Total War: Warhammer III - Thrones of Decay teszt

Link másolása
Az így is igazán masszívra hízott fantasy Total War előző fizetős tartalmánál skandallumot kiáltott a nép - vajon ezúttal meghallgattatnak szavaik?

Nagyon kíváncsian várjuk majd, mivel rukkol elő a Creative Assembly a közeljövőben, ugyanis amihez hozzányúltak nemrégiben, az közel sem sikerült tökéletesen. A Total War: Pharaoh-nak nem sikerült innovációt hoznia a műfajba, a 2022-es Warhammer rész legutóbbi DLC-je, a Shadows of Change pedig úgy vált ismertté, mint egy erősen túlárazott Legendary Lord-pakk. Az igen jópofa, káosztörpöket, velük együtt új egységeket, új mechanikákat behozó, kampánnyal érkező Forge of the Chaos Dwarves kiegészítővel megegyező áron, de ahhoz képest tényleg kevésnek érződő tartalom közel sem vált mindenki kedvencévé. Ezen az alakváltó, a térképszerte szektákat szárba szökkentő, kiirthatatlan Changeling névre hallgató lord sem segített ellenfélként, bár játékosként érdekes élményt adott. A fejlesztők először kiálltak a konstrukció mellett, később pedig engedtek a nyomásnak, és a DLC-t ingyenesen kiegészítették pár plusz dologgal. Ez volt tavaly, de most nézzük meg, hogy milyen következtetéseket és tanulságokat sikerült levonni, és beépíteni a harmadik fantasy epizód aktuális bővítményéhez.

Először is, a Thrones of Decay esetében sem bővül a frakciók listája, viszont olyan, mostanában elhanyagolt, de fontos régi ismerősökhöz tartalmaz legendás lordokat, hősöket és egységeket, mint a törpök, vagy a birodalom. Meglepő módon ez a két csoportosulás a történetfókuszú Realms of Chaos kampányban is játszhatóvá válik ezáltal! A velük együtt masírozó új egységek közt számos fan-favorit akad, amelyeket rajongói modok formájában már láthattuk korábban, és a Thrones of Decay révén végre hivatalosan is csatlakozhatnak seregünkhöz. Jó-jó, de mi a helyzet az örök nemezis Káosszal? Közülük Nurgle nagyapó a mostani kiválasztott, ugyanis fertőző erejét egy új bajnokába és annak velejéig romlott kompániájába csatornázva próbálja terjeszteni rothadó igéjét. Azt is érdemes megemlíteni, hogy a DLC egy csomagban, vagy frakciónként külön, azaz három, kisebb pakkban is megvásárolható lesz - ezzel talán mind a rajongók, mind a CA megtalálhatják számításukat. Drukkolok.

Beszéljünk először a törpökről. A csomagban a hírhedt Malakai Makaissont találjuk vezérként, akit két tragédiába torkolló, találmányaihoz köthető baleset után kicsaptak a céhből, azonban számos unkonvencionális, hatékony okossággal pusztítja népe ellenségeit. Malakai egyszerre engineer és slayer - a vörös hajú, tarajos arcokat általában két baltával láthatjuk, hősünk azonban továbbra is mérnökzseni, ismétlőpuskával várja ellenségeit. A Grungni Szelleme névre keresztelt, továbbfejlesztett léghajó kíséri minden lépését a kampányban, és a bárkát akár csak egy települést, folyamatosan fejleszthetjük és bővíthetjük. A Grungni Szelleme cserébe támogatást nyújt számunkra a kalandtérképen és az ütközetekben is.

A másik kampány-szintű mechanika nem más, mint Malakai Kalandjai: a legújabb találmányok tesztelését jelenti éles ütközetekben, tüzérségi egységek és hadigépek egyedi fejlesztéseire tehetünk így szert. Malakainak amúgy nincsenek vészesen rossz közelharci statjai, de slayerként páncélzata hiányos: ő bizony egy ranged support karakter. A legendary lord mellett kapunk új slayer egységeket: a Deamonslayer egy új lord típus, a Dragonslayer egy új hero, a Doomslayerek gyalogság elleni kiválóak, és Slayer kalózok is érkeznek. A zseniális gépezetek egyike a goblinszeletelő, vagyis a Goblin Hewer nevű, baltadobáló hadigép, amely látványos szórakozást nyújt az egész család számára...

A legizgalmasabb egység talán a Thunderbarge léghajó: színültig ágyúkkal, puskás törpökkel és dühvel... és persze egy kocsmával, ahol a közelharcosok söröznek, amíg nincs bevetés. Ezt a behemótot csak irányba kell rakni, magától szórja a bombákat, shotgunoznak belőle a törpök, dörögnek az ágyúk. Szinte alig lehet kicsinálni, és innentől rettegjen bárki, aki törpök ellen megy, a kellemetlen találkozáskor igen kemény pusztítást képes véghez vinni. Sőt, az okos mérnökök még egy utánégetőt is beépítettek!

Malakai egyébként a Birodalmi Lövészképző Iskolában is tanított korábban, amely éppen az új Empire lordhoz, Elspeth Von Drakenhez tartozó Wissenland és Nuln tartományok egyik saját mechanikája. Ahogy sejteni lehet, lőfegyveres és tüzérségi egységekre fókuszáló játékmenetre érdemes készülni: ha ezekkel az osztagokkal sebzünk a csatában (vagy az ellenség hasonló egységeit lootoljuk), tervrajzok üthetik markunkat (Schematic). Ezeket a tervrajzokat pedig elkölthetjük az Imperial Gunnery School menüben, a szóban forgó bakák/gépek további tápolására, valamint különleges, Ametiszt-egységekre, amelyek halálosabb változatai a meglévőknek.

Innen már csak egy ugrás, hogy amúgy ki és mi Elspeth: a hatalmas kaszával, és mágiával csatába vonuló, Nuln sötét úrnője névre is hallgató hölgy Ametiszt-varázsló, azaz a Halál aspektusának nagymestere - a halál istenének, Morrnak egyik helytartója. Az sem elhanyagolható tény, hogy Elspeth az első birodalmi lord, aki sárkányon lovagol. Wissenland és Nuln tartomány másik mechanikája sokkal inkább vezérükhöz köthető: Morr kertjeivel Fekete Tornyokat építhetünk a különböző semleges, vagy szövetséges birodalmi városokban, amivel gyakorlatilag fast-travel pontokat hozhatunk létre a kampánytérképen seregeink számára. A szóban forgó hadak itt is izgalmas egységekkel egészülnek ki, a már említett sárkány hátason kívül.

A Fekete Rózsák közelharcot bíró lovagjait leszámítva a lőpor mindenekfelett: a Master Engineer egy új support lord, aki képes bombákkal felszerelt galambokat is bevetni, az Engineer pedig egy új hero típus, forgótáras puskával, valamint két további lőfegyveres szakasz is beköszön: a Hochland Long Rifles tagjai gyakorlatilag mesterlövészek, míg a Nuln Ironsides egy jobban képzett és fizetett, birodalmi Handgunners csapat. A legmókásabb egység pedig a Marienburg Landship: egy vízi hajótest, telepakolva ágyúkkal és lövészekkel, ami kerekeken gurulva osztja az áldást, és a chariot-osztályba sorolható egységek egyik igen pazar és jól felszerelt tagja.

Végezetül ejtsünk némi szót Nurgle bajnokáról, Tamurkhanról, a férgek uráról is. A szóban forgó lény ifjabb korában halálféreggé mutálódott, aki ellenségeibe furakszik, elfogyasztja belsőségeiket, majd átveszi az uralmat a testük felett - mindezt pillanatok alatt. Tamurkhan sok arcot és nevet viselt már az idők folyamán, mire végül megállapodott a néhai ogre zsarnok, Karaka Breakmountain masszív, erős földi porhüvelyénél. Igaz mára már rothad és kicsit szét van csúszva, de még működik! Nurgle kedvencét így pokolian nehéz lesz elpusztítani, igazi tanky lord, és szeretné egy próféciát beteljesítve egyesíteni ura seregeit egy zászló alatt. Ráadásul, ha Tamurkhan tényleg szívós: ha meghalna, jaj a közelben lévő sérült lordnak, vagy heronak: a féreg passzív képességének hála megölheti őket és képes feltámadni.

A férgek urának kampánymechanikája a dominanciáról szól: győzelemmel és hódítással szerezhetünk azonos nevű pontokat, amelyeket törzsfőkre és tanácsadókra, lényegében egyedi herokra költhetünk. Cserébe, hogy jól leuraljuk őket, mindenféle hasznos képességgel, egységekkel és kunsztokkal halmoznak el, amelyek egy része a Nurgle-frakció számára egyébként elérhetetlen lenne. A rothadás urának kedves lényekkel bővül a repertoár. A pestisogrékkal és trollokkal, valamint a Rot Knight névre keresztelt lovassággal is ugyanazt az űrt lehetséges beölteni a nagyfater seregében: segítségükkel értelmesen counterelni lehet a Large egységeket. Kapunk még pestigorokat, egy Nurgle-féle Chaos Lordot, egy halálmágiában jártas Sorcerer hőst és Toad Dragonokat is.

A megvásárolható DLC mellett érkezik a játék 5.0-ás főverziója is, amely számos ingyenes tartalmat kínál - az Empire részen a jó öreg Karl Franz táján lesz változás választófejedelmek kapcsán, miközben mindenki kedvenc varázslója, Balthazar Gelt tanulmányi körútra indul Cathay-ba brutál varázslatokat kutatva, és közben behoz egy új hőstípust is: a Gold Wizardot. Az Imperial Authority is értelmes irányba változik, és immáron hatással lesz a Birodalom területének számító összes tartományra.

Természetesen törpök is kapnak a jóból: a Grudge-rendszer működése is új funkciókat kap - a megcsinálható fejezetek közt találunk törpök klasszikus ellenségeinek eliminálását, ősi területek-városok visszafoglalását, minden releváns ellenségért cserébe kaphatunk Oathgoldot, amelyet a UI kijelez az adott sereg felett, és akár a játékból kiesett legendás törp lordokat is visszahívhatunk a játékba, az élőket pedig konföderálhatjuk. Nurgle seregei sem maradnak ki a balanszolásból, és a mérleg itt határozottan pozitív, az csak ráadás, hogy érkezik hozzájuk egy ingyenes legendary lord is, a fertőzések nagy elemzője és kifőzője, Epidemius. A koronát az egészre a Nemesis Crown teszi fel – egy Sword of Khaine-szerű ereklye, amely a vérontással egyre tápabb lesz és közben egyre veszélyesebb is.

Összességében azoknak, akik imádják a lőport, az ágyúkat és/vagy a pestispapát és csatlósait, igen jó napjuk (napjaik!) lesznek, amennyiben beszerzik a DLC-t, akár egyben, akár külön. A kínált legendary lordok és hősök, illetve egységeik szerintem ezúttal kiváló választásnak bizonyultak – az sem hátrány, hogy az asztali verzióban is közkedvelt karaktereknek és modelleknek számítanak. Emellett azt hiszem a Creative Assembly-nek is sikerült csökkentenie a kapzsi kiadó imázson, ami becsúszott a Shadow of Change kapcsán - tulajdonképpen soha rosszabb DLC-t, mint a Thrones of Decay!

 A Total War: Warhammer III és kiegészítői PC-n érhetőek el.

 

 

 

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...