Stuntman: Ignition

  • Írta: Daks
  • 2007. szeptember 2.
Link másolása
„Minden roncsnak van egy története. Mese egy száguldásról, egy útszűkületről, egy stílusról, és egy sofőrről, aki kockára tesz mindent, hogy megalkossa Hollywood legnagyszerűbb jeleneteit.”
Ez a sofőr mi lennénk. Újonc kaszkadőrként érkezünk a Los Angeles-i álomgyárba, ahol már alig várják, hogy volán mögé üljünk, és megmutassuk, hogyan is kell helytállni egy profi akciófilmben. Autós üldözés, ugratás, farolás, borulás, és jöhet még megannyi minden, ami csak eszébe juthat egy rendezőnek. Előttünk nincs lehetetlen feladat, és elvárják, hogy amibe belekezdtünk, azt tökéletesen is fejezzük be.


Ez a Stuntman világa, melyet 2002-ben már megismerhetünk Playstation 2 konzolon. A folytatás idén már PS3-ra és Xbox 360 is megjelent, ezen cikkünk pedig az utóbbi verziót veszi nagyító alá – bár a PS2-es átiratról is esik majd egy-két szó. Indítsuk tehát a játékot, és kukkantsunk bele egy autós kaszkadőr mindennapjaiba.


A főmenüben Career, Multiclash, Constructor és Quick Fix játékmódok várnak minket, ezen kívül megnézhetjük még az unlockolt extrákat, a statisztikáinkat, elvégezhetjük a beállításokat, sőt egy gomb segítségével a Marketplace-re is kiugorhatunk. A Career játékmódban építhetjük pályafutásunkat, itt egy gyakorlópálya, hat nagyfilm, és szintén hat kisebb munka vár ránk. Ahogy nő sikerünk, és vele együtt keresettségünk, úgy vállalhatjuk el sorjában az új nagyfilmek forgatását, vagy a (többnyire reklámokból álló) kisebb munkákat. A filmek között sok ismerős lesz, van itt Dante Pokla, Mad Max, Hazárd Megye Lordjai és James Bond hamisítvány is, melyekben ugye nekünk kell átvenni a főhős szerepét, amint valami rizikósabb jelenet következik.


A Multiclash a többjátékos módot hivatott jelenteni, itt van Local Play, System Link és Xbox Live. A multi móka lényege, hogy egy kaszkadőr haverral kell összecsapnunk egy-egy pályán, a pikantériája pedig az, hogy egyszerre indulunk, így akár ki is tolhatjuk egymást a különböző rámpák és kanyarok előtt. A Constructor játékmódban egy üres arénát kapunk, itt egy pályaépítő segítségével felállíthatjuk a díszletet, és elhelyezhetjük a különböző feladatokat. Ha készen vagyunk, akkor akár Live-on is megoszthatjuk a teret, ily módon hazai pályára hívva ellenfelünket.


Gyorsan letudva a lehetőséget lássuk, hogy mivel kínál meg minket a játék. Egy-egy filmjelenet többnyire 2-3 perces szokott lenni, így erősen kell koncentrálni, hogy tökéleteset alkossunk. A pályák előtt a kaszkadőr-koordinátor elmeséli nekünk, hogy milyen feladatokat kell végrehajtani, mire ügyeljünk, és melyek azok a kulcsjelenetek, ahol 100%-os teljesítményt várnak. Ha marad erőnk, akkor a rendezőt is végighallgathatjuk, aki pár mondatban összefoglalja a film történetét, és azt, hogy pontosan milyen színészek helyére kell beugranunk. Ha ezzel megvagyunk, indulhat is a móka.


Csendet a stúdióban! Három, kettő, egy. Felvétel! Autónk (vagy motorunk, esetleg teherautónk) elstartol a stáb mellett, és már jönnek is az instrukciók. Kerüld ki a melletted felrobbanó négy kocsit, koccold le a villamost, ugrass át a kamionon, száguldj el a két rendőrautó között, az előtted összedőlő épület előtt csinálj egy 180 fokos fordulatot, majd fel a rámpára, át az óriásplakáton, de úgy, hogy pont az arra járó helikopternek ütközz. Nem semmi ugye? Persze azért minden feladat előtt van pár másodperc időnk, hogy egyenesbe húzzuk az autót, de az kétségtelen, hogy bármely pályát is válasszuk, adrenalinban és pergős eseményekben nem lesz hiány. Ez adja meg a játék utánozhatatlan hangulatát is, itt bizony úgy pofoznak minket az események, hogy az ember azt se tudja, mikor vegyen levegőt.


A grafika Xbox 360 konzolon igencsak szépre sikeredett, bár lemarad az igazi nextgen játékoktól. Az autónk jól néz ki, koszolódik, a város (vagy terep) korrektül ki van dolgozva, a fényeffektek szépek, a kocsik üdén csillognak, sőt még a robbantások és a füsteffektek se mondhatóak selejtesnek. Szépen össze lett rakva, ellentétben a PS2-es verzióval, ahol egy nagy paca az egész. A két játék teljesen ugyanaz, csak Playstation-ön minden maszatos, pixeles, és embertelenül csúnya. Ez a játék ismét bebizonyította, hogy ideje leváltani az öreg Sony tornyot! A PS3-as verzió látványvilágáról sokat nem tudunk mondani, az ugyanis még nem jelent meg, de a képek alapján teljesen ugyanaz lesz, mint X360-on.


A Stuntman: Ignition talán egyetlen hibája, hogy a fizikát nagyon elszúrták. Az autónk jól irányítható (kivéve dualshock kontrollerrel, ott még az irányítást is elbaltázták), viszont a pályán lévő többi kocsi sok hajtépést okoz. Van, hogy nekimegyünk egy autónak, az meg lepattan rólunk, míg máskor elég ha lekoccoljuk a lökhárítóját, máris nyom egy satuféket, mi pedig az istenért se tudjuk eltolni előlünk. Hasonlóan kiborító, ha például két szembejövő kamion között kell elmanőverezni. Véletlenül oldalba találjuk az egyiket, azok meg mint a gyorsvonat, máris magukkal sodorják szegény kaszkadőrünket is. Feketepontot a THQ-nak!


A hangok és a zene korrektre sikerültek, a pergős muzsika kifejezetten jól illik a játék adrenalin bombájához. A szinkronokkal viszont nem vagyunk megelégedve, ugyanis noha a narrátorok kellemes hangú színészek, néha túljátsszák a szerepüket. Van például egy francia filmrendező, aki a következő szöveggel indít utunkra: „Zisz ísz ice. Iiit will be verij challenging, but don't come crying to me like a bayby." Ahh, na felejtsél el!


Jó kis játék lett a Stuntman: Ignition, nem vitás, bár még dolgozhattak volna rajta egy picit. A játékélmény nagyon ott van (ha nem idegeljük ki magunkat saját bénaságunkon), a hangulat pazar, az akciójelenetek pedig mesterien megrendezettek. Igazi élmény egy-egy pályán végigkormányozni, csak az a hülye fizika ne törne borsot az orrunk alá. Reméljük a harmadik részben már orvosolják a problémákat!

12.
12.
huszti
11.
11.
huszti
De ez akkor se a PS2 hibája volt, hanem a rossz porté. Ha rögtön két gamet mondok neked, aminek a láttán "húde": MGS 3 és a GoW 2,v agy akár a GoW 1.
10.
10.
fojesz
Jópofa kis játék, az alapötlet nagyon tetszik és nem is tűnik csúnyának a képek alapján. A videókat nézve pedig hangulata is van.





(Az alábbiak is igazolják, hogy tök felesleges vitatkozni ezen az oldalon, vagy egyáltalán álláspontot foglalni, mert ha az Xbox mellé áll vki akkor Xbox-fanboy lesz, ha a PS mellé, PS-fanboy lesz... )
9.
9.
Daks
kiegeszites: az meg, hogy mire csereljuk le a PS2-t mindenkinek a saját dolga. ps3 vagy x360 (vagy wii) nekem tök8, nem szarmazik hasznom belole sajnos :D.
8.
8.
Daks
"ideje lecserélni a Sony tornyot" - szerintem pont eljott az ideje, mar 7 eve van piacon, és bizony eljart felette az ido. bocsi ha megbantottam a fanokat, de ok is belathatjak, hogy ideje valtani :). welcome to HD era!



amugy pont idevag: multkor jatszottam rajta god of war 2-t, és nagyon jo volt, minden elismerésem a Sonyé. pont utána tettem be a stuntman ignitiont, és borzalom volt :D. a fejlesztoke a szegyen, hogy ennyire elcsesztek az atiratot
7.
7.
huszti
Engem nem az idegesített fel, hogy PS2-n szar a játék, mert még csak 1x láttam, Xbox-on még nem, hanem az, hogy szép szavakkal "leszaroztad" a PS2-őt, holott igenis jó gép!! Az, hogy a Stuntman csúnya rajta, a fejlesztők hibája, nem a PlayStationé, főleg nem a Sony-é (mondjuk te a Sony-t nem szidtad, és a PS2-őt se annyira durván, de azért lécci iylet ne mondj, mert a PS2 nélkül te sehol nem Xbox360-azhatnál.)
6.
6.
Daks
"Szépen össze lett rakva, ellentétben a PS2-es verzióval, ahol egy nagy paca az egész. A két játék teljesen ugyanaz, csak Playstation-ön minden maszatos, pixeles, és embertelenül csúnya."
5.
5.
Daks
olvasd mar el a bekezdest megegyszer. Az ignition megjelent Ps2-re és X360-ra is. ugyanaz a 2 játék, az utolso betuig, csak X360-n szep, ps2-n ronda. Nem a 2002-es jatekkal hasonlitottam ossze, *gondolkozhatnal*.



igy irjon nektek multitesztet az ember...
4.
4.
lac15
"probáld ki te is a 2 verziót egymás után"

gondolkozhatnál

ez 2007es cucc

az meg 2002es

nem tom mit vársz el 1 2002es játéktól grafika téren

ugyhogy igazat adok husztinak

érdekes mindig az x360anas verzióról irnak cikket mindenböl mindig

jó lehet itt még a ps3as nem jelent meg

de kiváncsi leszek fogunk e vmi ps3 exkluziv cuccról tesztet látni
3.
3.
Daks
probald ki te is a 2 verziot egymas utan, rajossz :)
2.
2.
huszti
Igen, fúj PS2, ebből is látszik, mekkora Xbox360 fan vagy!!
1.
1.
kenny22
ennek a demója nem volt rossz...(haveromnál)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...