Loki

  • Írta: Daks
  • 2007. szeptember 4.
„Lokikaéoé éáo győzni kell megint, érik már a góól! Lokikaéoé éáo a DVSC mindenhol tarol! Nem állíthat meg bennünket senki sem, hajtunk a győztes pontokért, a mi nevünk tündököl a serlegen, meghalunk ha kell a Lokiért!”
Kihagyhatatlan volt a Loki indulót új cikkünk leadjébe gépelni, bocsássátok meg nekünk. Azonban jelen irományunkban nem a DVSC-ről lesz szó, hanem a Cyanide Studio és a Focus Home Interactive legújabb játékáról, a debreceni focicsapat becenevét véletlen felvevő Loki-ról.


Mindig is bírtam a felső kameranézetes RPG-ket. A Fallout és a Neverwinter Nights örök kedvencek, és bár a stílust kicsit megcsorbította az akcióorientált Dungeon Siege, azt se tudtam letenni, míg végig nem játszottam. Mikor az első infók megérkeztek a Loki-ról azonnal szóltam minden GK-s kollégának, hogy ez a teszt bizony az enyém, nyár végén meg ne halljam valakitől, hogy nem szóltam előre!


Essünk is neki izibe, lássuk a Loki-t! A Pro Cycling Manager és a Horse Racing Manager sorozatokat jegyző Cyanide első Hack'n'Slash RPG-je négy hatalmas mitológiai történetet mesél el, a maga különleges, fantasy világán keresztül. A játék indítása után választhatunk, hogy a hatalmas norvég harcos, a vad görög légiós, az erős egyiptomi varázsló, vagy a különc azték sámán bőrébe kívánunk-e bújni. Mind a négy hős különböző kultúrából érkezett, és természetesen eltérő erősségekkel, skillekkel rendelkezik. Ha sikerült belőni a nekünk megfelelő karaktert, akkor indulhat is a móka, vár ránk egy varázslatos utazás.



A Loki története szerint Seth, a káosz és a zűrzavar egyiptomi istene visszatért fogságából, melybe még Osiris, és társai száműzték. A dühös Seth most elégtételt akar venni korábbi sérelmeiért, így kiereszti haragját a világra. A különböző romlott lelkű fenevadakból és túlvilági teremtményekből álló seregét ráereszti Amerikára, Görögországra, Egyiptomra, és Norvégiára, azzal a paranccsal, hogy dúljanak fel mindent, ami eléjük kerül. Az istenek négy kiválasztott embernek adnak természetfeletti erőt, hogy azok végigküzdve magukat a démoni teremtményeken, egy döntő összecsapásban legyőzzék Seth-et. Nem kis feladat vár ránk tehát!


A kalandozás során több száz különböző ellenféllel futhatunk össze. A felhozatalban vannak csontvázak, óriás pókok, harcos amazonlányok, vadállatok, kentaurok, hárpiák, és múmiák is, ám az igazi ínyencek kedvéért küklopszok, gólemek, és minotauruszok is színesítik a játékvilágot. Igazi Hack'n'Slash játékelemként olykor főellenségek keresztezik utunkat, melyek legyőzése csak úgy lehetséges, ha megtaláljuk gyenge pontjukat.


Felvehető tárgyakban sincs hiány. A szokásos kard, páncél, gyűrű, sisak, és varázslötty elemek mellett közel 500 egyéni felszerelésre bukkanhatunk, így ha szerencsénk van, magunkénak tudhatjuk akár Thor pörölyét, vagy Archilles mellvédjét is. A felhozatalt gazdagítja még, hogy a Workshop-ban továbbfejleszthetjük cuccainkat, így akár mágikus erőt is kölcsönözhetünk szeretett kardunknak.


Nincs könnyű feladata annak, aki végig akarja vinni a játékot. Több mint 50 quest vár hősünkre, és bizony az ellenfelek se bújnak el, ha meglátnak minket. A játékmenet amúgy ritka unalmas, gyakorlatilag csak ölni kell, semmi mást, viszont a questek segítségével olyan nagy események is megelevenednek előttünk, mint Trója eleste, az istenek bukása, vagy a spanyol hódítók Amerikába érkezése. Ajánlott tehát nem a kalandok elején megunni a játékot, még ha nagy is rá a kísértés!


Az egyjátékos kampányokon kívül érdemes még pár szót ejteni a multiplayerről is. Itt összesen négy játékmód áll rendelkezésünkre, úgy mint 6 player co-op, PvP battle, team battle, és challenge, mely utóbbiból 20 darab is van, itt a játék szörnyei ellen harcolhatunk. Érdekesség, hogy az internetes játék csalóit úgy szűrik ki, hogy a karakterek a Cyanide szerveren tárolja el a játék, így gyakorlatilag lehetetlen azokat külső beavatkozással módosítani.


A grafika elég csúnyácska lett, a karakterek, és a terep sincs aprólékosan kidolgozva, ráadásul egy átlagos PC-n még ezt is le kell butítani, hogy ne akadjon meg a játék, amint ötnél több ember jelenik meg a képernyőn. Rossz pontot érdemel még a játékmenet korábban már emlegetett azon eleme, miszerint a játék nem szól másról, mint átkardozni magunkat több ezer ellenfélen. Unalmas, rendkívül hamar meg lehet unni, ráadásul a játék 5 percenként tölteni kezdi a következő helyszínt. Nem lehet így jól elmerülni egy RPG-be, kár volt ennyire Hack'n'Slass irányba terelni a játékot.


Nagy kár a Loki-ért, ha több RPG elem, és egyéni ötlet kerül bele, akkor talán a Titan Quest-nek is konkurenciát állíthatott volna. Kezdő szerepjátékosoknak viszont tökéletes, itt nem kell sokat beszélgetni, meg variálni a cuccokkal, csak menni előre, és kaszabolni a szörnyeket. A francia Cyanide Studio most sem törte össze magát, amit sajnálunk, mert csíptük volna, ha egy újabb remek mitológiai RPG-vel gazdagodunk általuk. A fejlesztőstúdió következő játéka a Blood Bowl lesz, melyben a Warhammer vad harcosai fognak amerikai focit játszani – na arra is kíváncsiak leszünk!

6.
sayainbarni
hogy merik ellopni a loki nevét???:D:D
5.
MetalRat
jo:

- nagyon latvanyos

- rengeteg helyszin, ellenfel

- egyeni cuccfejlesztes

- egyeni spellrendszer (ha nem valasztunk istenseget, a spellekhez tartozo xp is a karakter xpjebe megy a gyorsabb fejlodes erdekeben)

- teleport rendszer

- multiban is ugyanazzal a karakterrel lehetunk mint sinlge playerben (nem ugy mint a diablo 1 ben), igy ha vhol elakadunk, szolhatuk haveroknak, h segitsenek, neten a servert csinalo questjeit csinalhatjuk csapatban

- olcso, 2-3 ezert ft-ert kaphato



rossz:

- kb 100 palyatoltesenkent kifagy a jatek hibauzenettel (win7 x64-en:)

- nincs v-sync, ami miatt darabossa valhat a kep, igazan tehettek volna bele

- maponkent toltes
4.
andris_b
szerintem a cikkben a játék grafikáját picit alá értékelték.
3.
Norboy
Én is játszok ezzel a játékkal és nagyon bejön. Az fogott meg benne, hogy végre itt egy játék, amiben lehetünk csak tisztán mágusok, mert pl. oblivionban szarra sem mentél, mert elfogyott két lövés után a mannád és már kellett is előrántani a kardot. De itt azon fellül, hogy látványosak, folyamatosan fejleszthetők és regeteg van belőle végre nem megvenni kell, hanem el kell érni hozzá egy fejletségi szintet az istenednél. Viszont én azt nem értem, hogy minek annyi arany? 36-os szinten vagyok és van 2,5 millám és nem tom mire költeni.

Van benne 1-2 bug, de nagyon régóta nem kötött le ennyire egy játék. Most az a célom, hogy előbb meglépjem a 60-as szintet, majd a 120-ast, hogy nehézségi szintet váltsak.
2.
Csacso
nekem ez akkor jönne be ha Fps-lenne!
1.
JcGross
Szerintem tök szép meg minden, csak azt nem értem hogy mi benne a kihívás. Nekem megvan és azt nem tudom kitalálni, hogy hogy lehetett ilyen nehézség nélküli játékot egyáltalán kiadni. Mivel mikor meghalok akkor se XP-m, se Skill Pontom, de még a fegyverek se roncsolódnak mivel ez nincs beleépítve, mondjuk nem sajnálom mivel a WoW-ban utálom ezt a rész, hogy mindíg menjek javítani, és a Titan Quest-be se van és az tök jó pedig meg nehéz is mivel az xp-t kegyetlenül leviszik a halálnál. Egyépként hangulatos és szerintem gyönyörű. A Fenrir barlangja például annyira lenyűgözött (ez a norvég eleje fele van), hogy szinte sírtam. Olyan szép grafót én még RPG-be nem láttam, sőt csak talán a csak a lost planetbe meg a bioshockba (tudom hogy azok nem rpg-k mégha a BS-ba raktak is RPG elemeket).

1 szó mint 100 ha valaki tudja hol van benne a nehézség KÉREMSZÉPEN ÍRJA IDEEEE!!!! Köszönöm.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...