UFO: Aftermath Bemutató

X-COM. UFO. Azt hiszem nem kell különösebben megmagyarázni ezt a két szót, hiszen a játék, ami ezen cím alatt kijött anno, hatalmas tömegeket hódított meg igen rövid idő alatt. Története nem volt nagyon eredeti...

...ugyanis a földet megszálló idegenek ellen kellett harcba vezetni speciális egységeinket, mégis, valahogy a játék olyan hangulatot, játékmenetet és fantasztikus környezetet tárt elénk, hogy teljes mértékben elvarázsolta a játékosokat. A siker nem is maradt el, így nemsokára klasszikus játékként pompázhatott az X-COM: UFO.

 

Néhány évvel később a készítők elkezdtek fejleszteni egy másik játékot, amit az X-COM inspirált, címe The Dreamland Chronicles: Freedom Ridge. Sajnos a játék fejlesztését igencsak viharos körülmények között csinálták, sokszor leállították, majd változtattak rajta, mígnem a végén a cseh fejlesztőcsapat, az ALTAR Interactive megelégelte a dolgot, kézbe vette az irányítást, nekifeküdtek a fejlesztésnek és sokak örömére átnevezték a játékot egy más címre. Így lett UFO: AFTERMATH.

 

Történetünk most sem változott sokat, ismételten az idegen inváziót kell megakadályoznunk a speciális csapatainkkal. De hogy mégse maradjon minden a régiben, bejött a képbe egy BIOMASS nevezetű idegen „valamI”, ami szépen lassan, szisztematikusan felemészti a földet, ráadásul ha hozzáér az ember, akkor azonnal jobblétre szenderül a delikvens. Ha ennek a biomass-nak sikerül elborítani a bolygót, akkor játékunk elveszett. Node nem eszik ilyen forrón a kását. Építhetünk anti-biomass gyárakat, minek segítségével urrá lehetünk a biomass-on. Sajna nem építhetsz végtelenül ilyen gyárakat, így az egyetlen megoldás az idegenekkel szemben az, ha saját fegyvereiket fordítod velük szembe. Elkezdődhet inmár az alien vadászat, no és az egyre komolyabb fegyverek kifejlesztése, amit az idegeneken végzett kutatásokkal megspékelhetsz, így egész jó kis kütyüket hozhatsz létre. Remélhetőleg ezekkel már jól lehet írtani a férgeket. Természetsen az idegenek sem hülyék, így a bázisaidat megfelelő védelem alatt kell tartanod, hisz egyébként hamar elfoglalák vagy megsemmisítik.

 

A játék mondhatni teljes mása, az elődjének, minimális változtatásokkal, de azok a minimális változások épp elegek ahhoz, ismét elvarázsoljon minket egy kis időre. A külcsin fejlődőtt a legtöbbet, korunknak megfelelően totál 3D-s környezetben léphetünk színre és valahogy itt nekem olyan érzésem volt egy percre, mintha egy másik klasszikussal, az INCUBATION-nel játszanék. No de vissza az UFO-khoz. Igen változatos környezetekben kell helytállnunk és ahogy azt a képek is tanusítják, szédületesen jól vannak kidolgozva. Nekem személy szerint legjobban az a kép tetszik, amiben egy mediterrán jellegű kis városrészt látunk, kis kávézó terasszal, aminek napernyőit már kikezdte az idegen jelenlét és kissé háború utáni képet mutat. De ide tartozik még az erdős kép is vagy az utcai jelenet, ahol az út kellős közepén egy furgon látható felborulva, ami épp menedékként szolgál egy ottani katonának. Egyszóval a környezet fantasztikusra sikeredett, amihez ha a játékmenet és a hangok is jól idomulnak, akkor megannyi álmatlan órát fog nekünk szerezni az UFO: AFTERMATH.

Kapcsolódó cikk

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...