Fatal Inertia Demóteszt Xbox 360 konzolon

  • Írta: Ca$h
  • 2007. augusztus 18.
Bizonyára sokan vannak köztetek olyanok (velem együtt) akik rajonganak a jövőbeli űrhajós-lövöldözős-speed versenyjátékokért. Elég, ha csak annyit mondok, hogy Wipeout, ami magáért beszél. Eljött ama nagy pillanat, amikor kedvenc konzolunkra elkészítették az első ilyen típusú játékot melynek címe Fatal Inertia lesz. A teljes verzió szeptemberben fog megjelenni, mi most a nemrég kijött demót vettük egy picit nagyító alá. Lássuk, hogy mire lehet számítani!
Először a nemrég megrendezett E3-as rendezvényes videókból értesültem arról, hogy lesz egy ilyen stuff, és bevallom eléggé felcsigázott a dolog. Nagyon úgy tűnt, hogy egy igencsak rendesen összehegesztett iparosmunkával lesz dolga annak, aki a kezébe veszi a dvd-t. Nem kellett sokat várnom ahhoz, hogy megjelenjen a Live-on a demo verzió, úgyhogy azonnal le is szedtem és leteszteltem nektek.

Az alapok

A menüben nem tudunk túl sok minden közül választani, egy előzetesen kívül már csak a három darab próbapálya lesz elérhető. Az első pálya egy sima verseny a második egy sokkal nehezebb elit verzió, míg a harmadik egy pokolian durva gyorsasági futam.


Az űrhajónk irányítása eléggé felhasználóbarát. A bal ravasszal tudunk balra csúszni, míg a jobb ravasszal jobbra. A bal ütközővel használhatjuk az elsődleges fegyvereket (amiből itt a demóban egy sem lesz), míg a jobbal a másodlagosakat, amikből lesz választék bőven. Ha a D-Padot lefelé nyomjuk, akkor el tudjuk dobni az aktuálisan felvett másodlagos fegyvert, ez abban az esetben szükséges, ha az adott szituációban nem tűnik hasznosnak a használata. A bal joyal tudjuk irányítani hajónkat. Az „A"-val tudunk gyorsulni az „X"-szel fékezni, abban az esetben, ha ezt a kettőt egyszerre nyomjuk, megjelenik jobb oldalt egy csík, ami ha eléri a maximumot akkor egyfajta turbó kilövést tudunk produkálni. Ez a speciális funkció nagyon hasznos tud lenni a start vonalnál, de vigyázat, mert ha túl megyünk a maximális fokozaton, akkor pont az ellenkező hatást fogjuk elérni, vagyis lerobbanunk egy rövid időre. Ha a bal és a jobb ravaszt egyszerre megnyomjuk kétszer egymás után, akkor egy kitérő mozdulatot fogunk produkálni, ami hasznos tud lenni, ha sokan vannak mögöttünk, de egyébként nem sok értelme van. Hát ennyit az irányításról, lássuk a többit.


Az első benyomás

Első ránézésre a játéknak fantasztikusan szép a grafikája, de nem kell túlságosan sok idő hozzá, hogy rájöjjünk ez sajnos nem teljesen igaz. Mivel elég csak egyszer nekimennünk egy falnak és azonnal látni fogjuk hogy sajnos szépnek szép, de meglehetősen pixelesek a textúrák, ami manapság ebben a HD forradalomban eléggé cinkesnek számít. Annak ellenére, hogy az irányítás egyszerűen és praktikusan lett megoldva, a pályák annyira kanyargósak, hogy hiába a nagy sebesség meg a feeling, az idegeskedésen kívül nem sok mással fogunk törődni. Tökéletesen be kell magolnunk minden pályát, mert különben pillanatok alatt az utolsó helyen találjuk magunkat. Az űrhajónk sajnos csak félig lebeg a föld felett, ami annyit jelent, hogy folyamatosan fel-fel kell húzogatnunk a joyt, nehogy nekimenjen a földnek. Ez a dolog több szempontból is idegtépő, először is, mert ilyenkor veszítünk a sebességünkből, másodszor meg azért, mert minden felszedhető fegyver földközelben van, tehát igyekeznünk kell alacsonyan maradni. Persze közben a pályák borzalmasan kanyarognak, a sebességérzetnek semmi értelme, mivel folyamatosan lassan kell mennünk és akkor még a többiek is szívatnak minket a fegyvereikkel.


Apropó fegyverek: na ez egy külön kis történet. Sajnos igazából még nem nagyon sikerült rájönnöm arra, hogy melyik mit csinál, ahogy arra sem hogy mikor érdemes őket használni. Vannak ilyen mágnesgömb szerű bigyók, amik az ellenkező irányba próbálnak minket húzni, mint amerre menni szeretnénk. Van egy gumicsőszerű fegyver ami eleinte hozzáköt minket egy másik űrhajóhoz, de ha ügyesek vagyunk akkor magunk helyett egy másik ellenfélnek is át tudjuk adni ezt a kellemetlen köteléket. Ennek a fegyvernek például semmi értelmét nem láttam. Sokkal jobb lenne, ha nem magunkhoz kötnénk a versenytársunkat, hanem mondjuk valami oszlophoz. Aztán vannak sima rakéták, amik nem célkövetősek, meg vannak olyanok amik azok. Van választék rendesen, csak nekem valahogy nem tűntek valami hatékonynak. Nem úgy, mint a Wipeoutban, ahol nem volt túl nagy a választék, de mindegyik nagyon hatásos volt és könnyen értelmezhető. Szóval ezen a téren sem jeleskedik túlságosan a progi!


Summa Summárum


Az igazság az, hogy első benyomásra nem volt valami meggyőző a Fatal Inertia. Olyan összedobott stuffnak tűnt nekem, ami nincsen rendesen átgondolva, ami nincsen rendesen kidolgozva. Sokkal, de sokkal jobbnak kéne lennie ennél. Bár tudom, hogy a végleges verzióban rengeteg változatos pályával lesz dolgunk, több válaszható űrhajóval, amiket fejleszteni tudunk, mind külsőleg, mind pedig belsőleg, de ha a demó sem tudott semmi magával ragadó játékélményt nyújtani, akkor a végleges miért tudna? Igaz van pár olyan eset, mint mondjuk a Crackdown esetében, amikor a demó nem fogta meg az embert, míg a végleges verzió zseniális volt, de félek, hogy ebben az esetben nem ez lesz. Szóval mindenki szedje le a demót, és döntse el maga, hogy mi a véleménye róla, de szerintem nem lesz valami nagy siker a gamma… kár érte…

3.
demon68
én is letöltöttem a demot- annyira nem rossz mint mondjátok szerintem... el lehet vele lenni
2.
kharami
én is kiprobáltam haver ps3 ján! Szar fos kaki halom! Ennyi!

Nem ezért fogok a 360 mellé ps 3 mat venni!
1.
StoryTeller
Én is játszottam a demóval. Barátnőmmel marhultunk vele... Szerintünk egyszerűen szólva szar. De ez a mi véleményünk ettől még másnak tetszhet.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...