Nintendo Wii

  • Írta: fojesz
  • 2006. április 25.
Link másolása
A tavalyi E3-on mutattak be egy bővebb prezentációt a Nintendo next-gen konzoljáról, a Revolution kódnéven futott, végül Wii névre keresztelt gépről. Azóta szinte alig hallani róla, a PlayStation 3- és az Xbox 360-hírek tömkelege között egészen jól megbújik a sokak által csak bronzérmesnek titulált masina. Az idei GDC-n viszont rengeteg információra fény derült, így nem is haboztunk, s összegyűjtöttünk minden eddig leleplezett adatot, érdekességet egy bemutató cikk ürügyén.
Gondolom abban mindenki egyetért, hogy a Microsoft, a Sony és a Nintendo új konzoljai erősen fogják befolyásolni a videójátékok jövőjét. Bill Gates bácsi már tavaly előrukkolt az Xbox 360-mal, míg a japán oldalon álló mamutcégek még remélhetőleg idén kiadják következő generációs gépeiket, a PS3-at és a Wii-t. Az X360 kitűnő hardverrel rendelkezik, emellett az Xbox Live online szolgáltatás is egyre inkább feltörekszik; a PS3 már-már igazi vadállatnak minősíthető komoly Nvidia grafikai alátámasztással, profi IBM Cell processzorral, illetve a Blu-ray technológiával. Mindezek ellenére mit ígér a Nintendo? Egy forradalmian új kontrollert. Szinte meg sem lepődünk: Iwata bácsi gépei mindig kissé hátrányból indultak – gondoljunk csak a NES, a SNES, a Nintendo 64 vagy a GameCube esetére. A Nintendo ígéretei szerint azonban a Wii hatalmas elrugaszkodás lesz a jelenlegi gépektől minden tekintetben. Ahelyett, hogy összedobnának nekünk rengeteg drága alkatrészből egy elképesztően költséges konzolt, inkább úgy döntöttek, hogy a kontroller segítségével minél jobb minőségben adnak majd ki rá játékokat. Egy biztos: azáltal, hogy a Wii – elsőre furának tűnő – kontrollere elhagyja a gamepad-ek által biztosított kényelmes kezelést, a NR-tulajdonosoknak egészen más játékélményben lesz részük, mint más gépek esetében.

Bár a Nintendo Wii next-gen konzol lesz a javából, azonban mégsem olyan erős vassal van dolgunk, mint például a PS3. Egy IBM processzor, illetőleg egy ATI grafikai vezérlő kapott helyett benne, a pletykák szerint teljesítményük körülbelül kétszer esetleg háromszor lehet nagyobb a GameCube-énál – pontosan nem tudjuk meghatározni a két elem erősségét, lévén mindössze ennyi olvasható róluk az interneten: a Nintendo szerint ugyanis a játékok határozzák meg egy gép sikerességét, s nem a hardver. Ezt nevezzük mi becsülendő és értékelendő gondolkodásmódnak! A gép külső borítása sem lesz komolyabban erős – ellenben a PS3 vagy az X360 oldallapjaival, melyek nagyon erős műanyagból készültek. Míg az X360 render grafikák 1280*720-as felbontáson (720p), a PS3 ilyesféle képei 1920*1080-as felbontáson (1080p) fognak futni, addig a Wii esetében mindez 853*480-as felbontásban (480p) látható majd. Az elrettentő különbség ellenére jó hír, hogy ez által a vásárlók megspórolják a HDTV borsos költségét, lévén a NR játékai egy hagyományos TV-n is megfelelően élvezetes képpel szórakoztatnak bennünket. Nagy valószínűség szerint a Nintendo is indít majd egy Xbox Live-hoz hasonló online szolgáltatást, melyről NES, SNES illetve N64 játékokat tölthetünk majd le. Az idei GDC-n bejelentették, hogy a gép visszafelé kompatibilis lesz a Sega Genesis-szel és Hudson Turbo Grafx 16 gépével. Sőt a GameCube-játékokkal is játszhatunk majd új konzolon, még sőtebb, hogy többek között a The Legend of Zelda: The Twilight Princess című játék speciálisan fogja támogatni az új kontrollert. (Hardveri paraméterekkel és egyéb érdekességekkel a cikk végén találkozhatsz az összefoglaló táblázatban)

Mint azt Daks kolléga a közelmúltban említette, a Nintendo Wii „keményen pofon vágja majd a gamepadhez szokott felhasználókat" – az új konzol kontrollere ugyanis elképesztően forradalminak tűnik még fura kinézetével egyetemben. Iwata bácsi szerint a kontrollert négy szempont alapján alakították ki: wireless módon csatlakozzon a gépbe, legyen ízlésesesen kinéző és kényelmesen fogható, végül forradalminak kell lennie – véleménye szerint minderre a „nem játékos felhasználók" miatt volt szükség. Természetesen a játékosoknak is élmény lesz az új irányító: a mozgásérzékelős kicsike sokkal természetesebbé teszi majd a játékot, miután a saját karod mozgását is figyelemmel követheted a képernyőn. A Nintendo szerint az efféle lehetőségekkel végre olyan játékélményt tudnak nyújtani a játékosoknak, mint amilyet a SNES és a PlayStation soha nem tudott! A kontroller két összekapcsolódó részből áll: az alap „távirányítón" található a D-Pad (iránygombok), valamint egy hatalmas A-gomb. A kontroller e felének hátoldalán található a B-gomb, mely egyben ravaszként is funkcionál. A „Select", „Home" és „Start" vízszintesen középen, míg az X- és Y-gombok függőlegesen helyezkednek el – utóbbi kettőt majd A- és B-gombként is használhatjuk oridzsinál Nintendo játékok tolása esetén. A másik részt – vagyis az analóg kontrollert - külön csatlakoztathatjuk az előző darabhoz. Az előbb említett természetességet mi sem példázza jobban, mint egy bemutatott horgászjáték: a programban a bot vízbe dobásához mindössze egyetlen csuklópöccintésre volt szükség! Bámulatos! A kontroller tetején lévő kapcsolódási port ad lehetőséget ilyesféle rendkívüli mozgásokra: akinek anno bejött a mindenféle pisztoly kinézetű kiegészítő a régi konzolokhoz, az a Wii távvezérlőjében biztosan nem fog csalódni.

Érdemes lesz odafigyelni a gépre készülő játékokra is. A Nintendo úgy kívánja népszerűbbé tenni következő generációs konzolját a fejlesztők körében, hogy igen olcsón adja SDK-jét, vagyis azon csomagját, mellyel megkönnyítik a szoftverek fejlesztését a gépre: a devkit ára 2000 dollár jelenleg. A Wii és a GameCube számos közös vonása rendkívül jól segíti a fejlesztők munkáját, s számos csapat egy-egy játékának folytatását már az új konzolra készíti, gyakorlatilag egy korrekt folytatást készíthetnek így remek grafikával. A vásárlók szemében jó pont, hogy egy-egy játék várhatóan nem lesz drágább 10 ezer forintnál: gondoljunk bele, hogy a legtöbb – teljes árú - konzolos program minimum 15 rongyot kóstál manapság, de nem ritka a 18-20 ezer forintos darab sem! Népszerű lehet majd a visszafelé kompatibilitás is: számos régi játék lesz ily módon futtatható a gépen egyszerűen. A GC játékok lemezét például lazán olvassa majd a Wii, míg a régebbi szoftvereket az online szolgáltatások közreműködésével tölthetjük majd le – ezen játékok a gép flash memóriájában tárolódnak majd. Bár ennek méretéről nem tudunk biztos információkat (valószínűleg 512 Mb), ám az viszont 100%, hogy SD-kártyákkal nyerhetünk még több tárhelyet majd. Rengeteg folytatás vagy átirat készül majd a gépre: Metroid Prime 3, Super Mario 128, The Legend of Zelda, Donkey Kong Revolution, Final Fantasy Crystal Chronicles, Call of Duty, Spider-Man 3 – mindezek szimplán a továbbfejlesztések, azonban lesznek újonnan bejelentett címek is! Legígéretesebbnek a Red Steel című gamma tűnik, mely szemkápráztató grafikájával, filmszerű hangulatával rendesen oda fog tenni a publikumnak.

Felvetődik a kérdés, vajh kell-e nekünk ilyen gép, vagy nem kell? Sokan biztosan húzzák a szájukat a gyenge hardware és a PS3 illetve az X360 jóval nagyobb teljesítménye miatt. Mindezek ellenére azt ajánlom, hogy mindenki fontolja meg a Nintendo új gépének beszerzését. Hogy nyomatékosítsam ajánlatom megjegyzem, a konzol körülbelül 30, maximum 40 ezer forintba fog kerülni! Ilyen olcsón bárkinek megéri beruházni a masinába, pláne az érdekes kontroller, az olcsó játékok és a kiterjedt szolgáltatások révén. Apró bökkenő csupán, hogy pontos megjelenési dátumról még nem tudunk: reményeink szerint viszont még idén, a japán premier után körülbelül két hónappal debütálhat Európában a Nintendo Wii.

Forrás: GameSpot

Kapcsolódó cikkek

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...