Sackboy: A Big Adventure teszt (PC)

A Sackboy: A Big Adventure már a második olyan PS-exkluzív az elmúlt hetekből, ami PC-re látogat, és bár a Drake-tesók akciózása kicsit olajozottabb volt, mint a Vászonvilágos kaland, de szórakozásból így sem lesz hiány.

Mindösszesen két évet kellett várnunk arra, hogy az eredetileg PlayStation 4-re és PlayStation 5-re megjelent Sackboy: A Big Adventure átköltözzön a Sony konzoljairól a számítógépeinkre, sajnos azonban a portolás minősége meg sem közelíti a korábbi érkezőkét. Szerencsére azért annyira nem vészes a helyzet, de ha el vagyunk kényeztetve, és hozzászoktunk a szinte hibátlan átiratokhoz, akkor elég pár aprócska baki is ahhoz, hogy kényelmetlenül fészkelődjünk a monitorunk előtt.

Ezek a kellemetlen pillanatok azonban hamar elillannak, hiszen maga a játék csak úgy árasztja magából a hangulatot, még úgy is, hogy a Little Big Planetekben megszokott és megszeretett alkotás lehetőségét teljesen kivették belőle. Utóbbi elsőre sokak számára furcsa lehet, de csak addig, míg el nem kezdik a mesebeli kalandot, ugyanis az ötletesebbnél ötletesebb pályák felfedezése közben eszükbe sem fog jutni, hogy innen valami hiányzik. Tökéletes program egy-egy esős délutánra, ráadásul a maximálisra tekert cukiságfaktor, valamint a magyar felirat miatt a kisebbek is bátran becsatlakozhatnak a maximum négy főt kezelő családi dzsemboriba.

Ezek persze mind megvoltak a playstationös kiadás esetében is, viszont ahogy az lenni szokott, a PC-s változat tud pár olyan extrát, amiről a kistestvér csak álmodhat. Az egyik ilyen a billentyűzetes és egeres irányítás, amit akár teljesen testre is szabhatunk, sajnos azonban a végeredményt minden kombináció esetében szokni kell. Ez talán annyira nem meglepő, hiszen egy platformernél a klaviatúra inkább csak hátráltat, mintsem segít, főleg, hogy az analóg karoknak hála egy kontrollerrel sokkal finomabb mozdulatokra vagyunk képesek. Emiatt mindenképpen azt ajánlom, hogy tegyük félre a számítógépes perifériákat, és szerezzünk be egy vagy több gamepadet, mert jóval könnyebb dolgunk lesz a társaságukban! Az pedig, hogy milyet, csak rajtunk áll, hiszen a játék minden egyes kontrollert támogat, legyen az PS4-es, PS5-ös, vagy akár egy xboxos.

Egy port másik sarkalatos pontja az optimalizáció, illetve az, hogy mennyire tudja kihasználni az új rendszer adta lehetőségeket. Nos, ez utóbbiból remekül vizsgázik a Sackboy: A Big Adventure, hiszen szinte minden benne van, amiről egy mai PC-s gamer csak álmodhat. Korlátlan képfrissítés, 21:9-es képarány, 4K-s felbontás, DLSS, valamint RTX-effektek, ráadásul ezek eléréséhez nem is gördít elénk leküzdhetetlen akadályokat a cím, hiszen minden extrát felkapcsolva sem fogyaszt 2-3 GB VRAM-nál többet. Ami azonban papíron jól mutat, sokszor köszönőviszonyban sincs a valósággal, és sajnos itt is ez a helyzet, ugyanis hiába pakolunk a játék alá erőművet, akkor sem ússzuk meg a beszaggatást, ha ezt semmi sem indokolja.

A legnagyobb problémát jelenleg az RTX-es fények okozzák, amiket engedélyezve nemcsak bezuhan az fps, de pár másodpercenként meg is akad az egész. Ugyan a megjelenés óta érkezett már javítás hozzá, ami kicsit finomít a végeredményen, de még így is nagyon messze van a tökéletestől. Ha azonban RTX-kártya híján vagyunk, akkor sem lehetünk maradéktalanul boldogok, mivel hiába ússzuk meg az akadások zömét, a többjátékos módot elindítva átérezhetjük az erősebb konfiguráció tulajdonosainak szenvedését. A fő probléma, hogy ilyenkor a játék automatikusan lekorlátozza magát fix 60 fps-re, ami könnyedén bezuhanhat, főleg, ha egyszerre négyen ugrálunk a képernyőn.

Emiatt egyelőre érdemes messziről elkerülni a többjátékos módot, ha pedig végre egyedül maradtunk a kis zsákunkkal, akkor kapcsoljuk ki az RTX adta örömöket, mert jelenleg csak megkeserítik a szórakozásunkat. Ahogy fentebb már említettem, így sem lesz tökéletes az élmény, de jobb, mint a semmi, és talán mire ezeket a sorokat olvassátok, a készítők kidobtak még legalább két-három foltot, amivel javul valamicskét a helyzet. Az optimalizációs gondok mellett viszont beszélnünk kell még egy dologról, ami könnyedén eltántoríthatja az embert a vásárlástól, ez pedig nem más, mint az ár. Megszokhattuk már a Sonytól, hogy a játékait többnyire teljes áron hozza át PC-re, de míg ezt egy God of War, Spider-Man vagy épp Days Gone esetében megértem, addig itt korántsem érzem indokoltnak a 60 eurós árcímkét.

Kétségkívül aranyos, cuki és tartalmas kaland a Sackboy: A Big Adventure, de a fentebb említett címek mellett egész egyszerűen eltörpül, főleg, ha mellé vesszük a folyamatos akadásokat és a meglehetősen magas árcédulát. Ettől függetlenül persze még mindig elképesztően szórakoztató a buborékok gyűjtögetése, de aki nem fanatikus rajongó, az nyugodtan megvárhatja, míg befut hozzá pár javítás, esetleg kap egy komolyabb akciót. Úgyis közeleg a karácsony, és a fiatalabbak számára ennél jobb ajándékot keresve sem találhat az ember, ráadásul ez a zsákos mesebeli kaland nemcsak a gyermekek, hanem akár az egész család szórakozását garantálja.

A Sackboy: A Big Adventure korábban megjelent PlayStation 4-re és PlayStation 5-re, és most már PC-n is elérhető.

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...