Company of Heroes

Company of Heroes az első játék, amely intenzívebben és cenzúrázatlanul tárja szemeink elé a Második Világháború káoszos világát és annak kegyetlenségeit. Normandia megszállásán át egészen a háború végéig követhetjük végig a háború eseményeit, Company of Heroes részleteket vett át, olyan filmekből, mint a Ryan Közlegény Megmentése, amelyben szintén láthattuk a háború kegyetlenségét és emberségét mindkét fél oldaláról.
Sok más Világháborús játék próbálkozott Steven Spielberg nagysikerű filmjének a megjelenítésével, de a Company of Heroes talán meg is haladta ezt. Ez egyben a játék egyik legnagyobb erőssége is… Hiszen a második világháborúban sem rárontottak az ellenfeleikre a katonák, hanem sokszor bele is haltak abba, hogy egy-egy küldetésüket sikeresen teljesítsék. Company of Heroes-ban nagy figyelmet fordítottak minden részlet teljes kidolgozására is, és a cselekmények is annyira pörögnek néha, hogy egy edzett RTS játékost is megizzaszthat. Tehát ha mindez már felcsigázta a fantáziád, te is rájöhetsz, hogy a most megjelent stratégiai játék a Homeworld és Warhammer 40,000: Dawn of War készítőitől, a legjobban sikerült stratégiai játék mostanában.

Ahol minden kezdődött

Ha elég erős vasad van, a Company of Heroes grafikájának teljes kiaknázásához, akkor könnyedén padlót foghatsz a grafikától, mert ilyen szép és kidolgozott stratégiai játékot mostanában nem láttál. A gyalogság csapatokban vonul, fedezékről-fedezékre vetődve. Lehet azt a parancsot, kapják tőled, hogy foglaljanak el egy házat, és látod, amint berúgják az ajtót és kinyitják az ablakokat a házon belül, hogy lesből csaphassanak le ellenfeleikre. A járművek teljes méretükben szerepelnek a játékban, tehát a tankok és páncélozott járművek mind hatalmasak és impozánsak, és, komolyan azok, nem holmi hablaty. A gyalogság szinte teljesen tehetetlen a tankok ellen, és hallhatod, amint az emberek üvöltenek, amikor becsapódik melléjük egy tank löveg, ami a magasba repíti a testeket, miközben a szerencsések félrevetődve mentik az életüket. De a tank védtelen pontjait támadva robbanószerekkel, könnyedén helyet cserélhet az üldöző és az üldözött...ezáltal a Company of Heroes-ban egy egyszerű csata is képes macska-egér fogócskává válni, így sokkal többet tud nyújtani, mint más játékban az „egyszerű" RTS egységek. Az egységek mellett a csatamezők is nagyon részletesre sikerültek. Ez abban merül, ki, hogy egy Francia város visszafoglalása után, a városon látszik, hogy ott csatát folytattunk egy koron. Például, leszakadnak a telefonvezetékek, házak dőlnek össze, tüzérségi támadásunk után, pedig kráterek maradnak az utcákon. Ezek a változások nem csak kozmetika célt szolgálnak. A kráterek például fedezéket nyújtanak egységeinknek, miközben a felrobbant tank védelmet nyújt gyalogságunknak a nehézgépfegyveres egységek ellen.

A játék a Német megszállás alatt álló Normandia elfoglalásáról szól leginkább. Company of Heroes sok egyedi jellegzetességet tartalmaz történetileg is, de igazából ez a játék is ugyan úgy működik, mint egy egyszerű RTS játék, az által, hogy kapsz egy bázist, nyersanyagot, és parancsokat osztasz ki egységeidnek, hogy elpusztítsd az ellenséges egységeket. A játék elegendő hadjáratot kapott, egyszemélyes játékban, amelyben több száz küldetést hajthatunk végre. Az Able Ezred az Omaha Partján kezdi pálya futását a D-Day-en, pár kulcsfontosságú várost felszabadítanak és sok stratégiai pontokat foglalnak el, ellenséges konvojokat és szuperfegyvereket pusztítanak el, és végül segítenek teljes csapást mérni a Náci hadigépezetre Franciaország szívében. Egy izgalmas hadjárat, melyet átvezetők és bevezetések kötnek össze különböző személyek diskurálásval, amely külön fokozza a játék hangulatát. A saját önfeledt szórakozásunkra, még a gép (akár 7) ellen is megküzdhetünk különböző pályákon, és beléphetsz a Relic Online rendszerbe, hogy barátaidra mérj csapást erőiddel. A Relic Online rendszer nagyon egyszerű lett, és engedi, hogy hasonlóan képzett játékos ellen játszunk.


Sajnos a Második Világháború szűklátóköre miatt, a Company of Heroes-bancsak két játszható oldal van, amelyből az egyik a Szövetségesek, a másik oldal a Tengelyhatalmak –de igazából ezek csak Amerikaiak és Németek. A hadjáratokban, mind végig az Able Ezreddel fogsz játszani és mindig Németek ellen. Nincs külön hadjárat Német nézőpontból, habár a Tengelyhatalmi oldal játszható gép ellen, illetve netes játékban, és sajna hamar kiderült az is, hogy csak pár dologban tér el egymástól a két oldal. Habár furcsának tűnik, de mindvégig olyan érzésem volt, mintha a Company of Heroes mindig a Szövetséges erőket erősíti és mindig csak „Szövetséges a Tengelyhatalom elleni" csatákat lehet játszani, még a többjátékos módban is. A meccsek, melyben több mint két résztvevő vesz részt, már inkább csapatjátékká változtatják a játékot. Habár a játékban minden egység nagyon kidolgozott, szerintem mindenki úgy látja majd, hogy még egy oldal és több beállítási lehetőség elfért volna, főleg azért, mert a Company of Heroes tökéletesen kezeli mind az Amerika mind a Náci oldalt.


A játékmenet röviden

A játékmenet a Company of Heroes-ban a frontvonalon történő csatákról szól, amely arra kényszerít, hogy gyorsan fel kell fedezned a területed. Általában egy bázissal kezdesz és néhány mérnökkel, akik épületeket és védelmet tudnak felhúzni. A térképek területekre vannak felosztva, amik különböző stratégiai pontokat tartalmaznak, és a nyersanyagot, amire szükséged van: ember erő, lőszeres benzin. A gyalogság képes a stratégiai pontok elfoglalására, amely által folyamatosan folyik be a nyersanyag a készletekbe és megnöveli az építhető egységek számát is. Habár a területeknek csatlakozniuk kell egymáshoz, mert különben nem folyik be az adott területen termelt nyersanyag. Minden nyersanyag arra van, hogy fejlettebb épületeket és járműveket építhess, de csak ember erőre van szükséged a gyalogság építéséhez, akik robbanószereket használhatnak, és páncélsebző töltényeket tölthetnek fegyvereikbe egy adott ideg, lőszer nyersanyagért cserébe. A lőszer készletünket költhetjük még egységek különleges fegyverrel való felszerelésére is, mint a tankelhárító puskák, amik a tankok ellen nagyon hatásosak, vagy BAR-ral, amivel folyamatos tűz alatt tarthatják egységeink a német szakaszokat. A gyalogsági szakaszok nagyon hasznosak és soha sem mennek kárba. Az igaz, hogy sokkal hatásosabbak hátba kerülésnél, fedezékből, homokzsákok mögül vagy akár egy elhagyott templomból lövöldözve.


Ha te is kipróbáltad a Relic Entertainment legutóbbi valós idejű stratégiáját, a Warhammer 40,000: Dawn of War-t, akkor biztosan feltűnik neked is, hogy sok dolgot abból vettek át vagy bővítettek ki. Habár, a Company of Heroes sokkal másabb a Dawn of War-nál, köszönhetően a kidolgozott csatamezőknek és az egységek taktikázására helyezett hangsúlynak. Sok érdekes dolgot kell meggondolnod egy-egy csata előtt, mint például, hogyan végezz a 3 fős legénységgel, amely az anti-tank löveget kezeli, megpróbálhatod nehézfegyverrel cafatokra szedni, vagy hátba támadhatod az ágyút és kilőheted annak legénységét, ezáltal elfoglalva a löveget saját embereiddel. A nehézgépágyú és más különleges fegyverek hasonló képen működnek. A másik nagyszerű dolog a Company of Heroes-sal kapcsolatban az, hogy a játék nem valami festet képként, mutatja be nekünk a Második Világháborút, hanem a játék realisztikusan jól nézz ki, és ugyanígy viselkedik is, a taktikai manőverek és azok használata a gyakrolatban is hasonlóan folyhat. Például, általában megpróbálod nem szemből megtámadni a náci nehézgépágyús fészket, különös képen azért, mert a Német MG42 tűz alatt tartja a csapataidat és akár odaszegezheti őket a fedezékük mögé.


A Company of Heroes rendelkezik néhány egyedi játékelemmel, mint például az ezred parancsnoki pontok, amelyben három fejlődési ágból választhatsz, ami erősíti az ezreded erejét. Például, a Szövetséges oldalon az ejtőernyős fejlődési ággal, ejtőernyősöket hívhatsz, és támogatást kérhetsz a P47 villám harcigépektől a levegőből, miközben a Náci blitzkrieg-gel Náci sereg elit katonáit és Tigris tankjait hívhatjuk a csatatérre. Ilyen erősítések gyorsan megérkeznek, ezáltal felpörgeti még jobban a játékot, és könnyedén fordíthatjuk még meg a csata kimenetelét, amíg van elegendő erőforrásod. Fejlődési pontokat harc közben kapsz, hogy egyedi fejlesztéseket engedélyezz. Köszönet jár, a hadjáratnak, ahol a szövetséges oldal minden ágát kipróbálhatjuk. Összegezve az előbbi gondolatmenetet, az ezred parancsnoki rendszer segít feldolgozni azt a tényt, hogy csak két játszható oldal van a játékban, hiszen mindegyik ág hasznos, és ezek fegyverei és járművei nagyon hasznosnak bizonyulnak játék közben is. Végül is, ezt többjátékos játékban is remekül ki lehet használni, mikor kombinálják a játékosok a parancsnoki pontjaikat.


A tank rozsdás oldala

Az igazán csodálatos megjelenítéséhez a Company of Heroes-nak egy csúcsgépre és egy nagyon gyors videokártyára van szüksége, hogy mindent kihozzon belőle. Még az ajánlott gépkonfiguráció mellett is, a játék így is nagyon belassulhat, amikor hatalmas robbanások keletkeznek és a testek mindenfele repülnek, és a töltés idő is pályák között több mint egy perc. Egy közepes gépen, sok részletes dolgot kikapcsolhatsz a grafikai beállításoknál, de a játék igazán csak akkor mutatja meg erejét, ha max grafikán fut-különösképpen a különböző robbanások, füstök, és romok, amik megtöltik a képet. Az alap kamera beállítás optimális a játékhoz, de ráközelíthetsz a játékra, hogy megtekintsd milyen felszerelése, van a katonádnak, vagy egy tank, hogyan kanyarodik be a városban egy éles utcába, a közeli ház egy darabját leszakítva. Ez a vizuális szint mindenen túltesz, amit ez idáig stratégiai játékban láthattunk, és néha még többet is nyújt, mint egy csillogó lövöldözős játék. A játéknak emellett van néhány egyedi megjelenítése is; egy lövegségi ágyú töltény, darabokra tépheti az embert. Habár nincs annyi vér és szenvedés, mint a Ryan Közlegény Megmentése-ben, ezért a játék felnőtt rangsorolását valószínűleg a harci helyzetek miatt kapta.


A hangok a Company of Heroes-ban fantasztikusak lettek, és a tökéletességét még csiszolja az a tény is, hogy a katonáid reagálnak parancsodra és kommentálják a taktikádat. A játékban az „alábeszélő" szövegek nagyszerűre sikerültek, mint amikor egy éjszakai hadművelet pályán az egységeid suttognak, ahogy hallod, amint a tank legénysége pánikol a sérült tankjuk miatt, vagy az, hogy távolabb lévő egységeinket, mintha rádióból hallanánk. A gépfegyverek, ágyúk, és más fegyverek hangja a csatatéren tiszta és hangos, és a gépágyús fészek ropogása és a tank ágyújának hangja fenomenális. Company of Heroes emellett nagyszerű háttérzenével is rendelkezik, amely a képernyőn látott eseményekhez igazodik, mint minden VH-s játékban - vagy VH-s filmben.


Company of Heroes technikailag jelenleg az egyik legjobb a piacon és a története sem túl lapos köszönhetően a fordulatoknak. Habár könnyű belerázódni, még ez sem lesz elég, hogy könnyedén győzelemre vezessük csapatainkat, részben köszönhetően a VHII csatatereinek, ahol a káosz és a veszély a legnagyobb ellenségünk. Sajnos a játékban csak két oldallal szállhatunk szembe egymással és azok egységeivel, de ezek nagyon kidolgozottak és realisztikusak is egyben. Ezeket, a tényeket is szemelőt tartva az idei év egyik legnagyobb meglepetése volt számomra a Company of Heroes és sok kellemes napot tölthettem el vele. Szerintem ez a játék az, amit mindenkinek kötelező kipróbálnia legalább egyszer.

4.
petyusa
Sztem azé ennyire nem jó.Csak egy sima játékot akartam ahol az ellenség csak gyalogosokat csinál. Ehelyett Sherman, Tigris tankok hada.Szóval nem az igazi, nem rossz csak vannak benne hibák.
3.
Harcos(HUN)
Ez egy rohadt jó játék amikor beteg voltam volt vagy egy nap mikor 11 órát játszottam vele csak egy probléma mé kell account ????????????????????? teli van ahócipőm egyszerű lenne egy single és egy multi ikon nem egybe nakettő tök szar me csak akkor játszahtsz ha csináűlsz accountot és 2 nap múlva azt írja ki hogy az account bannolva van
2.
Hansen
Azért az még mindig hatalmas tévedés, hogy az összes német náci volt.... Nem feltétlenül kellene így emlegetni a német oldalt.
1.
Strelok-!
Nekem meg van a game csak nem sokat értek angolul és a magyarítás kéne...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...