Resident Evil: Village - Winters' Expansion teszt

A Resident Evil: Village legújabb DLC-je számos újdonságot hozott az alapjátékhoz, köztük talán a legfontosabbat, a Winters család történetét lezáró Shadows of Rose-t.

Tizenhat évvel járunk a Resident Evil: Village történései után. Ethan lánya, Rose igyekszik élni az átlagos középiskolások életét, ebben azonban hátráltatják különleges képességei, melyek miatt folyamatosan piszkálják és zaklatják őt az osztálytársai. Amint megtudja, hogy van megoldás arra, hogy normális életet éljen, azonnal él is a lehetőséggel, ehhez azonban vissza kell térnie az alapjáték helyszínére, és szembe kell néznie a legnagyobb félelmeivel.


A Winters' Expansion koronaékszerének számító Shadows of Rose kiegészítő története elég felszínes, az írás pedig nagyon gyenge. Ugyan egyik Resident Evil-játék sem a történetmeséléséről volt híres, mindazonáltal az iskolai bántalmazás témakörében, illetve a Winters család sztorijában sokkal nagyobb potenciál van, mint amit a DLC ki tudott hozni belőle. Az egészről a kihagyott ziccer kifejezés jut az eszembe, ez vonatkozik az alapsztorira és a lezárásra is. Amiben azonban jól teljesít a játék, az a hangulat és atmoszférateremtés.

A DLC során olyan ikonikus helyszíneket látogathatunk meg újra, mint a falu, Lady Dimitrescu kastélya vagy épp Beneviento háza, azonban az alapjátékhoz képest lényegesen kisebb szabadságunk lesz a helyszínek felfedezésében, köszönhetően annak, hogy a jól ismert útvonalakat átkelhetetlen pocsolyák lepték el - így az alapjátékból ismerős élmény is odavész, és egy sokkal lineárisabb játékban lesz részünk. Utunk során egyébként segítségünkre lesz egy láthatatlan személy, Michael, aki igyekszik tartani a lelket Rose-ban, tanácsokkal, alkalomadtán pedig lőszerrel és gyógyító felszereléssel látja el őt.

A játékmenet is változott az alapjátékhoz képest, belső nézet helyett immár külső nézetből irányíthatjuk főhősünket. Kapunk néhány új ellenséget, akik a hetedik részből ismertekhez hasonlóan viselkednek, ellenük jön majd jól Rose képessége, mellyel ideiglenesen elkábíthatjuk és lelassíthatjuk őket, míg vagy elmenekülünk előlük, vagy egy jól irányzott fejlövéssel végzünk velük. Ezt a képességet egyébként néhány környezeti puzzle megoldásához és a továbbhaladáshoz is használnunk kell majd, ami egy idő után ugyan unalmassá válik, de jól illeszkedik Rose játékstílusához. Egyébiránt a játékmenet a szokásos Resident Evil-receptet követi, miszerint egyszerűbb puzzle-részeket oldunk meg, folyamatosan oldjuk fel az addig elzárt területeket, miközben igyekszünk túlélni a ránk zúdított akadályokat.

A túlélőhorror része továbbra is jól működik a játéknak, sosem leszünk elhavazva lőszerrel, sosem fogjuk magunkat túl erősnek érezni, alkalmanként pedig meglehetősen ránk hozza a frászt a kiegészítő. Külön kiemelném a második felét, ahol kifejezetten kreatív és sajátos módszerrel okoznak álmatlan éjszakákat a játékosnak a készítők. Ezzel együtt a kiegészítő mellett az alapjátékban is elérhetővé vált a TPS-mód. Ez az esetek többségében jól működik, viszont az átvezető videók továbbra is belső nézetűek maradnak, így a kameranézetek közötti váltás néha fura összhatást kelt. Első alkalomnak továbbra is az eredeti belső nézetet javaslom, azonban ha új élményt szeretnénk kapni egy újrajátszás során, akkor érdemes a TPS-módra is vetni egy pillantást!

A Winters' Expansions harmadik újdonságaként Mercenaries játékmód is bővült, méghozzá két új pályával és három új játszható karakterrel. Már kezdettől elérhető Chris Redfield, aki valóságos fegyverarzenállal és erős ütésekkel veszi fel a harcot a hullámokban érkező ellenségekkel szemben. Hozzá csatlakozik még Karl Heisenberg, aki a mágneses képességeivel és hatalmas kalapácsával igyekszik rendet tenni a szörnyetegek között, továbbá a Soldat katonáit is segítségül hívja ehhez. Végezetül pedig Lady Dimitrescu felett is átvehetjük az irányítást, aki hatalmas karmaival és varázslataival óriási pusztításra képes a harctéren, továbbá segítségül hívhatja a lányait is a harcok során. Az ő irányítása a legszórakoztatóbb a három új karakter közül, mindazonáltal azt meg kell említenem, hogy aki eddig sem rajongott a Mercenaries játékmód iránt, annak sajnos ez a bővítmény sem fogja megváltoztatni a véleményét a játékmódról.

A Winters’ Expansion igyekszik hozzáadni az alapjátékhoz, de közel sem tud felérni annak a szintjére. A Shadows of Rose kiegészítő története meglehetősen gyenge, ráadásul nagyon rövid, nagyjából 2,5-3 órás. A TPS-mód egy említésre méltó funkció, mely az esetek többségében jól működik az alapjátékban, viszont az erősen megkérdőjelezhető húzás a Capcom részéről, hogy ezért pénzt kérnek. A Mercenaries mód újdonságai pedig jól sikerültek, ám akinek eddig sem tetszett a játékmód, az ezután sem fog sok időt eltölteni vele. Mindent összevetve a Resident Evil: Village – Winter’s Expansion egy átlagos kiegészítő lett, melyet azért egy leárazás alkalmával érdemes lehet beszerezni, hiszen ez az utolsó alkalom, hogy a Winters család történetét egyengessük a Resident Evil-franchise-ban.

A Resident Evil: Village - Winter's Expansion PC-re, illetve PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re jelent meg. Nintendo Switchre december 2-án érkezik a kiegészítő. Mi PlayStation 5-ön teszteltük.

Kapcsolódó cikkek

1.
1.
Doomsayer
Másfél éves a Village és bár nekem is tetszett, mégis valahogy túlzásnak tartom, hogy ennyi idő alatt tudtak kiadni egy ilyen DLC-t, azt is 20€-ért. Mondjuk az is igaz, hogy ennyi idő után már pont jól jöhet ki egy újrajátszás, de ahhoz még mindig nem ér meg nekem ennyit egy külső nézet, meg egy alibi DLC.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...