Beautiful Katamari Demóteszt Xbox 360 konzolon!

  • Írta: Daks
  • 2007. augusztus 29.
Hülye egy játék, mégis millióan imádják. Nem, most nem a LocoRoco-ra, vagy a PaRappa-ra gondolunk, bár azok is megérik a pénzüket. Amiről jelen cikkünk szól, az a Katamari sorozat, és azon belül is annak legújabb része, a Beautiful Katamari.
A széria korábbi három epizódja, a Katamari Damacy, a Me and My Katamari és a We Love Katamari csak és kizárólag Sony konzolra jelent meg, ezért is ért mindenkit akkora meglepetéssel a Namco Bandai 2007-es E3-on tett ide vágó bejelentése. A nyáron végleg törölték a játék legújabb részének PS3-as változatát, és a Beautiful Kamatari Xbox 360 exkluzív címmé vált. Szép kis pofon volt, de van jó oldala is a Microsoft által pumpált játékoknak, méghozzá az, hogy rendszerint készül belőlük demó. Így volt ez most is, augusztus 15-én megérkezett a LIVE-ra a Beautiful Katamari kipróbálható változata – melyet máris kivesézünk!


Még mielőtt beleugornánk a mélyvízbe, lessük meg mi a fene is tulajdonképpen az a Katamari. Adott egy középkori ruhát viselő, hengerfejű fickó, aki nem más, mint a Kozmosz uralkodója, és aki egy unalmas napján kitalálta a királyi család azóta kedvenccé vált játékát, a Katamari Damacy-t. A szabályok egyszerűek. Van egy hatalmas ragacsos golyó, a Katamari, melyre az égvilágon minden rátapad – persze csak ha ügyesen bánunk vele. Adott idő alatt minél nagyobbra kell dagasztani a labdát, először olyan kis dolgokkal, mint labda vagy tégla, majd jöhetnek a nagyobbak, például asztal, hajó és autó, míg a golyó akkora nem lesz, hogy egész házakat magával nem sodor. Hülye játék, már a cikk első mondatában is leszögeztük.


Ennyi és nem több, a Katamari-ban feladatunk, hogy görgessük a ragacs labdánkat. Az Xbox LIVE-ról letölthető demó is erről szól, azzal a különbséggel, hogy elődjeitől eltérően itt már HD felbontásban élvezhetjük a Kozmoszt uraló királyi család imádott társasát. Ne fecsegjünk többet, lássuk a demót!


A játék indítása után máris felcsendül a Katamari himnusz, melynek hallatára nincs ember, aki ne mosolyodna el. Imádjuk. A start game-re való bökés után máris kezdhetjük a demó pályát, mely egy tóparti falucska, a rendelkezésre álló időnk pedig sajnos nem több három percnél. Megjelenik a King of All Cosmos-nak nevezett, magáról többes számban beszélő király, és tudatja velünk, a Herceggel, hogy indulhat a móka, lehet görgetni a Katamari-t.


Kezdetben ugye kis cuccokat lehet felvenni. A demó pályán mindenféle utcán elhagyott dologgal kezdhetünk, felvehetjük a táskákat, hangszereket, ételeket, majd jöhetnek a kutyák, a hordók, a kisgyerekek, majd az asztalok, felnőttek, birkák, növények, kerítések, és minden, amihez csak hozzáérünk. Észre se vesszük, és máris eltelt a három perc, pedig még csak le se izzadtunk igazán. A golyót ennyi idő alatt legfeljebb négy és fél, öt méteresre lehet gyúrni, ami már igazán kellemes, kár volt érte, hogy pont itt marad abba a játék. Nagyon jó szórakozás, az ember órákig elvan ezzel az egy pályával is, pedig milyen durva ez, ha belegondolunk magának a játéknak a lényegébe!


A labda kicsit nehézkesen irányítható, görgetéséhez csak a két kart kell használjuk. Ha előre nyomjuk mindkettőt, akkor előre gurul, ha csak az egyiket, akkor fordul. Beletanulni még könnyű lenne, az egyetlen gond csak az, hogy alig akar kanyarodni az a fránya Katamari, ha forogni kell, akkor pedig lassított felvételre kapcsol a golyót görgető kis zöld Herceg. A játéktesztekkor szokásos szempontokat folytatva el kel kell még mondjuk, hogy a hangok nagyon klafák lettek, tökéletes hangulatot kölcsönöznek ehhez az agyament játékhoz. A zene szintén ott van, igazi agyzsibbasztó jpop, a hangeffektek pedig szintén csillagos ötöst érdemelnek. Nem cifrázták meg őket, van egy gurulás hang, pár ragadás hang, valamint néhány férfi, női, és gyereksikoly. Nem is kell több, nem várunk Dolby csodát, a Katamari játékokat így szeretjük.


A grafika nem sokat változott az elődökhöz képest, csak a felbontás lett HD. A textúrák továbbra is alig pár színből állnak (olyan hangulatot kölcsönözve ezzel, mintha egy gyerekrajz lenne minden), és bizony a poligonokban se dúskálunk. Minden négyzetes, az embereket életlen fejszével faragták, a kutyáknak téglatestük van, de éppen ez adja meg a játék utánozhatatlan feelingjét. A Pong-nak, a Pac-Man-nek és a Tetris-nek se volt speciális effektekkel telezsúfolt grafikája, mégis még máig imádjuk őket – miért kéne akkor a Katamari-nak felhagyni ezzel az örökzöld trenddel? Aki a screenshotok alapján ítéli meg a cuccot, az vessen magára, mert sanszos, hogy kimarad egy klafa kis szórakozásból!


A Beautiful Katamari teljes verziója idén karácsonykor érkezik – mint említettük csak Xbox 360 konzolra. Imádjuk a játékot, a LIVE-os demó bebizonyította, hogy kaki grafikával, és idétlen, agyament játékmenettel is lehet olyan játékot alkotni, mely beírja magát a történelemkönyvekbe. Csókoltatjuk a Namco Bandai-t!

Kapcsolódó cikk

1.
1.
demon68
nem értem mi olyan jó ebben a játékban. a grafika szerintem se a legfontosabb, de egy szemétkupaccal gurulni a városban....
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...