, ezért most is a bevált módszerekre építkeznek. A játékososk által leginkább hiányolt és áhított extrákat halmozzák fel nekünk a Special Forces-ben. Az első legnagyobb újítás a játszható oldalak száma. Ugyan én a BF2 három nemzetével is elégedett voltam (főleg a mai világban, hiszen sokkal valószínűbb lett volna egy egyszerű amcsi szuperhíró vs. gonosz arab bácsi felállás…), a SF már hat oldallal képviselteti magát. Ráadásul mind a hat újnak tekinthető, hisz a játékban a címhez hűen most a speciális egységeké lesz a főszerep, nem a hadseregé. Beszáll a nemzetközi „ereszd el a hajamba" briteek SAS egysége, a tengerészgyalogság, a MEC speciális csoportja, valamint orosz felebarátaink is képviseltetik magukat. Emellett szó esett még két nemzetről, ám közülük csak a rejtélyes „lázadókat" említette konkrétan az EA (nem, ezúttal nem valószínű, hogy szemetesmellényben lesznek). Arról, hogy milyen különleges képességek választják majd el a különféle új érdekcsoportokat, még nem beszélt az Electronic Arts. Érthető, hisz már ez az infobomba is igen sok egy ilyen hirtelen bejelentéshez képest.



Szeretkezz, ne háborúzz? Melyik hülye ötlete volt ez!?

Ugyan ez már eleve elég lenne egy mission disc-nek, kapunk még egy rahedli új fegyvert és járművet. Először ejtsünk szót a kézifegyverekről. A kereken egy tucat vadonat új gyilkoló eszköz komoly feladatot kapott, hisz ki kell egyensúlyozniuk a gyalogos katonák hátrányát a járművezetőkkel szemben (ami a BF sorozatban sajnos mindig rosz volt, mondjon akárki akármit). Eddig nem látott segédeszközökhöz is folyamodhatunk. Ilyen az a mozgatható magsles, melyet bárhová letehetünk a pályán, és annak tetejéről már nagyobb előnnyel lőhetjük ki ellenséges felebarátainkat. Arra azonban vigyáznunk kell, hogy mindig vegyük fel, ha továbbállunk, hisz az ellenség épp úgy hasznát veheti, mint a mi kis csapatunk! Hasonlóan remek (és eddig számomra érthetetlen módon hiányzó) cucli a sisakra szerelhető éjjellátó készülék. Egy sötétebb gyárépületben vagy hangárban sokkal könnyebben ki lehet szúrni a rejtőző ellenfeleket vele, mégha azokat egyáltalán nem is lehetne látni a sötétben. Meg kell még említeni az új fény és gázgránátokat is. Mindkettőtől elveszíthetjük látásunkat egy rövid időre, ezzel gyakorlatilag harcképtelenné válva. Ha ezt el szeretnénk kerülni, van rá mód. Egyszerűen csak fel kell venni egy gázmaszkot, és ezzel már meg is védtük magunkat a kémiai anyagok káros hatásaitól.



Új fegyverek mellett új járművekért sem kell a szomszédba menni. Igaz, hogy ezekből még semmit nem mutattak meg, elvileg tíz darab vár felfedezésre, valamint nyolc teljesen új pálya (mondjuk ebből lehetett volna picit több…de oké-oké, nem kötekszem!). Ezek közepes méretűek lesznek, azaz 16, 32 és 64 fős csatákra lesznek specializálva.

Van, ami örök…

De van ám, és bár nem túl sok, mégis jó lett volna ezekbe is belepiszkálni kicsit. Először is itt a grafika. Akármilyen nagyon jó játék is volt a BF2, én képtelen voltam megérteni, miért magasztalták fel annyira ezt a részét. Nem mondom, szépnek szép, de az kicsit erős kijelentés, hogy minden idők legszebb játéka, meg az az állítás, hogy a Doom 3 motor sírjára ez lenne az első lapát föld, sem hiszem, hogy megállja a helyét. Márpedig nagyon sok helyen olvastam hasonlókat. Mindegy, lehet, hogy csak velem van a baj, de most nem is ez itt a lényeg. Sokkal inkább az, hogy ehhez a nem is olyan büntető szépséghez már nem is elég egy mezei Ge Force 4 Titanium kártya, mert az még csak 1.1-es shader-támogatásssal rendelkezik. Számomra pedig egyenest rejtély, hogy vajh miért lett volna olyan borzalmasan nehéz beleimportálni azt a rémesen elavult shader 1.1 támogatást. Ha olyan játékokban, mint a Splinter Cell: Chaos Theory megoldották, akkor itt miért nem? És ha már a kiegésszítő a téma, akkor ismét felteszem a kérdést, kicsit módosítva: miért nem fogják? Ennyit fizetett volna az nVidia? Érdekes… Visszatérve magára a grafikára, semmilyen komolyabb változásra nem szabad számítani. Sem több poligon, sem magasabb felbontású textúrák. Talán kicsit változatosabb lesz az új térképeknek köszönhetően, de ez is kimerül pár új textúrában. Így volt ez mondjuk az 1942 kiegésszítőjivel is. Lehet, hogy ez valami hagyomány?



Végső állomás


Ez tehát minden, amit egyelőre tudni lehet a Battlefield 2: Special Forces-ről. Ahhoz képest tényleg sok, hogy csak nemrég jelentették be, ahhoz viszont meg épp elég, hogy a megjelenés 2005 őszére lett datálva. Érdekes még, hogy az EA egyik legnasgyobb fejőstehenét arra a fejlesztőcsapatra bízta, akik a nem valami jó viszhanggal rendelkező Battlefield: Vietnamot készítették. Ugyan az alapanyag van olyan minőségi, hogy ne lehessen elrontani, kicsit még szkeptikus vagyok a SF-zal kapcsolatban. Ősszel meglátjuk, meg tudnak-e győzni!

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...